Korbowody zwiększające moment obrotowy o 30%! Nadchodzi przełom?

Silniki spalinowe odchodzą w zapomnienie? Nie tak prędko i niekoniecznie, a wszystko za sprawą pojawiających się w ostatnich czasach rozwiązań i nowych dróg rozwoju mechanicznych napędów zamieniających paliwo w ruch. Jednym z takich rozwiązań może być zaprezentowany ostatnio specjalny...
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 172
Komentarze (172)
najlepsze
Samochody elektryczne istniały jeszcze przed spalinowymi. A Arabia Saudyjska ma tyle ropy że nie zabraknie jej nawet dla następnego pokolenia.
Elektryki nie wyprą spalinówek jeszcze przez długi czas.
@Kargaroth: No nie brzmi to jakoś optymistycznie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Ati: z tą różnicą że zakazy i nakazy mogą zmieniać się w czasie. "Dekretem" nie ograniczysz ilości dostępnej do wydobycia ropy. I możesz sobie zakłamywać rzeczywistość ile chcesz, ale nikt nie poświęci tryliardów dolarów w ropie żeby być eko. Pieniądz rządzi światem. A czego można się już
@Eagle_Elephant: temu, że ich marketingowcy są fachowcami ( ͡° ͜ʖ ͡°)
stosowane bardzo długo w silnikach okrętowych
Jeżeli dbasz o serwis i wymieniasz olej jak należy to nie widzę nic przeciw. Silnik nie potrzebuje takiego samego ciśnienia oleju gdy pracuje z ułamkiem obciążenia jak gdy pracuje przy maksymalnym otwarciu przepustnicy (siły działające na układ tłokowo-korbowy są mniej-więcej proporcjonalne do obciążenia dla danych obrotów). A sam układ ma sens, ma za zadanie ograniczenie oporów ruchu silnika i zmniejszenie zużycia paliwa.
To krótszy skok na wale korbowym pomaga się kręcić.
Komentarz usunięty przez moderatora
WIĘC skoro schodzi niżej to mu się pojemność zwiększa a jak wiadomo główny czynnik momentu obrotowego to pojemność. Więc nic dziwnego że zwiększając pojemność zwiększyli moment obrotowy.
Napisali tylko że tłok się mniej chwieje na boki przez co powinna wzrosnąć żywotność silnika.
Ale jak pokazały nam samochody z lat 80-2000
Wystarczy stosować tłoki o długich płaszczach aby te mikro wachnięcia wyeliminować i aby samochód na bęzynie bez ruszania silnika przejechał 400-500 tys km.
Jednym słowem mikro rewolucja ale tylko w silnikach wysoko obrotowych motocyklowych. O ile to sprawdzali.
Jest mnóstwo rozwiązań usprawniających ten system.
Ale niestety każde z nich zwiększa ilość części, co za tym idzie, podnosi cenę produkcji oraz awaryjaność.
To ostatnie waży na wszystkim, bo układ tłokowo-korbowy to serce silnika.
@jatylkopytam: Szybka ładowarka do Tesli wymaga postawienia osobnego trafoka.
@jatylkopytam: Takie założenie to utopia dostosowanie infrastruktury energetycznej pod EV to przynajmniej 20 lat planowania i budowania wszystkiego.