@Slaw12: w BMW X6 w Bawaria Motors za wymianę tarcz JEDNEJ osi i klocków 2 osi chcieli jakieś 6-8 tysięcy złotych :) to pomyśl o bardziej skomplikowanych naprawach niż wymiana klocków :)
@elemenTH: mi w sandero kuna przegryzła przewód zapłonowy, wg ADAC auto na złom. Mam w rodzinie 1.6 od 6 lat (2009 rocznik). To była najpoważniejsza usterka do tej pory + zerwana linka ręcznego. Nie liczę opon/oleju/rozrządu/hamulców/aku itp bo to eksploatacja.
@adamec: Zdziwiłem się że francuskie.pl biorące kasę od Dacii podało takie dane. Ale okrasili to sugestiami że Niemcy oszukują i a wy klikacie jak wam zagrają.
Nie rozumiem tych porównań do BWM, czy innych marek. Każdy jeździ tym na co go stać. Dla jednego pare kafli na naprawę BWM to wydatek do przeklneicia inny się będzie w głowę pukał. To samo z wykończeniem - jednemu wystarczy Dacia inny będzie bardziej wymagający. Co was obchodzi jakie ktoś ma preferencje i na co wydaje kasę?
@abcasdf: PRAWDA!!! Nie którzy z nas traktują samochód jako narzędzie a nie status symbol. A w takim przypadku to ważne by był nie drogi w zakupie i utrzymaniu i względnie niezawodny. A nie licząc ewidentnie spapranych modeli to dzisiejsze samochody są dużo bardziej niezawodne niż te z przed 20-30 lat. Zwłaszcza w przypadku tych z niższej półki cenowej.
Mamy w pracy Dustera, 2015 rok. Auto do wszystkiego: po jedzenie, z przeładowaną przyczepką, po ciężkie części itp. Połowa wyposażenia nie działa albo #!$%@?. Auto dalej ma mało i się kula. 200 tysięcy pęknie na dniach. Nie było poważniejszej awarii. Samochód na plus. Wszyscy zaskoczeni. Za tą cenę (wtedy jakieś 53000 złoty) to opłacalny zakup.
@marcinlucyfer: znom jednego hanysa w Raichu, jeździ Dacia, i mi godo, wola płacić na raty na mieszkanie, i mi pado jeszcze:Chłopie wiesz wielką jeździ Dasterow w Raichu. Albo inoczej, przi granicy Frankraichu X Raiichem niemaszki wożą się Francuzami, bo są ładniejsze .
@DonJohnsonXIII: czysty dojcz to kupuje Audi, Mercedes abo BMW. Potym jak w chałupie putz zaczyno lecieć na gymba biere Polokow do remontu. Te Poloki myślom że łon mo w #!$%@? geldu że mo tako bryka. Jak prziłaźi do płacynio to szuko każdo bojla na gipsdece, każdego fleka na panelach z polskigo Obi bo tańsze. Wtedy im płaci mynij niż mioł, ci to tak przepiją a łon zaś mo na piyrwszy olserwis
Wygląda na to, że Dacia to takie Xiomi samochodów. Bardzo dobry stosunek ceny do parametrów a jak się wymieni nie dłużej niż po 4 latach to większości mankamentów się nie dostrzeże. Inna kwestia o jakiej nie poruszają w artykule to ile by kosztowało naprawienie tych usterek w porównaniu do innych aut z czołówki listy.
@darksaber: naprawa śmieszne ceny nawet w oryginale części np łańcuch rozrządu do tce niecałe 500pln paski z pompą orginal renault niecałe 400pln lambda orginał renault 160 PLN Boscha droższa można kupić zamienniki . Serwisowanie openport 2.0 nawet clon i masz pełny dostęp włącznie z programowaniem
@pawelsonx78: już taka typowa eksploatacja to w ogóle śmiech, oryginalny filtr oleju do clio (ten sam co w daćce) kosztuje 25zł albo kosztował bo kupowałem jakieś 8tys temu ( ͡°͜ʖ͡°)
Mam sandero 1.4 z 2011 200 tys naklepane i jeżdżę nim wszędzie, katuje je po lasach i dziurach i zawieszenie nie do zniszczenia, wiozłem w nim już wszystko i jak pukniesz czy stukniesz to nie szkoda, to ma jeździć i póki tak działa to jestem zadowolony, #!$%@? mnie opinia innych o statusie czy jakimś prestiżu, porównanie ktoś trafnie rzucił, że to różnica jak pomiędzy Xiaomi a Apple
@Drake87: Nie bluźnij! w przypadku Xiaomi design to zawsze jest priorytet. Może i Dacia jest praktyczna, tania w utrzymaniu, a stosunek jakości do ceny wychodzi na plus, ale prawda jest taka, że to auto jest jednym z najbrzydszych na rynku i nie ma co zaklinać rzeczywistości
@martial_r no i? Xiaomi też nie jest jakieś zajebiste a co by to nie było i jak by to nie reklamowali jakie ma zajebiste smukłe kształty to i tak #!$%@? to w etui i przylepisz szybkę gorilla krzak..
Nie dziwi mnie to ani troche... Chociaz jechalem tym tylko w Uberze. Tylne drzwi sa lekkie jak karton po telewizorze, na czyms musza przeciez oszczedzac. Mechanika tez nie moze byc z najwyzszej klasy materialu.
@Veidt: Jak pierwszy raz zamykałem tylne w drzwi w wynajętym dusterze, to miałem identyczne wrażenie, później obchodziłem się z tym autem jak z delikatnym kartonem, żeby nie płacić za ewentualną naprawę szkód.
@janusz00: Moim zdaniem to auto jest zwyczajnie brzydkie, taki jakby ktoś podłączył kompresor do małego miejskiego autka i je napompował. Teraz przynajmniej kolory są normalne ale na początku jeździły tylko takie sraczkowate.. Oczami wyobraźni widziałem spotkanie kierownictwa Renault i Dacii, na którym pada: "Pozwolimy Wam wypuścić na rynek SUVa tylko musi być odpychający" ( ͡°͜ʖ͡°)
Ale to jest ogólnie mega słabe porównanie. Porównuje się auta, które pojechały na przegląd. Więc na tym przeglądzie wyszły niesprawności. Ale jak to się ma do awaryjności aut? Bardziej do serwisowania. Im tańszy tym z reguły słabiej serwisowany (taniej). Kolejna rzecz: jak jest poważna awaria to przecież auto nie dojedzie na przegląd. Więc żadnych poważnych usterek tutaj raczej nie zobaczymy. Niesprawne żarówki, może zużyte podzespoły, które oczywiście powinno się wymienić, ale to
Miałem kupić dustera, zwłaszcza że stary silnik 1.6 idealny do gazu. Ale po obejrzeniu jednego egzemplarza dałem sobie spokój. Wykończenie jak wykończenie, ale ja nie potrafiłem odnaleźć się za tą malutką kierownicą, w środku ciasnota, bagażnik nikły. Ale najbardziej rozbawiło mnie wyciszenie, chociaż czego się spodziewać po papierowej karoserii. Jak zamykałem drzwi, to serio miałem wrażenie że w rękach mam puszkę aluminiową xD
@mirekwirek: Nie wiem jak kwestia rdzy itd, ale Dusterkiem 4x4 jezdzilem kiedys zima po Islandii i bardzo fajnie sie prowadzilo nawet podczas sztormu od oceanu, sniezycy i oblodzonych drog.
Oni tam mają swój własny świat. Sam miałem dwa francuzy i nigdy więcej. A co do porównania z bmw to jedyne co mają wspólnego to razem wymyślili silniki VTI. I wyszło im to fatalnie, chociaż akurat koncern Renault nie miał z tym nic wspólnego.
Mam mieszane uczucia. Na Islandii w każdej wypożyczalni samochodów przoduje Dacia Duster, jeździ tam tego od cholery, prywatnie również. A przecież występują tam naprawdę surowe warunki pogodowe. Owszem, jest tania w eksploatacji i naprawie, ale w kraju tak bogatym jak Islandia raczej nie biorą ceny za kryterium nr 1.
Pierwsze pytanie. Jak ten ranking jest tworzony? Jak to jest ranking typu przyjeżdża pan na przegląd w stacji kontroli pojazdów i ma wpisaną w awaryjność przepaloną żarówkę to jest pewne że właściciele tanich aut mniej przykładają się do serwisowania swoich pojazdów aniżeli właściciele marek premium gdzie z automatu jadą do ASO i życzą sobie kompletnego full wypas przeglądu, na zasadzie ja płacę a reszta mnie nie obchodzi. Nie że coś puka stuka
@xaliemorph: To są dane właśnie z przeglądów. ADAC podawał ostatnio raport odnośnie bezawaryjności w przypadku dużych awarii i tam Dacia okazała się autem bardziej bezawaryjnym niż Toyota :D.
Te najnowsze Dacie są jeszcze jako takie w odbiorze, ale modele sprzed ~5 lat wstecz lub starsze nawet jak były nowe w większości były dla mnie odrażające. Różowa ma Dustera 1-gen, 1.6 LPG. Tanie to to w eksploatacji i z przebiegiem ~80km w sumie jakieś pierdoły niedomagają typu nie zawsze z kluczyka centralny działa, siedzenie kierowcy jakoś dziwnie zaczęło się ruszać, wytarta kierownica. Ja nie lubię tym autem jeździć, wole zwykłe kompakty
@assback: oj tam, ja po mieście jeżdżę prawie 3 tonowym jeepem który pali ponad 25 litrów i nie narzekam, więc taki duster do miasta to maleństwo i jakie oszczędne.
Swego czasu wszyscy się śmiali z DD, ale czas mija i dziś w KGHM i spółkach córkach , prawie same dacie. Toyoty, Isuzu, Nissany, MitsL200 odchodzą w odstawkę. Budimex i inne duże firmy budowlane w rejonie przesiadają się na DD.
@amcio: Bo w odpowiednim silniku jest raczej mało awaryjna, dużo tańsza niż wymienione, tańsza w serwisie i stosunkowo lekka, więc w 4x4 (nawet tak prymitywnym) dosyć dzielna w terenie. Czego chcieć więcej? Przynajmniej Ci się rama nie złamie od korozji ( ͡°͜ʖ͡°)
Komentarze (326)
najlepsze
Samochody 3-letnie
Dacia Logan II – 11,6% usterek
Dacia DUster – 10,8% usterek
Volkswagen Sharan – 9,4% usterek
Citroen C3 Aircross – 9,4% usterek
BMW X5 – 8,8% usterek
BMW X6 – 8,8% usterek
Samochody 4-5-letnie
Dacia Duster – 18% usterek
Dacia Dokker 18% usterek
Volkswagen Sharan – 17,1% usterek
BMW 2 Active Tourer – 16,7% usterek
Seat Alhambra – 16,6% usterek
Samochody 6-7-letnie
Mam w rodzinie 1.6 od 6 lat (2009 rocznik).
To była najpoważniejsza usterka do tej pory + zerwana linka ręcznego.
Nie liczę opon/oleju/rozrządu/hamulców/aku itp bo to eksploatacja.
Śmiechu warte!
A w takim przypadku to ważne by był nie drogi w zakupie i utrzymaniu i względnie niezawodny.
A nie licząc ewidentnie spapranych modeli to dzisiejsze samochody są dużo bardziej niezawodne niż te z przed 20-30 lat. Zwłaszcza w przypadku tych z niższej półki cenowej.
@darksaber: Niektórzy tez lubią po prostu porządnie wykończone rzeczy i nie traktują drogich aut jako symbol statusu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Bardzo dobry stosunek ceny do parametrów a jak się wymieni nie dłużej niż po 4 latach to większości mankamentów się nie dostrzeże.
Inna kwestia o jakiej nie poruszają w artykule to ile by kosztowało naprawienie tych usterek w porównaniu do innych aut z czołówki listy.
Jak pierwszy raz zamykałem tylne w drzwi w wynajętym dusterze, to miałem identyczne wrażenie, później obchodziłem się z tym autem jak z delikatnym kartonem, żeby nie płacić za ewentualną naprawę szkód.
Z drugiej strony, szwagier ma 1.6 lpg z napędem
Ja tam Dacie szanuję, przynajmniej jest tania, nowa alternatywa innych marek.
@Dziki_czoug: Czego się spodziewać po aucie na płycie podłogowej clio.
Oni tam mają swój własny świat. Sam miałem dwa francuzy i nigdy więcej. A co do porównania z bmw to jedyne co mają wspólnego to razem wymyślili silniki VTI. I wyszło im to fatalnie, chociaż akurat koncern Renault nie miał z tym nic wspólnego.
@Falkon: to by wiele wyjaśniało. Latałem tylko do Reykjaviku :)
Różowa ma Dustera 1-gen, 1.6 LPG. Tanie to to w eksploatacji i z przebiegiem ~80km w sumie jakieś pierdoły niedomagają typu nie zawsze z kluczyka centralny działa, siedzenie kierowcy jakoś dziwnie zaczęło się ruszać, wytarta kierownica.
Ja nie lubię tym autem jeździć, wole zwykłe kompakty