Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko397
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

678

Joanna Tyrowicz: brak podwyżki stóp to duży błąd, za który zapłacą Polacy

- Nic nie przemawia za tym, że cykl podwyżek stóp procentowych należy zawiesić - uważa członkini Rady Polityki Pieniężnej Joanna Tyrowicz. - Każdy interpretuje dane tak, jak uważa. Ja mam jasną ocenę. Uważam, że brak podniesienia stóp procentowych był dużym błędem, za który zapłacą -...

LittleShort
LittleShort
z
money.pl
dodany: 15.11.2022, 07:03:08
  • #
    ekonomia
  • #
    rpp
  • #
    tyrowicz
  • #
    nieruchomosci
  • 209
    • Facebook
    • Twitter

Komentarze (209)

najlepsze

svatco
svatco
15.11.2022, 07:28:12
  • 398
Dużym błędem to jest #!$%@? kasy na 500,300, 13,14,15 itd. Kredyciarzy już docisnęli, rynek zamarł. Skąd te mendy chcą dalej wyciskać? Przestać rozdawać pisdy!
  • 30
LaurenceFass
LaurenceFass
15.11.2022, 07:54:00
  • 86
@svatco:
Zatrzymane są jedynie kredyty hipoteczne (i to tylko z powodu rekomendacji KNF +5%), nadal jest problem z rosnącymi kredytami obrotowymi firm.
Nic dziwnego przy realnej stopie procentowej na poziomie -10% to dopłaca się do pożyczania.
buc_niemyty
buc_niemyty
15.11.2022, 13:58:37
  • 34
@LaurenceFass: Hmm a to oprocentowanie takich kredytów nie powinno wzrosnąć skoro sie nie opłaca? Banki tak charytatywnie oddają swoje pieniądze firmom?. Pytam bo nie wiem na jakiej zasadzie działąją takie kredyty w kontekscie czy to jakoś regulowane jest.
Gro9
Gro9
15.11.2022, 07:07:53
  • 128
Takiego wała że błędem. To celowe zagranie. 500+ to już realnie jakieś 300+. Będą mogli przed wyborami podnieść do 1000+ i świętować że dajom. Podczas gdy realnie to bedzie miało wartość 500 pln.
  • 2
musicisgood
musicisgood
15.11.2022, 13:56:24
  • -8
@Gro9: 300+ to to było na początku roku raczej. Teraz zbliżamy się do 0+ ( ͡° ͜ʖ ͡°)
marcineckixx
marcineckixx
15.11.2022, 14:03:11
  • 33
@Gro9: 500+ weszło w 2016, wtedy minimalna to było 1.850,00 zł. W 2023 minimalna ma wynieść 3600. Wszystko się zgadza ( ͡° ͜ʖ ͡°)
ozabazo
ozabazo
15.11.2022, 08:29:32
  • 56
Tak, podnośmy stopy. Zabijmy kredyciarzy i małe firmy jadące na obrotówkach. Wywalmy na bruk wszystkich młodych, którzy poszli na swoje i własną krwawicą płacą ten kredyt. Zaorajmy małe przedsiębiorstwa. A potem zrobi się Narodowy Program Budownictwa dla bezdomnych, którzy nie udźwignęli raty kredytu +150%, wsadzi się ich w nowe bloki z płyty i lambada.
A prywaciarz, który zamknął firmę? H mu w d.
To jest ich myślenie.
  • 25
ozabazo
ozabazo
15.11.2022, 13:32:07
  • 22
@duckmysick69: Wpłacać wszystkie oszczędności w zobowiązanie kredytowe to nie jest rozsądna decyzja.
s.....i
konto usunięte 15.11.2022, 14:11:36
  • 15
Tak, podnośmy stopy. Zabijmy kredyciarzy i małe firmy jadące na obrotówkach. Wywalmy na bruk wszystkich młodych, którzy poszli na swoje i własną krwawicą płacą ten kredyt.


@ozabazo: przecież na wykopie kredyciarz to jest największy zbrodniarz wojenny, bo wykopki, których nie stać nawet na wkład własny i nie mieli zdolności kredytowej nawet przy zerowych stopach, mają ból dupy z zawiści i myślą, że bez kredyciarzy kupiliby mieszkanie w centrum Warszawy za 100
źródło: comment_1668521409QWRBBOlLXhHhKnu7nNuKsJ.jpg
awres
awres
15.11.2022, 13:56:37
  • 42
źródło: comment_1668520596LTrvSwf2VLO0DSFJvzTU4X.jpg
duckmysick69
duckmysick69
15.11.2022, 08:11:14
  • 31
Oj tam, oj tam. Bynajmniej bombelkom dali. Kto tyle dał?
  • 2
S.....s
konto usunięte 15.11.2022, 10:09:20
  • 37
@duckmysick69:
źródło: comment_1668506958ynZpQW8g6M1Z7P96gIQFtw.jpg
Czerwone_Stringi
Czerwone_Stringi
15.11.2022, 14:07:24
  • 22
@duckmysick69:
źródło: comment_1668521243iVjpolGsPBzVkhdK6wJCH0.jpg
awres
awres
15.11.2022, 14:01:49
  • 17
źródło: comment_16685209074cDzAjUyaFZ7p1d4UCSGpN.jpg
artur-hemingway
artur-hemingway
15.11.2022, 13:56:35
  • 17
Większa inflacja -> większe ceny -> większe wpływy do budżetu z różnorakich podatków -> więcej pieniędzy na rozdawnictwo przed wyborami w 2023 roku.

PiS nie chce zdusić inflacji, z ich punktu widzenia, zmniejszenie inflacji to dla nich strzał w kolano, kiedy budżet jest pusty a w przyszłym roku wybory, jak spadnie inflacja, spadną wpływy do budżetu i będzie mniej pieniędzy do rozdania. A polaków i tak nie interesuje skąd te pieniądze w
  • 1
kotecci
kotecci
15.11.2022, 15:03:29
  • -1
@artur-hemingway: To prawda. Do tego wyzsze stopy procentowe to dobicie gospodarki i wyzsze bezrobocie. Napewno nie na reke pis przed wyborami.
DevSwift
DevSwift
15.11.2022, 14:23:16
  • 14
Wszyscy się przejmują kredytobiorcami, a kto zadba o osoby mające oszczędności? Ten system jest chory, że promuje się zadłużanie, a krytykuje oszczędzanie. Kiedy jakiś śmieć w ogóle śmie śmieć posiadać oszczędności....
  • 8
artur-hemingway
artur-hemingway
15.11.2022, 14:25:11
  • 8
@DevSwift: Żyjesz w kraju, w którym długi są czymś tak normalnym jak to, że po zimie jest wiosna, a czymś dziwnym i niespotykanym jest to, że ktoś ma tutaj oszczędności większe niż miesięczna pensja.
JanuszKowalskiNieIstnieje
JanuszKowalskiNieIstnieje
15.11.2022, 14:36:40
  • 5
@artur-hemingway: a pokaż mi kraj który nie jest zadłużony. Cały ten świat żyje na kredyt.
t.....m
konto usunięte 15.11.2022, 14:05:47 via iOS
  • 13
I tak o to Mateusz M. Człowiek związany z bankowością i znający branże dopuścił do tego ze przez prawie 8 lat nie zrobiono praktycznie nic żeby uregulować system bankowy. Teraz podwyżka stóp dojechalaby jeszcze bardziej kredyciarzy którzy lewo zipią. Nie tam trzeba szukać sposobów na walkę z inflacja tylko gdzie indziej. Dojebcie więcej kar i podatków, mandatów i podwyżek energii które ni jak się maja do obecnej sytuacji… więcej hajsu na socjale
  • 5
artur-hemingway
artur-hemingway
15.11.2022, 14:08:14
  • 7
@tylkoocosspytam: co za tłumoki w tym rzadzie no właśnie nie, celem polityki jest utrzymanie się przy władzy, dla nas są tłumokami i debilami, ale oni tylko wykorzystują wszystko co mogą, żeby przy tej władzy się utrzymać, bo po to robi się politykę. Debilami i tłumokami są obywatele, którzy nie potrafią milionami zrobić coś z malutką grupą ludzi, która zmieniła ten kraj w #!$%@? żart.
artur-hemingway
artur-hemingway
15.11.2022, 14:14:12
  • 5
@tylkoocosspytam: A wyborcy dalej wierzą w to, że celem polityki jest robienie dobrze narodowi XD

Będą robić dobrze tylko tym, którym się to opłaca, bo w polityce nie liczy się nic innego niż wygrywanie wyborów, obstawianie stanowisk swoimi i wykorzystanie możliwości państwa do własnego bogacenia się.
Bioenergetyk
Bioenergetyk
15.11.2022, 15:00:29
  • 9
A za podwyzke stop i drozsze kredyty to #!$%@? zaplaca Niemcy?

Tak czy inaczej bedziemy placic za ten syf.
nowiutki
nowiutki
15.11.2022, 14:07:06
  • 9
Czy ktoś ogarniający lepiej #makroekonomia ode mnie mógłby mi krótko wyjaśnić w jaki sposób dalsze podwyższanie stóp procentowych ograniczy inflację w sytuacji gdy już teraz nie udziela się żadnych nowych kredytów? Pytam serio, chciałbym się dokształcić.
  • 13
artur-hemingway
artur-hemingway
15.11.2022, 14:10:30
  • 10
@nowiutki: Ludzie będą płacić wyższe raty kredytowe, przez co będą mieli mniej pieniędzy na głupoty i dmuchanie inflacji poprzez kupowanie tego co zbędne, zacisną pasa, będą żyli podle, ale nie będą konsumować jak dotychczas, że sprzedawało się wszystko niezależnie od ceny, bo każdy miał za co to kupić.
Crivit
Crivit
15.11.2022, 14:10:55
  • 7
@nowiutki: nie ograniczy bo to nie jest główny powód inflacji
sebag2
sebag2
15.11.2022, 10:50:51
  • 7
A po co mają podnosić stopy jeżeli vateusz na każde podniesienie stóp wali jakiś socjal. To nie ma żadnego sensu.
  • 1
koteczke
koteczke
15.11.2022, 14:14:37 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@sebag2: to obniżmy - skoro bez sensu to przynajmniej kredyciarzom poluzujmy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
kelebglin
kelebglin
15.11.2022, 16:46:08
  • 6
Szkoda, że nie bojkotuje tak rządu za to socjalne Eldorado, tylko usrała się tych stóp...
nickznaleziony
nickznaleziony
15.11.2022, 15:09:01
  • 6
A spoko, bo jak podniosą stopy, to nie Polacy zapłacą, a kto inny ( ͡° ͜ʖ ͡°) XD
  • 1
wielgi88
wielgi88
15.11.2022, 15:53:38
  • 0
@nickznaleziony: banki ich sponsoruja
s.....i
konto usunięte 15.11.2022, 14:19:27
  • 6
Gdy Glapa tydzień temu ogłosił, że stóp nie podnosi, to wykopki pisały, że trzeba kupować dolary po 4,9 zł, bo zaraz będą po 10 zł.

Teraz dolar kosztuje 4,52 zł ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_1668521901gKsZUZT4pyP3KHDtJM94zW.jpg
  • 5
artur-hemingway
artur-hemingway
15.11.2022, 14:23:44
  • 3
@skitarii: W marcu spadł z 4,59 na 4,16... żeby później i tak wystrzelić do 5, więc dlaczego sugerujemy się kilkudniowym wykresem?
s.....i
konto usunięte 15.11.2022, 14:34:07
  • 3
W marcu spadł z 4,59 na 4,16... żeby później i tak wystrzelić do 5, więc dlaczego sugerujemy się kilkudniowym wykresem?


@artur-hemingway: jak już wiesz, że wystrzeli, to kup dużo dolarów i je później sprzedaj. Wrzuć też dowód zakupu tutaj, żeby się pochwalić tym, że wszystko przewidziałeś

Zrobisz tak? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
ni0bi
ni0bi
15.11.2022, 14:01:28
  • 6
Najpierw to niech te stopy dzialaja, bo przez wakacje kredytowe to moga wynosic i 50 proc i nie dawac rezultatow
  • 1
jacktheripper
jacktheripper
15.11.2022, 14:04:33
  • 4
@ni0bi: nie beda dzialac przy podwyzce minimalnej o 20% i 15stej emeryturze
FrankCastle
FrankCastle
15.11.2022, 08:27:41
  • 5
Ten gość powinien trafić za kraty. Inflacja dobra.. jedynie dla rządu.
michauues
michauues
15.11.2022, 14:52:42
  • 3
koledzy i koleżanki, radzę smarować 4 litery, bo wczoraj wchodząc do sklepu powieszona kartka, że działają te cudowne "tarcze" na akcyzy i obniżenie VAT na produkty spożywcze - do 31.12.2022. także radzę zrobić większe zakupy w grudniu, bo jeżeli będą konsekwentni (chociaż z drugiej 2023 to rok wyborczy) to wejdziemy naprawdę z przytupem w nowy rok :D
źródło: comment_16685239343c3uUhEvgIIZyQXxXz3LIE.jpg
  • 7
kotecci
kotecci
15.11.2022, 14:55:33
  • 1
@michauues: to mowisz, ze zapas wodki lepiej robic w tym roku :D
michauues
michauues
15.11.2022, 15:09:09
  • 0
@kotecci: pół żartem, pół serio powiem Ci, że to nie jest takie głupie :>
awres
awres
15.11.2022, 13:57:08
  • 2
źródło: comment_1668520627fOdb6e19poVQ91pGkvan9j.jpg
  • 18
awres
awres
15.11.2022, 14:34:25
  • 1
@CamusVevo: to jest szansa i strata, tylko która strona wygra? Może dojść do sytuacji że nikt nie będzie wstanie wejść w rynek ze swoim produktem bo go zabije legislacja. Korporacje dbają o swój interes. Szczególnie jak nie mają konkurencji ze swoim produktem/usługą. Np w rossmanie możesz kupić pieluchy neutralnie co2 https://www.rossmann.pl/Produkt/Pieluchy-i-pieluchomajtki/Babydream-EKO-pieluchy-EKO-14-20-kg-26-szt,377999,8478 . Jeżeli legislacja będzie wymagać aby wszystkie pieluchy były neutralne co2. Profit będą mieli niesamowity.

Ostatnio znalazłem oświetlenie uliczne LED
źródło: comment_1668522647ZKjtvtNQ0XJ2zHmNCJnUJQ.jpg
In_thrust_we_trust
In_thrust_we_trust
15.11.2022, 17:15:42
  • 1
@awres: ale bełkot komunistyczny xDD
3mortis
3mortis
15.11.2022, 13:56:27
  • 2
Ja mam jasną ocenę. Uważam, że brak podniesienia stóp procentowych był dużym błędem


Podnoszenie ich zeby podniesc socjale i tarcze tez bylo
robercik-pl
robercik-pl
15.11.2022, 15:43:02
  • 1
Polacy płacą cały czas z przerwami na łapanie oddechu, więc kobicinia drugiej Ameryki nie odkryła...
DzonySiara
DzonySiara
15.11.2022, 14:39:33 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Oni tam wszyscy są #!$%@? w tej radzie, jak był czas to nie podnosili potem podnosili jak #!$%@? teraz jedni nie chce drudzy by podnosili dalej, bada debili i tyle.
N331
N331
15.11.2022, 14:03:10
  • 1
Kiedy to social i wysokie koszty energi powodują inflację, więc dowalasz kredytobiorcom bo Ci się nie odzywają jak dostają strzała XD
  • 4
artur-hemingway
artur-hemingway
15.11.2022, 14:06:28
  • 9
@N331: Akurat złapanie kredytobiorców za mordy dobrze zrobiło, starałem się kupić mieszkanie bez kredytu, wystarczyło jeszcze pozbierać rok i byłby spokój, ale zerowe stopy w przeciągu chwili tak napompowały ceny, że bez kredytu mogę teraz sobie pomarzyć o mieszkaniu. Gdyby nie próba złapania ich za mordy, to ceny dalej by rosły i rosły bijąc kolejne, chore rekordy, bo mieszkania zostały kolejnym instrumentem do spekulacji dzięki taniemu pieniądzu. Najlepiej to obniżmy stopy
szperacz
szperacz
15.11.2022, 14:09:10
  • 9
Kiedy to social i wysokie koszty energi powodują inflację, więc dowalasz kredytobiorcom


@N331: Kredytobiorcy też wprowadzili na rynek dużą ilość pieniędzy, a traktuje się ich jako najbardziej poszkodowanych. Całkowicie zapomina się o tym, jak dowala się ludziom, którzy zamiast kredytu mają topniejące oszczędności.
Muzulmanin
Muzulmanin
15.11.2022, 14:02:44
  • 1
Po prostu wyskoka inflancja zamiast być z nami rok będzie kilka lat
takemeon
takemeon
15.11.2022, 11:25:31 via iOS
  • 1
dobrze miec troche kasy w gbp eur usd chf
  • 2
zgubilem-konto
zgubilem-konto
15.11.2022, 13:56:24
  • 4
@takemeon: To już nawet w CZK lepiej mieć niż w polskich żetonach. XD
kotecci
kotecci
15.11.2022, 15:04:45
  • -1
@takemeon: gbp siedzi na 5.3-5.5 i pewnie lepiej wymienic na pln i wrzucic na 8% konto niz czekac ze byc moze wzrosnie funt na 5.8
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (678)
  • Zakopujący (31)

Hity

tygodnia

GUS: Inflacja bije kolejny rekord - w lutym 2023 wyniosła 18,4% r/r
2177
Film z amerykańskiego drona nad Morzem Czarnym
1819
Ukraina Pierwsza doba wojny
1427
Więcej młodych ludzi uważa, że to mężczyźni są dyskryminowani
1395
[AMA] Maria Andrejczyk, rekordzistka Polski w rzucie oszczepem. Wicemistrzyni IO
1345
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #gospodarka
  • #polityka
  • #pieniadze
  • #ciekawostki
  • #polska
  • #technologia
  • #finanse
  • #swiat
  • #wydarzenia
  • #europa

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl