@orejpolenatraktore: Chińczyki masowo kupują Tesle zamiast Nio czy Xpenga. A że jest sraka w chinach, a spółki w pół roku spadły po 50% na giełdzie to co robisz? A. pracujesz nad innowacjami i konkurencyjnością (ale usa odcięła cię od cipów) B. sabotujesz konkurencję przy czym dokładnie to dokumentujesz XD Wybierz mondrze.
@kriksos-stefanos: Istnieje hamulec postojowy, ale innego rodzaju z tego co wiem to nie ma. Zresztą nawet gdyby był to w takim przypadku nic by nie dał. Nie ma żadnej mocy klocków, które byłyby w stanie zatrzymać takie elektryczny silniki na absurdalnym momencie, które (Przynajmniej zgodnie z opisem OPa) prawdopodobnie przez jakiś błąd zaczęły działać na 100% i pchały tam tyle energii ile mogły. Jedyna opcja to jakiś łatwo dostępny przycisk awaryjny
- w Tesli nie ma hamulca awaryjnego? i 150 odpowiedzi że nie ma - o #!$%@? ile tam kamer (#!$%@? to Chiny) XD
Na Reddicie pierwszy komentarz:
While accidents caused by a mistaken press of the accelerator pedal have been alleged for nearly every make/model of vehicle on the road, the accelerator pedals in Model S, X and 3 vehicles have two independent position sensors, and if there is any error,
Akurat na Reddicie dowiedziałeś się tyle samo co na wykopie - całe g dopóki nie odczyta się logów ( ͡°͜ʖ͡°)
@mefistofilus: no nie, dowiedziałem się jakie dokładnie systemy czuwają nad tym żeby nie doszło do takiej sytuacji jak na wideo. Np. wciśnięcie hamulca równocześnie z gazem odcina sygnał z tego drugiego.
@ojciecmatki: ale może być to sprzężone z komputerem albo wręcz z autonomicznym "komputer" który służy tylko do odcinania napędu. Dźwignia ręcznego ma tę przewagę, że może być intuicyjnym przyciskiem awaryjnym.
Ok, załóżmy, że to była usterka techniczna Tesli która miała wymagane badania itd. Ginie kilka przypadkowych osób. Kto ponosi odpowiedzialność w takim przypadku?
nie ma. Jezdze dokladnie takim samym samochodem na co dzien i oprocz wcisniexis hamulca nie wiedzialbym co zrobic.
@NajsrozszyTrzpien: Możesz wcisnąć obydwa pedały - gazu i hamulca jednocześnie żeby się zatrzymać, brzmi głupio ale taka jest ich logika ( ͡°͜ʖ͡°) "Applying the brake pedal simultaneously with the accelerator pedal will override the accelerator pedal input and cut off motor torque, and regardless of the torque,
Komentarze (528)
najlepsze
1. awaria - ta bardziej oczywista
2. ile oni kamer mają, cały przejazd wyśledzony.
A że jest sraka w chinach, a spółki w pół roku spadły po 50% na giełdzie to co robisz?
A. pracujesz nad innowacjami i konkurencyjnością (ale usa odcięła cię od cipów)
B. sabotujesz konkurencję przy czym dokładnie to dokumentujesz XD
Wybierz mondrze.
- w Tesli nie ma hamulca awaryjnego? i 150 odpowiedzi że nie ma
- o #!$%@? ile tam kamer (#!$%@? to Chiny) XD
Na Reddicie pierwszy komentarz:
@mefistofilus: no nie, dowiedziałem się jakie dokładnie systemy czuwają nad tym żeby nie doszło do takiej sytuacji jak na wideo. Np. wciśnięcie hamulca równocześnie z gazem odcina sygnał z tego drugiego.
@Rad-X: no właśnie na to wychodzi.
Tu też bardzo ciekawy wątek, m.in. o tym, że pedał hamulca w Tesli jest w pełni mechaniczny i nie da się go "wyłączyć" ani "nadpisać przez software": https://twitter.com/wk057/status/1591893568247201792
Ginie kilka przypadkowych osób.
Kto ponosi odpowiedzialność w takim przypadku?
@KKK1337: kara śmierci dla sprzedawcy z salonu samochodowego i fajrant
@NajsrozszyTrzpien: Możesz wcisnąć obydwa pedały - gazu i hamulca jednocześnie żeby się zatrzymać, brzmi głupio ale taka jest ich logika ( ͡° ͜ʖ ͡°)
"Applying the brake pedal simultaneously with the accelerator pedal will override the accelerator pedal input and cut off motor torque, and regardless of the torque,