To jest w momencie jak samolot wpadł już w przeciągnięcie. Widać jak wpada w ślizg prawostronny. Piot wiedział że samolot kaput i się katapultował. Wpadł w pole lucerny. Suka spadła stosunkowo blisko więc pilot walczył do końca.
@koniec_promocji: oberwał pociskiem w okolicy tyłu, stracił sterowność przez zniszczenie sterów i/lub utratę hydrauliki i/lub silników przez co samolot zadarł nos i zaczął się przewalać na prawą stronę więc pilot nie miał innej opcji jak katapulta lub śmierć w tej kuli ognia za kilka sekund. Tam nie było przeciągnięcia jako powód katapultowania tylko utrata możliwości sterowania.
@wykopowicz71: Nie zadarł dziobu, bo już praktycznie nie miał ani steru kierunku, ani wysokości - widać to na filmie. Dostał od dupy strony i od razu stracił sterowność, więc chwycił za katapultę i adios. Tyle w temacie.
@fuuYeah: Tak, pasek życia samolotu jest na kilku milimetrach, ma kolor czerwony i mruga. Pilotowi obraz robi się również czerwony przed oczami i on już wie, że zaraz będzie po nim.
@fuuYeah: Nie ma nic takiego, to są pomysły kanapowych strategów. Nie ma żadnego automatycznego katapultowania. Ciągnie się za uchwyt pod fotelem. Katapultowanie nieprzygotowanego (skulonego) pilota mogłoby mu złamać kręgosłup. Jedynie czasem w dwumiejscowych myśliwcach jedna dźwignia aktywuje oba fotele w sekwencji. I tylko wtedy można katapultować nieprzytomnego kolegę, jest tam też automat otwarcia spadochronu.
W amerykańskich myśliwcach istnieje za to automatyka (nakładka na autopilota) wyprowadzająca samolot z samobójczego nurkowania, co może
Ale to musi być skill, przecież większość pilotów nie ma w ogóle okazji w życiu się katapultować. Wszystko tylko ze szkoleń, a praktyka pewnie symulator. A tu trafia się ułamek sekundy kiedy to musisz dokonać decyzji i zrobić to pierwszy raz w życiu.
@DzikWesolek: już w latach 90tych w Dęblinie był trenażer: fotel na pionowych szynach i każdy kadet przed pierwszym lotem jako uczeń przez niego przechodził, a to jeszcze były czasy Iskier.
@medusa60: pod jakimś zdjęciem na FB się właśnie wypowiedział kiedyś były pilot (z Anglii), że w sumie żałuje, że latał na myśliwcach, bo raz musiał się katapultować i teraz odczuwa tego poważne skutki - właśnie problemy z kręgosłupem. Latał na English Electric Lightning czyli gdy fotele katapultowe dopiero raczkowały.
Komentarze (147)
najlepsze
Wsio normalna tylko samolot pagibl ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jednego kacapskiego Su-25 mniej, elegancko.
W amerykańskich myśliwcach istnieje za to automatyka (nakładka na autopilota) wyprowadzająca samolot z samobójczego nurkowania, co może
Gx