Koszmar na przejściach dla pieszych. Wzrost liczby zabitych o 33 proc.
Po trzech miesiącach starań udało mi się wreszcie otrzymać od Komendy Głownej Policji statystyki dotyczące wypadków i zabitych NA PRZEJŚCIACH dla pieszych w poszczególnych miesiącach. Porównując pierwsze pięć miesięcy ubiegłego i bieżącego roku na przejściach zginęło aż o 1/3 więcej osób,...
B.....f z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 429
Komentarze (429)
najlepsze
@peszmerd: poprawiłem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Przy okazji, jeżeli pojazd porusza się z przepisowo, a występują niekorzystne warunki na drodze, to niech piesi też oglądają się, czy mogą przejść, zamiast bezmyślnie np. zza samochodu/słupa/budynku wtargnąć na jezdnie lub przejście, czy ubrani na czarno w kapturach/osłonięci parasolem nagle wchodzą na jezdnie przed nadjeżdżający samochód w
Przecież ten przepis o pierwszeństwie pieszych jest idiotyczny. Cała narracja opiera się na tym, że na zachodzie piesi mają pierwszeństwo i tam to działa. A to gówno prawda. Może by tak najpierw dowiedzieć się w jakich okolicznościach piesi mają pierwszeństwo, na jakich drogach, w jakich strefach i jak tam wyglądają te przejścia oraz cała infrastruktura.
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/kwestia-czeska-w-pierwszenstwie-pieszych-na-przejsciach-63617.html
Warto jednak zwrócić uwagę, co się działo później. Liczba ofiar na przejściach dla pieszych po kilku latach ustabilizowała się na poziomie nieco ponad 30 osób rocznie. W obecnej
A nie tak dawno pisałem wykopowym bespieczniakom, że te debilne zmiany tak się skończą. Co mi odpowiadali "Zobaczym szurze za pół roku, jak specjalną ustawą nasi czempioni wypadki zlikwidowali!"
Te przepisy moze i dzialaja w innych krajach ale tam tez infrastruktura jest zupelnie inna. Dlatego jezeli podajesz za przyklad Szwecje prosze o powiazanie go z infrastruktura czyli standardowym w Polsce przejsciem przez 4 pasy bez sygnalizacji.
Ostatni przykład. W mojej wiosce wybudowali rondo. Tak male, ze ledwo ciężarówki czy autobusy mogą zakręcić. oczywiście z każdej strony przejdzie dla pieszych dosłownie 2 metry od ronda. Czyli jak wjeżdżam
Tyczy się to tak pieszych jak kierowców, ale mimo wszystko niestety bardziej pieszych choćby z tego powodu, że fizyka jest zdecydowanie przeciwko nim.