Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko353
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

2370

Uczniowie masowo rezygnują z religii. "Odpływ dzieci widać gołym okiem".

Przez ostatnie dwa lata to poważne tąpnięcie. Odpływ uczniów widać gołym okiem. Sankcjonowanie tego na siłę nie zadziała - ocenia Dorota Wójcik, prezeska Fundacji Wolność od Religii. Kościół mówienie o masowym rezygnowaniu z lekcji religii nazywa "nieuprawnionym".

Oline
Oline
z
wydarzenia.interia.pl
dodany: 15.09.2022, 10:53:47
  • #
    religia
  • #
    kosciol
  • #
    polska
  • #
    katolicyzm
  • #
    szkola
  • #
    edukacja
  • 362
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (2)

Religi nie powinno być w szkołach publicznych

rafallubonski
z totemat.pl
  • 4

duplikat, nie pierwszy raz

Neobychno
z wykop.pl
  • -18

Komentarze (362)

najlepsze

Doooom
Doooom
15.09.2022, 10:55:30
  • 907
Gdyby religia nie była w środku planu lekcji,
to dopiero byłby odpływ...
  • 56
BlueBerryCaffe
BlueBerryCaffe
15.09.2022, 11:10:34
  • 449
Gdyby religia nie była w środku planu lekcji,

to dopiero byłby odpływ...


@Doooom: I tak i nie... może... ale tak czy siak...wincej religii ...WIIIIIINCEEEEEEEEEJ! xD
Za 15 lat liczba kościelnych zombie będzie podzielona spokojnie przez 2.
Nikt nie zniszczył tak tradycji chrześcijańskiej w Polsce co te tryzomy z kk. xD
Doooom
Doooom
15.09.2022, 11:13:15
  • 340
@58megaton:
Ponad 8 lat doświadczenia z moimi dziećmi w szkole
i jeszcze nie była ani pierwsza ani ostatnia... statystycznie kiedyś będzie..
dziacha
dziacha
15.09.2022, 11:06:00
  • 380
W przedszkolu 3 letnim dzieciom organizują lekcje religii....

Ale nikt nie pomyśli, aby w przedszkolu zacząć uczyć matematyki...

#!$%@? #!$%@?....
  • 19
PrettyMuchDeadAlready
PrettyMuchDeadAlready
15.09.2022, 11:27:51
  • 257
@dziacha: To nie przypadek. Matematyka, ekonomia, fizyka to wszystko leży i kwiczy - na rzecz religii.
przeciwko78
przeciwko78
15.09.2022, 12:12:40
  • 39
@Smog_Warszawski: lepiej niż religii.
Oczywiście na poziomie dostosowanym do wieku.
justice_league
justice_league
15.09.2022, 11:35:49
  • 223
Ja właśnie dostałem wiadomość, że mam wypisać dziecko z religi jak nie chce żeby chodziło. Problem w tym, że na religię nie zapisywałem
  • 13
vectoreast
vectoreast
15.09.2022, 12:01:35 via Wykop Mobilny (Android)
  • 247
@justice_league: zapytaj się na jakiej podstawie zatrudniają katechetę. Zgodnie z przepisami zajęcia z religii organizuje dyrektor na wniosek rodziców. Czyli zatrudniając katechetę bez zebranych od rodziców deklaracji o chęci uczestniczenia w religii, dyrektor... narusza dyscyplinę finansów publicznych. Dodatkowo dane o wyznawaniu lub niewyznawaniu religii są danymi wrażliwymi w kontekście ochrony danych osobowych i ich zbieranie oraz przetwarzanie musi mieć cel. Kłania się tutaj RODO. Jeśli dyrektor organizuje zajęcia z religii lub
justice_league
justice_league
15.09.2022, 12:29:25
  • 49
@normanos @vectoreast: wiem o tym dobrze. Poprosiłem o informacje na jakiej podstawie i osobiście wychowawczyni mi zadzwoniła z przeprosinami. Mam trzech synów, i od przedszkola z religią problem. Zdarzało się, że w przedszkolu na religii mój syn siedział w kącie plecami odwrócony do klasy z kolorowanką. Interweniowałem i dyrektorka mnie zapewniła, że nic o tym nie wiedziała że tak religię spędzał. Rozmawiałem z nią też na temat tych oświadczeń i powiedziała
piotrek-michal
piotrek-michal
15.09.2022, 10:59:21
  • 89
Tak to jest jak się zboczeńców nie rozlicza... Kościół upadnie przez swoje grzechy, a papa heretyk moze juz skończyć farmazonić
  • 1
BlueBerryCaffe
BlueBerryCaffe
15.09.2022, 11:14:40
  • 18
heretyk moze juz skończyć farmazonić


@piotrek-michal: Heretyk? To jest diabeł wcielony lol xD Popatrz się mu w oczy i zapytaj się czy osoba której tak z mordy patrzy i która potrafi ss*ć pałę fiutinowi jest tylko heretykiem.
źródło: comment_1663236879iiWjyR9ARufnbgDAouDfBJ.jpg
jamtojest2
jamtojest2
15.09.2022, 12:12:41 via Android
  • 81
Na razie jest ogromna dysproporcja pomiędzy dużymi miastami, a mniejszymi i wsiami. W dużych miastach odpływ dzieci z religii jest bardzo duży i bardzo wyraźny. W mniejszych zmienia się wciąż bardzo niewiele.

Moje dzieci chodzą do podstawówki w mieście 30k mieszkańców i 95% uczniów chodzi na religię. Chociaż wynika to w dużym stopniu z wygody i tumiwisizmu rodziców. Jak się z nimi rozmawia, to z wiarą nie mają nic wspólnego, ale łatwiej
  • 11
tengo_razones
tengo_razones
15.09.2022, 12:15:25
  • 12
, ale łatwiej dzieciaka zapisać i finito, zresztą skoro większość chodzi, to włącza się jakaś dziwna chęć nieodstawania od grupy.


@jamtojest2: bo zawsze jest to #!$%@? w środek dnia i żadne dziecko <10 lat nie chce być nagle wyciągane przez woźnego na świetlicę
Honowanie_dupska
Honowanie_dupska
15.09.2022, 12:25:38
  • 18
@jamtojest2: oczywiście, nie zapomnę jak jeden chłopak do klasy przyszedł w drugiej klasie (2000 rok) podstawówki, był chyba Świadkiem Jehowy czy coś. Od razu go wyzywali od kotów i takich tam bezbożników. Dzieci #!$%@? 8 lat.
wrona2
wrona2
15.09.2022, 11:11:45
  • 60
Moje nie chodzą i jestem z tego faktu zadowolony, że tak zdecydowały :)
  • 9
wrona2
wrona2
15.09.2022, 12:26:27
  • 8
@Mete: Same. Starsza ma świadomość co kk robi ,,dobrego,, młodsza stwierdziła że nudno jest i woli posiedzieć, odrobić lekcje czy zjeść śniadanie ;)
Osobiście mam wiedzę ile moi klienci płacą księżą i już od kilkunastu lat jestem przeciw kk.
@Zxr9: Spoko, jak uważasz że taki tekst do mnie coś zmieni w moim poglądzie to muszę Cie zmartwić, nic to nie dało.
wrona2
wrona2
15.09.2022, 12:55:01
  • 3
@Mete: Tak, same chociaż ja jako rodzic przyczyniłem się do tego w mniejszym.lub większym stopniu. Nie chodzę do kościoła i ogólnie dobrego słowa o kk nie powiem. Ze
starszą można już rzeczowo pogadać, więc jej decyzja była bardzo świadoma.
Gadać ze zwolennikami kk to tak jak gadać z pisowcami. Żaden argument nie przekona.
Ode nnie masz plusa :)
Wariatzwariowany
Wariatzwariowany
15.09.2022, 12:11:24 via iOS
  • 51
Bardo dobrze, religia powinna być finansowana z pieniędzy kościoła, a zajęcia powinny być dla „chętnych” w salkach kościelnych lub pomieszczeniach wynajmowanych od szkoły za stawkę rynkową.
Libertarian90
Libertarian90
15.09.2022, 12:15:47
  • 47
Spokojnie, już rząd przygotowuje uczniom niechodzącym na religię lekcje etyki, a jak znam życie, będą je prowadzili katecheci. xD
  • 4
milo1000
milo1000
15.09.2022, 12:39:54
  • -1
do pracy


@Pawel993: Do pracy (╥﹏╥)
Combini
Combini
15.09.2022, 15:37:53
  • 0
@Libertarian90: Etyka oparta o nauki kościoła katolickiego i X przykazań ( ͡° ͜ʖ ͡°)
wirus133
wirus133
15.09.2022, 12:18:08 via iOS
  • 30
Jedyny plus pisu to jest to ze obrzydził ludziom kościół katolicki.
  • 2
precz_z_komunia
precz_z_komunia
15.09.2022, 12:28:55
  • 10
@wirus133: I jak pójdzie na dno to razem z KK
Fanatyk_Wedkarstwa
Fanatyk_Wedkarstwa
15.09.2022, 12:50:21
  • 6
@precz_z_komunia: oby
Ysae
Ysae
15.09.2022, 12:28:51 via Wykop Mobilny (Android)
  • 26
U siostry zrobili religie o 7. Prawidłowo bo trzeba być serio wierzącym by wstawać wcześniej na te bzdury.

Co się okazało? Nie znalazł sie ani jeden wierzący pomimo przekonywań by się zapisali, a nawet jak nie będą chodzić to będą mieli najlepsze oceny.
mirkometr
mirkometr
15.09.2022, 11:08:29
  • 24
Może będą huczniejsze imprezy z okazji grupowej apostazji, niż komunie i wesela ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tarec
Tarec
15.09.2022, 12:29:44
  • 20
Był kiedyś jakiś felieton jednego z biskupów bodajże, który mocno krytykował politykę przymilania się do obecnej władzy przez Kościół. Nie mogę go teraz znaleźć, ale ostrzegał on, że skutek będzie zupełnie odwrotny. Że ludzi nie da się do religii przekonać państwowymi dekretami, a partia używająca Boga do wycierania sobie gęby tylko przyspieszy proces laicyzacji. No i proszę...

No ale z drugiej strony to i tak jest nieuniknione. Pamiętam badania OBOP-u sprzed dekady,
  • 3
normanos
normanos
15.09.2022, 12:53:40
  • 14
Wiara w Polsce jest powszechna


@Tarec: bo to nie jest wiara. to tradycja ;)
galicjanin
galicjanin
15.09.2022, 15:53:29
  • 6
@Tarec: a wystarczy zapytać nawet nie o aborcję, ale o in vitro, środki antykoncepcyjne, rozwody i nowe małżeństwa po nich, seks przedmałżeński i mieszkanie razem przed ślubem, to wyjdzie, że poglądy zgodne z nauczaniem Kościoła ma może góra 10 % Polaków.
michalexpromo
michalexpromo
15.09.2022, 14:02:53
  • 18
Jeśli komuś odpowiada obecne wydanie wiary w Polsce - gdzie kościół jest powiązany bezpośrednio z partią rządzącą, angażuje się w politykę, wpływa na decyzje medyczne i jawnie czerpie nieuczciwe korzyści finansowe z tych układów - to nie jest wierzący tylko jest ekstremistą religijnym.

Jeśli ktoś naprawdę wierzy w Boga i chce jak najlepiej dla kościoła - powinien być przeciwko PiS, przeciwko powiązaniu kraju z religią i przeciwko wpychaniu wiary każdemu kto jej
  • 4
michalexpromo
michalexpromo
15.09.2022, 14:48:42
  • 5
@MagicznyLolek: bardziej ludzie po prostu nie myślą krytycznie. Popularne jest podejście typu - ja jestem członkiem kościoła, kościoła jest coraz więcej - to DOBRZE - nie ważne na jakich zasadach.

WIĘCEJ NIE ZAWSZE ZNACZY LEPIEJ.

Mimo iż jestem ateistą i jestem bardzo krytyczny wobec kościoła to widzę jego role w społeczeństwie.
Nawet jako ateista cieszyłbym się gdyby w kraju były kościoły spełniające swoją rolę - jako miejsce pracy nad sobą, rozmowy
galicjanin
galicjanin
15.09.2022, 15:44:13
  • 2
@michalexpromo: kiedyś młody chłopak, któremu zależało na Bogu i dobru Kościoła szedł do seminarium, dziś taki sam chłopak zostaje antyklerykałem.
Sultanat_Muszelki
Sultanat_Muszelki
15.09.2022, 12:13:02 via Wykop Mobilny (Android)
  • 17
I bardzo kuwa dobrze.
Lurkerer
Lurkerer
15.09.2022, 13:56:04
  • 13
"Kościół mówienie o masowym rezygnowaniu z lekcji religii nazywa "nieuprawnionym". " - nieuprawione to było zmuszenie mnie jako niemowlaka do chrztu, którego ja nie potrzebuje w życiu i uzurpowanie sobie w związku z tym jakiejś przynależności. Niech speordalają klechy na księżyc.
jakismadrynickpolacinsku
jakismadrynickpolacinsku
15.09.2022, 13:43:22
  • 12
Stare cymbały nie nauczą się, że przymus rodzi bunt.
Dla nich to upadek moralności i nic z tego nie rozumieją. Stare dewotki, chłopskie rozumy dla nich jest jedno rozwiązanie. Zmusić batem słownym a czasami i fizycznym. Wtedy to młodemu się przecież "naprostują" klapki.
Więcej wtrącania się państwa, więcej przymusu. Może w końcu pożegnamy katoland.
  • 6
Aster1981
Aster1981
15.09.2022, 13:55:01
  • 2
@jakismadrynickpolacinsku: pamietaja ze kilka dekad to jednak dzialalo. I wciaz kombinuja jak do tego wrocic.
galicjanin
galicjanin
15.09.2022, 15:46:16
  • 1
@Aster1981: i ta religia stała na o niebo wyższym poziomie i na tą religię chodziły nawet dzieci partyjniaków, milicjantów czy wojskowych.
tekbbar
tekbbar
15.09.2022, 14:42:26
  • 10
Po raz kolejny - do znudzenia :

Nie ma czegoś takiego jak lekcja religii - jest tylko i wyłącznie "godzina" indoktrynacji katolickiej - bez jakiegokolwiek nadzoru i kontroli programowej instytucji łożących na nią środki.
  • 2
Pio23
Pio23
15.09.2022, 14:53:27 via Android
  • 5
@tekbbar dokładnie. Sam pamiętam te "lekcje". Skoro coś nazywają lekcja religii to powinny być na niej poruszane różne religie, różnice między nimi, różnice kulturowe, każda omówiona z osobna. Każdy uczeń sam powinien zdecydować za jaką religią (oczywiście jak któraś będzie zgodna z nim samym i będzie chciał ją wyznawać) będzie się kierował w swoim życiu. To co jest teraz to jest tak jak piszesz indoktrynacja katolickiej jako jedynej, najlepszej, w której to
Pio23
Pio23
15.09.2022, 14:53:30 via Android
  • 0
@tekbbar
dokładnie. Sam pamiętam te "lekcje". Skoro coś nazywają lekcja religii to powinny być na niej poruszane różne religie, różnice między nimi, różnice kulturowe, każda omówiona z osobna. Każdy uczeń sam powinien zdecydować za jaką religią (oczywiście jak któraś będzie zgodna z nim samym i będzie chciał ją wyznawać) będzie się kierował w swoim życiu. To co jest teraz to jest tak jak piszesz indoktrynacja katolickiej jako jedynej, najlepszej, w której to
Ghosteer
Ghosteer
15.09.2022, 12:58:49
  • 10
Religia zawsze przydawała się do odrabiania pracy domowej z innych przedmiotów. Do tego jedynie się nadaje.
bartpl
bartpl
15.09.2022, 12:48:07
  • 10
Nienawiść młodzieży do kościoła narasta. Na tą chwilę w przedziale do 30 roku życia kościół ma poparcie 30%. W przedziale do 20 roku życia to 10%. Jeszcze 10 lat tego gówna które robią i nienawiść będzie taka, że zaczną burzyć kościoły.

Wszystkie metody wychowawcze wobec dzieci które stosuje KK masakrują poparcie.
Fly_agaric
Fly_agaric
15.09.2022, 10:58:56
  • 9
Miejmy nadzieję, że to początek trendu, ale szczerze mówiąc, to wciąż jestem sceptyczny.
  • 2
ImperiumCienia
ImperiumCienia
15.09.2022, 11:42:16
  • 12
@Fly_agaric: początek? Ten trend się rozwija od lat 90/2000
Fly_agaric
Fly_agaric
15.09.2022, 13:20:22
  • 0
@ImperiumCienia: Za mało i za wolno, żeby to nazwać trendem. To ledwie są pierwsze jaskółki, a one - jak wiadomo - wiosny nie czynią.
momo99
momo99
15.09.2022, 16:20:19
  • 8
źródło: comment_1663255216pgwtjLFKAgBWhKWJQy9JNV.jpg
fideriankoons
fideriankoons
15.09.2022, 12:24:14
  • 8
"Odpływ dzieci widać gołym okiem".

Nie używajcie w jednym zdaniu "gołym" i "dzieci". Zapewne czytają to co niektórzy księża i nie ma co ich stymulować.
PIAN--A_A--KTYWNA
PIAN--A_A--KTYWNA
15.09.2022, 13:00:57
  • 7
Na religii jest katechetka i jeden uczeń. Pozostałych 16 osób snuje się w tym czasie po korytarzu lub siedzi w stołówce
źródło: comment_16632432562vDmYr1OHiFB2sAJreBMSH.jpg
Yetoslav
Yetoslav
15.09.2022, 12:53:13
  • 7
Więcej Wyszynskiego i JP2! Młodzież wytrzyma!
  • 2
Radikesz
Radikesz
15.09.2022, 21:28:12
  • 0
@Yetoslav: Problemem nie jest Wyszyński i JP2, ale stosunek kościoła do pedofili w swoich szeregach oraz upolitycznienie religii.
Ogólnie ideały i nauczanie sobie, a działania kościoła sobie.
Yetoslav
Yetoslav
16.09.2022, 09:03:07 via iOS
  • 0
@Radikesz: ukrywanie pedofilli i afer to jedno. Ale tak nachalnej propagandy kościelnej jak teraz to nie pamietam. Chodziłem do szkoły w latach 2000 i mam wrazenie ze była bardziej świecka niz teraz.
Kosciol potrzebuje przewietrzenia, wywalenia brudów, wyjaśnienia afer. Tak długo jak bedzie to wszystko bagatelizował, tak długo bedzie mial odpływ wiernych. Narazie widac to w dużych miastach, ale do wsi tez to dotrze.
MirkobIog
MirkobIog
15.09.2022, 12:28:15
  • 7
W dużych miastach może i tak, na wsiach dalej po staremu.

Moja córka poszła teraz do pierwszej klasy. Sposród 50 dzieciaków z obu pierwszych klas tylko 4 nie chodzą na religię.

W tym roku w piątek religia jest w środku, a we wtorek jako ostatnia lekcja.
  • 6
MirkobIog
MirkobIog
15.09.2022, 12:45:23
  • 8
@dr3vil: Wątpie, jak na zebraniu podszedłem podpisać wypis córki z religii to czułem na sobie wzrok reszty rodziców. Sekta.
galicjanin
galicjanin
15.09.2022, 15:55:09
  • 1
@MirkobIog: z czego tych 4 to albo Świadkowie Jehowy albo dzieci z Ukrainy.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >
  • Wykopujący (2370)
  • Zakopujący (35)

Hity

tygodnia

Orlen może spodziewać się pozwów za zawyżanie cen. Niech temat zapłonie!
4374
Orlen nie wpuszcza kontrolerów NIK chcących sprawdzić fuzję
2665
Może i nowy wykop nie jest czytelny, ale za to zawiera 2 razy mniej treści.
2537
Pancerny Marian: miliardy złotych Orlenu są poza kontrolą NIK
2275
200 mld zł na poprawę demografii w PL w ramach 500+, a mimo to jest tragicznie
1667
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #katolicyzm
  • #chrzescijanstwo
  • #ciekawostki
  • #kosciol
  • #wiara
  • #islam
  • #religiapokoju
  • #ateizm
  • #filozofia
  • #4konserwy

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki