Nasza kolej zwalnia zamiast przyspieszać. Smutny rekord Pendolino
Dlaczego nasza kolej zwalnia zamiast przyspieszać? Powodem są przeciągające się w nieskończoność remonty. Na wielu kluczowych odcinkach prędkość polskich pociągów zdaje się zmniejszać wprost proporcjonalnie do rosnącego zainteresowania koleją wśród obywateli.
Qtasus2Wielgus z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 233
Komentarze (233)
najlepsze
- Szczecin - Poznań
- Poznań - Wrocław
- Poznań - Warszawa
#!$%@? od wielu lat i z 140-160kmh podnoszą prędkość na 160kmh. A dlaczego? Bo unia nie daje ani złotówki na utrzymanie linii ale za to są miliardy na wielkie remonty. Przez lata przed remontem za grosze można utrzymać linię w bardzo dobrym stanie ale lepiej poczekać aż się zacznie rozlatywać, powiedzieć że pociągi jeżdżą
@Morf: przy remontach i podniesieniu prędkości nie montują ETCS?
To skąd ten problem? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@przeciwko78: wąskie i niewygodne. Jego największa zaleta czyli "wahadełko" umożliwiające szybszą niż normalny skład jazdę w zakrętach nie zostało zakupione jako opcja ¯\_(ツ)_/¯
W takim wypadku milion razy lepszą opcją jest rozwiązanie w stylu Railjet no ale takie fajne rzeczy to w Czechach a nie w Polsce. Już nie wspomnę o genialnym koncepcie szybkich składów z wagonami sypialnymi https://www.nightjet.com/en/komfortkategorien/nightjet-neue-generation które byłyby doskonałą alternatywą dla samolotów w Europie.
To było jak kupowanie Ferrari na polne drogi.
Kolejna kwestia, to postoje pociągów InterCity... Kiedyś faktycznie postoje były w większych miastach tylko, lub na mniejszych stacjach węzłowych. Teraz pociągi zatrzymują się w prawie każdym #!$%@? i są nieznacznie szybsze od regio. I te 'super remonty' nic nie zmienią, bo po nich też dłużej się
@JoseArkadioMorales: Chyba nie czytałeś artykułu. Tu masz TLDR:
Pendolino w pierwszych latach po
Jeżdżę regularnie trasa Wrocław-Warszawa od kilku lat i podróż trwa z roku na rok co raz dłużej.
Gdy pojawiło się Pendolino można było znaleźć dobre połączenie w czasie 3h:20-40 minut. To był dobry czas na podróż do stolicy (lub stolicy dolnego śląska). Później ta sama trasa wydłużać się zaczęła do 4h:20 minut. Jeszcze znośnie. Teraz ciężko znaleźć pociąg, który zmieści się w czasie 5h
Lata temu podróż trwała 1:30, potem przeprowadzono wielki remont i teraz jedzie się 1:50. Ja naprawdę nie rozumiem po co robić remont, który wydłuża czas przejazdu. To jest albo kretynizm albo sabotaż.
Nieprawda, tak jak większość postów powyżej.
15 lat temu podróż na tej trasie trwała 4h15min a nie 1h30min.
Po modernizacji trasy 1h35min jeździł tylko jeden pociąg w ciągu doby, cała reszta to czasy przejazdów między 1h45min a 1h55min.
"potem przeprowadzono wielki remont i teraz jedzie się 1:50"
Potem dokończono wreszcie remont na trasie Wrocław-Katowice-Kraków i pociągi Wrocław-Kraków (mające czas przejazdu Wro-Czwa 1h35min przestały jeździć przez Częstochowę.
Wielki remont dotyczący tej
@maradero: nie chcą być konkurencyjni. Mniej pasażerów = mniej problemów ( ͡° ͜ʖ ͡°)