Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko497
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

1011

D-Link właśnie olał klientów.Urządzenia smart i kamery przestaną wkrótce działać

D-Link całkowicie wyłącza wsparcie dla swoich produktów Smart Home i kamer domowych. Aplikacje mydlink Home i usługi w chmurze zostaną wyłączone, a użytkownicy będą mogli wyrzucić produkty do kosza. Brak aplikacji oznacza m.in. brak powiadomień, zdalnego przeglądania i komunikacji z urządzeniami.

jestemjakijestem1212
jestemjakijestem1212
z
ithardware.pl
dodany: 16.02.2022, 11:23:03
  • #
    technologia
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    komputery
  • #
    smarthome
  • #
    inteligentnydom
  • 247
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (4)

Strona której tłumaczenie 1:1 jest ten "artykuł"

hysec
z gamingdeputy.com
  • 12

Supla a

sid127
z supla.org
  • 8

Komentarze (247)

najlepsze

nawri
nawri
16.02.2022, 11:28:00 via Android
  • 314
Tylko otwarte systemy smarthome! Może takie postawienie np. Home Assistanta zajmie więcej czasu ale wiem że urządzenia będą działały. Chmura jest spoko ale tylko gdy jest dodatkiem a nie podstawowym sposobem działania urządzenia. Nie jesteśmy też skazani na urządzenia jednego producenta i kupujemy tańsze/lepsze.
  • 48
mietkomietko
mietkomietko
16.02.2022, 12:35:25 via Android
  • 34
@hijack5671 Tuya jest git, ale chyba pewniej postawić local tuye z dostępem do chmury (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
kthxbye
kthxbye
16.02.2022, 13:12:00 via Wykop Mobilny (Android)
  • 62
@mietkomietko: urządzenia na ESP przeflaszowac na ESPHome/Tasmota, ZigBee wpiąć pod zigbee2mqtt i zapomnieć o integracji tuya
tomasz-saczynski
tomasz-saczynski
16.02.2022, 11:28:28
  • 201
I teraz wzrośnie ilość wizyt na elektrodzie, tam nie raz były tematy o zmianie firmware różnych urządzeń aby mieć nad nimi pełną kontrolę w wybranym systemie.
  • 22
djtartini1
djtartini1
16.02.2022, 11:33:46
  • 620
nie raz były tematy o zmianie firmware różnych urządzeń aby mieć nad nimi pełną kontrolę w wybranym systemie.


@tomasz-saczynski: więc będą odsyłać do poprzednich tematów, a tam brak zdjęć i podziękowanie za pomoc, bo szwagier już pomógł
eich
eich
16.02.2022, 12:36:42
  • 249
więc będą odsyłać do poprzednich tematów


@djtartini1: Gniazdko z czarnej listy. Zamykam temat!
Djelon
Djelon
16.02.2022, 11:50:17
  • 135
Nareszcie, w końcu ludzie się zorientują że te sprzęty z zamkniętym softem producenta to szajs.
  • 5
yoshi314
yoshi314
16.02.2022, 12:45:37
  • 55
@Djelon: nie chodzi o zamknięty soft, ale o urządzenie które po prostu jest furtką do "chmury"
werfogd
werfogd
16.02.2022, 14:35:27
  • 17
ludzie się zorientują


@Djelon:

Nie zorientują. W zeszłym roku tysiące ludzi nie mogło się dostać do domów, bo cudowne AWS dało ciała, a "po co nosić fizyczny klucz". Ale nic ich to nie nauczyło.
kukurydza
kukurydza
16.02.2022, 11:54:20
  • 108
Macie te swoje chmury ale jak człowiek gadał że ktoś przyjdzie i zrobi "pyk" i nie przyjdzie do Ciebie to się śmieli. To się śmiejcie teraz.
  • 11
wrocilem_bo
wrocilem_bo
16.02.2022, 13:02:47 via iOS
  • 37
@kukurydza: to samo z cloudem i przenoszeniem usług do chmury:) Mniej więcej to tak wygląda:

Dlaczego tak się teraz robi?
Bo wszyscy tak robią?

Dlaczego wszyscy tak robią?
Bo tak się teraz robi ¯_(ツ)_/¯
k.....o
konto usunięte 16.02.2022, 13:27:18
  • 17
@technic: tak, zobaczymy jakie będą koszta jak się jeden operator z drugim zwinie, albo z powodów politycznych czy innych antydyskryminacyjnych trafisz na listę "tych klientów nie obsługujemy". Zobaczymy wtedy, jaki będzie koszt odzyskania wszystkiego, co się bezkrytycznie do chmury wypchało.
Koloses
Koloses
16.02.2022, 13:16:09
  • 91
Używanie jakichkolwiek urządzeń typu smart home, które potrzebują się łączyć z serwerem zewnętrznym nad którym nie ma się kontroli żeby działać to w ogóle jakieś nieporozumienie xD
  • 19
Kogerro
Kogerro
16.02.2022, 13:25:55
  • 18
@Koloses:
Dokładnie! Od jakiegoś czasu rozglądam się za kamerką do monitorowania domu podczas zostawiania dziecka z nianią. Powinna nagrywać ileś tam godzin filmów oraz idealnie dać możliwość oglądania co się dzieje na bieżąco, a także być w miarę bezpieczną.
I co? Większość polecanych kamerek to chińczyki, gdzie nagranie domyślnie leci do jakiejś chińskiej chmury i za nic nie masz pewności, że jak wyłączysz tę opcję, to nie będzie wysyłało... Jak już
smieciarz_15k
smieciarz_15k
16.02.2022, 13:48:02
  • 9
@Koloses: Kiedyś zapytałem na Wykopie o robota odkurzającego, który nie wymaga połączenia z zewnętrznym serwerem, to zostałem zminusowany i lekko wyszydzony, jako jakiś dinozaur. Ostatecznie sam znalazłem taki model i daje radę bez chińskich chmur :).
muminek77
muminek77
16.02.2022, 13:11:18
  • 47
Nie tylko D-link leci w uja.
U mnie w firmie zakupilismy przed swietami wiele urządzeń firmy WD - MyCloud.
Serwery do ktorych pracownicy mieli dostęp z zewnąrz przez neta, z telefonow itd.
W styczniu rozeslali informacje ze od dnia dzisiejszego wszystkie te urządzenia działają tylko i wyłącznie w obrębie jednej sieci i dostep zdalny jest niemożliwy. Chyba ze kupisz nowe urządzenia super pro hiper vip z najnowszym ich systemem - to wtedy
  • 12
panaut0lordv
panaut0lordv
16.02.2022, 13:27:33
  • 5
@muminek77: Też mam starego MyClouda, ale maila o tym dostawałem od półrocza. Zresztą tak czy siak wystawianie się przez jakiegoś 3rd party providera brzmi jak backdoor.
dariot
dariot
16.02.2022, 16:31:26
  • 2
@muminek77: Nie ma to jak do firmy kupować ośmioletni sprzęt, który nie jest przeznaczony dla biznesu. Dodam jeszcze, że ściemniasz bo wsparcie dla OS3 jest do 15 kwietnia. No i zawsze pozostaje użycie jako serwer FTP.

@sqbi_: Nie wszystkie modele można zaktualizować - jedynie nowszą wersję MyClouda. Osoby posiadające starszą wersję dostawały inne maile.

źródło: comment_1645029271RyyaYVRYTP792QaHNh7NRp.jpg
czwarta_gestosc
czwarta_gestosc
16.02.2022, 13:06:09
  • 40
źródło: comment_1645016767DWJrc4edL7RRgdCRX57n5A.jpg
ethics
ethics
16.02.2022, 13:13:51
  • 38
Ludzie chcą mieć proste urządzenie plug & play a nie konfigurowanie serwera z kamerkami IP i utrzymywanie całej infrastruktury po to aby podejrzeć czy dziecko śpi albo czy pies kanapy nie gryzie. Przestanie tania kamerka d-link działać to wywalą i kupią nową za 100zł na alledrogo.
  • 5
smk666
smk666
16.02.2022, 13:22:52
  • 27
@ethics:
Nikomu nie zaszkodziłoby gdyby obok ekosystemu "dla idiotów" producent udostępnił opcję włączenia lokalnego API tak aby każdy mógł komunikować się z urządzeniem jak mu wygodnie, czy to z własnego kodu czy też przez gotowe rozwiązanie napisane przez społeczność.

Co minie wnerwia np. we włącznikach Sonoffa to to, że gadają tylko z chińskim ewelinkiem a żeby sterować czymś własnym trzeba się pieprzyć i przeprogramować na tasmota firmware przez ingerencję w sprzęt
siepan
siepan
16.02.2022, 14:02:18
  • 2
to wywalą i kupią nową za 100zł


@ethics: i tak w kółko. wywalanie sprawnych technicznie rzeczy, amazon mielący tony nieużywanych towarów itp itd.
A ty ssij mokry karton bo plastikowa słomka jest be.
Wloczykij2
Wloczykij2
16.02.2022, 14:53:21
  • 31
Aplikacje mydlink Home


DLINK:
źródło: comment_1645023179C6MaOyxlmps4sQbOGN776A.jpg
4191727801
4191727801
16.02.2022, 11:51:31
  • 26
Mogliby zrobic dobry ruch i otworzyc zrodla, a nawet wiecej: wypuscic aktualizacje i wydac (nawet podstawowy) soft do kontroli lokalnej.
Polecam tasmote do wtyczek, dziala swietnie
  • 4
tomaszs
tomaszs
16.02.2022, 14:21:48
  • 13
@4191727801: myślę że powinien powstać taki obowiązek prawny. Więcej, każde urządzenie które ma procesor powinno mieć jawne źródło i dokumentację od momentu sprzedazy
dad1111
dad1111
16.02.2022, 16:27:02
  • 2
@mareksa666: o mnie obchodzą ich zyski? Klient kupuje i powinno działać. Wyobraźmy sobie sytuację, że kupujesz samochód i ma wbudowany ficzer, że możesz zobaczyć jego lokalizację, ale tak się składa, że jeśli nie może wysłać lokalizacjido chmury to system traktuje to jako potencjalną kradzież i uniemożliwia ofpalenie silnika. co wtedy gdy producent zamknie chmurę?

Każdy sprzęt można tak teoretyczne unieruchomić, a takie zagranie to marketingowy strzał w stopę. Jeśli chcą wyjść
meehow
meehow
16.02.2022, 14:01:08
  • 20
Chmura = komputer należący do kogoś innego
severh
severh
16.02.2022, 13:38:52
  • 20
To jest kolejny przykład jak idiotyczne praktyki są wprowadzane przez producentów. Coraz więcej sprzętu wymaga zakładania konta online i sterowania przy pomocy mobilnej apki. Jak by się nie dało jak kiedyś softem lokalnie albo via interfejs WWW jak w większości routerów.
I pal licho jak producent ma awarię i ich serwis padnie. Po jakimś czasie wstanie. Ale jak zrobi jak w tym przypadku że dziękują i wyłączają to człowiek zostaje z zablokowanym
  • 5
Dinth
Dinth
16.02.2022, 14:23:41
  • 4
@severh: zebys wiedzial. Ostatnio kupilem klawiature z wyzszej polki - powiedzmy do 1000zl - i co sie okazalo? Ze zeby wejsc do jej konfiguracji musze zalozyc konto na stronie producenta.
A malo juz bylo przypadkow kiedy producenci po prostu porzucali, czy nawet kompletnie wylaczali sprzet po paru latach od wypuszczenia ich?
werfogd
werfogd
16.02.2022, 14:29:59
  • 3
@severh:

Ja tylko przypomnę, że całe USA spuszczają się nad rozwiązaniami Amazona, a przecież w zeszłym roku tysiące ludzi nie mogło się dostać do domów, bo cudowne AWS dało ciała. Ale nic ich to nie nauczyło.
mjnck
mjnck
16.02.2022, 14:51:13
  • 19
źródło: comment_1645023071fTn1IJunGDXAXsmoqr2oNo.jpg
supra107
supra107
16.02.2022, 14:25:46
  • 18
Chcieliście wygody? To teraz macie brutalne zderzenie z rzeczywistością. rms znowu miał rację. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_1645021517tRhZqo3ObgTaeSJ2MfHsHh.jpg
GratisLPG
GratisLPG
16.02.2022, 12:28:27 via Wykop Mobilny (Android)
  • 14
Na dlinka zawsze ha tfu. Nic się ta firma nie zmieniła.
  • 5
jeanpaul
jeanpaul
16.02.2022, 13:29:31
  • 10
Na dlinka zawsze ha tfu. Nic się ta firma nie zmieniła.


@GratisLPG: nie przesadzaj maja fajne obudowy starych routerow. Uzywam do chowania RPI. Ponizej moja uniwersalna przenosa (z akumulatorem) instalacja. Zwykle uzywam do retropie, ale jak potrzebuje na szybko cos to idelanie sie nadaje.
źródło: comment_1645018110CdmYGDYNDY3MFL951aSEmm.jpg
wrukwiony
wrukwiony
16.02.2022, 13:46:55
  • 2
@jeanpaul: fajny pomysl
nowoczesny_jawnogrzesznik
nowoczesny_jawnogrzesznik
16.02.2022, 13:55:51
  • 12
Ale dalej #!$%@? że tylko chmura jest ok.
Danuel
Danuel
16.02.2022, 13:00:13
  • 12
Od samego początku "chmury" ludzie którzy siedzą w elektronice ostrzegają, że to tak naprawdę gówno. Jedynie własny serwerek i stworzenie sieci urządzeń daje ci pewność i w ostatecznym rozrachunku (-koszt abonamentu) oszczędności.
  • 8
a665321
a665321
16.02.2022, 14:58:58
  • 4
@Danuel: xD zajebiste oszczędności, w perspektywie 10 lat biorąc pod uwagę ze twój czas nie jest nic warty.
Jaka jest alternatywa dla darmowego dysku Google?
monarchista
monarchista
16.02.2022, 15:32:28
  • 4
@a665321: to tak jak ludzie mowią, ze nie oplaca sie jesc w knajpie bo taniej samemu zrobic :D no tak. najpierw 2h w markecie, potem 2h w kuchni z garami zeby #!$%@? coś co mozna miec drozej ale od razu i często smaczniej bo robi fachowiec :D
darksaber
darksaber
16.02.2022, 12:32:28
  • 12
Inna kwestia to to, że inne firmy co mają też zamknięty ekosystem dostaną rykoszetem. Bo przez to ludzie się zorientują, że ich smart urządzenia na które wydali majątek mogą przestać działać lada dzień bo firmie przestanie się to opłacać.
  • 6
robot_
robot_
16.02.2022, 13:13:32
  • 8
@darksaber: Nic się nie stanie. Apple od dawna jest zamkniety i dalej robią co chcą.
A tutaj ludzie ponarzekają i ... znowu kupią podobny produkt, bo jest taki fajny.
VW wypuścił gniota TSI, potem oszukiwali na normach. I co? Dalej debile kupują bo niemieckie.
Więc nic się nie zmieni.
Nemayu
Nemayu
16.02.2022, 20:12:56
  • 0
@monarchista: Dokładnie.
Chrzonszcz
Chrzonszcz
16.02.2022, 13:19:12
  • 11
wystarczy przeniesc dom do chmury i wszystko bedzie na miejscu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 1
dziedzicpruski
dziedzicpruski
16.02.2022, 13:24:56
  • 14
@Chrzonszcz:
źródło: comment_1645017893kZ7H30MHCiLjtDAkhnhWu7.jpg
korneliaaa
korneliaaa
16.02.2022, 14:53:02
  • 9
To wszystko jest fajne jak jest jeszcze dostęp do kamer po IP, a nie tylko przez chmurę. Część sprzętu jest tak okrojona, że ma w opcjach tylko chmurę i gdy chmura zostanie wyłączona to koniec, no może poza lokalnym nagrywaniem bez dostępu z zewnątrz. Najlepiej aby w sprzęcie smart można byłoby instalować wolne oprogramowanie rozwijane przez różne społeczności. Wtedy nawet do tych starszych telewizorów może dałoby się wgrać nowy soft i dalej
  • 1
dafto
dafto
16.02.2022, 15:53:48
  • 3
Najlepiej aby w sprzęcie smart można byłoby instalować wolne oprogramowanie rozwijane przez różne społeczności. Wtedy nawet do tych starszych telewizorów może dałoby się wgrać nowy soft i dalej korzystać z wbudowanego smart tv.


@korneliaaa: to chyba dobry temat dla UE
xaliemorph
xaliemorph
16.02.2022, 13:41:40
  • 8
Może z czasem wzrośnie w siłę ruch open firmware.

To co prawda nie to samo ale np. niedawno sam aktualizowałem firmware do Linksys WRT54GL. Załadowany firmware Fresh Tomato 2021.8 z dnia 23.12.2021 na router którego konstrukcja jest z 2005 roku, czyli ma ... 17 lat !!
  • 5
xer78
xer78
16.02.2022, 14:01:59
  • 7
Bardzo dobry router, sprzedałem go tylko dlatego, że obsługiwał standard G max.


@dplus2: Do tego po kablu tylko 100Mbps. Jeśli dobrze pamiętam to niema WPA2, siłą rzeczy WPA3 tym bardziej brak.
Dobry sprzęt ale dziś to zabytek.
LDevil
LDevil
16.02.2022, 15:28:40
  • 0
Bardzo dobry router,


@dplus2: Ale nie w 2022 roku.
d.....s
konto usunięte 16.02.2022, 14:18:26
  • 7
Dlatego postawiłem na zigbee poprzez CC2531 i zigbee2mqtt na home assistancie uruchomionym na raspberry pi. Może nie jest najwygodniejsze rozwiązanie ale bardzo skuteczne, nie martwię się czy coś straci wsparcie bo to ja jestem hostem i ja zarządzam wszystkimi urządzeniami.
  • 2
otyly_pan
otyly_pan
16.02.2022, 16:10:33
  • 1
@dildo-vaggins: niby spoko jak chcesz sobie przeglądać w sieci lokalnej, ale niestety niektórzy mają podwójnego NAT-a i nawet dynamiczny dns nic tutaj nie pomoże. A własne IP u niektórych providerów jest dostępny tylko w abonamencie na firmę.
pzn
pzn
16.02.2022, 18:33:30
  • 0
@otyly_pan: do Home Assistanta jest opcjonalna chmura za kilka $/m dająca dostęp do lokalnej instancji. Działa bardzo dobrze, choć nie zgłębiałem na jakiej zasadzie.
n.....a
konto usunięte 16.02.2022, 16:14:36
  • 6
Tylko lokalna kontrola ( ͡° ͜ʖ ͡°)
przecież to oczywiste, że żadna firma nie jest w stanie zapewnić chmury dla wszystkich wydanych w przeszłości urządzeń przez nielimitowany czas. Dlatego nie warto kupować urządzeń wymagających internetu - no chyba, że jest się kompletnym laikiem i z jakiegoś powodu nie chce się powierzyć tego zadania firmie.
Jakoś nie widziałem bóldupnych wykopów że tplink/dlink/ubiquity/wstawtudowolnąnazwę przestał wspierać jakiś stary router, albo że
źródło: comment_1645028101UXmMhdJrdjox30XB9ZvYZC.jpg
wrocilem_bo
wrocilem_bo
16.02.2022, 15:16:37
  • 5
Panowie, czyli stawiam Home Assistant na Pi i bez zmiany softu na IoT podpinam je do mojego domowego serwera HA wykorzystując dongla ZigBee2MQTT? :)
  • 4
OnePeople
OnePeople
17.02.2022, 11:56:54
  • 0
@wrocilem_bo: ale co podpinasz po ZigBee? Kamerę?
wrocilem_bo
wrocilem_bo
17.02.2022, 12:54:00 via iOS
  • 0
@OnePeople: wszelkie czujniki otwarcia drzwi/okien, czujniki ruchu, przekaźniki
dzikireks
dzikireks
16.02.2022, 16:31:44
  • 4
Dlatego lepiej unikac uslug, ktore bazuja wylacznie na chmurze producenta. Lepiej wybrac takie, ktore skladuje dane na dowolnym serwerze.
Nie zawsze sie da, ale jesli ktos z konkurencji ma opcje bez chmury, to lepiej wlasnie tak. No chyba, ze komus nie przeszkadza kupowanie sprzetu co rok, czy dwa.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >
  • Wykopujący (1011)
  • Zakopujący (4)

Hity

tygodnia

Orlen nie wpuszcza kontrolerów NIK chcących sprawdzić fuzję
2756
Pancerny Marian: miliardy złotych Orlenu są poza kontrolą NIK
2327
Inflacja: im więcej państwo "daje", tym jesteśmy biedniejsi
1784
200 mld zł na poprawę demografii w PL w ramach 500+, a mimo to jest tragicznie
1708
Wejdą ci na konto bez ostrzeżenia. Prezydent właśnie podpisał ustawę - blo
1544
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #nauka
  • #zainteresowania
  • #rozrywka
  • #komputery
  • #swiat
  • #internet
  • #motoryzacja
  • #polska
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl