Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

610

WIBOR postraszył Polaków Zadyma z frankowiczami wygląda jak żart.Kroi się afera.

W ubiegłym roku zasady wyliczania WIBOR-u zostały zmienione, problem w tym, że nowy wskaźnik nadal nie spełnia unijnych wymogów. Jeszcze żaden kredytobiorca nie poszedł do sądu, by na tej podstawie unieważnić umowę kredytową, choć mógłby.

lan3
lan3
z
spidersweb.pl
25.11.2021, 13:17:51
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
  • #
    kredyt
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    nieruchomosci
  • #
    inflacja
  • 253
    • Facebook
    • Twitter

Komentarze (253)

najlepsze

gundis24
gundis24
25.11.2021, 14:11:17
  • 214
Unieważnię umowę kredytową i co dalej?
  • 37
bizancjo
bizancjo
25.11.2021, 15:37:44
  • 180
@gundis24: no i nie ma kredytu, chata twoja ( ͡° ͜ʖ ͡°)
gundis24
gundis24
25.11.2021, 15:40:22
  • 306
@bizancjo: Nie, nie ma kredytu ale jest roszczenie z banku na gruby hajs. No i bank ma hipotekę.
luc3ro
luc3ro
25.11.2021, 15:51:54
  • 235
ale jest roszczenie z banku na gruby hajs


@gundis24: Teoria salda. Bank oddaje to co mu wpłaciłeś, ty oddajesz to co wziąłeś z banku.
Anna_
Anna_
25.11.2021, 18:13:32
  • 98
Przy obecnych stopach za niewielkie M2 (z wkładem własnym) zapłacimy bankowi równowartość nowego samochodu dość przeciętnej klasy. Przy stopach „normalnych” (tj. 5-7 proc.) bank wyciągnie od nas w postaci odsetek równowartość drugiego mieszkania. Przy WIBOR-ze rzędu 10 proc. kredyt będzie kosztował równowartość prawie dwóch mieszkań


Jedna z przyczyn dlaczego ludzie w tym kraju się nie bogacą, Polacy przecież mogą płacić więcej za kredyt od Niemca czy Hiszpana. Gdyby rządzący chcieli, to dawno
  • 19
e_m_p
e_m_p
25.11.2021, 23:03:30
  • 4
@Anna_: Polacy jako naród to są owce do strzyżenia przecież - rzucisz im trochę siana i możesz bez konsekwencji golić na łyso. Niedość że ogolą, to jeszcze wydoją przy okazji.
szmichal
szmichal
26.11.2021, 06:55:59
  • 10
@Anna_: zapewne politycy nie znają takiego pojęcia jak "kredyt". Strzelam że dziady siedzące 30 lat w parlamencie są tak odklejone że nie wiedzą ile kosztuje bułka w sklepie xd
kot_z_wolnego_wybiegu
kot_z_wolnego_wybiegu
26.11.2021, 07:12:06
  • 14
@Anna_: pozyczysz troche kasy na stale niskie oprocentowanie?
m9w1
m9w1
26.11.2021, 06:59:02 via iOS
  • 61
Jeśli ktoś brał kredyt przy prawie zerowych stopach procentowych i myślał ze raty nie wzrosną a teraz widzi winę w obecnym rządzie to znaczy ze nigdy takiego kredytu nie powinienem mu bank udzielić.
  • 17
vanvolf
vanvolf
26.11.2021, 07:33:56 via Android
  • 38
@m9w1 Tak w sumie to nie do końca, Bo nerwowe podnoszenie stop procentowych jest wina rządu i ich polityki monetarnej, a właściwie to jej braku ¯_(ツ)_/¯. Swiadomość ryzyka związana ze wzrostem wiboru to inna bajka.
sosnajabadaba
sosnajabadaba
26.11.2021, 07:53:55
  • 0
@m9w1: I co lepsze banki teraz już nie dadzą się zrobić jak przy frankach. Tym razem ludzie dostali papiery do podpisania, na których widnieją raty po podwyżkach stóp, więc już nikt nie wywinie fikołka, że nie wiedział :).
Kotwworku
Kotwworku
26.11.2021, 07:56:11
  • -1
Bo nerwowe podnoszenie stop procentowych jest wina rządu


@vanvolf: To wytłumacz teraz, jak by się zmieniło dla kredytobiorcy następne 25 lat, jeśli rząd by stopy podnosił w tym roku mniej nerwowo? Na przykład gdyby robił to tak jak Czesi? Jak według ciebie podnoszenie stóp rozciągnięte w czasie 10 miesięcy a nie 3, wpłynie na następne 25 lat?
GeorgeCrackssel
GeorgeCrackssel
25.11.2021, 16:48:57
  • 29
A tak z innej beczki kto ma interes by podbijać Wibor 3 m tak, że już pół procent odstaje od stopy referencyjnej?
  • 25
Anna_
Anna_
25.11.2021, 17:53:38
  • 132
@GeorgeCrackssel:

A teraz przenieśmy się na chwilę do Wielkiej Brytanii, gdzie odpowiednikiem polskiego WIBOR-u jest LIBOR, który ustalany jest podobnie. Mniej więcej dziesięć lat temu tamtejsze media ujawniły, że banki manipulowały stawką, by zwiększać swoje zyski.
GeorgeCrackssel
GeorgeCrackssel
25.11.2021, 17:56:11
  • 49
@Anna_: No właśnie Banki sprytnie podbijają wskaźnik bo to im mocno opłaca.
Anna_
Anna_
25.11.2021, 18:01:05
  • 112
@GeorgeCrackssel: Z artykułu wynika że wibor jest ustalany u nas na zasadzie tego co wymyślą sobie banki, czyli de facto te kredyty nie opierają się o żadną solidną podstawę, jaką miała być stopa referencyjna. Teoretycznie jakby chcieli to mogliby go podwyższyć jak im się podoba.

I tyle jeśli chodzi o rzetelność umów, trzeba być prawnikiem by znać takie kruczki, przecież nikt podpisując umowę nie będzie sprawdzał na jakiej podstawie ustala się
LittleOpa
LittleOpa
26.11.2021, 07:17:48 via Wykop Mobilny (Android)
  • 25
Pisałem, skala zadłużenia Polaków jest tak ogromna że polski system finansowy czeka krach po zbyt dużym podniesieniu stóp procentowych. A żadna partia polityczna nie postawi się zakredytowanym Możecie zaklinać rzeczywistość ale każdy pracujący Polak zapłaci za kredyt hipoteczny, nawet jeśli go nigdy nie miał. Dodatkowo nawet jeśli państwo będzie próbowało rozwiązać problem jak z frankowiczami to przypominam, że żaden europejski sąd nie uzna wyroków nieprawidłowo obsadzonych sądów, więc będzie można sądzić się
  • 7
PlonacaZyrafa
PlonacaZyrafa
26.11.2021, 07:57:47
  • 3
skala zadłużenia Polaków jest tak ogromna


@LittleOpa: bzdura, Polska jest w ogonie EU pod tym względem:
https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/tec00104/default/bar?lang=en
LittleOpa
LittleOpa
26.11.2021, 08:08:01 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@PlonacaZyrafa: Porównanie do rynku europejskiego nic w tym wypadku nie daje.
1. Ze względu na różnice w strukturze kredytu stałe -
zmienne stopy
2. Większy udział produktów podstawowych w koszyku zakupowym ze względu na poziom zamożności
3. Brak kultury kredytu

Po prostu niezależnie od sytuacji w krajach UE skala zadłużenia Polaków jest niemożliwa do zigonowania przez polityków w przypadku problemów ze spłatą rat przez kredytobiorców.
ruonim
ruonim
26.11.2021, 08:25:55
  • 0
@PlonacaZyrafa: W Niemczech 99% kredytów hipotecznych to oprocentowanie stałe. W Polsce 99% na oprocentowanie zmienne. I w Niemczech jest oprocentowanie o wiele niższe. Możesz mi wyjaśnić?
mistalowa
mistalowa
26.11.2021, 07:13:06 via Wykop Mobilny (Android)
  • 18
Dostalem pismo z Ing. Zapraszaja do aneksowania umowy kredytu w zakresie innego wskaznika. Jeslo nie podpiszę bede mial resztę kredytu w oparciu o ostatni podany wibor. Piszą że nie sa w stanie oszacowac skutkow finansowych takjej czy onnej decyzji. Jakies rady?
  • 21
Gadgetztan
Gadgetztan
26.11.2021, 07:17:16
  • 15
@mistalowa: W obliczu narastających stóp procentowych, jawi się jako nie najgorsza propozycja.
bartosz-k999
bartosz-k999
26.11.2021, 07:26:35
  • 15
@mistalowa: cały kredyt na stałej stopie? Niezły deal
Ogau
Ogau
26.11.2021, 07:40:23
  • 21
@bartosz-k999: @Gadgetztan: przecież oni mu oferują kredyt w oparciu o inny wskaźnik, niekoniecznie staly ( ͡° ͜ʖ ͡°)
xyros
xyros
26.11.2021, 07:12:38 via Android
  • 18
@Anna_ Gdyby rządzący chcieli, to dawno wprowadzonoby kredyty ze stałym, niskim oprocentowaniem, ale to nie leży w interesie bankierów, po co, skoro można nas wykorzystywać, za przyzwoleniem rządu. Bank służył kiedyś ludziom, miał być gwarantem, teraz pożycza nieistniejące pieniądze za horrendalne odsetki, zamienił się w biznes, tak jak medycyna zarabiająca na chorobie i jej podtrzymaniu. Poproszę o jakiś jeden przykład, gry to bank służył kiedyś ludziom.
Droga pani raczy żartować, odkąd powstały
  • 3
Anna_
Anna_
26.11.2021, 09:36:47
  • 0
Może, jeżeli jest pani taką altruistką, założy własny bank i zacznie udzielać kredytów na stopy poniżej rynku


@xyros: Chętnie, jak będę mogła pożyczać 10 razy tyle co mam i brać sobie procent z tych nieistniejących pożyczonych pieniędzy to nie ma sprawy, chętnie zaadoptuję taką maszynkę do drukowania pieniędzy za nic. Nie będę też pazerna i zadowolę się ludzkim 1-2% oprocentowania stałego, ba, nawet początkowa prowizja by mi wystarczyła i byłabym już
xyros
xyros
26.11.2021, 09:43:14 via Android
  • 0
@Anna_ nie mam czasu zbytnio dyskutować, wizyta w zoo czeka. Natomiast bank nie bierze pieniędzy za nic. Bierze swój zysk, no i premie za ryzyko. Ryzyko, że ci, którym się pożyczyło pieniądze ich nie oddadzą, a ci od których bank pożyczył rzekną: oddaj.
sq2fog
sq2fog
26.11.2021, 11:28:07
  • 0
@xyros: A wystarczyło by przykrócić kreację pieniądza przez banki....
Nadia_
Nadia_
26.11.2021, 08:00:54
  • 17
Z tym unieważnieniem umowy to tak pięknie wygląda w teorii, wykopki co mieszkają z mamą myślą pewnie, że jak uda się taką umowę unieważnić to nie trzeba już płacić rat a mieszkanie jest twoje i masz chill. A to niestety wygląda tak, że dopóki nie spłacisz kapitału to itak jesteś w dupie, więc np.jak wziąłeś 400 tys. na dzisiaj spłaciłeś 100 tys. to po wyroku musisz wywalić pozostałe 300 tys + koszty
  • 12
espu
espu
26.11.2021, 08:13:07 via Wykop Mobilny (Android)
  • 11
@Nadia_: widziałaś jakieś wyroki za bezumowne korzystanie z kapitału? Albo przynajmniej sprawy o to wystawione przez banki?
Jak na razie to banki po cichu biorą to na klatę
Nadia_
Nadia_
26.11.2021, 08:17:16
  • 21
@espu: tak wypowiadam się jako praktyk, bo pracując na windykacji miałam do czynienia z tymi wyrokami w sprawach frankowych, więc tak trzymałam te wyroki w ręku i tak prowadziliśmy egzekucję z tych mieszkać gdzie umowy były unieważnione. Były takie sprawy gdzie po unieważnieniu umowy i przeliczeniu wszystkiego mieliśmy zwrócić komuś "nadpłatę" ale to raczej wyjątki (stare kredyty) w większości to klienci byli w dupie, ale na własne życzenie.
espu
espu
26.11.2021, 08:23:07 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Nadia_: podaj numery spraw, chętnie poczytam te wyroki.
Krzyszy
Krzyszy
26.11.2021, 07:30:08
  • 13
Generalnie 99% społeczeństwa nie wie czym jest wibor 3m czy wibor 6m, ludzie mają mgliste pojęcie że wibor zależy od stóp procentowych, a okazuje się że jednak tylko częściowo i nie do końca. Dodam że nie jest wina kredytobiorców, tylko tak skonstruowanego wskaźnika, który dla przeciętnej osoby jest czarną magią.

Oczywiście jeśli spytacie przeciętną osobę sprzedająca kredyt hipoteczny czym jest wibor 6m i od czego zależy - to usłyszycie że od stóp
  • 2
szperacz
szperacz
26.11.2021, 09:23:03
  • 0
który dla przeciętnej osoby jest czarną magią.


@Krzyszy: Większość ma w domu internet i dostęp do wyszukiwarki google.
Wystarczy jak małpa wpisać hasło "co to jest wibor 3m". Dla wielu widać jest to z byt trudne (czyt. obecna panika związana z WIBOR). Zamiast poświecić kilka godzin na zaznajomienie się z tematem to ludzie wolą jednak robić płaku płaku i wyciągać łapę po kasę od innych ¯\_(ツ)_/¯
Krzyszy
Krzyszy
26.11.2021, 10:14:24
  • 0
@szperacz: przynajmniej nie proponujesz żeby każdy kto bierze jakikolwiek kredyt nie szedł na SGH.
nikczemny_schab
nikczemny_schab
26.11.2021, 07:12:20
  • 6
Jeszcze żaden kredytobiorca nie poszedł do sądu, by na tej podstawie unieważnić umowę kredytową, choć mógłby.

Pójść do sądu każdy może, ale kwestią dyskusyjną jest to, czy sąd unieważni umowę. Niby z jakiego powodu miałby to zrobić?
  • 2
ketrab86
ketrab86
26.11.2021, 07:29:03
  • 18
@nikczemny_schab: Większość kredytobiorców nie poszła do sądu unieważniać kredytu, bo nie ma z czego spłacić kapitału po ewentualnej wygranej.
szperacz
szperacz
26.11.2021, 09:27:21
  • 2
Większość kredytobiorców nie poszła do sądu unieważniać kredytu, bo nie ma z czego spłacić kapitału po ewentualnej wygranej.


@ketrab86: Ja znam frankowiczów, którzy wierzą, że jak im bank anuluje umowę to razem z kapitałem. Ludzie z wyższym wykształceniem, pracującym w korpo. Taką wiedzę ma przeciętny frankowicz.
sq69i
sq69i
26.11.2021, 08:40:15 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
Spidersweb, nie mam więcej pytań( ͡º ͜ʖ͡º)
Zakop
kolegamichaua
kolegamichaua
26.11.2021, 07:56:48 via Android
  • 4
Bez przesadyi, na razie WIBOR 3m jest na tym poziomie co 2 lata temu (i był na tym poziomie prez kilka lat)
Ale nadpłaciliśmy trochę gdy stopy ruszyły w górę bo i tak inflacja oszczędności zjada to wolałem obniżyć ratę odsetkową i mniej oddać banksterom.
  • 2
Krupier
Krupier
26.11.2021, 11:37:08
  • 1
@kolegamichaua: tylko, że trzech największych kredytodawców hipotecznych opiera swoje produkty o wibor 6m. ¯\_(ツ)_/¯
spaedesz
spaedesz
26.11.2021, 13:35:09
  • 0
@kolegamichaua: No nie do końca. Wibor 3m obecnie to 1,82% czyli tyle ile prawie 7 lat temu, ale rzeczywiście 2 lata temu był niewiele niższy bo ok 0,1 pkt procentowego.
Jednak tak jak wspomniał @Krupier problem bardziej dotyczy wibor 6m, który 2 lata temu był niższy o 0,4pkt procentowe, a na tym poziomie ostatnio był ponad 7 lat temu.
ForTheEvulz
ForTheEvulz
26.11.2021, 10:22:53
  • 3
Wszystkie kredyty hipoteczne w Polsce są oprocentowane z użyciem WIBORU. Prawnicy mogą sobie gadać różne rzeczy, ale zastanówcie się nad konsekwencjami anulowania tych wszystkich umów. Nie ma szans.
undsame
undsame
26.11.2021, 10:07:08
  • 2
po steku bzdur w opisie już wiedziałem że to AK, do sądu to akurat mógłby iść frankowicz bo w umowie jasno jest napisane że wszystkie zmiany muszą potwierdzone aneksem. To jak jest wyliczany wibor nie ma znaczenia o ile nie jest to opisane w umowie
konradsz
konradsz
26.11.2021, 09:28:08
  • 2
Super pomysl. Idziesz do sadu, wygrywasz sprawe rozwiazujesz umowe kredytowa , splacasz na szybko kilkaset tys i cieszysz sie zyciem.
Ew rozwiazujesz uumowe i podpisujesz nowa na gorszych warunkach.
mac__
mac__
26.11.2021, 08:24:50
  • 2
Komu tym razem będę musiał znowu dopłacać, bo kupił na górce?

Po co ludziom wolna wola i wolność, jak tylko robią głupotę i potem krzyczą, że trzeba im pomóc?
  • 2
hrabia_ponimirski
hrabia_ponimirski
26.11.2021, 08:40:42 via iOS
  • 2
@mac__: Żeby na nich zarabiać.
Nikczemnik
Nikczemnik
26.11.2021, 09:15:24
  • 2
@mac__: jak frank spada poniżej kursu z dnia zaciągnięcia kredytu to oddają różnice w racie? Typowe polaczki, my podpisali i teraz trzeba płacić płaku płaku
jakub512
jakub512
26.11.2021, 13:59:21
  • 1
Dlaczego wibor 6M wynosi dziś 2.19% a stopa lombardowa 1.75%? Przecież nie powinien być większy jak wysokość stopy lombardowej.
neo78
neo78
26.11.2021, 12:53:17
  • 0
I tak niedługo dobiją ze stopą do 5-6%. Zawsze stopy były ponad inflację teraz się to odkleiło. Za późno zareagowali z tym podniesieniem stóp.
GT2
GT2
26.11.2021, 11:03:46 via Android
  • 0

Komentarz usunięty przez moderatora

OscarGoldman
OscarGoldman
26.11.2021, 07:11:44
  • 0
ale fajnie xd
markony_marek
markony_marek
29.11.2021, 12:03:13
  • -1
Ja, który wziął kredyt ze stałą stopą procentową. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_163818377216TR3O9AA2ZIw34ULX50Ye.jpg
  • 1
A.....e
konto usunięte 01.12.2021, 19:41:18
  • 1
@markony_marek: masz staly WIBOR przez cały okres kredytowania?
blargotron
blargotron
26.11.2021, 11:10:58
  • -1
1. Dlaczego to jest w ogóle tak w #!$%@? skomplikowane? Nie mógłby być po prostu procent od pożyczonej kwoty ustalony przez każdy bank, a żeby te procenty nie wystrzeliły w kosmos to by było wiele banków i konkurencja na wolnym rynku?
2. OK, to ktoś rozwiązuje umowę kredytową i co, ma mieszkanie za pół-gratis? Czy idzie pod most? W sensie nie czaję tego.
  • 1
Brojogan
Brojogan
26.11.2021, 12:55:30
  • 0
@blargotron: Załóżmy że tak, ale wciąż musisz oddać pozostały kapitał, i pewnie w dość krótkim czasie.
lukaszy
lukaszy
26.11.2021, 14:53:46
  • -2
Mnie zastanawia jedno, kiedy w końcu rządzący dojrzeją aby wprowadzić obowiązek stałego niskiego oprocentowania kredytu? Przecież obecna sytuacja to raj dla banków i golenia obywateli z każdej złotówki. Czym taki bank się różni od chwilówek? Pożyczam z chwilówki 500zł, oddaje 800zł. Pożyczam z banku 300tys, oddaje 480tys o ile taka stopa nie pójdzie w górę. Umowa powinna być stała przez cały okres obowiązywania spłaty kredytu a nie na zasadzie "sky is no
  • 11
rskate
rskate
26.11.2021, 16:31:20
  • 0
@lukaszy: chyba bierzesz 333oddajesz 666
lukaszy
lukaszy
27.11.2021, 12:48:39
  • 0
@rskate: Na tą chwile przy wiborze 3M 0,31 czyli starym jeszcze przed podniesieniem stóp bank przedstawił ofertę na 350tys kredyt - pożyczona 1zł, do oddania 1.68zł ;) Tragedia.
Lewy91
Lewy91
27.11.2021, 12:55:01
  • 0
@lukaszy: z jakiej paki mają być niskie. Przy 7% inflacji to bank traci. Banki by po prostu odmawiały kredytowania i tyle.
WybuchowyCzajnik
WybuchowyCzajnik
25.11.2021, 21:41:29
  • -7
Dziwne, że nikomu z tych co pobrali kredyty 2, 3 albo 4 lata temu to nie przeszkadzało xD Po co, przecież stopy były już prawie zerowe, fajnie było, bo mało trzeba było płacić. Jedyne na czym banki mogły sobie odbić to jakieś opłaty za udzielenie kredytu.
Teraz nagle wielka afera, bo na horyzoncie widmo wysokich podwyżek i tanie kredyty już nie będą takie tanie.
  • 29
Jakobo
Jakobo
26.11.2021, 07:13:26
  • 12
@WybuchowyCzajnik: Wydaje mi się, że ludzie którzy brali kredyt 4 lata temu nie byli jeszcze w najgorszej sytuacji. Wówczas stopy były na poziomie 1,75. Marże banku były na poziomie 1,7-2%. W czasie pandemii mój znajomy chciał brać kredyt i w tym samym banku, przy podobnym kredycie co ja dostał marże od banku ponad 2,5%.
zenon_z_chorzowa1
zenon_z_chorzowa1
26.11.2021, 07:15:30 via iOS
  • 9
@WybuchowyCzajnik: Ale bzdury piszesz. Nie były zerowe 4 lata temu. Ważne żeby inny miał gorzej? Co za dziwny człowiek.
Ogau
Ogau
26.11.2021, 07:48:31
  • 11
@WybuchowyCzajnik: przecież 2-4 lata temu to był ostatni dzwonek na kredyt z relatywnie niską marżą banku. Jak stopy spadły to zaraz podnosili i ludzie biorący dzisiaj kredyt tracą na marży, a dodatkowo nie skorzystali z niskich stóp ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Oczywiście kredytu można nie brać w ogóle, ale alternatywą jest mieszkanie z mamą lub jeszcze droższy od kredytu wynajem ¯\_(ツ)_/¯
vanMax
vanMax
26.11.2021, 06:51:32
  • -9
...***** frankowiczów! to zwykłe cwaniactwo tylko że się nie udało a teraz płacz i banki bee!
  • 5
Dorth
Dorth
26.11.2021, 07:02:48
  • 23
@vanMax: Przeciez to banksterom sie nie udalo i w koncu bekna ze lewe zapisy dlatego jest taki kwik. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ciesze sie, ze elegancko bronisz bankow jak Ci kaza. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
sosnajabadaba
sosnajabadaba
26.11.2021, 07:56:55
  • 2
@Dorth: Nikt nie każe bronić banków ale jak nie było Cię stać na kredyt w złotówkach to nie trzeba było brać kredytu w ogóle. Jakby ludzie nie brali to by banki musiały zmienić swoje podejście i obniżyć zdolność na złotówkowym kredycie lub obniżyć swoje dochody poprzez udzielanie mniejszej ilości kredytów (w to drugie szczerzę wątpię :)).
Dorth
Dorth
26.11.2021, 08:22:50
  • -1
@sosnajabadaba: Ciekawe kto o tym decydowal, ze Cie stac na kredyt złotówkowy? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Hmmm pomyslmy. ( ͡° ͜ʖ ͡°) A kto mowil ze frankowy obarczony wiekszym ryzykiem jest ok? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Hmmm no nie wiem komu moglo zalezec na takim ukladzie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Chcącemu nie dzieje sie krzydwa.
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (610)
  • Zakopujący (18)

Hity

tygodnia

Fakty obrazują jak Orlen z Obajtkiem miesiącami okradał Polaków
8602
Kolejne miasta zawiadamiają UOKiK ws. zawyżania cen przez PKN Orlen
5043
Banaś chce interwencji w sprawie Orlenu, jest stanowisko spółki
4628
Obajtek: „Wpuszczając NIK do Orlenu złamałbym prawo”
4427
"Wziełem paragon, chleb za 2.99 zł "
4255
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #gospodarka
  • #pieniadze
  • #ciekawostki
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #europa
  • #finanse
  • #wydarzenia

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki