Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

857

Czy Ukrainie grozi pełnoskalowa rosyjska agresja?

Od kilku miesięcy Federacja Rosyjska utrzymuje wojska w sile blisko 100tys żołnieży przy granicy z Ukrainą. Kijów ma duże problemy wewnętrzne, a nadchodząca zima może wywołać skrajny kryzys energetyczny. Ponadto niepokojąca narracja płynąca z Kremla podważa odrębność narodu ukraińskiego....

rea9
rea9
z
youtube.com
23.11.2021, 19:33:29
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • 166
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (1)

Prawo nagłówków Betteridge’a

krzywy_odcinek
z pl.wikipedia.org
  • -13

Komentarze (166)

najlepsze

jerry_owies
jerry_owies
23.11.2021, 19:46:41
  • 205
Według mnie to jest już wojna na pełną skalę od dawna, ale przez wybryki na II wś mamy nieco zawyżoną poprzeczkę rozumowania słowa pełnoskalowa a ludzie nie rozumieją że wojna się zmieniła i stosuje się inne sposoby niż wjazd czołgami i kopanie okopu
  • 7
Mariusz_Max_Zielonko
Mariusz_Max_Zielonko
23.11.2021, 21:22:54
  • 25
@jerry_owies: a jak wg ciebie ta wojna obecnie wyglada?
quebec4
quebec4
23.11.2021, 21:26:27
  • 39
@jerry_owies: czasy aż tak się nie zmieniły. Pustynna burza wyglądała w miarę tak jak sobie wyobrażamy pełnoskalową wojnę z czołgami i samolotami...
HalEmmerich
HalEmmerich
23.11.2021, 21:57:16
  • 99
@Mariusz_Max_Zielonko: Destabilizujesz kraj wywołując jakiś wewnętrzny konflikt lub problemy gospodarcze prowokujące cywili do obalenia rządu, a potem wchodzisz cały na biało z "misją stabilizacyjną" i/lub "pomocą humanitarną".
Diabolite
Diabolite
23.11.2021, 20:12:33
  • 122

Komentarz usunięty przez moderatora

L.....e
konto usunięte 23.11.2021, 20:36:04
  • 216
@Diabolite: byłby ktoś inny.
wcinaster
wcinaster
23.11.2021, 20:57:54 via Android
  • 67
@LibertyPrime
Jelcyn był spoko.
Itsok
Itsok
23.11.2021, 21:12:45
  • -15
Szkoda ze podczas ostrzału leningradu pocisk nietrafił starych fiutinowskiego


@Diabolite: jeszcze raz wyślecie te pociski z przyszłości, a słowo daję spłodzę syna i namaszczę go na dyktatora Rosji który was dopadnie
Dalinar
Dalinar
23.11.2021, 21:30:29
  • 67
A teraz wyobraźcie sobie że dla Ukraińskich rodzin nadchodzące święta mogą być ostatnimi w takim składzie bo mąż/ojciec zginie przez ruskich, chora ludzka chciwość..
  • 2
siasiuszek
siasiuszek
23.11.2021, 21:53:31
  • 11
@Dalinar: a później będzie kolej na Ciebie...
szynszyla2018
szynszyla2018
24.11.2021, 00:04:19 via Android
  • 4
@Dalinar pobór już się zbliża już puka do twych drzwi. Zamierzasz go przywitać, o boże wspomóż łaską bym w spokoju dożył dni. (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)( ͡° ʖ̯ ͡°)
L.....e
konto usunięte 23.11.2021, 20:37:29
  • 67
Szczerze mówiąc nie brałem na poważnie groźby inwazji, ale po obejrzeniu tego materiału i wysłuchaniu argumentów nie wygląda to zbyt dobrze.
  • 10
Velsey
Velsey
23.11.2021, 20:57:43
  • 26
@LibertyPrime: Odnoszę to samo wrażenie. Obawiam się, że operacja przejęcia Ukrainy przez Rosję, która rozpoczęła się w 2014 będzie powoli postępować dalej. Źle to wygląda ( ͡° ʖ̯ ͡°)
KAGA91
KAGA91
23.11.2021, 21:14:15 via Android
  • 58
@LibertyPrime I to jest problem dzisiejszego, europejskiego społeczeństwa. Nie wierzymy, że wybuchnie wojna albo kryzys. A to wszystko dzieje się już teraz.
bl33p33r
bl33p33r
23.11.2021, 22:15:05
  • -12
@Velsey: Są pozytywy. Będziemy mieć u siebie 2 miliony uchodźców którzy nam zapracują na emerytury.
Good_Times_Bad_Times
Good_Times_Bad_Times
23.11.2021, 20:42:26
  • 35
grammar nazi w opisie to moja wina, nie @rea9 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 6
rea9
rea9
23.11.2021, 20:55:49
  • 18
@Good_Times_Bad_Times: dziekuje za zdjecie ze mnie tej odpowiedzialnosci :) Nie wiedzialem ze GTBT ma tutaj konto. Nastepnym razem nie bede sie wcinal z dodawaniem ;) Chociaz jest to pewna forma admiracji. Swietny material, dobra robota, kozystajac z koazji gratuluje kanalu.
miecz_przeznaczenia
miecz_przeznaczenia
23.11.2021, 21:08:26
  • 11
@Good_Times_Bad_Times: robicie doskonałą robote.
Good_Times_Bad_Times
Good_Times_Bad_Times
23.11.2021, 21:17:09
  • 12
@rea9: Nie krępuj się, czasem już po prostu zapomnę lub coś wypadnie. Dlatego jestem wdzięczny :)
@miecz_przeznaczenia: dziękuję bardzo
wcinaster
wcinaster
23.11.2021, 21:44:25 via Android
  • 26
Świetny materiał.
Przypomina to sytuację z końca lat 30 ubiegłego wieku, gdy Niemcy zbroili się do niespotykanych na zachodzie poziomów, rząd radykalizowal się i tworzył narrację przygotowującą podobną do tej, która robi teraz Putin.

Jednak trochę polemizowałbym. Wydaje mi się, ze Putin ma słabnące poparcie a morale żołnierzy niekoniecznie takie mocne. Zielone ludziki to byli dobrze opłacani najemcy związaniz armią. Ale 90 tys ludzi już trudniej dobrze opłacić aby przekonać do krwawej
  • 6
architekt_
architekt_
23.11.2021, 22:13:54
  • -1
Putin ma szerszy plan i cel jest inny.


@wcinaster: grunt to działać tam gdzie nikt nie patrzy. Co i gdzie robi Putin poza Białorusią i Ukrainą?
SiegfriedvonMarienstadt
SiegfriedvonMarienstadt
23.11.2021, 22:42:05
  • -1
@architekt_: Putin robi wszędzie gdzie może sobie na to pozwolić (tanim kosztem) podważyć / zająć uwagę hegemona pod pretekstem niesienia „miru”. Syria, Egipt, ruchy antyszczepionkowe i nacjonalistyczne w Europie (AfD, Le Pen, brexitowcy, nawet Trump, w Polsce za darmo jako pożyteczni idioci: PiS , Konfederacja, Lewica).
Makarow
Makarow
23.11.2021, 22:55:21
  • 10
@wcinaster: Pytanie czy kluczowym czynnikiem dającym zielone światło do inwazji nie będzie pogoda. Przy mroźnej zimie wzrośnie w Europie zapotrzebowanie na rosyjski gaz i Europa może stanąć przed wyborem ciepło w domu czy interwencja na Ukrainie.

Rosjanie dadzą dobrą cenę na gaz w zamian za trzymanie Europy z dala od konfliktu i będą mogli robić co im się podoba.
ziarnodlakur
ziarnodlakur
23.11.2021, 21:33:14
  • 26
Sowieci kolejny raz sprawdzają czy zachód/NATO bedą reagowali tj. czy wykażą chęć umierania za Ukrainę.

Teraz niech każdy sobie odpowie czy zachód będzie umierał za Ukrainę?
  • 12
Erk700
Erk700
23.11.2021, 21:56:12
  • 18
@ziarnodlakur: Nie muszą umierać, mogą: wysłać trochę sprzętu, pieniędzy i nałożyć sankcje. Czułym punktem Rosji jest ekonomia.
Tomus
Tomus
23.11.2021, 22:22:40
  • 3
@ziarnodlakur: A potem zapytajmy siebie czy będą umierać za Polskę.
SiegfriedvonMarienstadt
SiegfriedvonMarienstadt
23.11.2021, 22:36:56
  • 2
@Erk700: Rosyjską ekonomią jest wydobycie i eksport ropy, gazu oraz kopanie węgla i obywateli swoich i sąsiadów.
szuineg
szuineg
23.11.2021, 21:40:07 via Android
  • 14
Będzie tak:
Wraz z zimą odetną im ropę i gaz, sabotują elektrownie. Chaos i zerwanie łańcuchów dostaw spowoduje rozruchy społeczne inicjowane przez zielone ludziki. Rosja niczym wybawca wjedzie tam z konwojem sanitarnym, który oczywiście będą musieli chronić wojskiem. Z drugiej strony takim samym konwojem wjedzie NATO i pokojowo podzielą Ukrainę na pół. Granica na Dnieprze skręcając do Odessy żeby ich odciąć od morza.
Po stabilizacji trwającej rok do 3 lat ruscy robią
  • 16
enten
enten
23.11.2021, 21:46:28
  • -11
@szuineg: Była ponoć propozycja by Polska zajęła ziemie odzyskane, ale nasze władze się nie zgodziły, bo już nawet na podkarpacie ledwo starcza pieniędzy z budżetu
Stitch
Stitch
23.11.2021, 23:15:08
  • 13
@enten: i na co nam ziemie, gdzie Ukraińcy byliby jak Polacy pod zaborami?
enten
enten
23.11.2021, 23:25:10
  • -5
@Stitch: A już nie są? Jak im tam tak dobrze, to co robią na taką skalę w Polsce. Akurat gdyby zostali pełnoprawnymi obywatelami kraju bez dyskryminacji, to by pewnie sami chcieli przyłączenia. Już nawet głupie 500+ to by był dla nich super benefit. Problem zaborów wojennych był taki, że Polacy byli traktowani jak obywatele drugiej kategorii. No i nie oszukujmy się. Zaborcy byli nam bardziej obcy kulturowo niż właśnie różnica między
moonraker
moonraker
24.11.2021, 02:47:24
  • 13
Ruscy to mają nasrane. Najwiekszy kraj świata, ziemi w cholerę, złóż naturalnych w cholerę i zamiast rozwijać i rozbudowywać się u siebie to nie, lepiej iść na wojnę żeby próbować #!$%@?ć to co zbudowali inni. Ha tfu.
  • 3
rybak17
rybak17
24.11.2021, 07:22:42
  • 2
@moonraker: bo to jest jedyny sposób na utrzymanie tak wielkiego państwa. Bez wroga i silnego władcy trzymającego wszystkich "za mordę" Rosja rozpada się. Tak było już wiele razy.

Ten region ma też zupełnie inną sytuacje geopolityczną niż kraje europy zachodniej.
dixieman
dixieman
24.11.2021, 09:56:38
  • -1
lepiej iść na wojnę


@moonraker: przecież oni na żadną wojnę nie idą a to tylko jeden z setek fake-newsów jakie słyszymy od wielu lat, a Ty się podniecasz
CzaryMarek
CzaryMarek
24.11.2021, 12:05:13
  • 0
@moonraker: Przecież to państwo jest sztucznie utrzymywane przy życiu, tam jest pierdyliard całkowicie sprzecznych ze sobą kultur, historii, grup etnicznych i narodowości. Jak tylko wprowadzisz tam demokracje na wzór zachodni, to Czeczeńcy się odłączą, Syberia gdzie są największe złoża się odłączy i zostanie państwo moskiewskie z granicami jak w 1400 r.
enten
enten
23.11.2021, 21:44:20
  • 9
Koncert mocarstw. A ponoć Trump był zły, bo nie był lewakiem.
  • 3
subnoise
subnoise
24.11.2021, 03:22:19
  • -2
@enten: był proruski, siedział dziadkowi puciakowi w kieszeni
abrakadabra1859
abrakadabra1859
24.11.2021, 08:29:26
  • 0
@subnoise: skoro Trump siedział w kieszeni, to gdzie siedzi Biden?
enten
enten
24.11.2021, 09:46:58
  • 0
@abrakadabra1859: w szpitalu
srgs
srgs
23.11.2021, 21:18:50
  • 7
ostatnio jak u nas rzadzila sanacja tez wybuchla wojna
  • 1
CwanyWacek
CwanyWacek
23.11.2021, 21:48:43
  • 2
@srgs: i wyngiel był
zjadlbymbanana
zjadlbymbanana
23.11.2021, 21:17:40
  • 7
Hej @Good_Times_Bad_Times, widziałem że ostatnio przetłumaczyliście jeden z odcinków na rosyjski. Macie może w planach jakąś większą ekspansję swoich treści do tego języka?
  • 5
Good_Times_Bad_Times
Good_Times_Bad_Times
23.11.2021, 21:20:37
  • 37
@zjadlbymbanana: Tzn. ja tego nie tłumaczyłem. Współpracuję z jednym rosyjskojęzycznym kanałem (The Curious), który tłumaczy również treści CaspianReport. Póki co wydaje mi się, że jest to rozwiązanie optymalne - on ma duże zasięgi i wyrobioną reputację. Opłata jest co prawda symboliczna, ale przede wszystkim zależy mi, żeby nasze spojrzenie było obecne również na wschodzie.

Good Times Bad Times RU? może kiedyś ( ͡° ͜ʖ ͡°)
zjadlbymbanana
zjadlbymbanana
23.11.2021, 21:25:39
  • 22
przede wszystkim zależy mi, żeby nasze spojrzenie było obecne również na wschodzie. Good Times Bad Times RU? może kiedyś ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Good_Times_Bad_Times: W takim razie życzę powodzenia! Póki co robicie dużo lepszą robotę niż TVP World! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
rebel101
rebel101
23.11.2021, 21:38:40
  • -1
@Good_Times_Bad_Times: Może taka sugestia, dodawać do materiałów napisy w języku angielskim? Pomogłoby w zasięgach
lossiemkos89
lossiemkos89
23.11.2021, 21:49:19
  • 5
Rozbioru Polski też odrazu nie dokonano. Rosja będzie "odkrawala" Ukrainę po trochu. To jest rozplanowane na lata.
  • 1
subnoise
subnoise
24.11.2021, 03:21:06
  • -2
@lossiemkos89: to nie najlepiej rozplanowane bo dziadzio puciak się już kończy a z nim gospodarka rosji. kolejny rozpad za 5 lat
MrFool
MrFool
23.11.2021, 22:03:24
  • 3
Nie znałem tego kanału, a treść pełna profeska, leci subik.
sabboko
sabboko
23.11.2021, 21:16:15
  • 0
Nie. To forma politycznego nacisku. Putin wie, co robi. Reperkusje zabiłby Rosję bardzo szybko.
  • 3
Jurigag
Jurigag
23.11.2021, 21:50:01 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@sabboko: jeśli dogada się z Chinami to imho może wyjść na zero
subnoise
subnoise
24.11.2021, 03:28:47
  • -1
@Jurigag: jasne, w interesie chin jest pomagać onucom :)
CzaryMarek
CzaryMarek
24.11.2021, 12:07:01
  • 0
@sabboko: Zabić to może nie, ale za Putina ludzie w Rosji weszli na trochę wyższy poziom ekonomiczny i teraz jakby im ten poziom znacząco się obniżył, to by mogło dziadka odkleić od stołka.
P.....V
konto usunięte 24.11.2021, 08:10:40
  • -1
IMHO pełnoskalowej inwazji nie będzie. Dd kilku lat temat wraca jak bumerang, "eksperci" przewidują nie wiadomo co, a później wszystko wraca do normy (w kwietniu to samo było odnośnie manewrów przy granicy ukraińskiej). Jeśli do czegoś dojdzie to prędzej będą to działania hybrydowe jak do tej pory - ataki hakerskie, podwyższanie cen gazu, ataki separatystów na poziomie lokalnym etc.

Rosji po prostu nie stać na pełnoskalowy konflikt, bo ukraińska armia jest teraz
  • 9
skitarii
skitarii
24.11.2021, 08:28:22
  • -2
IMHO pełnoskalowej inwazji nie będzie. Dd kilku lat temat wraca jak bumerang, "eksperci" przewidują nie wiadomo co, a później wszystko wraca do normy (w kwietniu to samo było odnośnie manewrów przy granicy ukraińskiej). Jeśli do czegoś dojdzie to prędzej będą to działania hybrydowe jak do tej pory - ataki hakerskie, podwyższanie cen gazu, ataki separatystów na poziomie lokalnym etc.


@PanzerkampfwagenIV: skąd możesz wiedzieć?

Rosjanie po tych manewrach nie wycofali wojsk spod
P.....V
konto usunięte 24.11.2021, 08:46:02
  • 1
@skitarii:

skąd możesz wiedzieć?

Wnioskuję na podstawie wydarzeń z ostatnich 7-8 lat. O groźbie pełnoskalowej inwazji mówiono już w 2015 r.

Masz na to jakieś dane? Spis uzbrojenia Ukrainy itd. Czy tak sobie piszesz co ci się wydaje?

https://www.defensenews.com/global/europe/2020/06/17/ukraine-receives-60m-worth-of-military-equipment-from-us/
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_equipment_of_the_Ukrainian_Ground_Forces
Tu masz informację chociażby o wyrzutniach Javelin oraz transporterach Humvee, których nie było na stanie armii ukraińskiej odpowiednio przed 2018 i 2015 r.

https://www.politico.eu/article/ukraines-military-poses-a-tougher-challenge-for-russia-than-in-2014/
Ciekawa analiza reform armii ukraińskiej z ostatnich
skitarii
skitarii
24.11.2021, 08:59:22
  • -2
Tu masz informację chociażby o wyrzutniach Javelin oraz transporterach Humvee, których nie było na stanie armii ukraińskiej odpowiednio przed 2018 i 2015 r.


@PanzerkampfwagenIV: i wiesz ile ich jest i jaka jest ich skuteczność w starciu z artylerią dalekiego zasięgu i lotnictwem? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ciekawa analiza reform armii ukraińskiej z ostatnich kilku lat. Zwłaszcza 255 tysięcy aktywnego personelu wojskowego robi wrażenie. Przypomnijmy, że na początku
intjed
intjed
24.11.2021, 01:51:31
  • -1
Pewnie może skończyć się to konfliktem, ale czy otwartą wojną? Putin miejmy nadzieję, że samobójcą nie jest, aczkolwiek Europa powinna się militaryzować i przygotowywać na potencjalny scenariusz wojny NATO vs Chiny/Rosja. Mocno opieramy się o pomoc USA, ale w momencie gdy będą zajęci Azją, może się okazać, że nie będzie czym odstraszyć Rosjan.
s.....r
konto usunięte 23.11.2021, 22:18:32
  • -1
Żołnieży?
Lepper3001
Lepper3001
24.11.2021, 03:53:57 via Wykop Mobilny (Android)
  • -2
nie zesrajcie sie z podniecenia wychodki.
QutaMuta
QutaMuta
24.11.2021, 01:42:44
  • -2
Ukraina ma przerąbane, Europa ma własne problemy.
Kryzys energetyczny, inflacja, problemy z imigrantami.
Nikt się za nimi nie wstawi, Putin po odpaleniu swojego gazociągu będzie miał wszystko w łapie.
  • 3
subnoise
subnoise
24.11.2021, 03:17:35
  • -2
@QutaMuta: zapomniałęś że sytuacja ukrainy jest też jednym z problemów unii i nato, a zatem ukraina ma wsparcie sojuszu. javeliny już mają, i dostaną od zachodu co zechcą.
QutaMuta
QutaMuta
24.11.2021, 11:16:20
  • -1
@subnoise: Nikt im nie pomoże.
A w razie konfliktu fala uchodźców z Ukrainy zacznie zalewać Europę.
Broń zawsze im sprzedadzą.
subnoise
subnoise
25.11.2021, 00:27:13
  • 0
@QutaMuta: przecież już im pomagają, mało tego, pomagają im od 2014
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-11-15/600-brytyjskich-zolnierzy-jest-w-gotowosci-do-rozmieszczenia-na-ukrainie/
komarrek
komarrek
23.11.2021, 23:44:50
  • -2
Nie. Mozna sie rozejść.
Itsok
Itsok
23.11.2021, 21:14:10
  • -2
nie uda mu się, szkoda tylko anglików
Kowal13
Kowal13
23.11.2021, 23:02:26
  • -3
Następna będzie Polska.
  • 2
komarrek
komarrek
23.11.2021, 23:45:21
  • -3
@Kowal13: Kiedy konkretnie? Mam juz robic zapasy konserw, ryżu i wody mineralnej w piwnicy?
Acozord
Acozord
24.11.2021, 10:53:39
  • 0
@komarrek: pewnie gdzieś koło 2039 ¯\_(ツ)_/¯ historia lubi się powtarzać
misiozaur
misiozaur
23.11.2021, 22:48:02
  • -4
Chyba już czas, żeby Ukraina przyłączyła do siebie Rosję
  • 2
msc2
msc2
24.11.2021, 01:55:54
  • -1
@misiozaur: Otóż to. Może jeszcze nie czas, ale za 20 - 30 lat, może się tak stać. Będą ssać ruską siłę roboczą, tak jak my ssiemy ukraińską. Nauczą pracować i myśleć jak ludzie na zachodzie, tak jak my się nauczyliśmy. Przecież chlanie za komuny to był nasz sport narodowy. Teraz już tego nie ma. Złodziejstwo w firmach tez się znacznie ukróciło. Itd. W Polsce dokonały się dosyć poważne zmiany kulturowe, dzięki
subnoise
subnoise
24.11.2021, 03:18:20
  • -2
@msc2: za 5 max
Kanusz_Morwin_Jikke
Kanusz_Morwin_Jikke
23.11.2021, 21:27:21
  • -4
Szkoda, że nikt nie przewidywał, jak pewnego ranka na Krymie pokazali zielone ludziki. Ci analitycy są zawsze tacy przewidujący. A więc, agresja nie grozi, bo wszyscy o niej mówią.
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (857)
  • Zakopujący (3)

Hity

tygodnia

Fakty obrazują jak Orlen z Obajtkiem miesiącami okradał Polaków
8602
Kolejne miasta zawiadamiają UOKiK ws. zawyżania cen przez PKN Orlen
5043
Banaś chce interwencji w sprawie Orlenu, jest stanowisko spółki
4628
Obajtek: „Wpuszczając NIK do Orlenu złamałbym prawo”
4427
"Wziełem paragon, chleb za 2.99 zł "
4255
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #swiat
  • #rosja
  • #polityka
  • #ukraina
  • #wydarzenia
  • #ekonomia
  • #polska
  • #ciekawostki
  • #niemcy
  • #zainteresowania

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki