Nagrywanie filmów w pionie czasami jest uzasadnione, ale tutaj ewidentnie mamy półgłówka, co nawet metki z czapki nie potrafi zerwać... no chyba że po wyścigach zwróci ją do Walmart'u ¯\_(ツ)_/¯
To jest ciekawe, że opony sprawdzają się tak dobrze, że korzysta się z nich, a nie wyliczonej przez stado najlepszych inżynierów bandy, nawet przy najwyższej randze wyścigów.
@NiezajebywalnyNiesporczak: może dlatego, że są tanie i dobrze spełniają swoją rolę jeśli chodzi o pochłanianie energii zderzeń. Podobnie masz z burtami okrętów - tak też się je wykorzystuje.
@rebobs: Tyś widział beton... https://youtu.be/FkpvPWB3jMk?t=553 To bariery TecPro i były umieszczone na najprawdopodobniejszej trajektorii bolidu w razie jakiejś awarii/kolizji - czyli na wprost od zakrętu, żeby bolid lecący nosem do przodu przez żwir nie wbił się w opony (jak to się stało z Schumacherem w 1999 na... Silverstone). Dalej w zakręcie bolidy już skręcają, więc w razie czego wypadają bokiem albo się obracają, więc same opony już wystarczą do wyhamowania (czego
Max miał dużo szczęścia, uderzenie w zasadzie poszło na plecy, gdyby bolid uderzył przodem, całyj ten impet hamowały by pasy i hans, czyli wszystko o znacznie mniejszej powierzchni... byłoby zdecydowanie bardziej nieciekawie z jego zdrowiem
@jdef90: te bolidy są zaprojektowane tak żeby uderzać przodem, uderzenia bokiem jak w tym wypadku są DUŻO bardziej niebezpieczne dla zdrowia i życia kierowcy
Komentarze (91)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
https://youtu.be/FkpvPWB3jMk?t=553
To bariery TecPro i były umieszczone na najprawdopodobniejszej trajektorii bolidu w razie jakiejś awarii/kolizji - czyli na wprost od zakrętu, żeby bolid lecący nosem do przodu przez żwir nie wbił się w opony (jak to się stało z Schumacherem w 1999 na... Silverstone). Dalej w zakręcie bolidy już skręcają, więc w razie czego wypadają bokiem albo się obracają, więc same opony już wystarczą do wyhamowania (czego
Prawa fizyki są jasne.