@l-RAD-l: reklama jest po angielsku, jak by opis dotyczył hełmu to nie miałby sensu w odniesieniu do reklamy kasków rowerowych, trochę pomyślunku, zawsze trzeba tłumaczyć Ci kontekst?
szkoda tylko, że ze statystyk płynie wniosek odwrotny. Kaski rowerowe są tak kijowe, że nie chronią przed większością potencjalnych urazów na drodze. Działają tylko przy uderzeniach od góry i tyłu. Brak odpowiednich wymogów co do bezpieczeństwa sprawia, że wiele kasków dostępnych w sprzedaży przyczynia się do większych urazów niż ich brak.
Przeciwieństwem są kaski motocyklowe, które przechodzą odpowiednie testy i muszą spełniać wymogi homologacyjne (choć tu część standardów testów też jest oderwana
@eloar: Ze statystyk które ja znam to jest mniej urazów głowy. Jednak jako że rowerzyści czują się w niech bezpieczniej więc do szpitali trafia ich tyle samo. (a niektóre statystyki pokazują że po nakazie jazdy w kasku wzrasta liczba wypadków z rowerami) Na śmiertelność brak wpływu.
A ogólnie nadal najlepszym pomysłem aby zmniejszać liczbę wypadków z rowerami to budowa infrastruktury.
A kasków rowerowych i motocyklowych nie ma zbytnio co porównywać
@Arytmetyk: W wojsku brytyjskim podczas Iwś po wprowadzeniu hełmów też wzrosła ilość urazów głowy. A to z tego prostego powodu że hełm pozwalał taki uraz przeżyć, a brak hełmu skutkował śmiercią. Tzw błąd przeżywalności.
Komentarze (105)
najlepsze
1. ci którzy mieli dzwona
2. ci którzy widzieli czyjegoś dzwona
Ryzyko jest nieodłącznym elementem życia. Jeżdżę bez kasku, akceptuję ryzyko, które jest znikome.
https://www.youtube.com/watch?v=07o-TASvIxY
źródło: comment_1623324436FsMseNlbygeY6MrRry1Oqc.jpg
Pobierz@Yurakamisa: Prawdziwy husarz biegał na piechotę z dzidą ( a nie kopią) i krzyczał "co jest k---a!" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Przeciwieństwem są kaski motocyklowe, które przechodzą odpowiednie testy i muszą spełniać wymogi homologacyjne (choć tu część standardów testów też jest oderwana
Jednak jako że rowerzyści czują się w niech bezpieczniej więc do szpitali trafia ich tyle samo. (a niektóre statystyki pokazują że po nakazie jazdy w kasku wzrasta liczba wypadków z rowerami)
Na śmiertelność brak wpływu.
A ogólnie nadal najlepszym pomysłem aby zmniejszać liczbę wypadków z rowerami to budowa infrastruktury.
A kasków rowerowych i motocyklowych nie ma zbytnio co porównywać