Heh, autor podkreśla kilkukrotnie że niemiałby do tego nic gdyby auto było tańsze, pytanie czy ta corolla jest rzeczywiście droższa od konkurencji? Język i przekaz pozostawiam bez komentarza, ciekawe gdzie miał oczy kiedy kupował ten samochód. To o czym on mówi móżna dostrzec na jeździe testowej: trudno dostępny guzik klapy, choinka na desce w normalnym trybie jazdy, jakość materiałów, to wszystko sprawia że cena rzeczywiście wydaje się wygórowana. Droga lekcja, nie dziwię
@hubelot Zawartość bagażnika sugeruje, że jest to auto służbowe. Dodatkowo niezorientowanie na pojemność silnika czy moc. Gość dostał auto i wyraża opinie. Ma prawo, zwłaszcza że ma rację.
To o co mu chodzi? Najpierw mówi, ze silnik jest nieistotny bo auto ma jechać, a nie dawać przyjemność z jazdy. A potem stęka na jakość wykonania. Idąc jego tokiem rozumowania to Auto ma jechać, a nie dawać cudowne doznania z jakości materiałów i wykonania.
@Marq91: chodzi mu o to żeby pomarudzić i pokląć. Wziął stosunkowo tanie i podstawowe auto, robiące w tym wypadku za wozidło z punktu A do punktu B w firmie i cały film już ma narracje "o jezu jakie jest #!$%@?". Jeździ? Jeździ. I to jest zasadniczo jedyna funkcja tego auta.
Marudzenie na wady typu "wykładzina na podłodze jest tania i nieprzyjemna w dotyku", albo "trudno nacisnąć przycisk na klapie żeby się
@RageKageDwa: Najgorsze jest, że wmawia innym, iż jest to samochód za 100 tysięcy i że ogólnie tak wygląda współczesna motoryzacja. Tymczasem taki goły dupowóz w wyprzedaży (choć i to niekoniecznie) dostanie się za 70k, zwłaszcza jeżeli to na firmę i w leasingu. I obowiązkowe narzekanie na współczesną motoryzację, że jakiego to syfu dziś nie robią, bo kiedyś to było, teraz to nie ma. Widać że po prostu nie miał okazji przejść
@highlander: Bo panie 30 lat temu Passat miał grubą i tak ma być, to jest synonim jakości! Nikt mu tylko nie powiedział, że nowy Passat też ma cienką, ale on go widział tylko na zdjęciu, to skąd ma wiedzieć.
Już myślałem, że będzie jakiś sensowny, krytyczny komentarz. Bo ten samochód jest za co krytykować, pomimo wielu jego zalet. Ale ten film to dno.
Koleś cały czas porównuje do starszych aut premium i się dziwi, że były lepiej wykonane. No niesamowita niespodzianka! Auta premium są lepiej wykonane! Kto by pomyślał! Oczywiście gdyby porównał do Megane czy Astry, to by się okazało, że jest porównywalnie. Ale wtedy by filmu nie było.
@ATAT-2: Octavia, Mazda 3, Ceed/Proceed. Temat rzeka, każde auto ma plusy i minusy. Kierując się czysto emocjami, brałbym Mazdę. Nie wliczając marek premium, bo wtedy dochodzi np. Mercedes A klasa.
Już wyjaśniam: - Auto klasy kompakt, to nie jest auto luksusowe, gdzie wszystko ma być miękko i obite skórą zwierzęcą. - Kosztuje 100 000 PLN bo: inflacja, normy spalin, normy bezpieczeństwa - to wszystko musi być spełnione, żeby taka Corolla mogła być sprzedawana, a w takim wypadku niestety trzeba zrezygnować z dobrej jakości materiałów.
Gość nieświadomie pokazał jak pieniądz traci na wartości w czasie :D Porównuje tą Corollę do BMW e46, które było nowe 20 lat temu.
Corolla zawsze była autem tanim i niezawodnym - nadal takim jest. Podstawowa wersja kosztuje 80 000zł cennikowo, rocznik '21. Podstawowa wersja BMW 3 dziś kosztuje 134 000zł cennikowo, rocznik '20/'21. Różnica to 54 000zł.
I jeszcze to: gość mówi, że ta Corolla pali 10l/100km przy 110km/h na autostradzie
@manowak2016, @readme to i tak chyba za dużo jak na to auto? Moja VAGina tobi 6.6l/100km na tempomacie przy 120 km/h (lato, kierowca + pasażer, opony zimowe i nominalne ciśnienie).
zostaw kluczyk w stacyjce, otworz drzwi kierowcy 'na chooy tu cos piszczy, czego on chce' - myslalem, ze alarm o pozostawieniu kluczykow w stacyjce istnieje w samochodach gdzies od 20 lat i kazdy kierowca go zna...
@fancywire: W każdym aucie z tempomatem i manualem jakim miałem okazję jechać tempomat wyłączał się po naciśnięciu sprzęgła. Zresztą jak samochód ma utrzymywać prędkość skoro napęd jest odłączony od kół?
Filmik wygląda trochę jak by właściciel gruza passata B5 albo innego e39 wsiadł do nowego samochodu i się czepiał, że są przyciski na kierownicy i cienka blacha.
@Vetinari: no ciężko żeby nie było ale po jego tekście o przyciskach na kierownicy wnoszę, że opowiadający nawet w takim nowym BMW nie siedział bo by chyba umarł jak by miał obsłużyć taki pojazd skoro w toyocie narzeka na staromodne i mega proste rozwiązania.
Ten koleś w kompakcie szuka jakości wykonania z segmentu - dwóch wyżej? Z czegoś cena musi wynikać, sorry, chyba trzeba trochę liznąć motoryzacji ogólnie, żeby się móc jakoś merytorycznie wypowiadać.
@trepcio: Siedziałem w tym Dusterze i na pewno nie jest lepiej wykonany. Corolla jest nierówna, góra i środek deski są bardzo dobrej jakości, dół kiepskiej.
Komentarze (846)
najlepsze
Marudzenie na wady typu "wykładzina na podłodze jest tania i nieprzyjemna w dotyku", albo "trudno nacisnąć przycisk na klapie żeby się
Tymczasem taki goły dupowóz w wyprzedaży (choć i to niekoniecznie) dostanie się za 70k, zwłaszcza jeżeli to na firmę i w leasingu.
I obowiązkowe narzekanie na współczesną motoryzację, że jakiego to syfu dziś nie robią, bo kiedyś to było, teraz to nie ma. Widać że po prostu nie miał okazji przejść
Komentarz usunięty przez moderatora
Tutaj "głębokość" jest rozumiana w takim sensie, jak podaje się wymiary np. szafki - gdzie mamy "wysokość, szerokość, głębokość".
@4ntymateria:
A tutaj "głębokość" jest rozumiana w takim sensie, jak głębokość np. wiadra.
Koleś cały czas porównuje do starszych aut premium i się dziwi, że były lepiej wykonane. No niesamowita niespodzianka! Auta premium są lepiej wykonane! Kto by pomyślał! Oczywiście gdyby porównał do Megane czy Astry, to by się okazało, że jest porównywalnie. Ale wtedy by filmu nie było.
Dalej, cena.
@jamtojest: Co byś innego rozważał w benzynie? Octavie? Leona?
Ogólnie mądrze i miło podsumowane, plusik :)
- Auto klasy kompakt, to nie jest auto luksusowe, gdzie wszystko ma być miękko i obite skórą zwierzęcą.
- Kosztuje 100 000 PLN bo: inflacja, normy spalin, normy bezpieczeństwa - to wszystko musi być spełnione, żeby taka Corolla mogła być sprzedawana, a w takim wypadku niestety trzeba zrezygnować z dobrej jakości materiałów.
Corolla zawsze była autem tanim i niezawodnym - nadal takim jest. Podstawowa wersja kosztuje 80 000zł cennikowo, rocznik '21. Podstawowa wersja BMW 3 dziś kosztuje 134 000zł cennikowo, rocznik '20/'21. Różnica to 54 000zł.
I jeszcze to: gość mówi, że ta Corolla pali 10l/100km przy 110km/h na autostradzie
Gość ma rację że nowe auta są drogie i #!$%@? zrobione, ale w paru miejscach albo ściemnia albo gada głupoty. Nie można go brać na poważnie...
@fancywire: W każdym aucie z tempomatem i manualem jakim miałem okazję jechać tempomat wyłączał się po naciśnięciu sprzęgła. Zresztą jak samochód ma utrzymywać prędkość skoro napęd jest odłączony od kół?
Hamulec owszem, zawsze wyłącza
Z czegoś cena musi wynikać, sorry, chyba trzeba trochę liznąć motoryzacji ogólnie, żeby się móc jakoś merytorycznie wypowiadać.
@trepcio: Duster za 58k tańszy o połowę od Corolli? Za 116k wyjedziesz Passatem.