Kto by się tam przejmował takimi detalami jak tacie i naprężenia poprzeczne( ͡º͜ʖ͡º). Chyba jedyne zastosowanie to jak nie ma dostępnej tokarki/frezarki :|.
Kto by się tam przejmował takimi detalami jak tacie i naprężenia poprzeczne( ͡º͜ʖ͡º). Chyba jedyne zastosowanie to jak nie ma dostępnej tokarki/frezarki :|.
@etaja: a tam sprawność zapewne na poziomie żarówki żarowej
Może się mylę, ale straty energii na tej przekładni są prawdopodobnie wielokrotnie większe niż na starej zębatce. To jak przekonywanie że owal jest lepszy od okręgu jako koła do auta.
@slx2000: już nie mówiąc o tarciu i smarowaniu tych powierzchni. Zdaje mi się także, że na wylocie tej przekładni ruch nie jest płynny tylko lekko skokowy. Coś jak w wale kardana.
@iosnin: "... gdzie to może mieć większy sens od normalnej zębatki?" Nigdzie. Myślę, że jedynym powodem istnienia tej przekładni jest to, że można ją zrobić z byle czego i bez skomplikowanych narzędzi. Czyli statystyczny Rajesh czy inny Pajet może coś takiego zrobić na głębokiej Indyjskiej prowincji.
Komentarze (19)
najlepsze
@etaja: a tam sprawność zapewne na poziomie żarówki żarowej
Ma wszystkie wady kół zębatych i jeszcze mnóstwo nowych.
Ale wygląda tanio ( ͡º ͜ʖ͡º)
jesli to projekt studencki to ok. ale nie zdziwie sie jesli wykop bedzie z-------y linkami do teg z tagami 'pilne' 'rewolucja w inzynierii' itp
Nigdzie. Myślę, że jedynym powodem istnienia tej przekładni jest to, że można ją zrobić z byle czego i bez skomplikowanych narzędzi. Czyli statystyczny Rajesh czy inny Pajet może coś takiego zrobić na głębokiej Indyjskiej prowincji.