Jakiekolwiek problemy z zakupionym urządzeniem zgłaszaj wyłącznie do sprzedawcy i wyłącznie z tytułu rękojmi. Nigdy do producenta z tytułu gwarancji i nigdy do sprzedawcy z tytułu gwarancji, którą ma zrealizować producent. Od ponad 2 lat borykam się z problemami ze zmywarką BEKO, w której 3 razy naprawiany był ten sam element. Wszystko zgłaszane bezpośrednio do gwaranta, czyli do BEKO. Po 4tej awarii zażądałem od gwaranta (BEKO) wymiany urządzenia, tak się stało. Po 5 miesiącach zepsuł się ten sam element co w pierwotnej zmywarce. Zgłosiłem BEKO żądanie zabrania urządzenia i zwrotu środków za fakturę. BEKO odesłało mnie do sprzedawcy tj. MEDIAEXPERT. Złożyłem reklamację z tytułu rękojmi z żądaniem odstąpienia umowy. MEDIAEXPERT zamiast tego zleciło BEKO naprawę i odrzuca reklamację z tytułu rękojmi, bo TO PIERWSZA NAPRAWA Z TYTUŁU RĘKOJMI JAKĄ ZGŁOSIŁEM SPRZEDAWCY.
Co więcej, BEKO nie wystawiło mi dokumentu wymiany urządzenia. MEDIAEXPERT musiało się zatem zgłosić do BEKO o potwierdzenie wymiany. Naprawę realizowało BEKO w ramach gwarancji, po zgłoszeniu otrzymanym od MEDIAEXPERT. Czyli MEDIAEXPERT zaciągnęło informacje od BEKO, wie o wymianie, o naprawach, ale w sumie niczego nie uznaje i realizuje (a w sumie nic nie realizuje, bo zrealizowało ją BEKO) pierwszą naprawę z tytułu rękojmi. Cyrk na kółkach.
Czyli MEDIAEXPERT zrealizowało naprawę w ramach rękojmi, na urządzeniu, którego nie sprzedało, a pierwotny zakup był sprzed ponad 2 lat, ale to i tak w sumie pierwsza naprawa...
Sprawa będzie miała dalszy ciąg, ale powtórzę jeszcze raz... WSZELKIE PROBLEMY Z URZĄDZENIEM ZGŁASZAMY SPRZEDAWCY I TYLKO Z TYTUŁU RĘKOJMI.
Komentarze (209)
najlepsze
Beko syf, nie polecam.
Zgłaszasz rękojmię i w odpowiedzi dostajesz: "dziękuję nie uznaję roszczeń". Możesz iść do sądu. Zapłacić za biegłego, wnieść wpis, napisać pozew, albo zlecić jego napisanie, zapłacić adwokatowi prowizję od wartości przedmiotu sporu i już po 2 latach dostać salomonowy wyrok.
Przyszłość jest wyłącznie w produktach które są objęte gwarancją która nie sprawia problemu przy jej zgłaszaniu i producenci utrzymują
@ptoki2: Na podstawie niezgodności towaru z umową występuje się z reklamacją z tytułu rękojmi u sprzedawcy. Są to 2 różne rzeczy.
http://www.codozasady.pl/powrot-rekojmi-do-obrotu-konsumenckiego/
Kiedyś byłą rękojmia, potem niezgodność, teraz znowu masz rękojmie ;) Może nikomu nie chciało się mówić "niezgodność towaru z umową" ;)
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
Wszystko zależy ze sprzętem jak trafisz. No a kwestia reklamacji i gwarancji to już druga para kaloszy.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
A ty bujasz się z sądem i rzeczoznawcą bo nawet rzecznik konsumentów nie kiwnie palcem na to.
Kolejnym przykładem jest hiszpański Inditex (Zara, Bershka, P&B).
@ktosiex:
Dokładnie, ja nawet po chleb jeżdżę do Monachium...
Zero problemów.
W każdym innym przypadku najlepiej stosować ogólne przepisy o odpowiedzialności sprzedawcy - wówczas nie musimy uczyć się warunków gwarancji dla każdej rzeczy/usługi tylko jedziemy standardem po paragrafach. Wówczas ogólna wiedza ma zastosowanie w każdym przypadku, równocześnie możemy w łatwy sposób naszą wiedzę poszerzyć i doprecyzować.
Używanie gwarancji