Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko225
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

3581

X-KOM sprzedał produkt nieoryginalny jako oryginał. Sąd:praktyka zgodna z prawem

Polska - kraj wielkich możliwości. Kraj, w którym można sprzedawać psią kupę zawiniętą w papierek po Marsie, a niemieckie samochody z chińskimi silnikami jako oryginalny produkt.  Taką praktykę zastosował X-KOM, a zgodnie z wyrokiem Sądu Rejonowego jest to zgodne z prawem.   Historia rozpoczęła...

wint3rs
wint3rs
z
wykop.pl
01.01.2021, 20:47:05
  • #
    xkom
  • #
    notebook
  • #
    sadownictwo
  • #
    prawo
  • #
    reklamacja
  • #
    laptopy
  • 659
    • Facebook
    • Twitter

Polska - kraj wielkich możliwości. Kraj, w którym można sprzedawać psią kupę zawiniętą w papierek po Marsie, a niemieckie samochody z chińskimi silnikami jako oryginalny produkt. 


Taką praktykę zastosował X-KOM, a zgodnie z wyrokiem Sądu Rejonowego jest to zgodne z prawem.  


Historia rozpoczęła się w pażdzierniku 2017 r., kiedy za pośrednictwem allegro kupiłem w X-KOM  laptop MSI, wyposażony m.in. 16GB RAM oraz dysk SSD 120 GB. Specyfikacja laptopa poniżej.

595831385a77554641425578_1609523081Z9SIX4pwecI6pjk00vi2rC.jpg



Od momentu kupna laptopa, nie było możliwe korzystanie z pełnej funkcjonalności laptopa będącego przedmiotem umowy. Powodem tego była wada tkwiąca w produkcie w chwili zakupu. Objawami uszkodzenia laptopa MSI były bardzo częste pojawiające się w losowych momentach błędy typu BSOD.

Po wielokrotnych próbach reinstalacji systemu operacyjnego zdecydowałem się oddać laptopa w ramach gwarancji producenta (kwiecień 2018). W ramach gwarancji wymieniono dysk HDD. Jednak naprawa nie rozwiązała problemu i nadal w losowych momentach pojawiał się bluescreen. Po półroku znowu zdecydowałem się oddać po raz drugi laptopa w ramach gwarancję producenta do serwisu MSI. 

Tym razem serwis producenta MSI zdiagnozował wadę jednej kości RAM o wielkości 8GB, która nie podlegała gwarancji producenta MSI,  Komentarz serwisu MSI: "Błędy powodowała pamięć RAM klienta". Wtedy dowiedziałem się, że jedna kość RAM została zamontowana przez serwis sprzedawcy X-Kom.


W chwili zakupu sprzedawca nie poinformował mnie, ani nie umieścił informacji na stronie transakcji, że jedna z dwóch kości pamięci RAM o wielkości 8 GB została zamontowana przez serwis firmy X-Kom, nie jest częścią oryginalną i nie podlega serwisowi producenta MSI. Z opisu przedmiotu umowy wynika, że cały laptop MSI, włącznie z pamięcią RAM, jest wykonany przez producenta MSI i podlega gwarancji producenta.


Po odrzuceniu gwarancji MSI, X-Kom wymienił uszkodzoną kość RAM. W konsekwencji otrzymałem nową kość RAM z 2-letnią gwarancją, wyłącznie na nowy element. Przez rok nie dało korzystać się z laptopa, więc uznałem, że takie rozwiązanie jest nieuczciwe, więc zacząłem domagać się rekompensaty. Złożyłem reklamację typu rękojmi w ramach, której domagałem się zwrotu różnicy w cenie przez okres roku oraz przedłużenie gwarancji na cały laptop o okres roku. Otrzymałem negatywną decyzję od X-Komu. 


Po tej informacji postanowiłem odstąpić od umowy kupna notebooka, argumentując, że przedmiot jest istotnie niezgodny z umową, ponieważ w całości miał być oryginalny i podlegać gwarancji producenta MSI. Na początku stycznia 2019 roku, złożyłem odstąpienie od umowy wraz z laptopem w punkcie X-KOM.


X-KOM odrzucił moje odstąpienie od umowy, argumentując, że towar jest zgodny z ofertą, oraz wada towaru jest nieistotna, myląć pojęcia "wada istotna" z "istotna niezgodność towaru z ofertą".


Po odrzuceniu mojego odstąpienia od umowy, wszcząłem procedurę pozasądowego rozwiązywania sprów konsumenckich, jednak X-Kom nie wyraził zgody na wzięcie udziału w procedurze pozasądowej.


W kwietniu 2019 roku złożyłem pozew przeciwko X-Kom. Po 2 tygodniach od złożenia pozwu został wydany Nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym. X-Kom złożył sprzeciw do nakazu zapłaty i rozpoczął się normalny proces. Cały proces trwał od kwietnia 2019 r. do grudnia 2020 r. W tym czasie wymienione zostały liczne pisma procesowe oraz zostałem przesłuchany w sądzie. 


W czasie procesu wyszło na jaw, że oprócz jednej kości pamięci RAM, X-Kom samowolnie zamontował dysk SSD, które nie podlegał gwarancji producenta MSI. 


X-Kom we wszystkich pismach procesowych myli pojęcia "istotnej wady" z "istotną niezgodność towaru z ofertą" oraz uważa, że kość RAM i dysk SSD "ulepszają notebooka", więc jest on zgodny z ofertą. Dodatkowo argumentują, że MSI w ogóle nie oferuje notebooków z 16 GB RAM, więc tym bardziej laptop został ulepszony. 


Poniżej załączam jedno z pism procesowych X-Kom, w którym znajdziecie ich linię obrony. X-Kom powołuje się często na nieprawdziwe fakty. 

595831385a77554641425578_1609526365V2Pdc1LorIapVjIv1qM7bk.jpg



W grudniu otrzymałem uzasadnienie wyroku sądu, zgodnie z którym powództwo nie zasługiwało na uwzględnienie. Sąd stwierdził, że niepodważalnym faktem jest, że z opisu notebooka X-KOM w całości miał być oryginalny, a X-KOM mi sprzedał nieoryginalny. Jednak wg sądu nie ma to wpływu na jego specyfikację, bo na papierze jest taki sam. Dodatkowo sąd uważa, że nie mam prawa odstąpić od umowy, bo wada produktu była nieistotna zgodnie z art. 560, jednak wielokrotnie w pismach procesowych pisałem, że nie podejmuje dywagacji nad istotnością wady. Wszystko sprowadzałem do argumentu, że X-KOM sprzedał nieoryginalny sprzęt, a zgodnie z opisem miał w całości podlegać gwarancji producenta MSI. 

Poniżej załączam fragment uzasadnienie wyroku.


595831385a77554641425578_1609529336TF4p7eL6J3buaxxF4veLoZ.jpg


Podsumowując okres 2 letniego sądzenia się X-Komem, zgodnie z wyrokiem Sądu w Polsce można sprzedawać nieoryginalne rzeczy, wystarczy oryginalne opakowanie. To daje na prawdę duże możliwości, ponieważ po zawarciu umowy konsument po zorientowaniu się, że kupił podróbkę nie ma możliwości odzyskania swoich pieniędzy, ponieważ produkt na papierze ma takie same właściwości jak oryginalny produkt (jedynie częściej się psuje itd). 


Kolejnym krokiem jest apelacja, kolejny proces i narażanie się na dodatkowe koszty. Piszcie, jeżeli checie poznać więcej szczegółów.


Jedno jest pewne -  bez zatrudnienia adwokatów, zapłacenia kilkunastu opłat (400 zł za załozenie sprawy do kwoty 5000 zł, 100 zł za dostanie uzasadnienia wyroku itp.), bez pieniedzy, szary polaczek nie jest w stanie dojść swoich praw w sądzie, nawet w tak trywialnej sytuacji z jaką ja mam do czynienia.


Czy spotkaliście się już z taką sytuacją? Czekam na komentarze i pomysły. 






Treści powiązane (1)

Polecane kości RAM SODIMM do Ryzen 5 4600H / Ryzen 7 4800H

FxJerzy
z nieidealny.pl
  • -59

Komentarze (659)

najlepsze

ruum
ruum
01.01.2021, 21:16:03
  • 489
Chłop odkrył że sklepy same dokładają RAM. Powiem więcej dyski też.
  • 34
ruum
ruum
01.01.2021, 21:57:49
  • -179
@ruum: tutaj trzeba mieć prezencje do producentów laptopów, bo lecą w ciula i wkładają jak najmilsze ramy i dyski gdzie w tych czasach są za małe.
d.....e
konto usunięte 01.01.2021, 22:04:35
  • 284
@ruum: spoko, producenci przestają dodawać w ogóle wolny slot na RAM i wszystko wlutowane. Apple już nawet nie daje slotu na dysk
Bioenergetyk
Bioenergetyk
01.01.2021, 22:07:52
  • 184
@ruum: no jak nigdzie nie bylo o tym info to mial prawo sie zdziwic
Spider1919
Spider1919
01.01.2021, 21:30:14 via Android
  • 376
+1, miałem dokładnie taka samą sytuację. Kupiłem w 2016r. laptopa Dell za ~4k i półtora roku później padł dysk SSD na którym miałem postawiony system, bluescreen i koniec. Dzwonię na infolinię Dell, pani mi mówi żeby podać kod z dołu laptopa - podaje, a ona do mnie jak do głupiego czy jestem pewien, bo ona wg konfiguracji nie ma tego dysku. Prosi o otwarcie pokrywy, otwieram i mówię, jest SSD m2 jak
  • 22
sunnto
sunnto
01.01.2021, 21:47:29 via iOS
  • -157
@Spider1919: Pfff no jasne bo nowe dyski ssd nie psują się nawet po miesiącu :)
wypokowy_expert
wypokowy_expert
01.01.2021, 21:48:28
  • 37
@Spider1919: aktualnie, we wszystkich grzebanych sprzętach jak byk pisze, że gwarancja sklepu, i produkt bla bla bla w profesjonalnym serwisie sklepu xxx.
sireplama
sireplama
01.01.2021, 22:04:30
  • 76
@Spider1919: a sama sytuacja, ale chyba sprzed 5 lat.

Kupiony laptop Lenovo z dyskiem zewnęrzynm 2.5". Lapek padł - zdarza się. Idę oddać na gwarancję do xkom a oni, że muszę im oddać dysk. Mówię, że nie, bo oddałem go w prezencie. Oni na to, że nie mogę bez tego dysku odesłać do producenta bo cichaczem wyciągają hdd i wsadzają tam SSD i producent nie może o tym wiedzieć.

Wyszedłem, poszedłem
RabinTakRabinNie
RabinTakRabinNie
01.01.2021, 21:42:41
  • 196
Aż założyłem konto żeby napisać bo krew zalewa jak się czyta takie komentarze "nie widze problemu hehe" "Typie, jak ci się w samochodzie zepsuje opona to będziesz chciał rekompensaty od salonu samochodowego? XD" wtf ameby umysłowe.
Nie każdy jest technicznym guru kupujesz laptopa w opisie masz gwarancja producenta i myślisz że wszystko jest ok. Gorzej jak zaczynają się problemy i coś się popsuło jak zbyszkowi stonodze mikrofon i tak idzie laptop do
  • 16
agan866
agan866
01.01.2021, 21:55:17
  • 85
@RabinTakRabinNie:
witamy na wykopie, gdzie byle gimbus może być ekspertem począwszy od prawa międzynarodowego, skończywszy na procesach wzbogacania grafenu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
zweistein
zweistein
01.01.2021, 23:13:11 via Wykop Mobilny (Android)
  • 16
@RabinTakRabinNie: owszem, x-kom dał dupy ewidentnie, ale:
1. Tytuł jest mocno klikbaitowy - podróbka, a oryginalny produkt z modyfikacją sprzedawcy to dwie różne rzeczy.
2. Z uzasadnienia sądu wynika, że powód nie uzasadnił tego, że ta różnica - dodanie ramu w x-kom a nie w msi - jest wadą istotną. Zadaniem sądu jest ocena dowodów i argumentów obu stron w świetle prawa, a nie prowadzenie dochodzenia.
RabinTakRabinNie
RabinTakRabinNie
02.01.2021, 00:28:39
  • 5
@zweistein: Tak, pozew jest źle sformułowany to oczywiste, natomiast problem jest realny i istotny. Na jego miejscu złożyłbym poprawioną wersje o wprowadzeniu w błąd podczas zawierania umowy.
Bioenergetyk
Bioenergetyk
01.01.2021, 22:09:48
  • 49
1.5roku na sprawe ktora powinna byc rozwiazana w godzine po zlozeniu dokumentacji, dowodow itd.

Masz sile opie zeby tak sie #!$%@? o te sprawe tyle czasu.
  • 5
Rabusek
Rabusek
01.01.2021, 22:15:58
  • 44
@Bioenergetyk: a xkom ma czelność, trafi sie jeden klient na kilka tysięcy co sie #!$%@?, to zamiast mu wymienić a tego sprzedać w outlecie narażają się na PRowe wpadki xD

Ja od nich po tym w życiu gotowego sprzętu bym nie kupił, znajomym na pewno będę linkował do tego wpisu, mam nadzieję, że google też ładnie to wypozycjonuje. Sam doceniłem gwarancję della jak komputer kupiony matce serwisant naprawiał na miejscu, mi
JihadJoe
JihadJoe
01.01.2021, 22:19:54
  • 22
@Rabusek: W Polsce to chyba nie ma sklepu, który by nie miał jakiegoś głośnego przypału :D
Rysiowata
Rysiowata
01.01.2021, 22:42:19
  • 0
@Rabusek: na PRowe co xD?
Neoqueto
Neoqueto
01.01.2021, 22:42:48
  • 44
Ty chyba tutaj mylisz pojęcia, bo nazywanie tego "podrobionym sprzętem" to spore przegięcie. Sprzęt jest oryginalny. MSI jedynie nie pokrywa gwarancją sprzętu osób trzecich, nawet jeśli ten też jest oryginalny. Z perspektywy MSI to wygląda tak, jakbyś wysłał im ich laptopa z jakimś pendrivem i narzekał, że pendrive nie działa. Zgadzam się, że X-Kom powinien o tym informować i zdecydowanie oferować gwarancję sprzedawcy, bo jest to de facto produkt zmodyfikowany przez sklep.
pokpok
pokpok
01.01.2021, 23:28:44
  • 42
Oburzenie właściciela jest całkiem uzasadnione, ale sąd wypowiadał się tylko na temat odstąpienia od umowy w ramach rękojmi... i to zostało przez sąd zakwestionowane między innymi z tych powodów:
źródło: comment_16095401124zu4kBNksMcCIFqQY5Un8F.jpg
  • 15
H.....e
konto usunięte 01.01.2021, 23:32:47
  • 9
@pokpok: i to jest komentarz z rigczem, no brawo
pokpok
pokpok
01.01.2021, 23:39:49
  • 19
@Hedage: długoletnia obserwacja wykopu doprowadziła mnie do wniosku, że 95% ludzi nie czyta tego co wykopuje.
Więc ktoś musi robić to za nich... bo większość to barany.
Arsenazo
Arsenazo
02.01.2021, 00:20:52
  • -1
@pokpok: Skoro nie przekroczył terminów, to co za znaczenie ma zwlekanie. Paliło się? Ktoś umierał? Nie. Może gość ma 10 laptopów i tego używał tylko w Boże Ciało? Wyroku sądu też nie będziesz respektował, bo uznasz że sąd zbytnio zwlekał? xD
B.....M
konto usunięte 01.01.2021, 22:57:55
  • 37
Zakopuję z powodu nieprawdziwej informacji - sprzęt nie jest podróbką.
Natomiast co do meritum sprawy - sprzęt nie jest niezgodny z ofertą, wszystkie parametry były wymienione i opisane zgodnie z rzeczywistością.
Producent gwarancją obejmuje sprzęt taki, jaki wyjechał z fabryki - jeżeli ktoś dołożył opcjonalne akcesoria we własnym zakresie (np. sprzedawca), to sprzęt dalej podlega gwarancji producenta, ale bez dołożonych akcesoriów, które objęte są gwarancjami ich producentów. Dlatego tutaj także się mylisz
  • 5
KAW0
KAW0
01.01.2021, 23:20:17
  • -4
@BMcM: Miałbyś racje gdyby w ofercie była informacja o tym, że te części nie są objęte gwarancją, a w opisie jak byk stoi, że dysk SSD jest nią objęty.
MeznyBadzChronPulkTwojISzescFlag
MeznyBadzChronPulkTwojISzescFlag
01.01.2021, 23:38:17
  • 5
sprzęt nie jest niezgodny z ofertą, wszystkie parametry były wymienione i opisane zgodnie z rzeczywistością.


@BMcM: Zgadzam się z większością Twojego wpisu, ale jednak powiedziałbym, że sprzęt jest niezgodny z ofertą. Tylko że to kupujący miał uzasadnić, dlaczego jest to na tyle istotne, że domaga się odstąpienia od umowy. Gdyby np. gwarancja producenta zapewniała sprzęt zastępczy na czas naprawy, a gwarancja sklepu nie, to dla osoby używającej tego sprzętu do zarabiania
B.....M
konto usunięte 01.01.2021, 23:43:44
  • 6
@KAW0
Problem w tym przypadku polega na tym, że nic nie rozumiesz z przepisów prawa oraz handlu.
Wyobraźmy sobie, że kupujesz laptopa - niech już będzie - MSI od X-Kom, który dorzuca do kompletu dysk zewnętrzny ADATA 1TB. Wyszczególnia go w specyfikacji. Dostajesz ten komplet. Oferta z zakupem zgadza się? Zgadza. Czy laptop objęty jest gwarancją MSI? Jest. Czy ten zewnętrzny dysk nią objęty? Nie, objęty jest gwarancją ADATA. Czy X-Kom musi
Adams_GA
Adams_GA
01.01.2021, 22:22:49
  • 37
Czyli złożyłeś glupi pozew i dziwisz się że został oddalony? Sąd przyznał rację że produkt jest wadliwy ale wada nie jest istotna co jest warunkiem koniecznym odstąpienia od umowy. Jak sam stwierdzasz nie podejmowałeś sie dywagacji czy jest istotne czy nie i dziwisz się przegranej xD było złożyć i dochodzić innych roszczeń.
  • 9
rybak17
rybak17
01.01.2021, 22:41:17
  • 10
@Adams_GA: to samo miałem napisać.
W dodatku koleś myli pojęcia.
wint3rs
wint3rs
02.01.2021, 16:53:32
  • 1
@Adams_GA: Chciałbym podsumować temat i zakończyć rozważania. Dziękuję za komentarze i podzielenie się swoimi doświadczeniami. W opisie sprawy przedstawiłem wyłącznie surowe fakty oraz przebieg procesu. Jednocześnie nie miałem zamiaru nikogo obrazić.
Kwestie oryginalości i nieoryginalności komponetnów poruszyłem po potwierdzeniu tego faktu wyrokiem sądu, który uznał ten fakt jako bezsporny. Dowód tego faktu poniżej. Niestety zgodnie z polskim prawem fakt niezgodności towaru z umową jest niewystarczający, aby odstąpić od umowy i odzyskać
źródło: comment_1609602806cD9Oi7uGdK7brySyon9uff.jpg
Adams_GA
Adams_GA
02.01.2021, 17:05:00
  • 1
@wint3rs: Szczerze? Nie przekonują mnie te twoje januszoprawne wyjaśnienia, co więcej, uważam to za cios poniżej pasa że dla taniej sensacji napisałeś w tytule, że rzekomo X-KOM sprzedał Ci nieoryginalny produkt, bo nieoryginalna była co najwyżej kość RAM (pytanie co w ogóle znaczy, że kość jest nieoryginalna, MSI przecież nie stosuje sygnowanych przez siebie kości). Co więcej, nie straciłeś przez to również żadnych praw w gwarancji ani nic.

Niestety zgodnie z
wint3rs
wint3rs
01.01.2021, 21:03:35
  • 35
W tym czasie laptop był 2 razy w serwisie MSI. Dopiero za drugim razem MSI zdiagnozowało, że uszkodzona RAM była dodana jest X-KOM. Za pierwszym razem nie podali informacji, że RAM i dysk SSD został dołożony przez X-KOM.
  • 7
orcus
orcus
01.01.2021, 22:32:02
  • 59
@wint3rs: Piszesz o tym, że xkom myli pojęcia. Wiesz co to "podróbka"?
DOgi
DOgi
01.01.2021, 22:38:52
  • 15
@orcus: na pewno @wint3rs się dowie, gdy x-kom wytoczy mu proces o zniesławienie :D
euTraveler
euTraveler
01.01.2021, 22:58:23
  • 14
@wint3rs: Ta sprawa przypomina i to w mniejszej skali problem, który sam miałem. To omawiałem już z prawnikiem. I chociaż wolałbym coś innego Ci powiedzieć, to masz marne szanse na wygraną.

Ogólnie tłumacząc język prawniczy na polski, drobne różnice są dopuszczalne, czy nam się to podoba czy nie. To dotyczy również tego co siedzi w środku a jest innej marki. Mało tego hipotetycznie jakbyś miał kość powiedzmy zamiast 8GB RAM to
Murasame
Murasame
01.01.2021, 22:40:19
  • 26
Zakopuję bo zarzucasz komuś oszustwo a sam specjalnie manipulujesz słowami. Laptop nie jest podróbką, tylko ma dodatkowe podzespoły względem fabrycznej specyfikacji. To jest standardowa praktyka, a błąd jaki popełnił x-kom, to zły opis produktu, zazwyczaj mają opisane to inaczej i jeśli dodają SSD albo RAM to jest zaznaczone, tutaj popełnili faktycznie błąd.

Także absolutnie nie dostałeś podróbki, laptop jest w lepszej specyfikacji niż ta fabryczna. Kość była wadliwa ale x-kom tą wadę
GruncleStan
GruncleStan
01.01.2021, 22:53:09
  • 23
Dokładnie RAMu to jest podrabianie sprzętu? WTF
  • 18
H.....e
konto usunięte 01.01.2021, 22:57:50
  • -22
@GruncleStan: Jakbyś kupił bmw, po czym po zakupie byś zobaczył, że pod maską siedzi silnik opla, ale o takiej samej pojemności, to też byś się #!$%@?ł xd
GruncleStan
GruncleStan
01.01.2021, 23:02:56
  • 12
@Hedage: przecież oni nic nie wymienili na inne tylko dołożyli więcej RAMu.
H.....e
konto usunięte 01.01.2021, 23:16:32
  • -15
@GruncleStan: Ja pier&olę, ale się czepiasz. No to kupujesz bmw i jako dodatkową opcję wybierasz aktywny tempomat, a oni ci wsadzają jakieś gówno z opla. Boże, rusz łbem trochę, wszystko ci trzeba tak tłumaczyć? W przypadku ramu to nie jest takie kur&a proste, bo jak masz dwie różne kości różnych firm, to jest duża szansa, że będzie się krzaczyć jak opowi. Więc nie można sobie wsadzić byle czego i x-kom doskonale
B.....0
konto usunięte 02.01.2021, 02:48:25
  • 21
Ten laptop, który on brał ma fabrycznie wbudowane 8gb ram i brak ssd. Jak wybierasz konfigurację 16gb plus ssd to XKOM dopina 8gb i wkłada dysk. Jak masz problem z lapkiem to odsyłają do MSI bo w sumie mogą, ale jak MSI stwierdzi, że awarii uległa kość dopięta lub dysk to XKOM musi się tym zająć i tyle. Nie wiem co jest niejasne.

Komentarz serwisu MSI: "Błędy powodowała pamięć RAM klienta". Wtedy
źródło: comment_1609552103jLIxZCVNMEFYWJgHLlqIY3.jpg
  • 3
kt13
kt13
02.01.2021, 07:21:57
  • 10
Facet coś pisze, że mu laptop rok nie działał i chce przedłużyć gwarancję o rok?


@BiegaczAmator30: tak.... w pozwie ujął, że "nie dało się korzystać z laptopa" dlatego używał go pół roku zanim oddał na gwarancję, a później następne pół roku zanim ponownie oddał go na gwarancję, bo pierwsza naprawa nie zadziałała. I ma pretensje do X-komu zamiast do serwisu MSI, którzy za pierwszym razem źle zdiagnozowali problem i do siebie
H.....e
konto usunięte 02.01.2021, 13:08:42
  • 0
@BiegaczAmator30: z koścmi ram jest taki problem, że jak masz dwie różne z różnych firm, to może robić problemy. Fizycznie jedna kość jest git, druga kość jest git, więc nie ma czego naprawiać i wszystko git. A laptop jak chu&owo chodził tak chodzi bo kości nie są kompatybilne.
B.....0
konto usunięte 02.01.2021, 15:46:31
  • 0
@Hedage: Tak jest. U mnie x-kom też dokładał 8gb i jest dokładnie taka sama. X-kom to dobry sklep. Co prawda korpo i nie do końca pochylają się nad każdym klientem, ale przy takim obrocie nie jest to możliwe.
Sqrqol
Sqrqol
01.01.2021, 22:40:31
  • 20
I co to za pierdoły? Nie ma czegoś takiego jak podrobiony RAM. Może być co najwyżej dodatkowy, innej marki. To, że akurat tamten RAM się zepsuł nie ma nic wspólnego z tym, że był to RAM "nadprogramowy". Ponadto oryginalna wersja tego laptopa miała tylko 8 GB RAM, także możesz sobie te 8 GB wyjąć i masz pełen oryginał.
zjawa
zjawa
01.01.2021, 22:37:40
  • 20
Nie obraź się, ale wysoki sąd miał racje, a ty sobie ubzdurałeś, że wymieniona część nie jest taka sama, mimo iż masz te same nazwy ramu, dysku. Uparłeś się strasznie.
W mojej opinii w tej sprawie sprzedawca zrobił wszystko, co mógł zrobić.
  • 1
DOgi
DOgi
01.01.2021, 22:41:20
  • 14
@zjawa: OP to jakiś paranoik. Nawet w razie problemów z kością włożoną przez MSA, to ścieżka rozwiązania byłaby taka sama. Też za pierwszym razem serwis mógłby nie wymienić kości RAM.
ChciwyASasin
ChciwyASasin
01.01.2021, 22:25:48
  • 17
No dobra, a wziąłeś rzeczoznawcę jakiegoś? Bo jak nie to wiadomo, że większą wiarę dadzą xkomowi niż tobie.
Przede wszystkim, oni nie sprzedali ci laptopa 16GB jak twierdzą w wyroku, tylko 2x8GB, do tego, co bardzo prawdopodobne, są to dwie różne kości, kompletnie niekompatybilne i dlatego wypieprza ci BSOD.
Tytułem wprowadzasz w błąd, bo po części sąd ma rację - nie wykazałeś i czytając, co załączyłeś nie widać, aby części nie były
  • 2
dzek
dzek
01.01.2021, 23:23:08
  • 2
kompletnie niekompatybilne i dlatego wypieprza ci BSOD.


@ChciwyASasin: nie siedzę tak bardzo w sprzęcie, ale jest coś takiego jak serio "niekompatybilne kości"? Bo wiem, że mogą pracować wolniej, nie mieć jakiśtam super dual ficzerów, ale żeby walić BSODami?

IMO trafił po prostu na jedną na milion wadliwych kości i tyle.
ChciwyASasin
ChciwyASasin
02.01.2021, 01:21:42
  • 3
@dzek:

nie siedzę tak bardzo w sprzęcie, ale jest coś takiego jak serio "niekompatybilne kości"? Bo wiem, że mogą pracować wolniej, nie mieć jakiśtam super dual ficzerów, ale żeby walić BSODami?

Mogą, oczywiście nie zawsze, ale mogą walić BSOD, wystarczy, że pracują na innych napięciach albo inaczej funkcjonuje kontroler. RAM to nie tylko częstotliwość i timing.
Wystarczy, że pomiędzy nimi jest taka niezgodność i system może szaleć. Oczywiście to tak w
neonn
neonn
01.01.2021, 23:56:24 via Android
  • 16
Zrobili Cię w jajo, ale po weekendzie spodziewam się nowego znaleziska pod tytułem "przepraszam XKom za oskarżenie o sprzedaży podrabianych produktów"
  • 1
kalkin
kalkin
02.01.2021, 03:56:24
  • 1
@neonn: Był tu jeden taki na wykopie. Napisał, że jedna firma go oszukała, na rozprawę przyniósł listy od sołtysa, księdza i dyrektora szkoły jaki to on jest grzeczny i uczynny chłopiec.
Później rok czasu spłacał grzywnę za oczernienie.
reconde4
reconde4
01.01.2021, 22:50:32
  • 16
Przeczytałem całość i łapię się za głowę. "Laptop" to komputer przenośny, a takim laptopem (tak jak komputerem) może być już sama płyta główna bez - uwaga - zamontowanych modułów, w tym matrycy i obudowy. Jeżeli ktoś pisze, że sprzedaje laptopa i wypisuje jakie są w nim zamontowane moduły to nie sprzedaje podróbek. Walnij się gościu w łeb - po prostu kupiłeś lapka, poużywałeś praktycznie rok i próbowałeś na siłę zwrócić go frajerskimi
HellDweller
HellDweller
01.01.2021, 23:58:28
  • 14
Przecież sąd napisał, że wg. art 560 §4, podstawą do odstąpienia od umowy jest wykazanie istotności wady.
Ty tego nie zrobiłeś - nie wspomniałeś o ani wydłużonym procesie gwarancyjnym, ani o gorszej jakości zamontowanych pamięci, ani o jej zwiększonej zadliwości, ani o utracie wartości laptopa, ani nie wnioskowałeś o biegłego który to potwierdzi.

No więc sprawa zamknięta, podszedłeś do tematu od złej strony. Wybierając celowe zignorowanie istotności wady i skupiając się na
m0rgi
m0rgi
02.01.2021, 01:14:02
  • 13
@wint3rs Polecam uważać z takimi zarzutami jakie stawiasz w tytule zarzucając podrabianie produktu do którego na pewno tutaj nie doszło.
Producent sam zezwala na rozszerzanie RAM czy wymianę dysku bez utraty gwarancji więc nic tu podrobionego czy nieoryginalnego nie ma a ty po prostu źle trafiłeś i teraz tracisz jedynie czas oraz ryzykujesz kontr-procesem za pomówienie jak tu o "podrabianiu".

Gwarancja to też dobrowolna kwestia i głupio zrobiłeś, że problem zgłaszałeś do
  • 1
kt13
kt13
02.01.2021, 07:27:49
  • 3
@m0rgi:

Przez rok nie dało korzystać się z laptopa, więc uznałem, że takie rozwiązanie jest nieuczciwe, więc zacząłem domagać się rekompensaty. Złożyłem reklamację typu rękojmi w ramach, której domagałem się zwrotu różnicy w cenie przez okres roku oraz przedłużenie gwarancji na cały laptop o okres roku."

bo pieniążki nie śmierdzą ^^ Sam trzymał laptopa rok odsyłając go w tym czasie tylko 2 razy do producenta (skoro nie dało się z niego
landlord
landlord
01.01.2021, 22:30:21
  • 13
co to za opis? Jaka podróbka? Specyfikacja niezgodna z tą producenta, a to co innego. Choć rozumiem problemy przy realizacji gwarancji u producenta. Klient powinien być poinformowany o modyfikacjach sprzedawcy w opisie przedmiotu.
  • 6
pomaranczkawcurry
pomaranczkawcurry
01.01.2021, 22:33:58
  • -8
@landlord: Hmmm tak z definicji to chyba pasuje do podróbki. Sklep zmodyfikował komputer tak, aby sprawiał pozory bycia sprzętem produkowanym przez MSI w mocniejszej konfiguracji. To tak jak modyfikowanie ciuszków tak, aby przypominały te słynnych marek.
caruso
caruso
01.01.2021, 22:38:10
  • 9
dokładnie, zakop za tytuł i opis, który wprowadza w błąd, uzasadnienie sądu jest jak najbardziej ok (w skanach, opis ze znaleziska jest za dużym skrótem myślowym), dołożenie ramu przez sprzedawcę nie można nazwać podróbką choć powinni jasno napisać, że ram dołożony przez x-kom
landlord
landlord
01.01.2021, 22:47:36
  • 1
@pomaranczkawcurry: możesz mieć rację w kwestii interpretacji, choć jak widać sąd się do tego nie przychylił. W Dellu jest taka fajna opcja sprawdzania specyfikacji po nr seryjnym na ich stronie, widać co było modyfikowane. Gdy zgłaszasz problem to możesz też uruchomić diagnostykę pod systemem i ona raportuje do Dell, a na infolinii mówią co widzą, że jest niezgodne z tym co było w tym egzemplarzu. U mnie rozpoznali, że kość pamięci
musicshaggy
musicshaggy
02.01.2021, 01:25:07
  • 12
Autor w znalezisku często myli "nieoryginalność sprzętu" z fabrycznym montażem. Laptop jest jak najbardziej oryginalny, tylko został niefabrycznie doposażony (shame na xkom w tym momencie że nie została zawarta żadna informacja na ten temat a także wprowadza w błąd z gwarancją producenta) a moim zdaniem jest to błąd merytoryczny przez który op wysuwa na końcu błędne wnioski o sprzedawaniu podróbek
hrabia_ponimirski
hrabia_ponimirski
02.01.2021, 01:11:56 via iOS
  • 11
Pieniactwo. Wyrok jest zgodny z prawem.
S.....y
konto usunięte 01.01.2021, 23:19:50
  • 10
Nawet jeśli wprowadzono w błąd poprzez brak informacji o tym, że pewne elementy zostały wymienione / dołozone (ram, dysk) i nie podlegają gwarancji producenta laptopa (nadal podlegają przecież pod gwarancje swoich producentów) to za tekst o tym, że x-kom sprzedaje podróbki wg mnie Ty możesz mieć wytoczony proces cywilny przez x-kom: przecież żadnej podróbki tam nie było.
D.....z
konto usunięte 01.01.2021, 21:17:33
  • 9
Informacja o podzespołach dodanych przez x-kom znajduje się w Specyfikacji produktu.
źródło: comment_16095321791gGNrE0GZdEVYeEjkBLPrJ.jpg
  • 11
wint3rs
wint3rs
01.01.2021, 21:30:49
  • 30
@Dritz: Co wrzuciłeś jest specyfikacją na stronie producenta. Ja zawierałem umowę za pośrednictwem allegro. Informację o modyfikacjach przypadkowo zaczęli dodawać, krótko po tym jak złozyłem wniosek do sądu. Przeczytaj specyfikację na aukcji, na której kupiłem notebooka.
D.....z
konto usunięte 01.01.2021, 23:03:53
  • 15
@wint3rs: To specyfikacja ze strony dystrybutora (x-kom), nie producenta.

Sprawdziłem aukcję o której mówisz i rzeczywiście - nie znajduje się w niej podobna informacja co na stronie.

Z nieco innej beczki - zwróć uwagę na, chociażby, pozycję "System operacyjny" w specyfikacji. Czy uważasz zatem, że oferty, w których system ten jest podany w specyfikacji i sprzedawany razem z laptopem, również wprowadzają w błąd, bo sugerują że system ten jest objęty gwarancją
źródło: comment_1609536394V5weXWGjGzVxtM12IboWIy.jpg
Nemayu
Nemayu
02.01.2021, 01:39:46
  • -3
@Dritz:

Informacja o gwarancji producenta nie była kłamstwem. Każdy zakupiony przez Ciebie przedmiot w ramach tej oferty był objęty gwarancją producenta: laptop gwarancją MSI, AntiVirus gwarancją McAfee, mysz gwarancją A4Tech, podkładka gwarancją Shiru, a dodatkowe komponenty zainstalowane w laptopie gwarancją producentów tych właśnie podzespołów. Podzespoły te nie zostały jednak zakupione bezpośrednio przez Ciebie, więc nie mogłeś zwrócić się bezpośrednio do ich producentów, ponieważ nie posiadasz dokumentu informującego o tym, od kiedy
Anaris
Anaris
02.01.2021, 07:05:57
  • 8
dizagnoza: polaczek
Z polaczkiem się nie handluje i nic mu nie sprzedaje bo nawet jak dostanie lepsze to się zesra.
  • 1
geebon
geebon
02.01.2021, 07:42:25
  • 3
@Anaris: to samo pomyślałem xD
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 7
  • Strona 1 z 7
  • >
  • Wykopujący (3581)
  • Zakopujący (287)

Hity

tygodnia

Obajtek: „Wpuszczając NIK do Orlenu złamałbym prawo”
4427
"Wziełem paragon, chleb za 2.99 zł "
4255
[Dla przypomnienia] Miłosz Kłeczek czołowy sługus TVPiS to syn konfidenta SB
4093
Najważniejsza część konferencji Adama Glapińskiego
4076
Popatrzcie dzieci. Tak wygląda Dyzma.
3986
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #lenovo
  • #reklamacja

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki