Tu jako ciekawostkę powiem, że jest to jeden z najszybszych śmigłowców na świcie, takie -wydawałoby się- szybkie, malutkie śmigłowce do ataku na cele naziemne są znacznie wolniejsze.
Spytacie, jak to? Otóż śmigłowiec ma łopatki, które się kręcą (to wiadomo) i one powodują, jeśli wyobrazimy sobie śmigłowiec "od góry" lecący w prawo, obracający śmigłami zgodnie z kierunkiem zegara, to to łopatki będące w dole (patrząc na kadłub), pchają go do przodu, a te
@NadiaFrance: nie jest jednym z najszybszych, jest o ponad 100km/h wolniejszy od najszybszych. A prędkość przelotowa jest ledwie 10km/h szybsza od BlackHawka.
Tylny górny wirnik kręcący się w przeciwną stronę ELIMINUJE potrzebę używania pionowego wirnika na ogonie co w przypadku śmigłowca transportowego owocowało większą masą udźwigu i powierzchnia transportowa
@NadiaFrance: Przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Dodałem nawet zdjęcia. One wszystkie mają po jednym głównym wirniku i mimo tego są szybsze. A co do tego co napisałaś o 2 wirnikach to jak zwykle są bzdury. Prędkość Chinooka bierze się wyłącznie z potężnej mocy silników oraz dużej powierzchni wszystkich łopat wirników. W końcu to helikopter transportowy. Jego prędkość jest skutkiem ubocznym, tak samo jak w przypadku Sikorskyego CH-53. Dwa wirniki natomiast
@marcinszczecin: tu siłę nosna wytwarzają śmigła i one się kręcą caly czas więc nie wiem czy przeciągnięcie byłoby możliwe jak w samolocie bo tam siłę nosna wytwarza pęd powietrza na płatach skrzydeł.
Komentarze (93)
najlepsze
( ͡º ͜ʖ͡º)
Tym bardziej, że robił to powoli, nie miał jakiegoś rozpędu
Komentarz usunięty przez moderatora
https://www.wykop.pl/link/5869565/comment/86159923/#comment-86159923
Spytacie, jak to? Otóż śmigłowiec ma łopatki, które się kręcą (to wiadomo) i one powodują, jeśli wyobrazimy sobie śmigłowiec "od góry" lecący w prawo, obracający śmigłami zgodnie z kierunkiem zegara, to to łopatki będące w dole (patrząc na kadłub), pchają go do przodu, a te
Tylny górny wirnik kręcący się w przeciwną stronę ELIMINUJE potrzebę używania pionowego wirnika na ogonie co w przypadku śmigłowca transportowego owocowało większą masą udźwigu i powierzchnia transportowa