Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko222
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

1766

Chore ceny nieruchomości w Polsce i przegrane życie młodych.

Mam już dość astronomicznych, nieadekwatnych do realiów cen nieruchomości w tym kraju. Mam 28 lat, według statystyk GUS jestem w 15 procentach najlepiej zarabiających ludzi w tym kraju, mieszkam z rodzicami, brak nałogów, oszczędzam od trzech lat, a i tak dalej nie stać mnie na mieszkanie o...

Ynfluencer
Ynfluencer
z
wykop.pl
12.12.2020, 14:21:17
  • #
    europa
  • #
    ekonomia
  • #
    koronawirus
  • #
    polska
  • #
    pieniadze
  • #
    gospodarka
  • 1162
    • Facebook
    • Twitter

Mam już dość astronomicznych, nieadekwatnych do realiów cen nieruchomości w tym kraju. Mam 28 lat, według statystyk GUS jestem w 15 procentach najlepiej zarabiających ludzi w tym kraju, mieszkam z rodzicami, brak nałogów, oszczędzam od trzech lat, a i tak dalej nie stać mnie na mieszkanie o przyzwoitym metrażu w przyzwoitej lokalizacji bez zadłużenia się na pół życia.


Nie pisałem o tych zarobkach, żeby się chwalić, tylko wykazać w jak czarnej doopie są ludzie w tym kraju, skoro osoby, która zarabia więcej niż 85 procent Polaków, mieszka z rodzicami i połowę odkłada od trzech lat nadal nie stać na własny kąt.


Tymczasem hieny urzędnicze i kombinatorzy z sitw postkomunistycznych podczas reprywatyzacji nakupowali sobie mieszkań, domów i ziemi za jakieś grosze, a teraz młody człowiek w kraju bez perspektyw ma wypiertolic tyle kasy. Nawet jakbym już uzbierał tą kasę to żal byłoby mi wydawać tyle na coś co oni mieli za grosze.


I do tego wiecznie ten wysyp artykułów sponsorowanych przez lobby deweloperskie: "Koronawirus, cen mieszkań to nie wzrusza". Oni nawet pisaliby "Inwazja zombie? Cen mieszkań to nie wzrusza..Katastrofa nuklearna?Cen mieszkań to nie wzrusza...Deszcz meteorytów, cen mieszkań to nie wzrusza..."

Treści powiązane (4)

"Za 6 tys. zł to pracuje złodziej albo idiota"

maybenot33
z wiadomosci.wp.pl
  • 72

Dlaczego

adam-gancarczyk
z youtube.com
  • -6

Komentarze (1k)

najlepsze

Kargaroth
Kargaroth
12.12.2020, 15:29:26
  • 531
Ludzie, przestańcie gadać że ceny mieszkań są z kosmosu. Ceny mieszkań w Polsce są dalej relatywnie niskie w porównaniu do całej Europy. Dlatego wielu inwestorów tu przyjeżdża kupować nieruchomości pod wynajem. Przyjeżdżają z gotówką, kupują połowę mieszkań w bloku, dają to jakiejś firmie do zarządzania i jest przychód.

To nie mieszkania są drogie. To wasze pensje są śmiesznie niskie. Zarabiacie gorzej niż ta przysłowiowa sprzątaczka na zachodzie. To jest problem.
Głosujcie dalej
  • 54
Ynfluencer
Ynfluencer
12.12.2020, 15:43:15
  • -85
@Kargaroth: No a w stosunku do czyich zarobków mamy porownywac jak nie swoich? Belgów?

Poza tym naprawdę myslisz, ze obniżenie podatków spowoduje, że ludzie zaczną tu wiecej zarabiać? Wszystko co obniżą przedsiebiorca zachowa dla siebie, żeby sobie kupić czwartego leksusa. Chyba, że obniźyliby wat na towary, ale wtedy znając życie cena zostanie taka sama, a różnica pojdzie do kieszeni koncernu. Jak już raz cena czegoś idzie w gorę to tam zostaje
Stary-Czlowiek-i-Klawiatura
Stary-Czlowiek-i-Klawiatura
12.12.2020, 15:52:51
  • 121
@Kargaroth: Nie wiem dlaczego cie minusują i nie wiem dlaczego ludzie nie potrafią zrozumieć iż siła nabywcza naszej waluty powoduje iż dla nas wszystko o większej wartości jak auto, dom, mieszkanie, itd jest drogie. Złotówka zwyczajnie jest złym medium do przechowywania najcenniejszego zasobu jaki posiada każdy z nas. Tym zasobem jest czas. Jeżeli młody człowiek w wieku produktywnym chciałbym jak najlepiej wykorzystać swój czas pod względem tego jak mu się płaci
polaczenieszyfrowane
polaczenieszyfrowane
12.12.2020, 19:12:13
  • -10
@Kargaroth: tu jeszcze należy wspomnieć, że samochód z salonu kupiony w leasingu, to też nie wyczyn.
volatile_pc
volatile_pc
12.12.2020, 15:20:33
  • 268
"Mam 28 lat, według statystyk GUS jestem w 15 procentach najlepiej zarabiających ludzi w tym kraju, mieszkam z rodzicami, brak nałogów, oszczędzam od trzech lat, a i tak dalej nie stać mnie na mieszkanie o przyzwoitym metrażu w przyzwoitej lokalizacji bez zadłużenia się na pół życia."


Ceny są takie bo widocznie jest sporo osób które za duże mieszkanie w dobrej lokalizacji są w stanie sporo zapłacić - proste.

A dlaczego ty jesteś
  • 34
takJakLubimy
takJakLubimy
12.12.2020, 15:57:25
  • 179
@volatile_pc: 3 lata odkłada? Powiadasz. Ludzie kredyty na 30 lat biorą. Znaczy cyrograf i strach. Ciesz chłopie się żeś zdrowy i masz robotę - chciałoby się rzec.
Ynfluencer
Ynfluencer
12.12.2020, 16:24:16
  • 72
@takJakLubimy: Akurat zdrowy to nie jestem. Mam problemy ze zdrowiem. No tak, kredyty na 30 lat mają, a ja nie mam to znaczy, że mam super. To jakbyś komuś powiedział: ciesz się, że masz cukrzyce, bo inni mają raka.
Ynfluencer
Ynfluencer
12.12.2020, 16:40:56
  • 51
@volatile_pc: Nie ma sporo osób. Jest wąska grupa z ogromnym kapitałem, ktora generuje popyt, bo kupuje tych mieszkan po 50 sztuk.
mentools
mentools
12.12.2020, 15:17:45
  • 236
Skoro jesteś w 15% najlepiej zarabiających i oszczędzasz od 3 lat, to może jesteś głupi? Bo jakbyś był mądry, to wziąłbyś kredyt na to zasrane mieszkanie na warunkach o jakich 90% kredytobiorców nawet śnić nie może i spłacał ten kredyt z palcem w dupie. A za gotówkę to sobie będziesz kolego kupował, ale za kilkanaście lat kiedy będziesz miał zgromadzony jako taki majątek. Teraz to jesteś 28 letnim szczylem a chciałbyś od
  • 48
Ynfluencer
Ynfluencer
12.12.2020, 15:25:03
  • -56
@mentools: Tak, bo wlasnie o to chodzi systemowi, zeby każdy wjepał się w kredyt i cale zycie był pasywnym dochodem dla banku oraz trząsł doopą, bo jest zakredytowany. Jesli juz nawet tacy z takimi zarobkami jak jak ja bedą zmuszeni żyć w pętli banku i systemu to znaczy, że przegraliśmy świat. I wcale ciezko nie pracowalo na to poprzednie pokolenie, bo ostatnio widzialem świadczenie majatkowe radnego z listą nieruchomosci i cenami
xmateox
xmateox
12.12.2020, 16:35:34
  • 80
@mentools: Dokładnie tak. Nie mam tak dużych zarobków jak op, (powiedzmy zarabiam lepiej jak 70% osób pracujących), ale byłem w stanie w 2 lata odłożyć na wkład, wziąć kredyt i to wynajmując mieszkanie.
Zgoda, kredyt to zobowiązanie na lata, ale jak bierzesz kredyt na x lat, to nie znaczy że nie możesz go znacznie wcześniej spłacić. Jeśli op odkłada połowę od 3 lat, to jakiś tam dość sensowny ten wkład jest
motokate
motokate
12.12.2020, 16:51:21 via Wykop Mobilny (Android)
  • 65
@Ynfluencer: Hurr durr, dlaczego rzeczywistość jest inna, niż sobie zażyczyłem. Ale wiesz, że to, że nie przyjmujesz jej do wiadomości, nic nie zmienia?
przekret512
przekret512
12.12.2020, 20:54:26
  • 57
Ostatnie 5 lat w niemczech tez jakas banka nieruchomosci. To cale młode pokolenie będzie przegrane, bo zrzuci się na nie wszystkie koszty:

- koszty emerytur wyszantażowanych demokratyczniee przez starych
- koszty transformacji energetycznej
- brak dobrej pracy przez brak konkurencyjności europy
- banka aktywow (w tym nieruchomosci) bo w przeciwientwie do gotowki jako-tako trzymaja wartosc

Zaczęła się gra, której zasada jest prosta - im później wszedłeś do systemu, tym będzie gorzej dla
  • 9
d.....b
konto usunięte 12.12.2020, 21:24:58
  • 43
@przekret512: Rola rządzących jest tutaj taka, że to oni spowodowali taką sytuację.

- sztucznie utrzymywana inflacja na wysokim poziomie,
- zniszczony rynek długu,
- obligacje które nie płacą,
- zerowe stopy procentowe,
- lokaty również nic nie płacą,
- podwójnie opodatkowane spółki, przez co większość nie płaci dywidend

To wszystko powoduje, że ludzie którzy chcą zachować część oszczędności i ochronić je przed inflacją - kupują nieruchomości. Nieruchomości są dzisiaj narzędziem inwestycyjnym
Ignacy_Loyola
Ignacy_Loyola
12.12.2020, 22:56:18
  • -8
- brak dobrej pracy przez brak konkurencyjności europy


@przekret512: xD
elkoxu
elkoxu
12.12.2020, 23:18:58
  • 15
@przekret512: to już się dzieje w stanach. Ludzie biednieją, a bogaci się wąska grupa. Stąd popularność ruchów lewicowych.
echelon
echelon
12.12.2020, 22:15:54
  • 53
@Ynfluencer jeśli chcesz w tym wieku kupić mieszkanie w jednym z najdroższych miejsc w kraju za gotówkę no to przykro mi, ale Twoje oczekiwania są nierealne. Musiałbyś być w 1-3% najlepiej zarabiających, ażeby snuć takie plany.
  • 15
kolotego
kolotego
12.12.2020, 23:25:41
  • 9
@echelon: nawet na zadupiu postawienie domu dzięki bańce na darmowej działce jest tak drogie że wykończenie go pochłonie podobną cenę co mieszkanie w centrum
PustyCzlowiek
PustyCzlowiek
12.12.2020, 23:44:21
  • 0

Komentarz usunięty przez moderatora

PustyCzlowiek
PustyCzlowiek
12.12.2020, 23:46:56
  • 7
@kolotego: dom to luksus i postawienie go to wszędzie podobny koszt, gdzieś 150k za stan surowy i drugie tyle za wykończeniówkę i umeblowanie, a różnica tylko taka, że za działkę zapłacisz 30k, a nie 200k :)
p.....p
konto usunięte 12.12.2020, 23:06:46 via Wykop Mobilny (Android)
  • 42
A Ty myślisz, że na zachodzie kupisz mieszkanie w przyzwoitej lokalizacji odkładając pieniądze przez 3 lata? XDDDDDDD
  • 3
sylwek2k
sylwek2k
12.12.2020, 23:56:42
  • 9
A Ty myślisz, że na zachodzie kupisz mieszkanie w przyzwoitej lokalizacji odkładając pieniądze przez 3 lata? XDDDDDDD


@prnppp:

Tak, jakbym mieszkal w UK u mamy i przez 3 lata zarabial i byl w top15 najlepiej oplacanych pracownikow, to moglym sobie po tych 3 latach kupic mieszkanie w PL za gotowke ;)
Miniu30
Miniu30
13.12.2020, 00:53:11
  • 2
@prnppp: nie tyko na zachodzie - nie ma takiego pewnie kraju na swiecie.
Bova
Bova
13.12.2020, 09:40:00
  • 2
@prnppp: 1k do lapy tygidniowo x 52 tygodnie

3 lata - 156k funtow - minus 25% no... to za 117k funtow juz cos kupi. Male, ciasne, ale własne.
Saeglopur
Saeglopur
12.12.2020, 16:24:35
  • 40
Polska i tak się zwija dosłownie, 33 mln ludzi w 2050 roku, w 2100 juz tylko 23 mln i to wszystko z kompletnie odwróconą strukturą demograficzną - kraj zdominowany przez starszych i emerytów, bez tylu w kwiecie wieku. Ostatnie 20 lat to był ewenement który własnie sie zakończył. Dodajcie do tego średnio 1 mln emigrujący na każde 5 lat.

http://populationpyramid.net/poland/2020/

Ceny mieszkań mogą rosnąć tylko nominalnie wraz z postępującym rozwadnianiem złotówki -
źródło: comment_1607786674bQta06J5sb8wTrps3dp4as.jpg
  • 4
masz_fajne_donice
masz_fajne_donice
12.12.2020, 19:19:23
  • 0
@Saeglopur: Tylko weź pod uwagę podaż. Jest bardzo słabo jeżeli chodzi o nowe ładne domy i mieszkania. Robi się mało małe i byle jak. A coraz bogatsi Polacy będą chcieli coraz większe i lepsze.
k.....0
konto usunięte 12.12.2020, 23:22:19
  • 12
@Saeglopur: w miastach będzie tyle samo to wsie się zwijają
źródło: comment_1607811705Bt3V6fr4fCbtvnFlbaLntP.jpg
callisto
callisto
12.12.2020, 23:37:02
  • 2
@Saeglopur: tylko emigracja, kredyt na 30 lat w kraju z kwotą wolną 1000 euro? Bądźmy poważni, w pośredniaku dostaniesz 200 euro zasiłku, to nie są realia na kredyty hipoteczne, które zawyżyły ceny nieruchomości, bądźmy poważni, mieszkanie 50m2 z pustaka za 0,5 mln zł.. Nie ma żadnej bańki :) Przy zarobkach 500 euro miesięcznie, kabaret. Emigracja https://pozyczka-bez-zaswiadczen.pl/Kredyt-w-Polsce-czy-wynajem-w-Niemczech
arinkao
arinkao
12.12.2020, 23:03:59
  • 39
I wy ten bóldupiacy wysryw wykopaliście ( ͡° ͜ʖ ͡°)?
Gość jęczy że po 3 latach pracy go nie stać na lokum (!) a jak uzbiera to i tak będzie mu żal wydać bo inni, 30 lat temu wykupili za grosze.
  • 2
kocimietka_BB
kocimietka_BB
13.12.2020, 00:13:59
  • -8
@arinkao: I ma prawo narzekać. To chory system.
TomaszA2
TomaszA2
13.12.2020, 00:15:20
  • -1
@arinkao: Lepiej nie kupować, mieszkania nie przeniesiesz a sam możesz się wyprowadzić.
Dopóki nie inwestujesz to nie warto.
mala_rybka
mala_rybka
13.12.2020, 00:48:14 via Wykop Mobilny (Android)
  • 35
Proszę Was, spójrzcie na aktywność tego użytkownika. Płakał już na wykopie, że jest zbyt przystojny dla kobiet, a kobiety nie lubią przystojnych mężczyzn, lubią za to Januszy z brzuchem.

Teraz płacze, że zarabia jak krezus i powinien mieć oo trzech latach zaciskania pasa gotówkę na zakup mieszkania, ale nie ma bo niesprawiedliwość.

No generalnie sam jest piękny i bogaty tylko w Polsce pięknym bogaczom jest pod górkę (✌ ゚ ∀ ゚
  • 3
alan29
alan29
13.12.2020, 00:49:33
  • 14

Komentarz usunięty przez moderatora

mala_rybka
mala_rybka
13.12.2020, 00:57:17 via Wykop Mobilny (Android)
  • 11
@alan29: jeszcze lepszy kwiatek - kolo gra na gitarze ale nikomu to nie imponuje, bo on gra ambitne utwory a gawiedź chce słuchać slabych (✌ ゚ ∀ ゚)☞. Kupa śmiechu. Ten świat nie jest go wart i tyle!
maur
maur
13.12.2020, 11:06:47
  • 0
jest zbyt przystojny dla kobiet, a kobiety nie lubią przystojnych mężczyzn, lubią za to Januszy z brzuchem.


@mala_rybka: problem sprawiłaś mi do porannej kawy! no nie mogę znaleźć wystarczająco mocno wyśmiewającego emoji :(
bohors
bohors
12.12.2020, 18:31:02
  • 34
Problemem nie jest to że nie stać cię na nowe mieszkanie w dobrej lokalizacji, bo akurat na zachodzie ludzie przeważnie mieszkania wynajmują i nie kupują ich, nawet gdy ich stać. Problemem jest to że za mało zarabiamy, i do się nie zmieni bo Polacy chcą socjalu i głosują na partie która daje socjal zamiast głosować na partie prounijne i nastawione na gospodarkę. Tylko rozwój gospodarczy spowoduje że będziemy zarabiać coraz więcej ,a
  • 14
nutka-instrumentalnews
nutka-instrumentalnews
12.12.2020, 19:44:30
  • 4
@bohors: to mit i fikcja..

nawet jakby był nie wiadomo jaki super rozwój to i tak ktoś by to zgarnął..

to jak na dawnym Wołyniu, bieda że do dzisiaj piszczy, a jakby nawet coś tam wrzucić teraz czy za czasów II RP i tak by to nie dało rozwoju, w tym zakupu tych mieszkań, etc

ciężko się będzie przebić takiemu młodemu, chyba że charówka na własnej działalności
Ynfluencer
Ynfluencer
12.12.2020, 20:03:42
  • -9
@nutka-instrumentalnews: Zgadzam sie z tym. Obnizenie podatkow poskutkowaloby tym, ze przedsiebiorca zgarnąlby wszystko dla siebie, a pracownikowi nadal wyplacał tyle samo.
nutka-instrumentalnews
nutka-instrumentalnews
12.12.2020, 20:06:39
  • 2
@Ynfluencer: żelazna zasada jak pracownik nie zapracuje na siebie plus tyle samo dla szefa to go nie będzie trzymał..

** co ciekawe z mieszkaniami, w przypadku gospodarstw rolnych można dostać nawet od 60 tys dotacji na ziemię rolną z siedliskiem, lub przy większym ryzyku od 150 tys dla młodych rolników, ale trzeba zap..lać

na tych kilku ha nieużytków lub 13 ha.. dzień i noc
100mph
100mph
12.12.2020, 17:48:59
  • 33
To ile tam masz 5k na rękę? Pisałeś, że połowę odkładasz ... mieszkając u rodziców xD No stary nic dziwnego, że Cię nie stać. Mylą Ci się pojęcia - Ty wcale nie oszczędzasz.
  • 36
sindram
sindram
12.12.2020, 18:32:31
  • 31
@100mph: 2,5 k to niby mało odkłada z takich zarobków? Jak zgredzikom dokładał z 500-700 plnów, to wydawanie 1800-2000 plnów na życie to jakieś skrajnie nieodpowiedzialne zarządzanie pieniędzmi? Fakt mógłby dziadowac i odkładać jeszcze jeden tysiąc, ale chyba nie po to się marnuje połowę aktywnego życia w pracy (snu nie liczę, bo spać każdy musi,) żeby dziadować i odmawiać sobie każdej przyjemności, czy jakiegoś droższego gadżetu, nic nie wydawać na hobby,
100mph
100mph
12.12.2020, 19:41:36
  • -6
@sindram: wszystko zależy od piramidy wydatków, jeżeli nie ograniczy wydatków zbędnych to całe życie będzie płakał, że go na mieszkanie nie stać, więc tak - OP prawdopodobnie nie oszczędza, pieniądze odkłada przy okazji
Ynfluencer
Ynfluencer
12.12.2020, 19:59:20
  • -9
@100mph: Zarabiam 6 k na rekę, 1000 dokładam rodzicom do domu, jak gorszy miesiac to 1500, Na paliwo idzie 5-7 stow miesiecznie, nie pije, nie pale, za to słabosc do jedzenia, z 800 wydaje na jedzenie w miesiacu z czego gdzies 300 to jedzenie na wynos. Odkladam srednio okolo 2500 miesiecznie. Jak gorszy miesiąc to mniej, jak lepszy to wiecej.
produktdotestow
produktdotestow
12.12.2020, 23:05:56
  • 29
Czekaj, czy ja dobrze rozumiem, że Ty byś chciał po trzech latach odkładania połowy pensji kupić za gotówkę mieszkanie? XD
  • 7
qusqui21
qusqui21
13.12.2020, 00:39:09
  • -4
@produktdotestow: ja nie rozumiem, czy kawalerka 28m w 500 tys miesicie to taki rarytas zeby placic za to jak za 3 samochody ze sredniej klasy? nawet bys ich w srodku nei zaparkowal ¯\_(ツ)_/¯
produktdotestow
produktdotestow
13.12.2020, 00:43:28
  • 3
ja nie rozumiem, czy kawalerka 28m w 500 tys miesicie to taki rarytas zeby placic za to jak za 3 samochody ze sredniej klasy?


@qusqui21: tak, a o co chodzi?
qusqui21
qusqui21
13.12.2020, 00:46:49
  • 2
@produktdotestow: Mi sie bardziej podobaja miejsca blisko natury w tej cenie. Nie slychac jak sasiedzi sie ruchaja/sraja/kapia. No ale kazdy ma swoj gust.
mikkekorwin
mikkekorwin
13.12.2020, 08:14:53
  • 26
A co ty myślałeś że po trzech latach odkładania kupisz apartament za gotówkę? XD może oszczędzaj więcej niż połowę skoro tak dużo zarabiasz. Pokaz mi kraj w którym bez kredytów ludzie tak o sobie kupują mieszkania po paru latach...
IcyHot
IcyHot
12.12.2020, 23:05:11
  • 26
Koleś napisał że zarabia 6000zl, oddaje matce 1000-1500zl i jeszcze dodatkowo wydaje 800zł na jedzenie xD
  • 4
Ynfluencer
Ynfluencer
12.12.2020, 23:09:21
  • -11
@IcyHot: 800 zlotych na jedzenie dla siebie, niestety,.chociaz nie mam nalogow nie pije, nie pale to musze duzo jesc i mam apetyt. Taki metabolizm.
IcyHot
IcyHot
12.12.2020, 23:13:19
  • 10
@Ynfluencer: 1500zl na miesiac za co matce dajesz/ XD

700zl na paliwo? XD
richr
richr
12.12.2020, 23:20:23
  • 4
@Ynfluencer: stary, to sobie zacznij liczyć kalorie i #!$%@?ć zdrowe rzeczy to nie będziesz w stanie przejść
Spoyla
Spoyla
12.12.2020, 15:58:41
  • 24
Chyba nie ogarniam. Jak dobrze zarabiasz i mieszkasz z rodzicami, to znaczy, że 1500 zl/mies. Lekko zostaje Ci w kieszeni. Jak mniej... To nie zarabiasz dobrze. Razy 3 lata - masz 54k PLN.

Skoro jesteś sam to potrzebujesz kawalerki powiedzmy 30m2. Średnia cena 8k pln = 240 tys.

Wkład własny 48, pcc 5k, jakieś notariusze, uruchomienie kredytu i inne niech będzie dyszka.

Czyli brakuje Ci 10k do zakupu. Dużo- nie dużo. Albo
  • 20
Kubaeinstein
Kubaeinstein
12.12.2020, 17:42:46 via Android
  • 2
@Spoyla Z ta rodzina to jest roznie. Wiesz, moj ojciec wladowal w siostre jakies 100 tys., czyli prawie wszystko co mial. Mojemu starszemu bratu przy remoncie mueszkania komunalnego pomagal jakies 2 tygodnie, a wesele wyprawil sobie sam. Mnie rodzina okradla na 50 tys. i jeszcze sie smieje, ze mieszkam z matka (ojciec sie ot tak wyprowadzil). Braklo mi kasy na dokonczenie edukacji - bylem na aplikacji adwokackiej i teraz pracuje w urzedzie
pytlar
pytlar
12.12.2020, 20:01:12
  • 31
@Spoyla: czyli ma gośc pairwise 30 lat, pewnie chciałby założyć rodzine. I mowisz, ze jest przeciez super, stac go na cale 30 metrow kawalerki. W sam raz dla 5 osobowej rodzinki, i jeszcze miejsce pracy zdalnej sie wygospodaruje
Spoyla
Spoyla
12.12.2020, 21:26:57
  • -14
@pytlar: ja mam 33 lata, moja żona 35, mamy 3 w drodze i jak się zepnie budżet to na wiosnę kupimy domek do 750k PLN. Potrzebuję na to 200k w gotówce.

Nie uważam, że to super. Ale jak jest sam w tym wieku to ma prościej, bo jak ja byłem sam albo z moją kobietą wtedy to nas nie było stać nawet na kawalerkę i zamiast płacić raty na swoje płacimy
ostatni_i_sprawiedliwy
ostatni_i_sprawiedliwy
12.12.2020, 22:57:50
  • 23
oszczędzam od trzech lat, a i tak dalej nie stać mnie na mieszkanie

ojej.. znajomy właściciel firmy w UK od 20 lat spłaca dom o powierzchni mojego mieszkania i będzie go spłacał jeszcze 15 lat...
A ten chce w 3 lata zarobić na mieszkanie...
W sumie - zarobiłby gdy by faktycznie utrzymywali go rodzice i faktycznie tyle zarabiał. Wystarczy odkładać 8500 PLN co miesiąc i w 3 lata będzie na mieszkanie: odłoży
  • 6
LeopoldStuff
LeopoldStuff
13.12.2020, 09:03:30
  • 0
@ostatni_i_sprawiedliwy: poprawka, wtedy będzie na 30% wkładu własnego w stolicy mieszkanie ok 60m gdzie dojazd do centrum to 40 min
ostatni_i_sprawiedliwy
ostatni_i_sprawiedliwy
13.12.2020, 10:35:07
  • 1
wtedy będzie na 30% wkładu własnego w stolicy


@LeopoldStuff: LOL - wybrać najdroższe miasto w kraju - bo nigdzie indziej nie da się mieszkać :) Wiesz, ile kosztuje mieszkanie z jedna sypialnia średnio blisko centrum w Londynie? Tak z 3 mln funtów - czyli 15 mln PLN. Dobrze zarabiający brytyjczyk (7000 GBP na m-c), odkładając połowę pensji (3500 GBP) musi odkładać na to mieszkanie 71 lat...
Tyle jest warte twoje porównanie.
źródło: comment_1607852413cr1RBLsikWtlEYHv709fnY.jpg
LeopoldStuff
LeopoldStuff
13.12.2020, 10:59:46
  • 0
@ostatni_i_sprawiedliwy: ja się generalnie z tym zgadzam ale temat był jednak o dużym mieście
Zepelin9
Zepelin9
12.12.2020, 21:51:15
  • 23
Patrząc na komentarze, widzę, że będzie niezły kwik jak za jakieś 10-15 lat Lewica uzyska większość i zaczną się porządki ( ͡° ͜ʖ ͡°) Bo to, że młode pokolenia biednieją coraz bardziej jest chyba oczywiste.
  • 14
taktoto
taktoto
12.12.2020, 22:23:57 via Android
  • 8
@Zepelin9 Młode pokolenia, ale nie w Polsce. U nas starsze pokolenia gówno mają tak naprawdę
Zepelin9
Zepelin9
12.12.2020, 22:26:14
  • 19
U nas starsze pokolenia gówno mają tak naprawdę


@taktoto: A to akurat ciekawe, bo są badania wskazujące, że ten pogląd, że "starsze pokolenia gówno mają", patrząc na dochody i majątek... jest nieprawdziwy.

https://www.rp.pl/Opinie/312119871-Polscy-emeryci--nie-sa-biedni.html

Według danych GUS za 2016 rok, dochód rozporządzalny na osobę w gospodarstwach domowych emerytów był o 6 proc. wyższy niż średnia dla całej populacji (dochód ten w dominującej części pochodził z transferów publicznych). Wyższy od emerytów dochód rozporządzalny
taktoto
taktoto
12.12.2020, 22:43:26 via Android
  • -2
@Zepelin9 Z Korwina i jego utopijnych wizji najpóźniej się wyrasta w dniu 26 urodzin a najczęściej po pierwszym roku po ukończeniu studiów i tak od (również) 30 lat. Po tym wieku jego wyznawcy to błąd statystyczny
Cgup
Cgup
12.12.2020, 21:56:36 via Wykop Mobilny (Android)
  • 20
@Ynfluencer majątku nie zbudujesz od razu. Zazwyczaj potrzeba 3 pokoleń żeby dzieci miały latwiej. Jeżeli twoi rodzice nic nie byli w stanie dla ciebie odłożyć żeby pomoc to masz szanse ty ulżyć swoim dzieciom - np. Otrzymasz kiedyś mieszkanie po rodzicach i będziesz mógł albo im oddać albo RE inwestować dalej. A no i jeszcze jedno. Nie ryzyku jesz to nie masz.
  • 6
kolotego
kolotego
12.12.2020, 23:26:07
  • 0
Zazwyczaj


@Cgup: Zazwyczaj :) przecież żyjemy w świecie co się tak szybko zmienia, że o czym ty człowieku mówisz
Cgup
Cgup
12.12.2020, 23:56:05 via Wykop Mobilny (Android)
  • 9
@kolotego: nie prawda. Są ludzie którzy dorobili się np na transformacji. Każdy gówno biznes szedł jak burza. Jeżeli ktoś spozytkowal dobrze to odłożył na przyszlosc np. Kupując ziemię. Albo mieszkanie. Teraz można zauwazyc efekty. To są ci którym starzy mieszkania kupują na studia. Efekt pracy jednego lub dwóch pokoleń.
kolotego
kolotego
13.12.2020, 00:00:42
  • 3
@Cgup: niektórym się udało, jak wejdzie katastralny to się to zmieni a wiele się zanosi na to aby zerwać z tym aby bogaci się bogacili i iść w to aby klasa średnia była jak największa, dlatego bidoki będą dostawać kosztem bogatych to tylko kwestia czasu jak się wezmą za majątki - podatek domiarowy za dziedziczenie powyżej jakiejś tam kwoty i podatek katastralny rzędu kilku procent rosnący z każdą nieruchomością - oczywiście
yeloneck
yeloneck
13.12.2020, 03:36:34
  • 19
oszczędzam od trzech lat, a i tak dalej nie stać mnie na mieszkanie o przyzwoitym metrażu w przyzwoitej lokalizacji bez zadłużenia się na pół życia


@Ynfluencer No rzeczywiście, bo Niemiec, Francuz, czy Amerykanin po 3 latach pracy kupują sobie willę za gotówkę xD Chłopie, zejdź na ziemię.
v-tec
v-tec
12.12.2020, 23:27:53
  • 17
"według statystyk GUS jestem w 15 procentach najlepiej zarabiających ludzi w tym kraju"

wmówili Ci, że dobrze zarabiasz. Dobrze zarabiasz, ale wg statystyk. Tak naprawdę to przeciętnie. Nie daj sobą manipulować.

Dobrze to by było 2x tyle, co masz teraz.
  • 3
wojtas_mks
wojtas_mks
13.12.2020, 00:19:10
  • 5
@v-tec: Nie zgodzę się. Zarabia dobrze. Życie w Polsce to Polska powiatowa, gdzie średnia krajowa to luksus, a mieszkanie lub dom kosztuje 100k zł.
P.....u
konto usunięte 13.12.2020, 16:00:19
  • 0
Dobrze zarabiasz, ale wg statystyk.


@v-tec: No przecież właśnie to napisał xD.
v-tec
v-tec
13.12.2020, 16:20:50
  • 0
@Pogromcaprzegrywu: taaa, tylko że te statystyki to manipulacja. Nie ma uwzględnionych samozatrudnionych, właścicieli firm, pracujących za granicą (np. marynarze), nie uwzględnia kasy z wszelakich wynajmów, nieudokumentowanych dochodów (cała szara strefa), nie uwzględnia wszelkich dodatków typu służbowy samochód do użytku prywatnego, pewno o czymś zapomniałem. Ot, mydlenie oczu tą statystyką i nic więcej.
stan-tookie-1
stan-tookie-1
12.12.2020, 23:22:07
  • 17
to chyba w żadnym rozwiniętym kraju osoba żyjąca solo, zarabiająca średnią krajową nie jest w stanie samodzielnie szybko i łatwo kupić nowego mieszkania w najdroższym regionie w kraju.
MarC000
MarC000
12.12.2020, 22:57:51
  • 17
Kolego gdybyś był w tych 15 % to byś już miał dom/ mieszkanie w kredycie na 10 lat. Ja jestem i zostało mi tylko 7 lat do spłaty kredytu. Lvl 36
  • 2
wargi-sromowe-mniejsze
wargi-sromowe-mniejsze
12.12.2020, 23:11:02
  • 15
@MarC000: potwierdzam, kredyt to nie jakaś straszna sprawa jak ma się dobry zawód. Sam miałem 400k na 20 lat , spłaciłem w 6. Teraz mieszkanie warte około 700k zostało mi na czysto. Zastanawiam się czy nie sprzedać i budować domu ale coraz bardziej myślę by jednak je zostawić a dom też w oparciu o kredyt zbudować. Wynajmując je kredyt spłaci mi najemca :D
mroznykasztan
mroznykasztan
12.12.2020, 23:53:01
  • 1
Wynajmując je kredyt spłaci mi najemca :D


@wargi-sromowe-mniejsze: Tak trzeba żyć. Też tak chce zrobić. Chociaż trzeba także pamiętać, że nie można oprzeć się tylko o dochód z wynajmu, bo on może w nagły sposób się załamać, co widzimy dziś.
eddie-bauer
eddie-bauer
13.12.2020, 01:06:23
  • 16
Myślisz jełopie, że w 3 lata odłożysz na mieszkanie? Przy takim założeniu nie było by w Polsce bezdomnych. Co więcej, każdy z nich miałby po kilka mieszkań ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 4
szaloneneutrino
szaloneneutrino
13.12.2020, 01:27:26
  • 0
@eddie-bauer: A co w tym dziwnego w przypadku bycia w top 15% i odkładaniu połowy pensji? Chociaż w sumie mógłby odkładać więcej, ale nadal.
donadnrew
donadnrew
13.12.2020, 01:55:01
  • 10
@szaloneneutrino: W polsce żeby być w top 15% to chyba wystarczy 4k netto XDDDDD
Hi_Lo_Hi
Hi_Lo_Hi
13.12.2020, 02:23:08
  • 6
A co w tym dziwnego w przypadku bycia w top 15% i odkładaniu połowy pensji?


@szaloneneutrino: Żartujesz, prawda? Weźmy na przykład takie Niemcy. Do górnych 10% najlepiej zarabiających zaliczają się ci, którzy zarabiają miesięcznie więcej niż 3,5 tys. euro netto. Zakładając, że ktoś z takimi zarobkami będzie odkładać połowę pensji, to będzie w stanie kupić 1 metr kwadratowy mieszkania w takim np. Berlinie już po 4 miesiącach, a w takim Frankfurcie
s.....y
konto usunięte 12.12.2020, 23:56:38
  • 15
Co ten wysryw robi na głównej?
Mistrszzz
Mistrszzz
12.12.2020, 23:26:15 via Wykop Mobilny (Android)
  • 14
Znam takich jak autor znaleziska. Nie umiecie oszczędzać to płaczcie xd ale błagam nie mi nad uchem. 4 lata oszczędnego życia w ch$? tyle mnie kosztowało mieszkanie. A wy chcecie to samo bez oszczędzania xd wiadomo. Zjeść ciasto i wysrać ciastko.

Nikt wam nie każe w wawie mieszkać. W mniejszych miejscowościach ceny są o połowę tańsze
  • 3
PiterParter
PiterParter
12.12.2020, 23:44:02
  • -2
@Mistrszzz: najlepiej żyć jak robak i pluć na tych którym ten stan rzeczy sie nie podoba. Żyjemy w kraju gdzie nasza praca jest o wiele mniej płatna za tą samą robote np u helmuta albo uk.
Mistrszzz
Mistrszzz
12.12.2020, 23:45:37
  • 9
@PiterParter: i ceny mieszkan tez sa nizsze niz w uk. Myslisz ze w uk bys sobie kupil mieszkanie? Chcesz imprezowac i kupwoac sobie towary luksusowe, to to rob :D ja wole najpierw miec mieszkanie/dom. Ale #!$%@? potem nie placz w Internecie ze ojejku nie mam kasy na mieszkanie i to pewnie jeszcze na powislu w wawie xD
PiterParter
PiterParter
12.12.2020, 23:51:44
  • 0
@Mistrszzz: o czym ty gadasz xdd idz na jakies podkarpacie lub inne zadupie i wyciagnij wiecej niz 3 k na ręke xD. Towary luksusowe? Masz na mysli jedzenie i paliwo aby dojechać do pracy xDDD? W takim uk o wiele szybciej i łatwiej kupisz sobie mieszkanie niz w tym kraju z dykty.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 9
  • Strona 1 z 9
  • >
  • Wykopujący (1766)
  • Zakopujący (191)

Hity

tygodnia

Obajtek: „Wpuszczając NIK do Orlenu złamałbym prawo”
4427
"Wziełem paragon, chleb za 2.99 zł "
4255
[Dla przypomnienia] Miłosz Kłeczek czołowy sługus TVPiS to syn konfidenta SB
4093
Najważniejsza część konferencji Adama Glapińskiego
4076
Popatrzcie dzieci. Tak wygląda Dyzma.
3986
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #swiat
  • #rosja
  • #polityka
  • #ukraina
  • #wydarzenia
  • #ekonomia
  • #polska
  • #ciekawostki
  • #niemcy
  • #zainteresowania

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki