Jak byłem w Japoni i obserowałem wyładunek statku to tak samo zmieniali sie operatorzy dzwigów wyładowczych. #!$%@? jakby nie przestawali maszyną pracować cyk i dalej robota idzie. Mają zupełnie inna mentalność niż my.
@Sengrod: Akurat w tym wypadku mentalność Japończyków (tych starszych) jest godna krytyki i winna po części ich zacofaniu do xix w. czyli gloryfikowanie rytuałów i pracy dla samej pracy.
@mechaniczny_pomidor: pełna zgoda, młode pokolenie nie czuje tej idei, pracuje się, żeby pracować, nie dla efektów, stąd niskie bezrobocie, gównoprace dla wszystkich i niska efektywność
Ale podmiany maszynistów w Polsce wyglądają często bardzo podobnie, nie rozumiem co w tym nadzwyczajnego. O ile w pociągach osobowych czasem jest więcej czasu na podmianę drużyny konduktorskiej i trakcyjnej, o tyle w pociągach towarowych to właśnie tak to wygląda często
@Corsen ale mi właśnie chodzi o podmiany w stacji, przecież na filmie właśnie jest przedstawiona taka podmiana. Często w pociągach towarowych dyżurny już ma zrobiony przelot i taki pociąg zatrzymuje się tylko, w tym czasie nowy maszynista wchodzi, ten który skończył wychodzi i wszystko nie trwa dłużej niż minute. I ja też znam wielu maszynistów, bo od 9 lat pracuje na kolei :) dlatego nie rozumiem właśnie co w tym filmie jest
Trochę dziwnie , ze nie przejmuje maszyny od poprzednika. Ni nie sprawdza , nie notuje jakichś uwag, nie ma jakiejś czeklisty. Kurde jak bym ja tam zrobil w mojej pracy to z miejsca ostrzeżenie a potem won na ulice jak sie nie poprawie.
@muchabzz A bo to Azjaci. Taki to popełnia sobie seppuku, gdy zawiedzie. U nas przy słowiańskiej fantazji to strach przejąć maszynę czy stanowisko po koledze. Nigdy nie wiesz, czy nie znajdziesz jakiejś januszerki, prowizorycznej naprawy na kawałek druta, sznurka, gumę od majtek, trytytkę czy ch wi, jakie inne "patenty". Albo czy butelka po małpce nie wypadnie, gdy szafę elektryczną otworzysz ( ͡°͜ʖ͡°)
@muchabzz: @Syskiev: może właśnie u nich maszynista jest po prostu maszynistą i ma tylko prowadzić pociąg. W Polsce np. kierowca autobusu musi samodzielnie sprawdzić przed odjazdem z zajezdni czy światła działają, czy nie ma wycieków, czy hydraulika działa, czy szyby są całe, czy jest odpowiednie ciśnienie w kołach i czy jest wystarczający bieżnik, czy przegub nie strzela, czy dach nie cieknie, czy menel nie zostawił niespodzianki z tyłu, czy jest
WOW! To dopiero ciekawostka! Do samochodu wsiadasz z ziemi, na kanapę też, ale kierowca ciężarówki też ma przynajmniej kilka schodków i uchwyt do wejścia. Czy to takie szokujące albo ciekawe?
Komentarze (90)
najlepsze
PS. To naprawdę nie żart. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
U nas przy słowiańskiej fantazji to strach przejąć maszynę czy stanowisko po koledze. Nigdy nie wiesz, czy nie znajdziesz jakiejś januszerki, prowizorycznej naprawy na kawałek druta, sznurka, gumę od majtek, trytytkę czy ch wi, jakie inne "patenty". Albo czy butelka po małpce nie wypadnie, gdy szafę elektryczną otworzysz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W Polsce np. kierowca autobusu musi samodzielnie sprawdzić przed odjazdem z zajezdni czy światła działają, czy nie ma wycieków, czy hydraulika działa, czy szyby są całe, czy jest odpowiednie ciśnienie w kołach i czy jest wystarczający bieżnik, czy przegub nie strzela, czy dach nie cieknie, czy menel nie zostawił niespodzianki z tyłu, czy jest
Do samochodu wsiadasz z ziemi, na kanapę też, ale kierowca ciężarówki też ma przynajmniej kilka schodków i uchwyt do wejścia. Czy to takie szokujące albo ciekawe?
Zakop.