Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko433
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

6498

Tego jeszcze nie było: Wkurzeni Przedsiębiorcy chcą, żeby pensje płacić...

To byłaby prawdziwa rewolucja w systemie wynagradzania – Wkurzeni Przedsiębiorcy postulują wprowadzenie płacenia wynagrodzenia brutto, tak, aby sami pracownicy odprowadzali z nich ZUS i inne składki.

Kamil56
Kamil56
z
slaskibiznes.pl
dodany: 19.04.2020, 10:25:09
  • #
    polska
  • 788
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (5)

kalkulator wynagrodzeń: kwota podatków

tomektomtom
z poradnikprzedsiebiorcy.pl
  • 62

Pandemia strachu, upadek gospodarek.

konto usunięte
z youtube.com
  • 15

Komentarze (788)

najlepsze

Cointreau
Cointreau
19.04.2020, 10:26:41 via Android
  • 4118
I dobrze. Może wtedy Polacy zobaczą kto ich okrada
  • 112
Bonetti
Bonetti
19.04.2020, 11:17:28 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1187
@vartan: chcącemu nie dzieje się krzywda
bregath
bregath
19.04.2020, 11:20:46
  • 1983
@Cointreau: jestem jak najbardziej za tym pomysłem :)
Niech jeszcze wprowadzą ceny netto na opakowaniach, a przy kasie brutto i będzie pięknie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dzień po wprowadzeniu #!$%@? Polaków wzrośnie o 10000000000000000000000000% :D
R.....d
konto usunięte 19.04.2020, 10:27:19
  • 953
Czemu nie. Niektórzy może by się wreszcie dowiedzieli jak państwo ich dmucha w dupsko każdego miesiąca na wypłacie. Ja bym to nawet rozszerzył o wszystkie koszty jakie ponosi pracodawca z tytułu zatrudniania pracownika. Wszystko do łapy i się sam rozliczaj, to niektórzy też zobacza ile musisz płacić jako pracodawca , żeby w ogóle cię zatrudnić.
  • 32
LubieSzaszylkiZLublina
LubieSzaszylkiZLublina
19.04.2020, 11:52:18 via Wykop Mobilny (Android)
  • 393
@FeyNiX: @UFC_Jest_W_Dupie: co innego oglądać jakiś wydruk, który po trzecim razie powszednieje, a co innego fizycznie samemu przelać swoje pieniądze ze swojego konta.
kezioezio
kezioezio
19.04.2020, 11:57:48
  • 42
@Redguard: Jestem za, ale skończyłoby się jak zawsze. Jakiś janusz zacząłby kombinować, żeby nie płacić np składki zdrowotnej, bo przecie on u lekarza 5 lat nie był, a potem pójdzie do szpitala na tydzień, przyjdzie rachunek na 20-30k, to pójdzie do TV

KWII pani redachtur, nieludzkie państwo znęca się nad biednym obywatelem.


Wystarczy spojrzeć na sytuacje, gdy kilka lat temu były powodzie. Janusze nie płaciły za ubezpieczenie budynków, bo przecież "mnie
arysto2011
arysto2011
19.04.2020, 10:29:57 via Wykop Mobilny (Android)
  • 488
Pisałem to już wielokrotnie. Ten zabieg kosmetyczny (można wprowadzić na podobnej zasadzie, jak split payment) uswiadomilby ludziom na etacie jak bardzo państwo ich okrada. Jak bardzo opodatkowana jest w Polsce praca.

Pracownik powinien dostać pensję brutto wraz z kosztami pracodawcy. A na wydzielone subkonta automat wrzucalby od razu zaliczkę na podatek, ZUS i inne składki.
  • 34
arysto2011
arysto2011
19.04.2020, 10:33:28 via Wykop Mobilny (Android)
  • 251
@arysto2011: nikt nie nazwałbym pracodawcy Januszem, bo dostał 2500 na konto. Dostałby 4000 i zobaczył gdzie powedrowalo 1500 PLN, które wypracował. To oczywiście zmyślone liczby. Po necie krąży wiele postów wolnosciowcow z poprawnym wyliczeniami
lukszymonk
lukszymonk
19.04.2020, 10:51:17
  • 168
@arysto2011: pomysł ze splitpaymentem moim zdaniem doskonały. Ale partia rządząca nie widzi korzyści z takich informacji.
Każdy kogo zapytam czy wie co to jest VAT to odpowiata vat to vat - zawsze był, zawsze jest

odnosnie 4000 brutto to pracodawca płaci 4819,20 brutto (bo zus podzielony 50/50) więc jak na konto przyjdzie wypłata:
Wypłata: 2 907,96 PLN
Podatki: 1092,71 PLN (pozostałe 819,20 ukryte po stronie pracodawcy....)
lub
Podatki: 1 911,24 PLN
mpcossy
mpcossy
19.04.2020, 11:23:04
  • 397
CHocbysie zebrali 2 mln podpisow to zadna, powtarzam zadna partia nie spelni tego postulatu. Bo po pierwsze bylby to dla nich gwozdz do trumny z powodu protestow, ludzie dowiedzieliby sie jak bardzo panstwo ich doi. Po drugie ludzie po prostu przestaliby placic i wtedy dopiero bylyby braki w kasie panstwa
  • 39
xHershelx
xHershelx
19.04.2020, 11:42:18
  • 231
@mpcossy: no nie każda, to jest jeden z postulatów Konfederacji (oczywiście po tym byłoby zniesienie obowiązku płacenia ZUS)
Ulvarin
Ulvarin
19.04.2020, 11:44:10 via Android
  • 118
@mpcossy też tak myślę. To by zaburzyło tryb myślenia idiotow że pracodawcy ich okradają i niektórzy by też pomyśleli skąd się bierze ich 500+?
W tym kraju nigdy nie wprowadza przejrzystości ani nauki o podatkach itp w szkolnictwie niższym. Świadomość ludzi to pierwszy krok do upadku socjalizmu a tego nie chcemy xd.
w9rT_wv_bIAn37l
w9rT_wv_bIAn37l
19.04.2020, 11:27:06
  • 134
Żeby jeszcze tylko pensja brutto była ostatecznym kosztem dla pracodawcy :)
  • 8
Kaczypawlak
Kaczypawlak
19.04.2020, 12:24:50
  • 14
okulary do komputera

@snup-siup: Co?


@chciwykrasnolud: wybrane firmy płacą pracownikom do okularów
snup-siup
snup-siup
19.04.2020, 12:36:48
  • 21
okulary do komputera

@snup-siup: Co?


@chciwykrasnolud: 300-500 dotacji do okularów jeśli pracujesz przy komputerze. Takie prawo
orlando74
orlando74
19.04.2020, 11:45:21
  • 66
W życiu nasz "cudowny" rząd nie wprowadzi czegoś takiego XDDDDDD
źródło: comment_1587296720GsjC8FI0cag4EvNi1pcDzn.jpg
  • 2
dbcoop
dbcoop
19.04.2020, 16:15:35
  • 2
@orlando74: Żaden rząd w życiu czegoś takiego nawet nie będzie brał po uwagę. Ale pomarzyć można zanim się obudzą i zesrają ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Cyjanek_i_Szczescie
Cyjanek_i_Szczescie
19.04.2020, 20:16:46
  • 0
@orlando74: Niby tak, ale też ważne, żeby jak najwięcej ludzi o tym mówiło i zdawało sobie z tego sprawę - kropla drąży skałę, aż w końcu wygra ten, który na głos wypowie przed wyborami tą "wszystkim znaną prawdę".
cerastes
cerastes
19.04.2020, 11:10:40 via iOS
  • 62
Popieram i podpisuje się pod tym pomysłem. Trzeba zacząć uczyć społeczeństwo ile kosztuje utrzymanie państwa socjalno-etatystycznego.
  • 3
F.....6
konto usunięte 20.04.2020, 00:27:08
  • 2
@cerastes: A myślisz, że w Niemczech płacą mniej, albo we Francji, albo w UK ? Zapomnij. W Niemczech na picie rozliczasz nawet podatek na biedne landy, ludzi starszych itp.
NijuGMD
NijuGMD
21.04.2020, 10:10:22
  • -3
@ej-no-nie-przesadzaj: składka na ZUS to nie podatek?
karguul
karguul
19.04.2020, 11:11:37
  • 49
Za PISu nie przejdzie. Ale nagłaśniać warto.
  • 4
austenit
austenit
19.04.2020, 11:53:59
  • 33
@karguul: a za kogo przejdzie?
nowoczesny_jawnogrzesznik
nowoczesny_jawnogrzesznik
19.04.2020, 13:14:14
  • 7
@austenit: w demokracji za nikogo. Tez popieram.
kakorass
kakorass
19.04.2020, 11:54:32
  • 39
Psy szczekają karawana jedzie dalej. Nikt nie jest idealny ale jak Gwiazdowski chciał wyjść z inicjatywą parti przyjaznej przedsiębiorcom to nawet podpisow poparcia nie zebrał. Ha tfu! Ssm jestem przedsiębiorcą i głosowałem na Gwiazde a teraz gdy dupa się pali to sie przedsiębiorcy budzą...
  • 1
d.....s
konto usunięte 19.04.2020, 12:00:48
  • -6
@kakorass: zamiast wzorować się na cywilizowanych państwach jak Irlandia, przedsiębiorca chce dokładać obowiązków pracownikowi, szczyt bezczelności.
S.....y
konto usunięte 19.04.2020, 11:44:08
  • 38
Popieram. Może wreszcie część półmózgów zobaczy, jak mocno pracownicy są w tym kraju r***ani przez państwo. Niech jeszcze uświadomią sobie, że kwota brutto jest jakąś wirtualną wartością, która nie jest ani wynagrodzeniem pracownika, ani kosztem przedsiębiorcy, a może wreszcie coś się w tym kraju zmieni.
PanDzikus
PanDzikus
19.04.2020, 12:13:47
  • 34
Korwin już 30 lat temu mówił, że tak powinno być. Socjaliści specjalnie wprowadzili taki system, żeby głupi lud nie widział ile płaci podatków a na dodatek wymyślili, że jeszcze pracodawca ma płacić tak jakby oddzielnie za każdego pracownika by nie było tego widać na pasku.
boltzman
boltzman
19.04.2020, 11:51:40
  • 34
Jak ludzie zobaczą ile pieniędzy tracą na podatki i inne gówno to jebnie. Na umowie miałem 8500 brutto, natomiast pracodawca wydawał 10200zł. Ja dostawałem 6000. Super #!$%@? koszty pracy.
  • 7
patefoniq
patefoniq
19.04.2020, 13:46:32 via Android
  • 9
@sylwek2k ciekawe, że każdy kto wyjechał i uczciwie pracuje, to nie chce słyszeć o powrocie do Polski. Jakt to jest?
patefoniq
patefoniq
19.04.2020, 14:55:05 via Android
  • 2
@sylwek2k: gadanie, kumpel mieszka 15 lat w irl, kupil dom 200m, teraz wzial w kredyt najnowsza corolle hybrid i kupil sobie malutką lodeczke (wszystko tak skalkulowane, ze w razie problemow i tak splaci z oszczednosci). Ma 2 dzieci i zona dopiero rok temu poszla do pracy. Pracuje w malym sklepie komputerowym (maja tez jakis outsourcing i wdrozenia) i dorabia na weselach jako fotograf - wszystko legalnie z kwitami. Jego znajomi majac
dwierownoleglekreskipodkatemprostym
dwierownoleglekreskipodkatemprostym
19.04.2020, 16:34:45
  • 25
Jakiś miesiąc temu, płacąc ZUS, VAT-7 i PIT-36L (standardowo #!$%@? jak co miesiąc ze tyle hajsu trzeba oddać), przez głowe mi przeszła taka myśl, aby każdy pracownik miał na konto przelaną całość wynagrodzenia i potem samemu musiał płacić wszystkie składki i podatki.

Podpisuje się wszystkimi kończynami, BA nawet pomodlę się do buddy, szatana, ra, zeusa, posejdona, plutona, anubisa a dodam jeszcze sobka, aby tylko udało się to przepchnać.
  • 1
sorhu
sorhu
21.04.2020, 13:09:40
  • 0
standardowo #!$%@? jak co miesiąc ze tyle hajsu trzeba oddać


@dwierownoleglekreskipodkatemprostym:
A mogłeś wybrać rozliczenie kwartalne, to byś się wkurzał tylko cztery razy w roku.

Spitter
Spitter
19.04.2020, 11:49:19
  • 21
Rewolucyjne rozwiązanie, w którym każdy pracujący musiałby samodzielnie płacić „zobowiązania” wobec państwa zmieniłoby nasz kraj na dobre. Wyobrażacie sobie, że dostajecie kwotę brutto i widzicie jak fizycznie ubywa Wam z konta? Każda złotówka, każda opłata byłaby skrupulatnie weryfikowana przez nas samych, za co? dlaczego? i czemu tak dużo? Wtedy nawet 500 plus by nie pomogło się utrzymać przy władzy. Tylko dobre zarządzanie finansami publicznymi i innowacyjne rozwiązania uspokoiłyby sytuacje. W docelowym rozwiązaniu
  • 1
GdziejestPrawda
GdziejestPrawda
19.04.2020, 12:30:36
  • -3
@Spitter: Wspaniały i rewolucyjny pomysł na zwiększenie liczby urzędników w ZUS i US.
Przy okazji raj dla przekrętów podatkowych.
h.....k
konto usunięte 19.04.2020, 10:36:19
  • 19
Nie ma #!$%@?, nie przejdzie...
  • 2
saskiaa
saskiaa
19.04.2020, 11:45:59 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@hasiok: ciekawe za co dostajesz minusy
umcumcumcbejbe
umcumcumcbejbe
19.04.2020, 12:22:04
  • -2
@hasiok: @saskiaa: dokładnie, PIS wydaje miliardy by omamiać polaków, że jest dobrze a mieliby sobie tak strzelać w kolano? Od razu by były pochrząkiwania januszy k00rwa ile Ci złodzieje ciągną kasy!!!!11
jacek-derek
jacek-derek
19.04.2020, 12:16:47
  • 18
jak najbardziej jestem za. Każdy zobaczyłby ile to PAŃSTWO, czyli urzędnicy, politycy i cała budżetówka kosztuje.
o.....m
konto usunięte 19.04.2020, 12:00:49
  • 18
Takie rozwiązanie jest OK, ale wygenerowałoby kolejną armię urzędników, którzy musieliby czuwać nad tym, czy pracownik opłacił ZUS, podatki. Do tego dochodzi też windykacja. Przecież wiele osób, otrzymując 5000 zł na konto, miałoby problem, żeby tak lekką ręką nagle zapłacić państwu 2000 zł wszystkich haraczy. To dość bolesne. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 15
bankruteuropy
bankruteuropy
19.04.2020, 12:09:24
  • 31
@orgazm: można to zrobić przecież automatycznie. Przychodzi Ci kwota katalogowana jako wypłata, blokuje Ci z tego 60% i żyjesz dalej. Tylko widzisz, że dostałeś 9, a zostało 5 :) Najprostszy sposób uświadamiania ludzi.
L.....0
konto usunięte 19.04.2020, 12:29:44
  • 11
@bankruteuropy: wytłumacz proszę po co?
Dlaczego państwo miałoby działać na swoją niekorzyść?
Nikt nigdy tego nie wprowadzi, PiS, PO ani Lewica. Może konfederacja ale nie mam szans aby kiedykolwiek doszła do władzy
SVCXZ
SVCXZ
19.04.2020, 15:42:56
  • 16
To jest REWELACYJNY pomysł :-)

Teraz dostajesz 3500zł = "nie jest źle, ale mogłoby być lepiej"
Jeśli to wprowadzić, dostaniesz 4839zł i cyk z "fajnej" wypłaty ponad 1300zł płać od razu.
  • 13
spunky
spunky
19.04.2020, 16:00:01
  • 19
@SVCXZ: zapomniałeś jeszcze o ZUS. Powinien dostać na rękę 5830,36 PLN
SVCXZ
SVCXZ
19.04.2020, 16:05:07
  • 6
@matekg: Bo ludzie w większości są głupi. Nie chcą myśleć, nie chcą zdobywać wiedzy, a jak się dowiedzą (np. o tych ogromnych podatkach i opłatach), to to wypierają, bo jest to dla nich abstrakcja. Dlatego właśnie ten pomysł jest rewelacyjny, bo zmusiłby ludzi do zauważenia tego, a nie tylko wypierania.
mateoaka
mateoaka
19.04.2020, 23:18:25 via Android
  • 14
Jestem za, Polacy nie wiedza, że są okradani. Wedlug GUS ponad 20% naszego zajebistego narodu jest przekonana, że państwo nie zabiera im ani grosza xD
  • 2
Clear
Clear
21.04.2020, 09:02:08 via Wykop Mobilny (Android)
  • -1
@mateoaka: może te 20% to patologia 500+, to mieliby racje. Bo nawet jak im w VAT zabiera to nie z ich pieniędzy...
Reginleif
Reginleif
21.04.2020, 12:00:14
  • -2
@Clear: Patologia to niewielka część pobierających 500+. Sugerujesz, że każda rodzina z dziećmi w kraju to patologia?
kotos00
kotos00
19.04.2020, 14:22:41
  • 12
i baedzo dobrze. Niech Kowalski zobaczy dlaczego zarabia 3k jak mógłby zarabiac 4,5k, Gdy pracodawaca #!$%@? 5k
  • 1
sireplama
sireplama
19.04.2020, 15:31:25
  • 3
i baedzo dobrze. Niech Kowalski zobaczy dlaczego zarabia 3k jak mógłby zarabiac 4,5k, Gdy pracodawaca #!$%@? 5k


@kotos00: bo jak wiadomo, gdyby kasa nie poszła w podatkach to z pewnością trafiłaby do kieszeni pracownika.

Niedługo jakiś pajac rzuci pomysł by podawać wysokość wynagrodzenia z uwzględnionymi kosztami ogrzewania.

Wydaje mi się to szczytem uczciwości - metka ma pokazywać to co zapłaci się przy kasie a wyciąg z wypłatą to co wpłynie na
V.....n
konto usunięte 19.04.2020, 12:08:44
  • 11

Komentarz usunięty przez moderatora

Mathas
Mathas
19.04.2020, 12:13:01 via Android
  • 7
@Voxen Dokładnie... Jakoś nie widzę żadnego z nich, żeby mówili jakie wały się kręci na wpisywanie dosłownie wszystkiego w koszta.
V.....n
konto usunięte 19.04.2020, 12:31:18
  • 12

Komentarz usunięty przez moderatora

Zuben
Zuben
19.04.2020, 12:13:08
  • 10
No to pracownicy zatrudnieni na umowach o pracę zobaczą w końcu że te 1500zł składki na zus którą płaczą przedsiębiorcy to znacznie mniej niż oni sami płaczą.
  • 5
hogor
hogor
19.04.2020, 12:32:52
  • 3
@Lw990: Nie płacimy więcej. Płacimy mniej - po to właśnie przeszliśmy na samozatrudnienie. Żeby mniej oddawać władzy.
L.....0
konto usunięte 19.04.2020, 12:34:55
  • 0
@Zuben: składkę zdrowotna płacisz od każdej działalności, więc jeśli masz więcej niż jedną to płacisz wielokrotnie
rea9
rea9
19.04.2020, 12:12:02
  • 10
Nagle okazałoby się że "złodziejem" i "krwiopijcą" jest jednak ktoś inny. Ale heca.
  • 14
veranoo
veranoo
19.04.2020, 14:45:36
  • 1
@hogor: No to policzmy, 1500 zł miesięcznie przez 120 miesięcy (10 lat pracy) daje nam 180000 zł odłożone. Dla uproszczenia policzymy 3% zysku z całości miesięcznie przez 10 lat. co nam daje ~60000 zł zysku (wiem optymistycznie policzyłem) czyli razem mamy 240000 zł.

Średnia długość życia dla mężczyzny an emeryturze to 13 lat wiec 156 miesięcy co miesięcznie daje kwotę 1538 zł brutto emerytury.

Pasi?


@ghoulas: Ej ale pracuje się
veranoo
veranoo
19.04.2020, 14:52:50
  • 1
@ghoulas: Ale ludzie dostają tyle emerytury po przepracowanych 30 latach. Więc coś jest nie tak. Obecny system, ktory wymyślił Bismarck opiera się na demografii, ludzie w wieku produkcyjnym pracują na emerytów. Sytuacja zaczyna być niepokojąca, jeśli emerytów będzie więcej niż ludzi pracujących. Wtedy każdy pracujący musi utrzymać siebie, swoją rodzinę i jednego emeryta.
v-tec
v-tec
19.04.2020, 16:15:08
  • 9
Oczywiście w pełnej wysokości, wraz ze składkami po stronie pracodawcy ( ͡° ͜ʖ ͡°) Zdajecie sobie sprawę, że nigdy, absolutnie nigdy to nie przejdzie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Obojętnie, ze składkami po stronie pracodawcy czy też bez. Im ludź mniej świadomy, tym lepiej dla możnowładcy ¯\_(ツ)_/¯
Df16
Df16
19.04.2020, 14:56:34 via iOS
  • 9
Wiele osób nie ma świadomości ile rząd zabiera ! Wiec jestem na tak ! Może w końcu wyborcy pisu otworzą oczy
  • 4
marqsk
marqsk
19.04.2020, 15:41:10 via iOS
  • 2
@sireplama: Nie widać tam połowy składek. Składki ZUS są podzielone na "część pracownika" i "część pracodawcy" przy czym pracodawca i tak odprowadza całość jednym przelewem.
Tsumugi
Tsumugi
19.04.2020, 15:46:58
  • 5
@sireplama: Df16 ma racje, również Ty nie masz pojęcia. Kwoty wpisane w PIT opiewają łącznie na kwotę brutto, a więcej niż połowa ZUSu jest opłacana przez pracodawce i ukryta przed Tobą. Dlatego "koszty pracodawcy" są tak znacznie wyższe niż pensja brutto.

edit: zajrzyj na https://wynagrodzenia.pl/kalkulator-wynagrodzen/wyniki
tam masz skalę oszustwa.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 7
  • Strona 1 z 7
  • >
  • Wykopujący (6498)
  • Zakopujący (40)

Hity

tygodnia

Mąż Elżbiety Witek na OIOM-ie od DWÓCH i PÓŁ roku! Jej ból jest większy niż wasz
4187
Z rybom, tak? Trzecia rocznica pięknej interwencji kelnerów/policjantów
2715
Tak się rozmawia z dziennikarzami TVP
2296
Leczenie męża Elżbiety Witek. Szpital w Legnicy wydał oświadczenie
2213
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #ukraina
  • #historia
  • #prawo
  • #sport

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl