Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko182
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

1167

Oszukani przez Lidla

Czujemy się wykorzystani i oszukani przez sieć Lidl. Co gorsze, przez ten sklep żyje się nam naprawdę trudno, bo uciążliwość, jaką niesie ze sobą jego obecność, jest niemal codzienna – tak najkrócej możemy opisać naszą sytuację i nasz stan psychiczny. Województwo pomorskie, Rotmanka, ulica...

waldemar-brzoza
waldemar-brzoza
z
wykop.pl
29.01.2020, 09:11:48
  • #
    polska
  • #
    oszukujo
  • #
    afera
  • #
    lidl
  • #
    niemcy
  • #
    pruszczgdanski
  • 443
    • Facebook
    • Twitter

Czujemy się wykorzystani i oszukani przez sieć Lidl. Co gorsze, przez ten sklep żyje się nam naprawdę trudno, bo uciążliwość, jaką niesie ze sobą jego obecność, jest niemal codzienna – tak najkrócej możemy opisać naszą sytuację i nasz stan psychiczny.


595835325a67594c42525578_BiVpS8k9H7QisAJCVjXyKS1d1yVODYIc.jpg

Województwo pomorskie, Rotmanka, ulica Bajki.

Kilka lat temu w sąsiedztwie naszego osiedla postał sklep Lidl. Przed rozpoczęciem inwestycji skontaktowali się z nami (mieszkańcami) przedstawiciele sieci z prośbą o możliwość korzystania z naszej (należącej do 2 wspólnot mieszkaniowych) całkowicie prywatnej drogi dojazdowej do naszego osiedla. Gdybyśmy się na to nie zgodzili, sklep w ogóle by nie powstał, bo po pierwsze musiałby wybudować odrębną drogę dla siebie, co byłoby bardzo kosztowne, a po drugie – z tego co wiem od urzędników - nie otrzymałby na to pozwolenia. Musieli zatem mieć naszą zgodę na korzystanie z naszej drogi.


Lidl w zamian za możliwość korzystania z tej drogi, jedynej wyjazdowej drogi z osiedla, powodując znacznie zwiększenie na niej ruchu oraz utrudnienia komunikacyjna dla nas, pozwolił nam na korzystanie ze swojego parkingu. Parking miał być też swego rodzaju rekompensatą dla nas za znaczne zwiększenie ruchu i uciążliwości związane z ciężką eksploatacją naszej osiedlowej drogi itp.


W ślad za tym niektórzy z nas parkowali auta na parkingu Lidla, na odległych miejscach, aby nie blokować miejsc klientom. Rotacja aut była duża, nikt nie miał żadnego problemu. Lidl jednak stosunkowo krótko po wybudowaniu i otwarciu sklepu ze wszystkich ustaleń się wycofał i zamknął dla mieszkańców swój parking, wprowadzając parkometry i strasząc wysokimi karami za postój.

Niedawno dowiedzieliśmy się, że parkować już nie możemy. Lidl uruchomił zakaz parkowania dla mieszkańców. Dlaczego piszę o parkowaniu? Ponieważ na naszym osiedlu jest problem z miejscami parkingowymi, tak jak na wielu osiedlach. Nie jest to problem ogromny, ale dość uciążliwy. I dobrym rozwiązaniem była sytuacja (gdy nie było łatwo znaleźć miejsca na osiedlu), aby zaparkować auto na noc na pustym parkingu Lidla, zgodnie zresztą z umową zawartą ze sklepem.

Ustalenia z Lidlem były poczynione poprzez naszych administratorów, co potwierdzają,  trudno jednak powiedzieć, czy została spisana (niedawno zmieniła się firma administrująca, przepływ dokumentów między firmami pewnie jeszcze trwa), ale po drugiej stronie mieliśmy przecież podobno wiarygodny, działający uczciwie podmiot pod nazwą Lidl. Tu chyba trochę zawiedli nasi administratorzy, którzy prawdopodobnie nie podpisali umowy, ale wynikało to z tego, że inwestycja Lidla była bardzo szybka, na nic nie było czasu, słyszeliśmy tylko, że „wchodzi duży inwestor” i „wszyscy na tym skorzystamy” i „nie ma się co przejmować”. W przypadku wspólnot mieszkaniowych, gdy ludzi jest dużo, nie jest też łatwo kontrolować biurokrację i każdą umowę. A firmy administrujące też nie szczególnie angażują się w sprawy mieszkańców. Ale mniejsza o to.


Niestety teraz czujemy się oszukani, a w zasadzie perfidnie wykorzystani przez Lidla. Próbując kontaktować się z firmą, jesteśmy traktowani jak intruzi, którzy chcą pozbawić ich zysków, albo coś wyłudzić. A przecież to nieprawda, bo ze sklepu Lidla najwięcej korzystają mieszkańcy naszych osiedli.

Swoją drogą, to my i nasze bloki były to najpierw, potem pojawił się Lidl. Naiwnie wierzyliśmy w uczciwość niemieckiego koncernu, wierzyliśmy, że z obecności sklepu będą obopólne korzyści.

Po pojawieniu się sklepu ruch na naszej drodze oczywiście bardzo się zwiększył, szczególnie w piątki i soboty jest tu bardzo tłoczno. Zostaliśmy z codziennymi korkami na własnej niszczonej przez ciężarówki Lidla drodze, brakiem możliwości swobodnego wjazdu i wyjazdu do swoich domów, a dodatkowo nie mamy już nawet obiecanych nam miejsc parkingowych.

Zdarza się, że aby wjechać na własne osiedle muszę czekać długie minuty aż klienci Lidla wyjadą lub wjadą. Jak się nad tym zastanawiam, to dochodzę do wniosku, że to nienormalne, żeby nie można było dojechać do własnego domu, korzystając z własnej drogi! Gdyby parking Lidla był dla nas dostępny, byłoby nam znacznie łatwiej, bo choćby ominęlibyśmy część korków. Plac parkingowy przy sklepie jest ogromny, a nasze samochody w żaden sposób nie utrudniają funkcjonowania Lidla.


Teraz jesteśmy w pułapce i praktycznie nic nie możemy zrobić. Kto by się spodziewał, że tak zostaliśmy potraktowani przez niby poważną i wiarygodną firmę, która w moich oczach całą akcję z parkingiem przygotował podstępem, z góry zakładając, że nie użyczy go nam. Chodziło tylko o to, aby jak najszybciej wybudować sklep, uzyskać nasze pozwolenie na korzystanie z drogi, i zarabiać, a reszta nieważna. Teraz, gdy sklep już stoi, chyba nic już nic nie można zrobić.


595835325a67594c42525578_vR7pSg11aqxG5hba3BgGlbbttfjbO4Bz.jpg

Co ciekawe, od jednego z Trójmiejskich dziennikarzy, który zajmował się zagadnieniem infrastrukturalnym w naszej okolicy wiemy, że przez przypadek uzyskał on pisemne potwierdzenie, że firma Lidl poczyniła wiążące ustalenia o użyczeniu mieszkańcom ulicy Bajki parkingu.

W informacji z 13.02.2018 r. Lidl napisał m.in.: "Ustalenia jakie nasze firma poczyniła przed otwarciem sklepu są aktualne – mieszkańcy mogą korzystać z parkingu".

Jakie było nasze zdziwienie, gdy ten sam dziennikarz, zajmując się już konkretnie opisywaną tu sprawą, 21.11.2019 roku od Lidl Polska otrzymał komunikat, o tym, że  "informacja dot. bezterminowego bezpłatnego korzystania z terenu parkingowego przy naszym sklepie nie jest prawdziwa".

Co ważne autorką obydwu komunikatów jest ta sama osoba. Okazuje się, że najprawdopodobniej Lidl Polska zapomniał o wcześniejszej korespondencji z dziennikarzem, nie chciał także pamiętać o obietnicy poczynionej nam mieszkańcom, a w związku z tym zapewne uznano, że można bez żadnych konsekwencji, wręcz jawnie wypierać się poczynionych ustaleń.

Wiele wskazuje też na to, że Lidl Polska, poza tym, że wycofał się z naszej umowy, wypiera się jej treści, a dodatkowo próbował oszukać dziennikarza.

Na koniec muszę dodać, że uciążliwość sklepu Lidl na Rotmance nie dotyczy tylko zakorkowanej drogi dojazdowej do naszych domów, ale także nocnych hałasów, których przyczyną są rozładowywane w późnych godzinach ciężarówki z towarem. Z reguły dzieje się to w czasie ciszy nocnej – o 12 w nocy, czasem o 2 w nocy - różnie. Podjeżdżają ogromne TIR-y i wypakowują towar robiąc to bardzo głośno, na stale włączonych silnikach. U nas słuchać huczenie, buczenie i dudnienie. Taką „atrakcję” mamy od Lidla już kolejny rok.

Najbardziej kuriozalne z całej tej historii jest to, że w tym samym czasie, gdy my chcąc dojechać do domów, stoimy w korach spowodowanych przez klientów jadących do Lidla i powoli mijając obiecany nam kiedyś sklepowy parking, na którym od niedawna obowiązują opłaty, ciężarówki Lidla stoją bez żadnych opłat zaparkowane na znajdującym się kilkaset metrów dalej osiedlowym parkingu nieopodal kościoła parafialnego, blokując oczywiście mieszkańcom możliwość zatrzymania samochodów.


Wygląda na to, że Lidl znalazł sobie dobry, darmowy parking dla floty swoich ciężarówek - bez parkometrów, bez opłat, bez niczego…

Bardzo smutne.

595835325a67594c42525578_ShbUdniMeExuhnOWEnC7sSvYLU0a5t7T.jpg


595835325a67594c42525578_AuyroWJezk7K86a7Rcnl00Y863MMlhx7.jpg



595835325a67594c42525578_XWQLgN5KNPJn5bEu8eaUwRIlWbTB7KU4.jpg

 
***


Oto korespondencja dziennikarza z firmą Lidl, w naszej sprawie. Warto zwrócić tu uwagę, w jaki sposób firma próbuje się odciąć od złożonych wcześniej obietnic (pisownia oryginalna).

13-02-2018
Szanowny Panie Redaktorze,
zapewniamy, iż pracownicy sklepu zawsze działają w trosce o komfort i zadowolenie klientów, co niejednokrotnie było doceniane w plebiscytach konsumenckich jak np. Gwiazda Jakości Obsługi. We wskazanej przez Pana lokalizacji pracownicy oraz ochrona pracują tylko w ciągu dnia, w godzinach otwarcia obiektu dla klientów. W nocy sklep jest zamknięty. Ustalenia jakie nasze firma poczyniła przed otwarciem sklepu są aktualne – mieszkańcy mogą korzystać z parkingu. Z kolei przyjętym przez naszą sieć rozwiązaniem w sytuacji kiedy obserwujemy, iż miejsca postojowe są przez długie godziny zajmowane przez osoby niebędące klientami sklepu Lidl, jest wprowadzanie płatnych systemów parkingowych. Chcielibyśmy podkreślić, że rozwiązanie to dotyczy tylko wybranych lokalizacji – w przypadku gdy istnieje realny problem z parkowaniem. Przy sklepie Lidl na Rotmance taka sytuacja nie występuje.


Z poważaniem,
Aleksandra Robaszkiewicz
PR Manager
Lidl Polska

 

21-11-2019
Szanowny Panie Redaktorze,
informujemy, że wszystkie parkingi przed sklepami Lidla są bezpłatne dla naszych klientów na czas dokonywania zakupów. Wybrane spośród naszych parkingów wyposażone są w systemy parkingowe, które chronią przed nieuprawnionym korzystaniem z miejsc postojowych. Parkowanie jest bezpłatne dla naszych klientów pod warunkiem pobrania z parkomatu i umieszczenia za szybą darmowego biletu.  Stosujemy to rozwiązanie tylko w przypadku, gdy istnieje realny problem z parkowaniem sygnalizowany przez naszych klientów.


Montaż parkomatów na terenie parkingu przy obiekcie Lidl w Rotmance uwarunkowany jest trudnościami z parkowaniem samochodów przez naszych klientów. Otrzymywaliśmy wiele zgłoszeń i skarg naszych klientów w kwestii braku dostępności miejsc postojowych na czas robienia przez nich zakupów, dlatego wprowadzenie systemu parkowania w godzinach otwarcia sklepu Lidl jest koniecznym rozwiązaniem. Wprowadzony system parkingowy powinien ułatwić korzystanie z parkingu przez osoby zainteresowane zakupami. Chcielibyśmy również dodać, że informacja dot. bezterminowego bezpłatnego korzystania z terenu parkingowego przy naszym sklepie nie jest prawdziwa.


Wprowadzenie parkomatów pozwoli nam zapewnić bezpieczeństwo na tym terenie oraz bezproblemowe korzystanie z parkingu przez naszych klientów. Od chwili powstania sklepu tj. do listopada 2016 roku na sąsiednim terenie powstało kilka nowych osiedli mieszkaniowych, które w znacznym stopniu wygenerowały ruch pojazdów w tej części miejscowości. Parking przy naszym sklepie zaczął być traktowany jako parking publiczny, zmieniając swoje pierwotne przeznaczenie.
Na ten moment nie przewidujemy przekazania identyfikatorów umożliwiających bezpłatne korzystanie z miejsc postojowych na terenie należącym do naszego sklepu.


Dziękujemy za przesłane zapytanie.
Z poważaniem
Aleksandra Robaszkiewicz
Head of Corporate Communication
Lidl PolskaZ up.
Pozdrawiam
Katarzyna Nielipinska
Biuro Prasowe Lidl Polska
biuro.prasowe@lidl.pl
#1000041512

Treści powiązane (1)

Google maps

piaskun87
z google.pl
  • 2

Komentarze (443)

najlepsze

Kajara
Kajara
29.01.2020, 09:24:46
  • 578
Postawić szlabany przy wjeździe na drogę osiedlową tylko dla mieszkańców ¯_(ツ)_/¯
  • 76
waldemar-brzoza
waldemar-brzoza
29.01.2020, 09:26:27
  • 235
Bardzo dobry pomysł i chyba jedyne sensowne rozwiązanie.


@Kajara: Bardzo dobry pomysł i chyba jedyne sensowne rozwiązanie.
arais_siara
arais_siara
29.01.2020, 09:37:55
  • 47
@Kajara: Niby tak, ale jeżeli Lidl ma umowę ze wspólnotą na użytkowanie tej drogi to nie możesz sobie od tak postawić szlabanu.
mnlf
mnlf
29.01.2020, 09:48:09
  • 354
@arais_siara: można nawet jak mają umowę z zezwoleniem na korzystanie z drogi tylko trzeba im udostępnić pilota do szlabanu (oczywiście za opłatą w wysokości takiej jak koszt i obsługa szlabanu podiwaniona przez ilość wydanych pilotów).

Czyli będą mogli sobie w każdej chwili otworzyć i 1 samochodem przejechać a potem szlaban się zamknie.
Jak chcą wjechać drugim samochodem to trzeba kupić drugiego pilota albo posiadacz pierwszego musi biegać aby otworzyć.

Dostęp jest,
arais_siara
arais_siara
29.01.2020, 09:29:18
  • 214
Czyli wasza administracja podpisała odpowiednią umowę pozwalającą używać waszej wewnętrznej drogi osiedlowej przez Lidl, ale w drugą stronę już wasza administracja nie podpisała umowy z Lidlem na użytkowanie przez mieszkańców ich parkingu przed sklepem.
Hmmm i kto tu jest winny?, Lidl nie zachował się fair wobec was ale to jednak wasza administracja nie dopilnowała papierków.
  • 14
waldemar-brzoza
waldemar-brzoza
29.01.2020, 09:31:11
  • 40
@arais_siara: tak, administracja zawiodła, działała żle, została zmieniona. Tyle tylko, że umowa była poczyniona co najmniej ustna.
arais_siara
arais_siara
29.01.2020, 09:34:30
  • 78
@waldemar-brzoza: Życzę powodzenia w walce o parking, może jak sprawa nabierze rozgłosu medialnego to, to pomoże i Lidl zmięknie.
waldemar-brzoza
waldemar-brzoza
29.01.2020, 09:35:22
  • -1
@arais_siara: Dzięki! ;)
wuju84
wuju84
29.01.2020, 11:04:51
  • 85
Czy ktoś przeczytał ze zrozumieniem ten tekst?

Skracając sytuację. Lidl ma pisemną zgodę na użytkowanie tej drogi.
Mieszkańcy nie mają żadnego potwierdzenia umowy o użytkowanie parkingu lidla.

Administracja która dogadywała szczegóły dała dupy.

Koniec kropka.
  • 6
Matell
Matell
29.01.2020, 11:05:52 via Android
  • 14
@wuju84 dzięki, czekałem aż ktoś streści
oremi
oremi
29.01.2020, 11:13:32
  • 3
@wuju84: umowę można wypowiedzieć
2REK_
2REK_
29.01.2020, 11:34:07
  • 7
@oremi: Można ale tutaj zapewne dokonano wpisu do Ksiąg Wieczystych o służebności drogi więc słabo.
R.....d
konto usunięte 29.01.2020, 09:27:15
  • 69
Drogga jest wasza co macie udokumentowane walnijcie szlaban i pobierajcie opłaty zamiast Lidla za wjazd ¯\_(ツ)_/¯
  • 52
waldemar-brzoza
waldemar-brzoza
29.01.2020, 09:28:59
  • -20
@Redguard: to jedyne sensowne rozwiązanie, tylko dość kosztowne :(
R.....d
konto usunięte 29.01.2020, 09:35:23
  • 30
@waldemar-brzoza: A skąd. Szlaban na siebie świetnie sam zarobi jak będa opłaty za wjazd do Lidla ( ͡° ͜ʖ ͡°)
waldemar-brzoza
waldemar-brzoza
29.01.2020, 09:36:17
  • -12
@Redguard: To jeszcze musi być ktoś do poboru opłat :)
PortalZeSmiesznymiObrazkami
PortalZeSmiesznymiObrazkami
29.01.2020, 09:28:25 via Wykop Mobilny (Android)
  • 46
Trochę bełkot, ale skoro umowa nie została spisana to dotyczy to działa to w obie strony. Mieszkańcy nie mogą parkować na parkingu Lidla w celach prywatnych, a Lidl nie może korzystać z prywatnej drogi. Kwestia tylko egzekwowania tego.
  • 15
waldemar-brzoza
waldemar-brzoza
29.01.2020, 09:30:04
  • -18
@PortalZeSmiesznymiObrazkami: tylko jak to ekzekwować? Lidl to jednak duża firma z zapleczem prawnym. Po drugiej stronie mieszkańcy bez takiego zaplecza....
PortalZeSmiesznymiObrazkami
PortalZeSmiesznymiObrazkami
29.01.2020, 09:54:12 via Wykop Mobilny (Android)
  • -4
@waldemar-brzoza: nie wiem jaki status prawny ma ta droga, ale jak jest prywatna jak mówisz to można sobie nawet ogrodzić xD
L_u_k_as
L_u_k_as
29.01.2020, 10:35:58
  • -3
@waldemar-brzoza: jeżeli droga jest prywatna to stawiacie sobie szlaban na pilota i tyle. Pilota mają tylko mieszkańcy i tyle.
Parking parafialny jako teren prywatny też nie jest miejscem do parkowania ciągników siodłowych z naczepami.
jestem_wrr
jestem_wrr
29.01.2020, 10:18:23 via Wykop Mobilny (Android)
  • 45
Możecie rozpocząć remont drogi dokładnie w miejscu gdzie jest wjazd do Lidla. Ogrodzić tak by dało się objechac przeszkodę podczas dojazdu do Was. Wymiana kostki, latanie dziury w drodze czy coś.
  • 7
waldemar-brzoza
waldemar-brzoza
29.01.2020, 10:19:08
  • 2
@jestem_wrr: też ciekawy pomysł, dzięki!
j.....0
konto usunięte 29.01.2020, 11:08:58
  • 0
@jestem_wrr:
musieliby wtedy wypłacić odszkodowanie za utracone zarobki lidlowi( ͡° ͜ʖ ͡°)
publiczny2010
publiczny2010
29.01.2020, 11:51:39
  • -3
@janusz0: chyba żartujesz, czy tobie ktoś zwraca kasę za objazd na drodze, czy podczas przebudowy infrastruktury, a wręcz przeciwnie, spółdzielnia dbając o nawierzchnie i komfortowy dostęp do sklepu remontuje droge, przejazd jest tylko niestety utrudniony. Moze zasypać jeden wjazd i to skutecznie zniechęci klientów.
UrbaneQ
UrbaneQ
29.01.2020, 09:32:14 via iOS
  • 42
Skoro nie ma umowy pisemnej - to nie ma zgody na użytkowanie drogi osiedlowej. Czyli można by było np. Załatwić identyfikatory albo szlaban. I często powiadamiać SM oni lubią łatwe mandaciki. Ale to tylko moja spekulacja ¯_(ツ)_/¯
  • 13
waldemar-brzoza
waldemar-brzoza
29.01.2020, 09:33:38
  • -8
@UrbaneQ: też ciekawy pomysł, żeby wprowadzić np. zakaz wjazdu "nie dotyczy pojazdów z identyfikatorami". Do przemyślenia :)
Waspin
Waspin
29.01.2020, 09:50:26 via Wykop Mobilny (Android)
  • 53
@waldemar-brzoza: nic nie zmieni, Lidl wniesie o ustalenie służebności przejazdu i droga przestanie być osiedlowa, bo jest jedynym dojazdem. Już za późno, nie dopilnowaliście swoich interesów i Was wydymali. Może za drugim razem pójdzie Wam lepiej
ATAT-2
ATAT-2
29.01.2020, 10:18:09
  • 35
@UrbaneQ: Zgoda pisemna ze strony administracji być musiała żeby budowa ruszyła. Więc w tą stronę papierek musiał być. Jeśli administracja nie dopilnowała umowy w drugą stronę (zgoda na parkowanie) to niestety sama sobie jest winna.
deni28s
deni28s
29.01.2020, 09:44:40
  • 27
słyszeliśmy tylko, że „wchodzi duży inwestor” i „wszyscy na tym skorzystamy” i „nie ma się co przejmować”.

.....
  • 4
waldemar-brzoza
waldemar-brzoza
29.01.2020, 10:11:52
  • -7
@deni28s: mieszkańcy mówili o zagrożeniach - droga zniszczona, korki itp., ale słyszeli te cytaty. Niewiele mogli zrobić, bo wszystko działo się bardzo szybko. Poza tym wspólnota to byt, który nie jest w stanie działać tak dynamicznie jak prywatne spółka handlowa z zagranicznym dużym kapitałem.
D_Prz
D_Prz
29.01.2020, 12:16:45
  • 0
@waldemar-brzoza: to tym bardziej możecie pozwać administratora, nie ma takiej opcji że administrator podejmuje sobie decyzje, na takie coś musi być uchwała z większością
deni28s
deni28s
29.01.2020, 13:00:51
  • 0
@D_Prz: zrobic uchwale ze za przejazd lidl ma placic miesiecznie tyle i tyle za uzytkowanie, nie zgodza sie ? szlabany i karty dla mieszkancow
dziekuje dobranoc
pandion
pandion
29.01.2020, 12:04:36
  • 22
Bierzcie kasę od Lidla za użytkowanie drogi (służebność gruntowa za odszkodowaniem), Za kasę od Lidla wybudujcie sobie z czasem własny parking i jeszcze jedną, nie powiązaną z ternem Lidla drogę do osiedla. Jak już będziecie mieć 2 drogi zróbcie z nich drogi jednokierunkowe wjazd i wyjazd. Dalej respektujcie umowę z Lidlem, ale tylko wjazd lub tylko wyjazd. Wówczas się okaże że problem nie jest już wasz tylko Lidla.
  • 1
nobodyknows
nobodyknows
29.01.2020, 12:59:26
  • 8
@pandion: w końcu jakąś konstruktywna opinia tutaj. Bo reszta piwniczakow potrafi wyzywać, że sami sobie winni idioci.
danil1798
danil1798
29.01.2020, 10:22:42 via Android
  • 20
Zgodzić się na zamianę cichej i spokojnej osiedlowej uliczki na jedyny dojazd do supermarketu dla miejsc parkingowych. Polska samochodoza to jednak stan umysłu :)
  • 5
a.....1
konto usunięte 29.01.2020, 10:35:42
  • 0
@danil1798: Sprawdź sobie, jak wygląda dojazd komunikacją miejską w różne części Trójmiasta.
taguje
taguje
29.01.2020, 10:40:25
  • 2
@arekb81: dokladnie, w trojmiescie ludzie jezdza ciezarowkami zamiast osobowkami ( ͡° ͜ʖ ͡°)
xspeditor
xspeditor
29.01.2020, 10:46:32
  • -3
@danil1798: twoja głupota to także stan umysłu.
ATAT-2
ATAT-2
29.01.2020, 10:21:48
  • 20
Z tego opisu niestety wynika, że administracja się nie popisała.
Zgoda na użytkowanie drogi na pewno została wystawiona, skoro budowa ruszyła (i Lidl na piśmie musiał to dostać). Wygląda na to, że w drugą stronę zapewnienia nie zostały spisane (o korzystaniu z parkingu).

W tym momencie to niestety słowo przeciwko słowu. Bo jakiś pracownik tak się z administracją dogadał, ale podkładki pod to nie ma.
  • 3
Bord
Bord
29.01.2020, 11:22:33
  • 7
@ATAT-2: Ja bym jednak stawiał na to, że w ruch poszły koperty.
bichon
bichon
29.01.2020, 11:43:24
  • 3
@ATAT-2: I tutaj jest pole do popisu organów ścigania - administrator albo dostał łapówkę za "zapomnienie" o odpowiedniej umowie, albo poprzez swoje zaniechanie działał na szkodę wspólnoty, dla której pracował.
moocker
moocker
29.01.2020, 12:05:40
  • 1
W tym momencie to niestety słowo przeciwko słowu.


@ATAT-2: jest pierwszy mail od lidla do redaktora. Powinien wystarczyć do udowodnienia, że umowa ustna była zawarta.
yorimo
yorimo
29.01.2020, 13:35:24
  • 17
I sprawa będzie rozwiązana ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)( ͡
źródło: comment_mL5bONsZ4ZezanRRFz1c36qGrdoBlKZs.jpg
  • 2
waldemar-brzoza
waldemar-brzoza
29.01.2020, 13:43:45
  • 2
@yorimo: SUPER!!!
mmarekss
mmarekss
29.01.2020, 18:41:39
  • 2
@yorimo: nie można utrudniać dojazdu do sklepu, przecież się zgodzili. jednak tak jak lidl powinni pobierać opłaty za podniesienie szlabanu. oczywiście w celu podniesienia jakości przejazdu do sklepu :)
CapaciousCore
CapaciousCore
29.01.2020, 09:57:08
  • 17
W moim mieście była "podobna akcja". Postawili Lidla, dorzucili się do remontu ulicy dojazdowej (poszerzenie). W którymś momencie jakimś cudem postawili znak zakaz postoju (bodaj od 8 do 20) na dojazdowej (zamiast 2 normalnych pasów, mijanka). Pokleili trochę mandatów i zaraz był protest, bo "nie ma gdzie parkować" żeby usunąć znak. No i usunęli. Część osób i tak sobie parkuje na terenie Lidla i nikt z tym nic nie robi.

Nie ma
Kowal13
Kowal13
29.01.2020, 09:26:37
  • 17
W czym problem jeżeli droga jest prywatna? Nie można wycofać zgody na użytkowanie?
  • 38
waldemar-brzoza
waldemar-brzoza
29.01.2020, 09:28:16
  • -10
@Kowal13: tylko taki, że należy do wspólnot mieszkaniowych, a tu każda decyzja trwa bardzo długo, procedury, głosowanie, kogoś nie ma. A poza tym zamknięcie wiązałoby się z koniecznością poniesienia kolejnych kosztów, których i tak już jest masa.
ATAT-2
ATAT-2
29.01.2020, 10:19:00
  • 7
@Kowal13: Jeśli wyraziłeś zgodę na użytkowanie, od czego zależało powstanie sklepu, nie możesz sobie od tak zmienić zdania i nagle zgody wycofać. Szczególnie, gdy jest spisana umowa.
R.....d
konto usunięte 29.01.2020, 10:32:33
  • 0
@ATAT-2: Ale moze wypowiedzieć umowę ( ͡° ͜ʖ ͡°). Dorabiasz w tym Lidlu, że tak go bronisz? Bo z tego co widze to chyba tak.
metkor
metkor
29.01.2020, 12:59:15
  • 14
- wypowiedzenie umowy
- wprowadzenie opłaty za korzystanie z drogi i jej niszczenie
- na zdjęciu widać znak ograniczenia do 3.5 tony - każda ciężarówka która wjeżdża łamie prawo - dzwońcie na policje,straż miejską oraz inspekcję ruchu drogowego (ci się nie patyczkują)
- każdy rozładunek po 22 - telefon na policje o zakłócanie ciszy nocnej

ustalcie dyżury i telefony codziennie
  • 6
stormkiss
stormkiss
29.01.2020, 13:34:21
  • 0
@metkor: ale widzisz, ze tam jest, ze ten limit 3.5 tony nie dotyczy pojazdow upowaznionych?
metkor
metkor
29.01.2020, 14:23:23
  • 7
@stormkiss: upoważnienie chyba wystawia właściciel drogi - już to widzę jak każda dostawa ma być zarejestrowana i zgłoszona do administracji
sq2fog
sq2fog
29.01.2020, 14:31:54
  • 1
@metkor: ...z przynajmniej trzydniowym wyprzedzeniem... ;]
kepak
kepak
29.01.2020, 10:26:05
  • 12
No i oczywiście postawić zakaz parkowania na tym parkingu dla pojazdów powyżej xx ton.
uhauha
uhauha
29.01.2020, 11:41:58
  • 10
"Tu chyba trochę zawiedli nasi administratorzy, którzy prawdopodobnie nie podpisali umowy" - no właśnie. Tak na gębę to mi prezydent obiecał że nie będę płacił żadnych podatków :)
  • 1
stormkiss
stormkiss
29.01.2020, 11:45:11
  • -1
@uhauha: Morawiecki tez mowil, ze nie podniesie podatkow xD
taguje
taguje
29.01.2020, 10:39:49
  • 9
@waldemar-brzoza a nie mozecie przy wyjezdzie z parkingu zaparkwoac tak, zeby te tiry i ciezarowki nie mogly sie tam łamać? ( ͡° ͜ʖ ͡°) kupic szrota za 1k i tak postawic - osobowki omina, lidlowi moze zmieknie palka
  • 20
varmiok
varmiok
29.01.2020, 10:53:25
  • 0
@taguje: wezwą policję i dostaną mandat. Lidl ma zgodę na jazde przez tą drogę.
novyr9
novyr9
29.01.2020, 10:55:12 via iOS
  • 0
@varmiok: Od kogo skoro nie ma niby papierów? A jak są to powinien być w nich parking?
Odrębna rzecz to jeszcze tiry na ich parkingu.
varmiok
varmiok
29.01.2020, 10:59:25
  • 2
@novyr9:

Tu chyba trochę zawiedli nasi administratorzy, którzy prawdopodobnie nie podpisali umowy, ale wynikało to z tego, że inwestycja Lidla była bardzo szybka

Przed rozpoczęciem inwestycji skontaktowali się z nami (mieszkańcami) przedstawiciele sieci z prośbą o możliwość korzystania z naszej (należącej do 2 wspólnot mieszkaniowych) całkowicie prywatnej drogi dojazdowej do naszego osiedla. Gdybyśmy się na to nie zgodzili, sklep w ogóle by nie powstał, bo po pierwsze musiałby wybudować odrębną drogę
taatatko
taatatko
29.01.2020, 11:30:32
  • 8

Komentarz usunięty przez moderatora

Sawa_N_marS
Sawa_N_marS
29.01.2020, 11:09:43
  • 8
Pani redaktur. Oni obiecali, my nie spisali a tera nima gdzie parkować.
źródło: comment_8osqzvK8bJC2wiUtkC7QODl1bld5cPHU.jpg
Aerin
Aerin
29.01.2020, 11:07:11
  • 8
@waldemar-brzoza

Plac parkingowy przy sklepie jest ogromny, a nasze samochody w żaden sposób nie utrudniają funkcjonowania Lidla

Ogromne to są osiedla dookoła, jak nagle dziesiątki samochodów zajmą miejsca na parkingu dla klientów Lidla i będą tam stać w godzinach popołudniowych jak ludzie np wracają z pracy i chcą wpaść na zakupy, albo w sobotę to klienci nie pojadą tam zrobić zakupów, więc Wasze samochody na bardzo wiele sposobów utrudnią funkcjonowanie tego Lidla.
oremi
oremi
29.01.2020, 10:55:23
  • 8
@waldemar-brzoza Ale czy oni(LIDL) ma zapis w działce która do was należy, że mają prawo korzystać z waszej działki? Czy taki zapis znajduje się w księdze wieczystej? Musi być to służebność. Jeśli nie ma takiego wpisu w księdze wieczystej(KW) w waszej działce, to stawiacie szlaban na swojej drodze i po zawodach. To jest kwestia podstawowa.
Druga sprawa to wasze prawa, jeśli chcecie aby wasze prawa były załatwione to tylko w taki sposób
  • 5
varmiok
varmiok
29.01.2020, 11:07:54
  • -1
@oremi: Przypadkiem nie wystarczy udzielona zgoda? To nie musi być służebność. Może podpisali umowę na jakiś czas użytkowania drogi za friko.
oremi
oremi
29.01.2020, 11:11:38
  • 1
@varmiok: umowy są takie że czasem nic nie dają, bo umowę można zawsze jednostronnie wypowiedzieć.
W cywilizowanym kraju takim jak Polska, załatwia się to przez służebność.
varmiok
varmiok
29.01.2020, 11:44:00
  • -1
@oremi: Zależy jak jest umowa skonstruowana.
Zakanfein
Zakanfein
29.01.2020, 11:36:05
  • 7
Jeśli parking jest wspólnoty postawić znaki informujące ze tylko dla mieszkańców i będziecie mieli podstawę prawna do usunięcia tych tirów z waszego parkingu. Dalej jeśli rzeczywiście nie macie żadnej pisemnej umowy na użytkowanie waszej drogi przez Lidl to zależny czy jako wspólnota możecie sobie pozwolić na zamontowanie szlabanów z dostępem na kartę. Wiem rozwiązanie tanie nie będzie ale całkowicie rozwiąże wasz problem. Oczywiście najpierw możecie wysłać pismo do Lidla z informacja ze
a.....1
konto usunięte 29.01.2020, 10:31:03
  • 7
I bardzo wam tak dobrze! Kupując mieszkania trzeba było wymagać od developerów zapewnienia miejsc parkingowych, albo nie kupować mieszkań w rejonie, gdzie jest problem z parkowaniem.
  • 8
waldemar-brzoza
waldemar-brzoza
29.01.2020, 10:33:31
  • -3
@arekb81: Tak, bardzo mądre słowa, tyle że teoretyczne. Rzeczywistość jest jednak nieco inna, zwłaszcza na polskim rynku nieruchomości.
ATAT-2
ATAT-2
29.01.2020, 11:09:54
  • 0
Kupując mieszkania trzeba było wymagać od developerów zapewnienia miejsc parkingowych


@arekb81: Mhm 'Albo dajecie parking albo nie kupuje' ? Powodzenia w dyskusji z deweloperem :)
sylwek2k
sylwek2k
29.01.2020, 11:29:22
  • 0
@arekb81: Mhm 'Albo dajecie parking albo nie kupuje' ? Powodzenia w dyskusji z deweloperem :)


@ATAT-2:

no ale w czym problem?

szukasz takiej inwestycji, w ktorej jednak bedzie miejsce parkingowe. Ale nie, lepiej najpierw "cfaniakowac", a pozniej nie miec gdzie parkowac i to znow wszyscy inni beda temu winni, nie kupujacy sobie najpierw mieszkanie bez miejsca parkingowego czlowiek...
asker_one
asker_one
29.01.2020, 16:53:16 via Android
  • 6
Ale wiedzieliście że Lidl to nie pasmanteria i ruch będzie duży?
Sami sobie narobiliście problemu wydając zgodę, nawet jeśli usuną opłaty parkingowe to co? Ze spokojnej ulicy osiedlowej z kilkonastoma autami na godzinę zrobiliście dojazd do marketu - nikt nie wpadł na to jakie będą konsekwencje? Nikt nie widział jakimi autami realizowane są codzienne dostawy?
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 1 z 5
  • >
  • Wykopujący (1167)
  • Zakopujący (20)

Hity

tygodnia

Obajtek: „Wpuszczając NIK do Orlenu złamałbym prawo”
4427
"Wziełem paragon, chleb za 2.99 zł "
4255
[Dla przypomnienia] Miłosz Kłeczek czołowy sługus TVPiS to syn konfidenta SB
4093
Najważniejsza część konferencji Adama Glapińskiego
4076
Popatrzcie dzieci. Tak wygląda Dyzma.
3986
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ekonomia
  • #ciekawostki
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki