Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko181
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

1213

Korelacja między odcieniem skóry a ilorazem inteligencji (IQ).

Proszę o zachowanie kultury w komentarzach.

klempa
klempa
z
wykop.pl
20.01.2020, 22:35:08
  • #
    swiat
  • #
    europa
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    biologia
  • #
    genetyka
  • 503
    • Facebook
    • Twitter

595835325977514b41783878_KBf6HKDrt9o6N2MaDRuQfQ0GnDr7WG3l.jpg

Treści powiązane (8)

Krytyka metodologii naukowej.

Wujo_Stachu
z wykop.pl
  • 22

Czemu inteligencja jest ważna

Menglomerat
z bitchute.com
  • 8

Komentarze (503)

najlepsze

Sepp1991
Sepp1991
20.01.2020, 22:46:23
  • 406
Strasznie rasistowskie te wyniki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 52
M.....e
konto usunięte 20.01.2020, 22:49:36
  • 220
@Sepp1991: Dokładnie. Potrzeba ustawy aby zrównać IQ każdego człowieka, bo każdy jest równy wobec drugiego!!

ShadyTalezz
ShadyTalezz
21.01.2020, 00:11:21
  • -131
@Sepp1991: to nie chodzi o to, że wyniki są rasistowskie ale o to co się nimi prowokacyjnie sugeruje i jak ludzie na ich podstawie wyciągają sobie nieuzasadnione wnioski i to jest właśnie rasizm w białych rękawiczkach.
KakaowyTaboret
KakaowyTaboret
21.01.2020, 04:02:36 via Android
  • 57
@ShadyTalezz jakie wnioski?
krzyczek
krzyczek
20.01.2020, 23:14:48
  • 318
Tak naprawdę średnia nie ma żadnego znaczenia - ciekawsze byłoby pokazanie ilości jednostek znacznie ponadprzeciętnych bo to one tworzą postęp. Druga sprawa, że te wszystkie testy jednak nie są całkiem kulturowo neutralne i preferują zachodni styl myślenia.
  • 73
fawcio
fawcio
20.01.2020, 23:30:51
  • 38
@krzyczek: Tak, szczególnie w przypadku demokratycznych wyborów.
sicknature
sicknature
20.01.2020, 23:49:12
  • -49
@krzyczek: dodam że źródłem tych rewelacji jest jest znany "szur" w środowisku naukowym https://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Lynn którego książek nikomu się nawet nie chciało nigdy tłumaczyć na język polski bo ich wartość merytoryczna jest mocno kontrowersyjna.
morghul
morghul
20.01.2020, 23:51:46 via Android
  • 256
@krzyczek no tak ale jak testować inteligencję w XXI wieku? Może i te testy kulturowo nie są neutralne ale one testują właśnie zachodniocywilizacyną bo co nam powie o inteligencji umiejętność ulepienia ladnej chatki z gówna i trawy albo wydłubania większego robaka z pnia drzewa.
pwone
pwone
20.01.2020, 23:33:52
  • 192
Korelacja to nie związek przyczynowo skutkowy, więc dajmy sobie spokój z wyciąganiem daleko idących wniosków. Oczywistym jest, że w wioskach chatek z gówna w głębokiej afryce iloraz inteligencji liczony w taki sposób będzie niższy niż w cywilizowanych krajach. Aby wyniki były miarodajne należałoby wziąć ludzi o różnym odcieniu skóry, ale wychowanych mniej więcej w tych samych warunkach społeczno ekonomicznych. Myślę, że wtedy wyniki pomiędzy poszczególnymi rasami nie różniłyby się jakoś znacząco.
  • 56
Zielony_Ogr
Zielony_Ogr
20.01.2020, 23:56:59
  • -50
@pwone:

Myślę, że wtedy wyniki pomiędzy poszczególnymi rasami nie różniłyby się jakoś znacząco.


Żaden czarnoskóry naukowiec nie zdobył Nobla w ciągu ostatnich 100 lat.
https://www.wykop.pl/link/4590061/zaden-czarnoskory-naukowiec-nie-zdobyl-nobla-w-ciagu-ostatnich-100-lat/

to znalezisko chyba przeczy temu co napisałeś
BoJaProszePaniMamTuPrimasorta
BoJaProszePaniMamTuPrimasorta
21.01.2020, 00:02:10
  • 88
Żaden czarnoskóry naukowiec nie zdobył Nobla w ciągu ostatnich 100 lat.


@Zielony_Ogr: to akurat niewiele znaczy. Zachodni Murzyni do niedawna mieli ograniczone możliwości w edukacji, więc zakopanie takiej dziury trochę zajmie. Sensowniej byłoby porównać, bo ja wiem, nowojorczyków klasy średniej i sprawdzić czy kolor skóry nie wiąże się jakoś z wynikami w szkole średniej.
sindram
sindram
21.01.2020, 00:04:39
  • -16
@pwone:
W ogóle podniecenie się ilorazem inteligencji jest meh, toż to jest rzecz iście zmienna, i po prostu świadczy o poziomie wykształcenia narodów ergo w dostępie do edukacji etc. zarówno w ramach jednej osoby, bo im więcej będzie się ich rozwiązywało, tym wynik będzie lepszy, a po wtóre testy co jakiś czas są dostosowywane by przeciętny człowiek osiągał około 100 pkt, gdyby dać przypadkowym ludziom do rozwiązania test sprzed 80 lat
chanelzeg
chanelzeg
20.01.2020, 23:39:54
  • 96
Białe sebixy i przegrywy o IQ niższym od przeciętnego czarnego jarają się, że społecznośc w której żyją i której zaniżają IQ ma je wyższe niż inna społęczność. xDDDDDDDDDDDDD
  • 14
lukas850430
lukas850430
21.01.2020, 00:02:01 via Android
  • 31
@chanelzeg Oni już tak mają i nie wiedzą, że liczy się tylko ich własne IQ. To tak jakby się cieszyć, że większość miliarderów to biali samemu zarabiając polskie minimum socjalne
chanelzeg
chanelzeg
21.01.2020, 00:02:41
  • 33
@lukas850430: Jak się nie ma własnych sukcesów to zawsze miło pochwalić się sukcesami innych.
lukas850430
lukas850430
21.01.2020, 00:23:42 via Android
  • 9
@chanelzeg Jak jest jakieś badanie mówiące o tym, że większość bogactw posiada bardzo mały odsetek, głównie białych ludzi lub badanie mówiące, że niby 20% mężczyzn (także w większości białych) posiada 80% kobiet to wykopowi stulejarze strasznie się oburzają, że mamy do czynienia z niesprawiedliwym podziałem. Ale jak jest jakieś wyjęte z dupy badanie przypisujące białym większy iloraz inteligencji to wtedy mówią "tak, to my", choć nic to nie mówi o ich indywidualnym
tadocrostu
tadocrostu
21.01.2020, 00:11:36
  • 57
XD ( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_dlchl06VsBfuJrpO7KaN7EwUZMKJ3uYd.jpg
  • 1
Reevhar
Reevhar
21.01.2020, 06:59:44 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@tadocrostu: xD
simperium
simperium
20.01.2020, 23:56:18
  • 42
I co tutaj wykopywać? Tabelkę do której brak jakichkolwiek opisów, więc nawet nie wiadomo o co chodzi? Zwróćcie uwagę np. na USA. Czemu tam jest taki, a nie inny kolor?

Znalezisko słabe, ot kij w mrowisko, którego celem ma być dowód, że murzyni są głupi. Ale ponadto brak jakichkolwiek informacji: skąd dane, jak i kiedy przeprowadzane. OPowi najwyraźniej chodzi tylko o wykopane znalezisko, bo jego wartość merytoryczna jest minimalna. ( ͡°
  • 8
lukas850430
lukas850430
21.01.2020, 00:13:34 via Android
  • 10
@simperium Ja zawsze takie coś wykopuje, bo śmieszą mnie ci wszyscy stulejarze z Wykopu, którzy myślą, że współdzielą wyższe IQ z całą białą rasą
admin_wykopu
admin_wykopu
21.01.2020, 00:14:45
  • -21
@simperium: Czyli mówisz, że murzyni/czarnoskórzy (sam już nie wiem jak poprawnie ich nazwać) są mądrzy? Ok, to teraz na szybko podaj przynajmniej z 10-ciu wybitnych naukowców o tym kolorze skóry.
simperium
simperium
21.01.2020, 00:49:53
  • 29
Czyli mówisz, że murzyni/czarnoskórzy (sam już nie wiem jak poprawnie ich nazwać) są mądrzy?

@admin_wykopu: ty na pewno mądry nie jesteś. Napisałem, że znalezisko z czapy, bo dane nie są niczym potwierdzone, brakuje sensownego rozwinięcia, ot tabelka do niczego, nawet nie za bardzo wiadomo skąd jest - nawet nie ma linków do badań do których się odnosi. Nic.
Wujo_Stachu
Wujo_Stachu
21.01.2020, 08:11:58
  • 30
@klempa

Academic reviews of the book generally criticized both its methodology and conclusions.

The methods of the study were criticized by Richard E. Nisbett for relying on small and haphazard samples and for ignoring data that did not support the conclusions.[10]

University of Reading geographer Stephen Morse also criticized the book (as well as IQ and the Wealth of Nations), arguing that the authors' hypothesis rests on "serious flaws". Morse also argued:
  • 8
graf_zero
graf_zero
21.01.2020, 09:41:12
  • 21
"For instance, Lynn and Vanhanen (2006) accorded a national IQ of 69 to Nigeria on the basis of three samples (Fahrmeier, 1975; Ferron, 1965; Wober, 1969),


@Wujo_Stachu:

Zwrócę szczególną uwagę na ten fragment.
Wyniki użyte dla Nigerii pochodzą z lat 60 i 70.

including taking into account results in mathematics, science, and reading, gave "an IQ of 68 as the best reading of the IQ in sub-Saharan Africa".

Co więcej, uwzględniali
źródło: comment_3RCWWovSzqFM9hmakBc8JDW7NkvrS3nH.jpg
graf_zero
graf_zero
21.01.2020, 09:41:34
  • 3
@graf_zero: lata w szkole
źródło: comment_EGFbEKuDEpNOc4O1eWu9qOk4DKlTbafX.jpg
stdmat
stdmat
21.01.2020, 23:34:27
  • 1
Jestem absolutnie przekonany że ilość lat spędzonych w szkole ma 100 razy większy wpływ na wynik testu IQ (niezależnie od metody badania) niż geny odpowiadające za kolor skóry.


@graf_zero: To świadczy tylko o tym, że nie masz pojęcia czym jest IQ. Szkolna wiedza w minimalnym stopniu, jeżeli w ogóle, pomaga w rozwiązywaniu testów na inteligencję.
k.....u
konto usunięte 20.01.2020, 23:04:30
  • 25
Opie rasisto homofobie nie wiesz, że wszyscy jesteśmy równi i wspaniali?!
  • 3
lukas850430
lukas850430
21.01.2020, 00:07:08 via Android
  • 72
@kierownik_internetu Dlaczego od razu rasizm? Przecież to znany fakt, że użytkownicy Wykopu statystycznie zaniżają IQ wśród białej rasy
Zielony_Ogr
Zielony_Ogr
21.01.2020, 00:14:38
  • 12
@lukas850430: a patotagi i ich popularnosc sa dowodem, ze mozesz miec racje
Jossarian
Jossarian
21.01.2020, 09:11:53
  • 6
Skąd te różnice w IQ. Powiązania pomiędzy różnymi gałęziami hominidów:
https://en.wikipedia.org/wiki/Interbreeding_between_archaic_and_modern_humans
źródło: comment_uGMfe6xWNz17EfHwS6Cu5974fEUv0bqQ.jpg
ajuto00
ajuto00
20.01.2020, 23:42:09
  • 19
Wystarczy przenieść się z Afryki do USA i w try miga nie tylko zmądrzejesz, ale i ci się skóra rozjaśni ( ͡° ͜ʖ ͡°)

No i mapka kolorów skóry opracowana wg metody typa, który nie żyje już 100 lat, a jego metoda została porzucona ponad pół wieku temu, bo uznana była za problematyczną.

No i wychodzi, że Białorusini to ciapaci Europy Wschodniej ( ͡° ͜ʖ ͡
  • 2
Lemingus_Vulgaris
Lemingus_Vulgaris
21.01.2020, 00:10:09
  • 11
@ajuto00: pomyliłeś Białoruś z Litwą.
ajuto00
ajuto00
21.01.2020, 08:38:06
  • -1
@Lemingus_Vulgaris: nie sądzę
źródło: comment_fg24kvjOcy7ryMjzzdbRfgEcy0kqN7TU.jpg
eMWu12
eMWu12
20.01.2020, 23:06:15
  • 17
Statystyka jest rasistowska.
źródło: comment_Q1VwcGwGKiHyF2lDCnRqdnNj7x0fik4E.gif
  • 2
vartan
vartan
21.01.2020, 05:15:15 via Android
  • -1
@eMWu12 ale nie odnośnie długości fiuta
g.....o
konto usunięte 21.01.2020, 07:45:53 via Wykop Mobilny (Android)
  • -1
@vartan: w przyrodzie nic nie ginie.
Murasame
Murasame
21.01.2020, 00:21:45
  • 16
Gdyby zrobić takie badania w Polsce przed wojną albo tuż po, kiedy jeszcze nie przeprowadzono na dużą skalę walki z analfabetyzmem, nie wprowadzono dobrego systemu edukacji itd. też wyszłyby nieciekawe wyniki i inni mogli by się z nas śmiać, że Polacy to tępaki.
  • 3
sagyrd
sagyrd
21.01.2020, 01:54:29
  • 3
@Murasame: to taka trochę propaganda z tamtych czasów, w latach 30 odsetek zobowiązanych do nauki wynosił już 95%. Mimo, że problem był znaczny, to po wysiedleniu mniejszości, nie aż tak wielki. Walka z analfabetyzmem była przykrywką do oczyszczenia szkolnictwa z nauczycieli nie pasujących do nowego systemu oraz do wprowadzenia w życie idei zawartych w Pedagogice Kairowa, dzięki którym nasza edukacja bryluje do tej pory.
YouCanCallMeBillieGates
YouCanCallMeBillieGates
21.01.2020, 03:23:40
  • -2
@Murasame: Analfabetyzm nie ma nic do testów IQ które były i są robione tak by jakakolwiek wcześniejsza nauka nie miała wpływu na nie.

Szkoła nie powoduje, że twoje IQ wzrasta, co najwyżej jest sitkiem które pokazuje które jednostki są bardziej uzdolnione od innych.
Errad
Errad
21.01.2020, 04:46:57
  • 9
Szkoła nie powoduje, że twoje IQ wzrasta, co najwyżej jest sitkiem które pokazuje które jednostki są bardziej uzdolnione od innych.


@YouCanCallMeBillieGates:
Umysł jest jak mięsień, który można ćwiczyć.
Kiedy robiłem sobie proste testy przed rozpoczęciem nauki języków to wynik miałem w okolicach 114, po roku nauki około 135. Testy nie były w żaden sposób związane ze zdolnościami lingwistycznymi.
Całkiem subiektywnie oceniając jestem teraz- pomimo wieku- znacznie inteligentniejszy niż byłem te 5
m.....0
konto usunięte 20.01.2020, 23:02:53 via Android
  • 10
Hmmm ( ͡º ͜ʖ͡º)
graf_zero
graf_zero
21.01.2020, 09:57:41
  • 9
Chciałbym wam zaproponować zabawę z wyobraźnią.

Jesteście naukowcem z zaawansowanego kraju i jedziecie do sąsiada gdzie w okolicy jak na zdjęciu przeprowadzacie "testy na inteligencje".

JAK NIC wyjdzie że ci ludzie mają niższy poziom inteligencji niż ci których badaliście u siebie.

Genów za bardzo nie znacie, bo to nie te czasy, kolor skóry też podobny. No to wymyślimy parametry kształtu czaszki i wtedy wyjdzie że Słowianie są gorszą rasą od Aryjczyków...

Ale
źródło: comment_OtBVEAFCnnjaXp1U2mfAD0zqMcgT19o2.jpg
  • 9
Menglomerat
Menglomerat
21.01.2020, 10:03:14
  • 0
@graf_zero: wartość człowieka wynika z jego stylu życia
https://www.youtube.com/watch?v=LLbyN5xjwqs
il68
il68
21.01.2020, 10:04:57
  • 3
i nagle się okaże że różnicy nie ma.


@graf_zero: chciałbym żeby tak było. Oznaczało by to że inteligencji można się środowiskowo nauczyć.
graf_zero
graf_zero
21.01.2020, 10:07:08
  • -2
chciałbym żeby tak było. Oznaczało by to że inteligencji można się środowiskowo nauczyć.


@il68: Ależ oczywiście że tak jest. Nie na skalę jednostek - w sensie że bierzesz dziecko z rodziny FAS od pokoleń dajesz "do profesorów" i nagle jest inteligentne.

Ale w skali społeczeństw zmiany w poziomie technologii, infrastruktury momentalnie powoduję podniesienie się "średniego IQ".
goozio
goozio
21.01.2020, 06:53:56
  • 9
No Afryki nie odkryli tymi badaniami
barbapapapl
barbapapapl
21.01.2020, 08:13:11 via Android
  • 8
Korelacja w żaden sposób nie dowodzi przyczynowości!!!
  • 8
o.....n
konto usunięte 21.01.2020, 08:32:09
  • -2
@barbapapapl: Masz rację, że kolor skóry i średnie IQ lokalnej populacji nie są ze sobą w korelacji, bo ona oznacza wzajemny związek, współzależność, a tymczasem ma żadnych przesłanek, żeby kolor skóry był w jakimś stopniu kształtowany przez IQ człowieka. To relacja jednostronna, więc powinno się mówić o stwierdzonej przyczynowości, ale nie korelacji.
Noniusz
Noniusz
21.01.2020, 08:36:40
  • 2
@barbapapapl: Czyli wiemy, że ludzie o ciemniejszym odcieniu skóry są głupsi, ale nie wiemy dlaczego. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
o.....n
konto usunięte 21.01.2020, 09:07:26
  • -3
@Noniusz: Nie głupsi... głupota to przeciwieństwo mądrości, a tu mowa o inteligencji, a to różnica. Uświadomiła mi to ś.p. Violetta Villas, która w jednym z wywiadów pytana chyba o swojego idealnego mężczyznę wyjaśniała, że nie musi być jakiś wybitnie inteligentny, ale ważne dla niej, żeby miał "mądre serce". Dopiero po latach rozumiem, co chciała przekazać i mogę teraz dopiero w pełni świadomie nie szanować jej jako filozofa.
blowers_daughter
blowers_daughter
21.01.2020, 10:06:33
  • 7
Ja to bym chciała być głupsza, szczęśliwsza bym była... depresji bym nie miała...
pwael-adam
pwael-adam
21.01.2020, 05:02:13 via iOS
  • 7
Jakos powiedziec ze „zolci” sa srednio bardziej inteligentni od „czarnych” latwiej przechodz przez usta niz ze „biali” od „czarnych” ( ͡° ͜ʖ ͡°) jednak inzyniera spoleczna dziala
putinex
putinex
21.01.2020, 01:04:58
  • 7

Komentarz usunięty przez moderatora

r.....L
konto usunięte 21.01.2020, 04:17:15
  • -11

Komentarz usunięty przez moderatora

PoncjuszPijak
PoncjuszPijak
21.01.2020, 14:54:05
  • 6
Skoro średnia w US to 98, a jest tam 13% czarnych, to powinni oni zaniżyć średnią, jeśli faktycznie mają niższe IQ, a jednak poziom inteligencji tam praktycznie nie różni się od całkowicie białej Polski. Bardziej wiarygodna byłaby korelacja IQ z jakością edukacji w danym kraju i poziomem zamożności. Prawdopodobnie różnice rasowe na tle inteligencji istnieją, natomiast nie są tak istotne jak wpływ rozwoju intelektualnego zwłaszcza w dzieciństwie i okresie dojrzewania, oraz odpowiednie
  • 2
rzezbi
rzezbi
21.01.2020, 14:59:19
  • -1
@PoncjuszPijak: myśle ze masz rację ale jednocześnie prawdopodobnie procentowo więcej biednych znajdziesz wśród czarnych niż białych wiec tu nie chodzi o sam kolor skory ale jednocześnie jest to skorelowane
fatabil1ty
fatabil1ty
21.01.2020, 16:00:04
  • -2
@PoncjuszPijak: Te 13% czarnych nadrabia 5.6% azjatów w USA. Poziom edukacji i IQ ma gówno do siebie. Nawet z najlepszymi szkołami jak ktoś jest tuman to do końca życia nim będzie.
Malachiasz1983
Malachiasz1983
21.01.2020, 12:45:45
  • 6
Najistotniejszą sprawą tutaj jest rozgraniczenie korelacji od relacji przyczynowo-skutkowej. Jest korelacja między kolorem skóry a ilorazem inteligencji, natomiast to nie kolor skóry determinuje IQ w aż tak dużym stopniu jaki sugeruje mapka. Najważniejsze w tym przypadku jest wychowanie, kultura najbliższego społeczeństwa i dostęp do edukacji. Akurat tak się składa, że miejsca gdzie żyją ludzie czarnoskórzy mają biedne społeczeństwo i kulturę niechętną nauce, więc dopóki ta kultura się nie zmieni, ich IQ będzie
rafallubonski
rafallubonski
21.01.2020, 10:03:28
  • 6
1. Myślę że większość z Was nie miała "przyjemności" mieszkać z czarnymi - powiem tak. Jeśli nie jesteś rasistą to się nim bardzo szybko wtedy staniesz - dosłownie z dnia na dzień.Polecam gdy jest ich już 20-30 % ludności to będziecie na pewno rasistami - jak będzie więcej niż 40 % to pewnie Was już nie będzie po jakimś czasie.
2. Bardzo rasistowskie wyniki - przecież naukowcy powinni ich traktować inaczej, dać
  • 5
iedynak
iedynak
21.01.2020, 10:10:54
  • -4
@rafallubonski: Załóżmy, że rzeczywiście wykazują oni niższą inteligencję. Jeśli tak, to raczej powinniśmy im pomagać, bo to chyba tak działa - ci silniejsi opiekują się słabszymi?
kamillus
kamillus
21.01.2020, 10:29:28
  • -2
@rafallubonski: muszę Cię zmartwić. Po podróżach europejskich byłem rasistą. Po USA przestałem. To nie kwestia rasy samej w sobie tylko wychowania. W USA czarni #!$%@?ą i robią kariery tak samo jak biali więc siłą rzeczy są w porządku. Owszem zdarzają się debile, ale to w każdej rasie.
W Europie natomiast czarni traktowani są jak święci i to po prostu wykorzystują. Często to drugie pokolenie poimigranckie i zachowują się jak zwierzęta. Trzeba
krasecz
krasecz
21.01.2020, 13:05:42
  • -4
@rafallubonski: Typowe gadanie rasisty bo widzi jedynie że kolor skóry jest wyznacznikiem do IQ( ͡° ͜ʖ ͡°) no idiota
m.....0
konto usunięte 21.01.2020, 07:47:11
  • 6
Jeżeli ktoś bije pianę o to że murzyni dlatego że są głupi to dlatego popełniają tak dużo przestępstw to jestem odmiennego zdania tu raczej chodzi o środowisko i kulturę u nas też te iq nie jest jakieś mega wysokie a społeczeństwo mamy ułożone a np. Azja? Wysoką średnią a wiemy jakie mają odpaly i paszanowanie ddo zycia
  • 2
test1uci
test1uci
21.01.2020, 14:54:53
  • 2
@mogewszystko100: środowisko, kulturę i przekazywane geny.
m.....0
konto usunięte 21.01.2020, 17:16:57
  • 0
@test1uci: Dokładnie
j.....0
konto usunięte 21.01.2020, 00:13:18
  • 6
jak ktoś chce się za darmo sprawdzić, to całkiem fajny darmowy test oferuje norweska mensa: http://test.mensa.no/
  • 13
k.....u
konto usunięte 21.01.2020, 00:50:44
  • -3
@janusz0: #!$%@? chyba jestem czarny :( ale jutro na trzeźwo spróbuje jeszcze raz
źródło: comment_rESfM2haEQnH27ftpFNrsBjxvLT8o3Dj.jpg
x.....x
konto usunięte 21.01.2020, 02:16:37
  • -3
@janusz0: robiłem to o 1 w nocy zmęczony i 3 ostatnich pytań mi się zwyczajnie już nie chciało analizować XD
Mmmmm big brain
źródło: comment_X9rb8Mkk4ZxGrmJO4KPHWxb0INOhtXVX.jpg
davido000
davido000
21.01.2020, 03:03:51
  • 4
@janusz0: A ja #!$%@?łem test :)
Your IQ lies outside the area that the test is able to measure.

... co albo znaczy, że jestem geniuszem albo idiotą
dylon
dylon
21.01.2020, 07:28:01
  • 5
nie odcieniem skory tylko rozwinieciem danego kraju raczej bym powiedzial.
  • 2
Menglomerat
Menglomerat
21.01.2020, 07:37:43
  • 0
@dylon: rozwój pigmentu na skórze zależy od położenia względem równika, a ten się przemieszcza. więc może od stopnia rozwoju cywilizacji, a ta od klimatu https://youtu.be/jXBc2xVWKIY?t=114
krasecz
krasecz
21.01.2020, 12:58:58
  • 1
@dylon: cii nie psuj zabawy rasistom( ͡° ͜ʖ ͡°)
globbi
globbi
21.01.2020, 06:06:39
  • 5
Nie było takiego badania. To jest wzięcie liczb z książki, a nie z badań. Tam nie robiono testów IQ, tylko jakieś estymacje porównując kraje jedne z innymi i robiąc mnóstwo subiektywnych założeń. Brano pod uwagę badania z testami ale wybiórczo, takie które potwierdzały ich tezę a odrzucano inne.

Nikt też nie robił nigdy testu porównując bezpośrednio kolor skóry z IQ, więc nie można sobie tak dodać zmiennej i wyciągnąć wniosku.

Sam Flynn
  • 1
tangofoxtrot
tangofoxtrot
21.01.2020, 07:28:01
  • 0
@globbi: racja
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 1 z 5
  • >
  • Wykopujący (1213)
  • Zakopujący (125)

Hity

tygodnia

Obajtek: „Wpuszczając NIK do Orlenu złamałbym prawo”
4427
"Wziełem paragon, chleb za 2.99 zł "
4255
[Dla przypomnienia] Miłosz Kłeczek czołowy sługus TVPiS to syn konfidenta SB
4093
Najważniejsza część konferencji Adama Glapińskiego
4076
Popatrzcie dzieci. Tak wygląda Dyzma.
3986
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #wydarzenia
  • #polityka
  • #ekonomia
  • #technologia
  • #rosja
  • #zainteresowania
  • #europa
  • #kultura
  • #usa

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki