Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko179
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

1613

Jak straciłem na PayPal 4200 USD

Jak straciłem pieniądze (4200 USD) z PayPal jako sprzedawca i nie wiem jeszcze jak je odzyskam po tym co czytam u innych! - Klient z USA zamówił u mnie towar (prosząc o płatność za pomocą PayPal), wybierając konkretne modele ze zdjęć i na podstawie zdjęć, doskonały kontakt z kupującym. Na całej...

krakowiak
krakowiak
z
wykop.pl
08.01.2020, 13:09:38
  • #
    biznes
  • #
    paypal
  • #
    oszukujo
  • #
    pieniadze
  • #
    zarabianie
  • 381
    • Facebook
    • Twitter

Jak straciłem pieniądze (4200 USD) z PayPal jako sprzedawca i nie wiem jeszcze jak je odzyskam po tym co czytam u innych!

- Klient z USA zamówił u mnie towar (prosząc o płatność za pomocą PayPal), wybierając konkretne modele ze zdjęć i na podstawie zdjęć, doskonały kontakt z kupującym. Na całej transakcji zdziwiłem się na - wysokością prowizji za całą transakcję oraz tym, że przelanej kwoty nie mogę przelać na konto walutowe lecz w PLN wg kursów PayPal które są o kilkadziesiąt gr niższe niż w kantorach stacjonarnych. Ale nie robiłem żadnych skarg.

- + extra załatwiliśmy mu transport , Wskazany towar otrzymał, odebrał i przestał się odzywać i zablokował możliwość kontaktu z nami. Z naszej strony robiliśmy jedynie obsługę posprzedażową i chcieliśmy utrzymać relację z klientem

- 2 tygodnie po tym PayPal przesyła nam informacje że kupujący wniósł zastrzeżenie i oczekuje całkowitego zwrotu pieniędzy (wszyscy wyraziliśmy zdziwienie WTF)

- natychmiastowe pytanie do PayPal o co chodzi ale nie potrafili odpowiedzieć na to pytanie, mimo wszystko wysłaliśmy historię korespondencji + screeny z rozmów 


po kilku dniach PayPal przesyła nam informacje, ze im przykro ale bank klienta przychylił się do jego prośby i zwraca mu 4200 USD (nie dowierzam!) 

przez 2 dni próbujemy skontaktować się z kupującym - odbiera z zastrzeżonego i sam nie wie co powiedzieć podając nieprawdę że dostał inny produkt, prosimy o zwrot a on że nie zwróci i sie rozłącza! Dzwonimy do PayPal, kobieta informuje mnie że kupujący zgłosił nieautoryzowane użycie karty jako podstawę - tłumaczymy i składamy wyjaśnienia że to niemożliwe bo uczestniczył na Whatsapp w wyborze produktów, wskazaniu na zdjęciach egzemplarzy i podawaniu adresu! Przyjmują tłumaczenia ale po dniu przesyłają nam info że nic nie mogą zrobić i sprawa jest zamknięta przez bank! (nie dowierzam!) 

Pytamy jak to nic nie można zrobić?! Próbujemy ustalić jaki bank, dowiadujemy się że to American Express, dzwonimy do ich specjalnego działu Chargeback. I zaczynam nast korespondencję z Paypal:

MAIL 1

--- Treść przekazanej wiadomości ---Temat: Re: Fwd: Fwd: Reply to the claim of PP-D-48265789 (KMM192945070V40984L0KM)
Data: Tue, 31 Dec 2019 10:42:08 +0100

Szanowni Państwo,
Ostatnim razem otrzymaliśmy od Państwa informację, że sprawa dotycząca zwrotu na kartę kupującego 4200 USD jest zamknięta i całość rozstrzyga i kończy bank kupującego. Otóż okazuje się, że jest to nie zgodne z stanem faktycznym oraz, że instytucja pośrednicząca w obliczu oficjalnego zgłoszenia podejrzenia lub sytuacji niezgodnej z prawem lub przestępczej zmuszona także jest do podjęcia działań i/lub wewnętrznych procedur. Ustaliliśmy, że dla transakcji która jest przedmiotem naszego zgłoszenia właściwy jest bank American Express. W dniu 30.12.2019 przeprowadzili dwie rozmowy z +1 800 528 5200 Amex Merchant Service
Dwukrotnie DWÓCH różnych pracowników potwierdziło nam iż powinniśmy dokonać oficjalnego zgłoszenia / reklamacji do PayPal 1.) jako instytucji pośredniczącej, która ma wpływ na dialog i rozwój sytuacji, 2.) jako iż PayPal jest firmą powiązana z American Express co niniejszym czynię:
REKLAMACJA / ZAWIADOMIENIE O PODEJRZENIU POPEŁNIENIA PRZESTĘPSTWA Z PAŃSTWA UDZIAŁEM DOTYCZĄCEGO PRZEWŁASZCZENIA, ZAJĘCIA TOWARU O WARTOŚCI PRZEKRACZAJĄCEJ 4200 USD. Uzasadnienie:
- w przypadku charge-back bank, instytucja otrzymująca zgłoszenie powinna skontaktować się ze sprzedawcą celem weryfikacji lub potwierdzenia faktów. Z naszą firmą NIKT nie kontaktował się z takiej instytucji. - kupujący otrzymał charge-back posługując się nieprawdziwymi informacjami, półprawdami, które udokumentowaliśmy w I zgłoszeniu do Państwa...
- w przypadku otrzymania zwrotu gotówki z dowolnej przyczyny, kupujący zobowiązany jest do odesłania zamówionego towaru [w naszym przypadku kupujący nie zamierza tego uczynić, mimo iż dostał z naszej strony oficjalne pismo w tej sprawie! My nie możemy odebrać towaru]. - kupujący każdorazowo posługuje się nieprawdziwymi informacjami i przy każdym z trudem nawiązanym kontakcie kreuje nową - nie mającą niczego wspólnego z rzeczywistością historię/powód o którym nie wspominał za pierwszym razem. W załączniku przesyłam:
pierwsze zgłoszenie do Państwa
oficjalne zgłoszenie do kupującego (wysłane 27.12.2019)
W naszym mniemaniu oraz prawniczym doszło do nieprawidłowości w postaci zaniechania /niedopełnienia obowiązków po stronie instytucji dokonującej zwrotu pieniędzy na podstawie jednostronnej lakonicznej informacji bez możliwości przekazania faktów z drugiej strony. Dodatkowo doszło do zaniechania podjęcia działań na postawie zgłoszenia informacji o podejrzeniu popełnienia przestępstwa polegającego na wyłudzeniu towaru o wartości 4200 USD na co nie można pozostać biernym i w tym partycypować. 



MAIL 2

--- Treść przekazanej wiadomości ---Temat: Re: Fwd: Fwd: Reply to the claim of PP-D-48265789 (KMM193276301V72317L0KM)
Data: Thu, 2 Jan 2020 15:02:12 +0100



Szanowni Państwo,
Podczas rozmowy telefonicznej z Amex Merchant Service poinformowano nas, że ponowne zgłoszenie do Państwa jako firmy PayPal spowoduje, że będziecie musieli Państwo skontaktować się ponownie z wystawcą karty a to spowoduje i umożliwi ponowne przyjrzenie się sprawie. Jest to jednocześnie jedyne dla nas rozwiązanie umożliwiające dotarcie do wystawcy karty i zwrócenie jego uwagi na nieprawidłowości w sprawie.




MAIL 3 


--- Treść przekazanej wiadomości ---Temat: Reply to the claim of PP-D-48265789 (KMM193276301V72317L0KM) ---> PILNE
Data: Thu, 2 Jan 2020 20:15:01 +0100


Szanowni Państwo,
Celowo lub z powodu braku chęci wprowadzili nas Państwo w błąd i przekazują Państwo nieprawdę. Proszę o ponowne i pilne zajęcie się sprawą!
W ponownej rozmowie w dniu 2.01.2020 z AMEX Merchant Service, konsultant sprawdził szczegóły sprawy pomiędzy XXXXX a nabywcą i stwierdził nieprawidłowości:
1. od zgłoszonego chargeback można składać zażalenie nawet do 5 razy! W naszym przypadku wg AMEX nie zostało to zrobione ani razu! Czyli PayPal nie uczynił sprzeciwu w tej sprawie!
2.  XXXXX  nie posiada "Merchant Identification Number" w systemie AMEX, a to on potwierdza zgłoszenie "veto" do danej sprawy! Konsultant zauważa że nadal można to zrobić i wręcz należy jeśli są podejrzenia o posługiwanie się nieprawdą!
3. jako że: a.) pośrednikiem transakcji była firma Paypal, b.) i to nasza firma płaciła prowizje za wszelkie transakcje firmie PayPal, c.) firmę PayPal wiążą z AMEX specjalne umowy - to PayPal jako nasz reprezentant zobowiązany jest do zgłoszeń o nieprawidłowościach związanych z chargeback oraz podejrzeniami o wyłudzenie towaru! Nie jest prawdą jak podaje po raz kolejny konsultant AMEX że sprawa jest zamknięta i nie można składać już powiadomień! Wręcz przeciwnie należy to uczynić. AMEX nie może samodzielnie w tej sprawie zrobić nic, gdyż nie posiada do tego dostępu, a w dodatku XXXXX nie płaciła prowizji do Amex tylko do PayPal!
 
4. konsultant wielokrotnie powtarzał o konieczności kontaktu ze strony Paypal i dokonania zgłoszenia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa oraz zgłoszeniu dowodów! Doradził również, że musi istnieć możliwość złożenia odwołania bezpośrednio do Paypal. Podsumowując - Paypal jest opiekunem i reprezentantem XXXX na czas tej transakcji i w czasie jest trwania sporu między XXXX a nabywcą jest wręcz zobowiązany do reprezentowania nas. Składanie oświadczeń w stylu "bank kupującego zamknął sprawę lub odrzucił..." jest nieprawdziwe i niezgodne zarówno z logiką jak i z tym co faktycznie twierdzi bank! Domagamy się zatem podjęcia działań zgodnie z tym jakie są oczekiwania i firmy Amex jak i nasze.....



MAIL 4


--- Treść przekazanej wiadomości ---Temat: Re: Reply to the claim of PP-D-48265789 ---> PILNE (KMM193495156V9604L0KM)
Data: Tue, 7 Jan 2020 11:32:41 +0100



Szanowna Pani Izabelo, zaczynam mieć wrażenie że rozmawiam z programem a nie żywym człowiekiem. Opary absurdu zaistniałej sytuacji na prawdę powodują, że jeśli nie uzyskamy wsparcia z Państwa strony, zainteresujemy sprawą jak najwięcej mediów i organów prawnych.
- zostaję waszym klientem gdzie kontrahent wpłaca mi pieniądze za towar jaki sam wybiera. Wy zatrzymujecie sporą prowizję za wpłatę, za przewalutowanie i jeszcze za zmianę rachunku!
- ja wysyłam towar do kontrahenta, on go otrzymuje po czym nikomu NIC nie zgłaszając chce aby AMX zwrócił mu pieniądze, jego bank to robi zabierając z naszego konta! - ponieważ ani kontrahent posługujący sie nieprawdą ani jego bank się z nami nie kontaktują i traktują wg Was jako sprawę zamkniętą nie interesuje nikogo że towar nie został zwrócony!
- ja zatem zostaje ze stratą za towar, który nie został zwrócony i nikt go nie chce oddać, z prowizjami, opłatami za transakcję, przewalutowaniem itp!
- tymczasem ktoś kto posługuje się nieprawdą i nie zamierza się z nami kontaktować ma za darmo towar o wartości 4200 USD! I unika kontaktu!
- bank kontrahenta twierdzi że mamy prawo się odwoływać KILKA razy za pomocą PayPal ale PayPal twierdzi że po jednej próbie przekazania wiadomości wątek został zamknięty
- zgłaszane przez nas dowody o tym że jest to wyłudzenie towaru nikogo zatem nie interesuje? I to jest legalne - zatrzymanie towaru i pieniędzy?
- no i kto kłamie? 2 różnych pracowników AMX którzy wmawiają nam że należy odwoływać się od decyzji i zgłaszać nieprawidłowości czy pracownik PayPal który mówi że sprawa została zamknięta z powodu że została zamknięta i nie można nic już zrobić? Pani wybaczy, ale wydawało mi się że żyjemy w XXI wieku i jeśli informujemy Państwa krzycząc "RATUNKU KRADNĄ!!!!" to podejmujecie działania a nie tłumaczycie się w stylu, "przepraszam ale nie widzimy bo patrzymy akurat w innym kierunku.... "



MAIL 5


--- Treść przekazanej wiadomości ---Temat: Fwd: Re: Reply to the claim of PP-D-48265789 ---> PILNE (KMM193495156V9604L0KM)
Data: Tue, 7 Jan 2020 20:59:04 +0100


 Szanowna Pani,
Ta więc po przeprowadzeniu właśnie TRZECIEJ rozmowy bezpośrednio z bankiem obsługującym kontrahenta sprawa ma się następująco:
 ! PayPal - czyli Pani karmi nas informacją w stylu: "rozumiemy pana ale nic nie możemy zrobić ponieważ bank zakończył sprawę"
    a gdy 3 razy dzwonimy do banku American Express do działu zajmującego się chargeback od różnych osób otrzymujemy komunikat:
 "! to nie prawda, sprawa wcale nie musi być zamknięta jeśli PayPal jako podmiot pośredniczący zgłosi nieprawidłowości. "
Dodatkowo zasięgnąłem także informacji prawnych i łańcuch powiązań jest nast:
Ja zawarłem umowę z Państwa firmą w sprawie tej transakcji
Państwo z American Express
Zatem wszelkie nieprawidłowości muszę zgłaszać do Państwa a Państwo MUSZĄ - MAJĄ OBOWIĄZEK podjąć czynności w przypadku
naruszeń prawa. Bo inną sprawą jest kwestionowanie chargeback w przypadku gdy dochodzi do zwrotu towaru lub jest konakt z kontrahentem
a innym przypadkiem jest zgłoszenie iż kontrahent posługuje się nieprawdą, unika kontaktu i nie zamierza dokonać zwrotu towaru.
Reasumując:
Bank kontrahenta twierdzi że sprawa nie jest zamknięta jeśli PayPal podejmie działania, Bank kontrahenta twierdzi że nie rozumie dlaczego PayPal przekazuje nam informacje inne niż prawdziwe
Bank kontrahenta twierdzi że nadal możemy wstrzymać lub odwrócić proces chargeback lub spowodować aby kontrahent dokonał zwrotu
lub zatrzymania towaru
Bank kontrahenta twierdzi że nasza firma powinna kontaktować się i zgłaszać sprawę oraz być reprezentowana przez PayPal
Prawo i logika mówią to samo! Że nie można kupić np telewizora 70`` za 4200 USD zgłosić nieprawdziwe informacje i uzyskać chargeback po czym zatrzymać TV, pieniądze i unikac telefonów, maili nie zwracając towaru!
Oczekuję zgodnie z tym co mówi bank American Express że jako firma pośrednicząca i strona tej transakcji wykonają Państwo krok skoro sam bank tego oczekuje! Uchylanie się od tego będzie tożsame z ochroną działalności naruszającej prawo. 


------------------------------------

Odpowiedzi od Paypal:


- ich procedury powodują ze nie moga już NIC zrobić, 

- jeśli chcę mogę wysłać skargę na ich działanie LISTEM zwykłym do ich siedziby w Luksemburgu

- jest im przykro i rozumieją moją trudną sytuację

- nie mogą już odpowiadać na moje 2 ostatnie maile bo swoje stanowisko zamieścili w poprzednich 2 uzasadnieniach
 

------------------------------------

Wchodzę na konto Facebook na Paypal i czytam że takich osób jak ja jest masa.... ! W komentarzach:



Krzysztof XXX: Jesteście ZŁODZIEJAMI.
Prowadzicie: Program Ochrony Oszustów.


Daroo XXXX: ODRADZAM UŻYWANIA TEGO GÓWNA JAKIM JEST PAYPAL DZIŚ DOSTAŁEM SALDO UJEMNE ZA TO ŻE KUPUJĄCY KUPOWAŁ ODEMNIE PRZEDMIOTY W GRACH KTÓRE OTRZYMAŁ I PO PARU MIESIĄCACH COFNOŁ PŁATNOŚĆ I ZDJELI MI Z KONTA . NIGDY NIE SKORZYSTAM WIĘCEJ Z TEGO GÓWNA JAKIM JEST PAYPAL ORAZ PRZESTRZEGAM PRZED UŻYWANIEM TEGO BO NA TYM GÓWNIE MOŻNA WYŁUDZIĆ PIENIĄDZE RAZ DWA . NIE POZDRAWIAM


Ewa XXXX Mamy podobną sytuację: wysłaliśmy klietnowi towar na adres przed niego podany. Klient odebrał (co widnieje w statusie jego poczty, i naszej poczty też) i poinformował PP, że przesyłki nie dostał. Poczta Polska, pomogła nam nie tylko uzyskać potwierdzenie z poczty docelowej, że klient odebrał, ale i skan karty odbioru. Z jego imieniem, nazwiskiem, numerem dowodu osobistego i własnoręcznym podpisem. A co PP mówi? Ze kasa się należy klientowi, i że to nasza wina, że wysłaliśmy na inny adres niż widnieje w PP.. Koleś sobie nawet zdjęcia z naszym produktem wrzucił na FB- a PP nadal: trzeba było wysłać na adres rejestracyjny klienta.. I jesteśmy w plecy kilkaset złotych.


Filip XXXXX: Mam podobną sytuację. PAYPAL jest idealnym narzędziem dla złodziei oraz oszustów. Okradanie sprzedawców z ich mienia nigdy nie było tak proste. Odradzam korzystania z tego serwisu.


Treści powiązane (12)

PayPal od 9 kwietnia przetrzymuje moje pieniądze i nie pozwala mi ich wypłacić

trumnaiurna
z wykop.pl
  • 77

PayPal cynicznie łamie RODO - i co mu zrobisz?

trumnaiurna
z wykop.pl
  • 60

Komentarze (381)

najlepsze

Drizx
Drizx
08.01.2020, 13:20:37
  • 429
Niestety paypal jest bardzo przychylny dla kupujacych i jest masa cwaniaczkow probujacych to wykorzystac
  • 52
krakowiak
krakowiak
08.01.2020, 13:23:45
  • 413
@Drizx: Teraz to wiem, ale kurde nie sądziłem że w XXI wieku można zatrzymać TOWAR za tyle kasy, otrzymać za niego zwrot w 100% i przestać odbierać korespondencje od sprzedawcy, nie kontaktować się z nim i nie chcieć ani zwrócić towaru ani wskazać gdzie on jest! ŻART!
Daleki_Jones
Daleki_Jones
08.01.2020, 13:33:24
  • 339
@krakowiak: Jesteś przekonany, że zostałeś okradziony ale nie na tyle, żeby zgłosić podejrzenie popełnienia przestępstwa?
Koliat
Koliat
08.01.2020, 13:37:23
  • 78
@Daleki_Jones: To ostateczność, z reguły ludzie starają się załatwić sprawę polubownie. Jeśli Paypal oleje temat to bym na miejscu OPa rozważał kroki prawne
JagodoweMango
JagodoweMango
08.01.2020, 14:09:47
  • 156
O PayPalu takie informacje chodzą już od ponad 10 lat, komentarzy i przykładów jest mnóstwo. Sam w podobny sposób miałem zawieszone konto i zamrożone środki (kilka tysięcy złotych) przez pół roku, a było to ponad 9 lat temu. Paru cwaniaczków próbowało ode mnie odzyskać pieniądze po sprzedaży, choć miałem wszystkie dowody na wysyłkę - ten sam schemat - charge back, nieautoryzowane użycie karty. W moim przypadku zakończenie było w 70% pozytywne, bo
  • 4
krakowiak
krakowiak
08.01.2020, 14:21:12
  • 3
@JagodoweMango:

a jak udało Ci się zakończyć sprawę? Na własną rękę po za PayPal?
JagodoweMango
JagodoweMango
08.01.2020, 14:28:48
  • 57
@krakowiak: Tak naprawdę, to przez ponad pół roku myślałem, że stracę wszystko. Nic do nich nie docierało, środki na koncie były zamrożone, konto zawieszone - "do czasu wyjaśnienia sprawy", parę dni przed upłynięciem czasu dostałem dobre i złe wiadomości. Większość środków została odmrożona, wypłaciłem je i już nigdy nie używałem PayPala. Próbowałem jeszcze coś wskórać ze straconymi środkami, ale bez powodzenia.
Artic
Artic
08.01.2020, 20:15:28
  • 1
@JagodoweMango: Ale jak sprzedajesz na ebay to nie masz wyjścia
eloar
eloar
08.01.2020, 14:05:28
  • 145
@krakowiak powodzenia.
W zależności od interpretacji doszło do "przywłaszczenia mienia o znacznej wartości", albo "oszustwa". Wg naszych przepisów PayPal może zostać uznany za wspólnika, bo czerpał z procederu korzyści.
  • 11
krakowiak
krakowiak
08.01.2020, 14:19:54
  • -20
@eloar: minusem jest to że PayPal nie ma siedziby w Polsce tylko w Luxemburgu...
eloar
eloar
08.01.2020, 14:24:11
  • 79
@krakowiak: nasze prawo na szczęście nie jest zbyt różne od europejskiego, choć kłopotem jest ustalenie gdzie doszło do przestępstwa
Awganowicz
Awganowicz
08.01.2020, 15:52:42
  • 7
choć kłopotem jest ustalenie gdzie doszło do przestępstwa


@eloar: o ile się orientuję, to nie jest taki problem. W przypadku ataków hakerskich czy innej podobnej działalności w necie stosuje się podobną zasadę do podatkowej. Jest osoba poszkodowana mieszkająca w PL, mająca tu swój "ośrodek interesów życiowych" oraz osoba dopuszczająca się przestępstwa mieszkająca w X. Przestępstwo można zgłaszać zarówno w kraju poszkodowanego i/lub przestępcy. Tutaj mamy jeszcze dodatkowo pośrednika/pasera - także dokładamy
a.....9
konto usunięte 08.01.2020, 14:06:01
  • 122

Komentarz usunięty przez moderatora

getin
getin
08.01.2020, 14:55:28
  • 6
@aga69: chargeback trwa z 3-4 miechy, szkoda, że nie z mastercard, który jest przychylniejszy na tkie reklamacje
borowa90
borowa90
08.01.2020, 15:51:22
  • -2
Kolega @getin ma rację. W sprawie chargeback są dwie instancje. W pierwszej zwykle sprzedający po dostarczeniu dowodów ma szansę otrzymać rozstrzygnięcie korzystne dla siebie. W przypadku, gdy kupujący odda sprawę do ponownego rozpatrzenia, sprzedający ma bardzo nikłe szanse na utrzymanie pieniędzy. Nawet bardzo dobrze udokumentowana sprzedaż, wysyłka i korespondencja kończy się zazawyczaj zwrotem dla kupującego.

Sprawa potrafi się ciągnąć miesiącami.
Ssssse
Ssssse
08.01.2020, 17:08:34
  • 3
@aga69: właśnie dlatego wole iść do sklepu niż kupować przez internet. Ewentualnie odbiór własny ale często to sie mija z celem
tojastefan
tojastefan
08.01.2020, 14:44:04
  • 97
paypal to rak, wszedzie gdzie moge o tym pisze i ostrzegam, przetrzymywali moje pieniadze (kwote ponad 50 tys $) ponad 6 miesiecy, rozbilo sie o prawnika, kontakt z paypalem jest prawie niemozliwy, odpisywali jakies bzdury mialem wrazenie ze rozmawiam z botem.
  • 4
xinn
xinn
08.01.2020, 15:41:05
  • 0
@tojastefan: Podali chociaż powód blokady?
tojastefan
tojastefan
08.01.2020, 15:45:31
  • 20
@xinn: tak podejrzewali ze robie jakies nieczyste interesy i ze sie boja chargebacka i ze musza mi zablokowac kwote na koncie jako gwarancje ( ͡° ͜ʖ ͡°) co bylo wyssane z palca, a wplaty mialem od *doslownie* tysiecy osob. to bylo tez 10 lat temu ale nie sadze zeby od tego czasu cos sie zmienilo
a.....d
konto usunięte 08.01.2020, 21:36:14
  • 5
@tojastefan: na czymś elon musk tych milionów się dorobił xD
SaycoRa
SaycoRa
08.01.2020, 14:59:21
  • 66
Znajdź człowieku prawnika na miejscu.Niech on cię reprezentuje i niech nawet całe 4200$ dla siebie skasuje,ale jako pełnomocnik złoży doniesienie do odpowiednich organów (fałszywe zeznania,wyłudzenie itp.) i jest spora szansa,że się gnojek posra i odkręci wszystko.Ja bym od tej strony uderzył.Przy okazji może przygotować pismo procesowe przeciw PayPalowi opierające się na przepisach dotyczących odwołania od decyzji banku i potwierdzeniu braku aktywności PayPal w tej sprawie doprowadzenie do straty poprzez zaniechanie czy coś
  • 2
Martini12
Martini12
08.01.2020, 16:28:18
  • 0
@SaycoRa: konkretnie i do rzeczy, brawo!
o taki wykop nic nie robilem.
murinius
murinius
09.01.2020, 00:22:30
  • 1
@SaycoRa: fajnie to wszystko brzmi, ale realnie szanse są niewielkie. walka z korporacja zawsze jest skazana na porażke.
nophp
nophp
08.01.2020, 14:51:18
  • 60
Jak skończyłem korzystać z paypala 5 lat temu.
1. Sprzedałem coś przez internet za 200 zł. i kupujący uparł się na paypala.
2. Wysłał pieniądze, ja wysłałem to co miałem.
3. Kupujący zgłosił oszustwo chociaż sam pisał na e-maila, że wszystko jest ok.
4. PayPal zabrał kasę.
5. Pisanie do nich nic nie dało.
6. Jak kupujący wspomina o paypalu to już wiem, że coś kombinuje.
kilokupypoprosze
kilokupypoprosze
08.01.2020, 15:17:14
  • 56
Jak masz jego dane to wal na storne IRS i podaj go o oszustwo podatkowe (Unreported Income, Organized Crime, Failure to Pay Tax). Gwarantuje ze sie tym zainteresuja. IRS nie w kulki sie nie bawi. Wyplelnij formularz, zalacz dowody i slij...
https://www.irs.gov/individuals/how-do-you-report-suspected-tax-fraud-activity
  • 1
kilokupypoprosze
kilokupypoprosze
08.01.2020, 16:04:37
  • 29
...jeszcze lepiej skontaktuj sie z urzedem skarbowym na poziomie stanowym. Komunikacja pomiedzy federalnymi IRS a stanowymi jest dosc kiepska i moze zajac to wieki. Zloz podanie do stanowego, kazdy stan ma swoj "State Tax Revenue Office". Powodzenia.
Rzetelny_89
Rzetelny_89
08.01.2020, 15:02:39
  • 50
Czy tylko ja tak mam, że jak słyszę "PayPal" to myślę "Przekręt"?
  • 1
I.....u
konto usunięte 08.01.2020, 15:41:26
  • 20
@Rzetelny_89:
źródło: comment_LFfPHX6dalawYPNc3THR0BswZot854lD.jpg
hao
hao
08.01.2020, 14:49:00
  • 50
Typowy PayPal - mnie zablokowali raz konto, gdy podróżowałem w Ghanie. Wiecie jak to jest nagle zostać w kraju 3-go świata bez kasy i nie mając nawet możliwość wynająć pokoju, czy zakupu biletu do domu? Było super :-)
Nigdy więcej.
Po drugie primo, ich prowizje walutowe to MASAKRA!
  • 14
L.....8
konto usunięte 08.01.2020, 14:54:51
  • 19
Wiecie jak to jest nagle zostać w kraju 3-go świata bez kasy


@hao: brzmi fajowo :-)
ale osobiście to się nie ruszam bez paru stówek usd (ryzykując oczywiście że jakiś lokalny seba postanowi sobie je wypłacić stosując perswazję bezpośrednią)

ps
no i co zrobiłeś ?
Kazdyziomzbierazlom
Kazdyziomzbierazlom
08.01.2020, 15:09:15
  • 3
@Luki_78: do ambasady poszedł?
ggol
ggol
08.01.2020, 15:09:40 via iOS
  • 1
@hao: czasem gnoje blokuja, jak zalogujesz się z innego IP. To samo robi Skrill. Zawsze wystarczył mi jeden telefon i rozmowa z konsultantem, w Skrillu odblokowywali. Nie wiem jak PP jednak, nie używam już tego gowna i wszystkim radzę trzymać się od PP z daleka. Payoneer i Skrill są w porządku dla sprzedawców, jako kupujący niestety nie masz tam takiej ochrony jak na PP.
bojesieminusow
bojesieminusow
08.01.2020, 14:54:55
  • 46
@krakowiak Ja sprzedawałem drobne rzeczy na PayPalu najczęściej od 3-10$, jeżeli kupujący zrobił spór bo stwierdził "ze nie dostał" przedmiotu i zrobił chargeback to oprócz tych 3-7 dolarów jeszcze dostawałem -20$ na jakieś opłaty bankowe jeżeli rozpatrzyli pozytywnie na korzyść kupującego czyli byłem 27 dolarów w plecy bo przedmiotu i tak nie odzyskałem. PayPal to złodziejstwo w skład sprzedanego towaru wchodzi prowizja dla eBay 10%, stała opłata dla PayPal coś koło 50
  • 6
ggol
ggol
08.01.2020, 15:12:35 via iOS
  • 12
@bojesieminusow: właśnie słyszałem, ze ostatnio te złodzieje przeobrzydliwe wprowadziły dodatkowe obciążenie rzędu -$20 przy przegranej sprawie, przecież to jest absurd, zwłaszcza jak ktoś sprzedaje rzeczy za drobne kwoty, jak Ty. Jakby im nie wystarczały chore prowizje...
bojesieminusow
bojesieminusow
08.01.2020, 15:20:57
  • 8
@ggol: zapomniałem jeszcze napisać, że nie możesz przelać dolarów z PayPala na dolary np na konto walutowe w Polsce tylko jeżeli chcesz wypłacić a masz dolary na koncie to musisz to przewalutować na złotówki, jak teraz patrze na dzień dzisiejszy za 1$ PayPal wysyła ci na konto 3.66 a dzisiejszy kurs to 3.82, niby grosze ale jak po jakimś czasie ci się uzbiera parę tys. do wysłania na swoje kotno to
ggol
ggol
08.01.2020, 15:46:14
  • 9
@bojesieminusow: To jest wlasnie najgorsze, ze nie mozna wyplacic bezposrednio w USD na konto walutowe, a ich kursy to rozboj w bialy dzien. Wpierw tna Ci na oplatach, potem na wyplatach i koniec koncow masz przynajmniej 10% mniej zaplaty za usluge niz powinienes.
Kliko
Kliko
08.01.2020, 14:59:28 via Wykop Mobilny (Android)
  • 43
Ludzie w 2020 nadal nie wiedzą, żeby nie przyjmować płatności paypapem? Myślałem, że to już wiedza powszechna. Paypal tylko do kupowania się nadaje.
  • 1
saint
saint
08.01.2020, 16:00:09 via Wykop Mobilny (Android)
  • 7
@Kliko: Też nie. Jak kupowałem z Chin i majfriendy, które w jakimś stopniu mają wpisane w DNA żeby kupującego na kasie przerobić to się zakładało spór, a PayPal zamykał konto jak masz więcej niż 5 sporów w ciągu roku "bo tak" (takie sformułowanie usłyszałem od konsultanta PayPal na ich gównolinii) i jeszcze, że mogą kiedy chcą na pytanie o wskazanie konkretnego punktu gównoregulaminu nie potrafił wskazać więc się rozłączył.
etutuit
etutuit
08.01.2020, 15:19:44 via Wykop Mobilny (Android)
  • 39
@krakowiak PayPal zasłania się tym, że firma która obsługuje płatności jest zarejestrowana w Luksemburgu i tam trzeba się kontaktować. Nie przejmować się tym i słać na PayPal Polska, wedle prawa jeżeli mają przedstawicielstwo na terenie kraju to odpowiada ono za takie sprawy. Słać pisma, wezwania do zapłaty, nie odpuszczać, szarpać się z nimi. To zwykli oszuści ale jak zostaną zmuszeni to pieniądze oddadzą.
shaki24
shaki24
08.01.2020, 15:16:21
  • 36
paypal to scam - o podobnych problemach czytam co jakis czas. Nudne to juz.
A jakies 15 lat temu sam bylem w identycznej sytuacji. Amerykanin kupil ode mnie przedmiot, po czym zrobil chargebacka na karcie ktora sie poslugiwal - paypal otrzymal ode mnie komplet informacji, historie korespondencji, dowod nadania, etc. etc. A i tak pieniedzy nie otrzymalem. Bo nie,
5 lat temu handlowalem na ebay - mieszkalem juz w UK. Sprzedawalem setki
  • 4
tomaszs
tomaszs
08.01.2020, 19:46:53
  • -2
@shaki24: mysle ze moze chodzic o to ze klient jest w klasycznym modelu slabsza strona transakcji. Tylko ze tak nie jest tak zawsze np. Z PL do USA albo gdy drobny sprzedawca sprzedaje. Ten model ochrony obecnie jest juz nieaktualny. Ale istnieje. Niestety jak sie prowadzi biznes a nie ma się kapitalu na przetrwanie takich spraw to tak sie konczy.

Normalnie to by bylo oddane do prawnika i tu by sie
shaki24
shaki24
08.01.2020, 20:05:19
  • 3
@tomaszs:
Doskanale rozumiem ich model dzialania. Dla paypal klientem jest płacacy i paypal zrobi wszystko by ich forma platnosci, byla bezpieczna (nawet kosztem odbierajacego platnosc), szybka i bezproblemowa.
To samo ebay (zreszta ebay kupil paypal kilka lat temu). Nawet rating na ebay jest powiazany z tym jak zalatwiasz claimy klientow w tym jawne proby oszustwa. Jezeli zostawiasz sprawe do rozstrzygniecia przez paypal i ja przegrasz (tzn. paypal stanie za kupujacym a
K.....z
konto usunięte 09.01.2020, 13:07:16
  • 0
@shaki24: jaki to byl typ towarów?
towarzysz_Jan_Winnicki
towarzysz_Jan_Winnicki
08.01.2020, 15:04:41
  • 31

Komentarz usunięty przez moderatora

dwukropekD
dwukropekD
08.01.2020, 15:11:51
  • 8
@towarzysz_Jan_Winnicki: XD

Oni tak w #!$%@? lecą na całym świecie i nikt im nic nie robi a ty ich chcesz wpisywać na listę ostrzeżeń KNF.

Może niech jeszcze Amazona tam wpiszą bo robi to samo.
ThomasE
ThomasE
08.01.2020, 15:45:34
  • 5
@towarzysz_Jan_Winnicki: PayPal to USA, więc tak jak z naszym rządem, przyjechała ambasador Georgette Mosbacher i nagle można refundować drogi lek. Tak więc tak jak mówił rabin Szalom Ben Stambler:
"Mądrzejsze jest nie wspomnieć o tym, bo to wcale nie jest podobne".
Dlatego też wiele państw nie robi nic z paypalem.
UczesanyPedryl
UczesanyPedryl
08.01.2020, 18:07:17
  • 9
@towarzysz_Jan_Winnicki: Gdyby zwykły szarak tak kombinował jak Paypal to dawno za kratami by siedział, tu żadne ostrzeżenia tylko prokuratura jest potrzebna ale nikt żydostwa z USA nie ruszy bo sypną odpowiednim osobom i wszystko jest wporzo.
ggol
ggol
08.01.2020, 14:54:54 via iOS
  • 26
Typowy paypal, ja również straciłem ponad 2000 USD poprzez nieuzasadnione chargebacki. Nie cierpię tej platformy, ale jak sprzedajesz na ebayu, nie ma alternatywy.
  • 3
Nelson2004
Nelson2004
08.01.2020, 23:57:41 via Android
  • 0
@ggol a nie mogą Ci wpłacać na konto walutowe lub revolut?
ggol
ggol
09.01.2020, 00:05:33
  • -3
@Nelson2004: nie wiem, bo mam wyrobiona karte prepaid i tylko jej uzywam
K.....z
konto usunięte 09.01.2020, 12:50:08
  • 1
@ggol: przy okazji czym handlujesz?
mike-mo
mike-mo
08.01.2020, 15:07:47
  • 23
1. Dostajesz kasę od PP
2. Wypłacasz
3. Wysyłasz towar kupującemu

Inaczej rosyjska ruletka
  • 19
dwukropekD
dwukropekD
08.01.2020, 15:13:17
  • 12
@mike-mo: W przypadku nowych kont blokują środki na czas transakcji. Nie wypłacisz od razu.
PR08L3M
PR08L3M
08.01.2020, 15:13:55
  • 7
@mike-mo: nie wypłacisz zanim kupujący nie potwierdził . Pieniądze będą zamrożone .( Przy fakturze na pp)
mike-mo
mike-mo
08.01.2020, 15:17:02
  • 14
@PR08L3M: to już chyba zależy od tego, jak sięz kupującym umówisz. Jeśli kupujący wymaga mrożenia, to rezgnujemy z tej formy sprzedaży. Albo rezygnujemy z kupującego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
FiranMercury
FiranMercury
08.01.2020, 15:18:43 via Wykop Mobilny (Android)
  • 20
Ooo, cieszę się że są takie artykuły, ponieważ okazuje się ( ͡° ͜ʖ ͡°) że nie warto korzystać z usług PayPal w Polsce. Istnieje prawdopodobieństwo utraty swoich pieniędzy z powodu polityki tej firmy
deeuss
deeuss
08.01.2020, 16:18:03 via Zakop
  • 16
Miałem podobną sytuacje. Niemiec kupił ode mnie na ebayu przedmiot za 300euro, podczas wysyłki pytał kiedy otrzyma paczkę, więc wysłałem link do śledzenia.
Po otrzymaniu paczki zgłosił do PayPal nieautoryzowaną transakcję i chciał kasę z powrotem.
Niestety był na tyle tępy, że do konta ebay i paypal użył firmowego maila, a po wpisaniu domeny z maila w przeglądarkę okazało się, że jest na liście czołowych pracowników tejże firmy jako dyrektor działu sprzedaży.
  • 4
Mathouse88
Mathouse88
08.01.2020, 17:11:58 via Zakop
  • -2
@deeuss: napisałeś do firmy ze takiego mają "wzorowego pracownika"? Może dostałby dyscyplinarkę
źródło: comment_Cx7WZOUTXuhx7HBy5jRMmBoCDuNq4aHs.jpg
deeuss
deeuss
08.01.2020, 23:21:03 via Zakop
  • -3
@Mathouse88: mógłby mnie wtedy ciągać po sądach :)
d.....n
konto usunięte 09.01.2020, 00:43:35
  • 1
@deeuss:

mógłby mnie wtedy ciągać po sądach :)


niby za co? brawo za tchórzliwą postawę. scammer scammuje dalej.
qba82222
qba82222
08.01.2020, 16:12:24
  • 16
Po 1. Jeżeli nie używałeś wcześniej paypala i nie znasz ich opłat, to nie robisz pierwszej transakcji na kwotę ponad 4k$, tylko coś małego, żeby zorientować się ile biorą.

Po 2. Nie wysyłasz tak dużego zamówienia nie sprawdzonemu klientowi, proponujesz wysyłać partiami, klient zamawia i opłaca pierwszą partię. Potem zamawia kolejną, w razie otwarcia roszczenia wskazujesz, że klient po otrzymaniu zamówienia dokonał kolejnego, więc jest zadowolony.

Po 3. Absolutnie nigdy nie wysyłasz
piwotomojepaliwo
piwotomojepaliwo
08.01.2020, 15:57:54
  • 15
@krakowiak:
Podstawowa zasada - odmawiać wszelkich zagranicznych transakcji przez PayPal, pobranie itp. Tylko przedpłata na konto walutowe lub krajowe.
Bul dupy jest nieziemski jak trzeba odmówić "interesu życia" ale za to się śpi spokojnie :)

Nie wiem z jakiej branży jesteś ale pokazujesz kontrahentowi komentarze, opinie itp. pokazujesz że jesteś wiarygodny i jak nie jest oszustem albo jakimś zagranicznym januszem to zrobi ci przelew a jak odmówi to znaczy że prawdopodobnie
ZasilaczKomputerowy
ZasilaczKomputerowy
08.01.2020, 15:00:13
  • 14
PayPal to syf. Należy to bojkotować.
ixem
ixem
08.01.2020, 13:41:29
  • 14
Masakra jakaś! Tyle kasy zamrożone i teraz się użerać, dodatkowe koszta i jeszcze nie wiadomo jak się skończy
  • 3
meh123
meh123
08.01.2020, 15:15:09
  • 20
@ixem: zamrożone? ukradzione
B.....n
konto usunięte 08.01.2020, 15:24:18
  • 2
@ixem: poczekaj aż ludzie się dowiedzą co to jest chargeback i zaczną płacić kartą a potem grać głupa, że nie dostali paczki. Ale to głównie jest bat na nieuczciwych sprzedawców którzy myślą, że mogą sprzedawać złom bo klient gówno może.
ggol
ggol
08.01.2020, 15:49:58
  • 0
@Baccon: Chargeback w banku to jednak troche zadymy, przynajmniej w Polsce, plus dostarczanie dowodow, papierologia. Jesli chodzi o PP, sa to dwa kliki online ze strony oszusta. Wydaje mi sie, ze ludzie wiedza o chargebacku, ale go nie naduzywaja. Ja zawsze, jak oplacam cos drozszego niz 1000zl uzywam karty (np. wakacje).
g.....u
konto usunięte 08.01.2020, 16:36:47
  • 13
"PayPal #!$%@?ć prądem".
Po tym jak się naczytałem o przypadkach refunda i robienia minusa na koncie, o tym jak przetrzymują pieniądze, blokują konta itp. to stwierdziłem, że nie chcę mieć do czynienia z tym gównem.
Vit77
Vit77
08.01.2020, 15:11:53
  • 13
NIGDY WIĘCEJ TEGO GÓWNIANEGO SERWISU. Jako sprzedawca zawsze unikałem. A jako kupujący? Spróbowałem w zeszłym roku dwa razy. To serwis przychylny to jest dla oszustów. Póki co na dwóch ostatnich transakcjach z PayPalem straciłem 75$ + 45$. Pierwsza, bo moją kartę dolarową przewalutowali na złotówki, a potem spowrotem na dolary (waluta sprzedawcy)... a następnie przy chargeback zrobili dokładnie to samo! z 500$ zapłaconych, wróciło do mnie 425$. Najpierw support przepraszał, że to
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 1 z 5
  • >
  • Wykopujący (1613)
  • Zakopujący (8)

Hity

tygodnia

Obajtek: „Wpuszczając NIK do Orlenu złamałbym prawo”
4427
"Wziełem paragon, chleb za 2.99 zł "
4255
[Dla przypomnienia] Miłosz Kłeczek czołowy sługus TVPiS to syn konfidenta SB
4093
Najważniejsza część konferencji Adama Glapińskiego
4076
Popatrzcie dzieci. Tak wygląda Dyzma.
3986
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #pieniadze
  • #firma
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #gospodarka
  • #wydarzenia
  • #praca
  • #prawo
  • #energetyka
  • #mojkrajtakipiekny

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki