Spotkałem się z ciemną stroną elektryków. Kolejki, zastawianie i odpinanie aut.

Tego tekstu miało nie być. Kolejki pod ładowarkami, na które trafiłem w okresie świątecznym, to anomalia – wina dni, gdy wszyscy mają wolne. Coś we mnie jednak pękło, gdy wróciłem do ładującego się auta i zobaczyłem, że się nie naładowało, bo zostało odpięte.

- #
- #
- #
- #
- 585
Komentarze (585)
najlepsze
Jedno wielkie XD z kierowcy Ioniqa, który stricte miejski samochód wziął na wyprawę do Wrocławia i Warszawy, a potem zamiast jechać do domu i się naładować pod ''siłą'' (której pewnie nie ma), to buja się po mieście dla zdjęcia podpiętego pod ładowarkę samochodu.
Tylko *ropa* (ⴲ﹏ⴲ)
Prąd darmowy to kosztów nie liczą ale jego produkcja kosztuje i nie jest darmowa.
Tylko czekać aż wprowadzą płatne ładowania i zaraz się okaże że większość elektryków będzie z przyczepkami jeździło, a na przyczepce agregat prądotwórczy.
Wyobraźcie sobie, że w Polsce 10% (czyli jakieś 2,2 - 2,8 mln) aut to elektryki. Już widzę jak większość ładuje się jednocześnie wieczorem i sieć wcale nie jest przeciążona ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@szyps: Będą ładować się w nocy gdy sieć wręcz potrzebuje aby było zużycie. Tu z pomocą przyjdzie taryfa nocna i tańszy prąd. Jak myślisz co wybierze właściciel samochodu elektrycznego?
@szkorbutny: nie wiem czy by zdążyli elektrykiem jechać tam i wrócić przed Wielkanocą.
https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/elektromobilnosc-samochody-elektryczne,114,0,2396018.html
Jak ja liczyłem, to licząc 5 zł za litr benzyny jedna kWh kosztuje 3 zł.
Przy pewnych agregatach można zejść do 1,5-2 zł/kWh. znacznie drożej, niż z elektrowni.
https://www.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/grupy-dyskusyjne/pl.misc.budowanie/5951/re-agregat-pradotworczy-na-olej-opalowy-jako-zrodlo-ci
Wystarczy brać ze sobą agregat prądotwóczy na przyczepkę
https://www.spidersweb.pl/2017/04/hybrydy-mity.html
Prawda jest bowiem taka, że nie każdą hybrydę trzeba ładować. Ba, wiele z nich w
-dokup sobie do niego GARAŻ, albo najlepiej DOM, żebyś mógł sobie naładować przez noc i wypisywać głupoty jak to elektryk jest super na miasto.
-Oh, nie stać cię na garaż czy dom do samochodu? No to co, przedłużacz 100m i ciągniesz ładowarkę z mieszkania jak nie mieszkasz jakoś wysoko, tudzież z klatki, dopóki nie #!$%@? cię jakiś społeczniak. Super
@tellet: Już pomijając ,że to jest zabronione i są za to kary... To chyba nie zdajesz sobie sprawy jak powinien wyglądać kabel do przesyłania takiego prądu na tak dużą odległość i że taki konkretny kabel będzie ważył z kilkaset kilo i już nawet nie wspominam że będzie wart ładne parę tysięcy co dla każdego złomiarza jest nie lada gratką( ͡°
@tellet: 80% blokow i kamienic nie da rady naladowac samochodu przez instalacje elektryczna.
Samochod elektryczny bierze okolo 10A podczas ladowania na 230v. Zapomnisz sie i wywala ci prad. Do tego trzeba miec odpowiednia instalacje, juz nie wspominajac np o ciagnieciu 10A na starych aluminiokach przez cala noc XD
Takie rzeczy to albo w zmodernizowanych budynkach albo nowo budowanych, a
@Norskee: Aha, 2.3 kW na godzinę zabije instalacje w całym bloku? Kurde, dobrze, że w blokach nie ma nigdy 10-20 mieszkań gdzie zupełnym przypadkiem 10-20 różnych osób ogląda coś na swoich dużych telewizorach - nawet oszczędny
@pwlsrs: a ktoby zrozumial Janusza.
Podjeżdżasz na stację, wyjmujesz rozładowaną, wkładasz naładowaną, płacisz ileś tam hajsu i nara ? Wiadomo że taka bateria waży dość dużo, ale Hey, mamy XXI wiek. W starożytności nie takie klocki targali aby budować piramidy. Plus na takiej stacji mógłby istnieć obsługa do takiej podmianki.
Ile mogłoby to trwać ? Łącznie
Chłop używa auta niezgodnie z jego przeznaczeniem i narzeka. Do ferrari też choinki nie zapakujesz i co kiepskie auto?
@Kubaeinstein: Nie za naszego życia.
@Squatlifter: hm raczej optymista z ciebie :) Tesle 3 long range od 0 do 100 na 220V ladowac bedziesz ponad 30 godzin :) bez dostepnej sily do elektrykow nawet nie podchodz
Zakładałem, że byłby pobór np jak 3 czajniki elektryczne czyli np. ok 4000W przez 12h... ale z tego co mówisz to o rząd wielkości więcej trzeba. W sumie siła do domu podprowadzona jest, trzeba by tylko podciągnąć do skrzynki w garażu. No ale to przyszłościowe teoretyzowanie, bo na razie motoryzacja elektryczna nie jest atrakcyjna.
@Squatlifter: Mi z 220V Tesla Long Range sie ladowala od 1% do 100% przez ponad 30h
https://evcompare.io/charging-calculator/
Nie wiem czemu kogokolwiek to dziwi.
Cena takiego samochodu jest zdecydowanie wyższa. Baterie przestają być tak wydajne po latach. Nie rozumiem dlaczego ludzie sobie to robią.
@agent-cooper: Wydajność baterii zależy od przebiegu/cykli ładowania, a nie wieku. Plus tu nie ma aż takiej tragedii, strata 1/4 pojemności po pół milionie kilometrów moim zdaniem jest akceptowalna.