Niemcy budują największą na świecie sieć elektrycznych autostrad dla ciężarówek
Rząd stawia na masową elektryfikację transportu drogowego. Sieć elektrycznych autostrad ma objąć swoim zasięgiem cały kraj i stać się wzorem do naśladowania w kwestiach ekologii dla całego świata.
szyna352 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 31
- Odpowiedz
Komentarze (31)
najlepsze
Pantografy? A co po zjeździe? Ciężarówka musi mieć baterie i to duże, przez co ładowność będzie ograniczona. Na ile te baterie wystarczą?
Oszczędność rzędu 20 tys. euro na 100 tys. km? A ile taka ciężarówka będzie kosztować? Pewnie z 500 tys. euro minimum. A gdzie serwis? A zużywające się baterie? A kto pokryje koszty utrzymania infrastruktury?
Poza tym, to się niczym nie różni od kolei. To już lepiej rozwijać
1) Koszt
Dodatkowy silnik elektryczny mocy ~300 kW waży około 1,5 tony i kosztuje ok. 10 tys. €. Załóżmy, że dodatkowe przeróbki inżynieryjne podniosłyby koszt produkcji o kolejne 5 tys. €. Nowa ciężarówka kosztuje aktualnie ~75 tys. € netto i amortyzuje się przez 5 lat. Elektryczna hybryda kosztowałaby
Komentarz usunięty przez moderatora
czyli twierdzisz, że ktoś świadomie rezygnuje z większego zysku i efektywności?
Ale takie dalekodystansowe trasy tak samo będą działać już na miejscu. Kolo zrzuca kilka palet tu, kilka palet tam i wraca z kolejnym ładunkiem i dalej zarabia. O ile w przypadku bardzo regularnych dostaw, to by się może sprawdziło, to na
@Student_AWAS: Niemcy i w sumie większość UE:
- brak dostępu do złóż kopalnych jak ropa i gaz
- brak surowców ziem rzadkich do produkcji baterii
Rozkręca się konflikt celny Chiny - USA. Konflikt USA - Iran i możliwy paraliż globalnych przepływów.
Niemcy dobrze kombinują - idzie recesja, są nadwyżki finansowe więc ludzi można zagonić do budowy hajłejów jak za czasów Adolfa. Wszyscy zadowoleni
Niemce i Eu w swiatowym konflikcie xD to sa II kategori.