Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko360
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

2643

Morele - tym razem zabierają pieniądze i straszą sądem

Witam. Specjalnie założyłem konto, bo to co wyprawia Morele to już nadaje się do prokuratury. Widziałem, że ludzie chętnie opisują swoje historie to i ja dorzucę trzy grosze.

niedojrzale_morele
niedojrzale_morele
z
wykop.pl
dodany: 29.07.2019, 14:18:47
  • #
    morele
  • #
    morelenet
  • #
    komputery
  • #
    afera
  • #
    oszukujo
  • #
    pozew
  • 375
    • Facebook
    • Twitter

Witam. Specjalnie założyłem konto, bo to co wyprawia Morele to już nadaje się do prokuratury. Widziałem, że ludzie chętnie opisują swoje historie to i ja dorzucę trzy grosze.



W październiku(?) 2016 oddałem im dysk SSD firmy Plextor na gwarancji. Wszystko elegancko, napisali, że dysku nie da się naprawić, że zwrócą mi pieniądze. Pieniądze zwrócili po tygodniu. Minęło kilka miesięcy, postanowiłem kupić sobie nowy dysk SSD do laptopa. Niestety mój wybór padł na Morele. Złożyłem zamówienie, zapłaciłem, zamówienie przyjęte, gotowe do wysyłki. Nagle po 3 dniach dostaje wiadomość, że mam im dopłacić 50 zł, bo inaczej mi tego dysku nie wyślą i jak mi się nie podoba to mogę anulować zamówienie i wtedy zwrócą mi pieniądze w ciągu 14 dni. Zamówienie oczywiście anulowałem. Kontaktowałem się z biurem obsługi klienta w sprawie co oni odwalają. Przepraszano mnie wielokrotnie, mówiono, że przekażą moją sytuacje dalej. 



Teraz przejdźmy do lutego 2017. Dostaję paczkę z Morele. Pierwsze co pomyślałem, że po prawie pół roku postanowili mi odesłać niedziałający dysk. W środku był jednak nowy, najtańszy dysk SSD firmy ADATA. W pudełku nie było nic oprócz tego dysku. Żadnego dokumentu. Na moim profilu na stronie też zero informacji o przesyłce. Byłem święcie przekonany, że przysłali mi to badziewie w ramach przeprosin za to, że próbowali oszukać mnie na pieniądze. Dysk warty jak na tamte czasy około 200 zł (teraz pewnie ze 120-150 zł). Uznałem, że to miły gest.



Grudzień 2017. Dostaje pocztą PRZEDSĄDOWE WEZWANIE DO ZAPŁATY FAKTURY od Morele. Kwota znajoma. Ponad 500 zł które zwrócili mi za dysk oddany na gwarancji. Dzwoniłem, dowiadywałem się. Nikt nic nie wie. Zabawa w głuchy telefon. Ten powie tamtemu, tamten powie mi i tak w kółko. Dowiedziałem się tylko, że faktura jest serwisowa i ma taki a taki numer. Za co faktura, skąd ta faktura, nikt nie był w stanie powiedzieć. Mimo prośby wysłania mi tej faktury, nie otrzymałem jej (do dziś). Dostałem przeprosiny i zapewnienie, że sprawa została przekazana gdzie trzeba. Zero odzewu od Morele. Sprawa ucichła. 



Jak mówi serialowe porzekadło: "mijają dni, mijają lata". Czerwiec 2019. Zepsuł mi się zasilacz do komputera. Kupiony dawno temu w Morele. Gwarancja 5 lat. Odesłałem, reklamacja przyjęta, "proszę podać numer konta, zwrócimy środki". Mamy teraz lipiec 2019. Pieniędzy wciąż nie otrzymałem. Dzwonię do Morele dowiedzieć się, co z moim zwrotem pieniędzy, bo minęły już 2 tygodnie. Kolejna zabawa w głuchy telefon, bo Pani w obsłudze klienta nic nie wiem. Poprosiłem żeby przełączyła mnie do kogoś kompetentnego, bo taki sposób prowadzenia rozmowy jest bez sensu. Pani po drugiej stronie telefonu stwierdziła, że "nie ma u nich nikogo kompetentnego" do kogo mogłaby mnie przełączyć. Okazało się, że kwotę która mieli mi zwrócić wzięli na poczet tej zaległej faktury serwisowej, i że mam im jeszcze dopłacić 80 zł. Gdybym do nich nie zadzwonił, to bym się nawet nie dowiedział, że takie coś miało miejsce. Po prostu zabrali sobie pieniądze bez żadnej informacji. O fakturze nie dowiedziałem się nic poza tym, co powiedzieli mi 2,5 roku temu. Po jakimś czasie Pani oddzwoniła i poinformowała, że przez pomyłkę wysłali mi i pieniądze, i nowy dysk na wymianę (ten wcześniej wspomniany ADATA, który był wolniejszy, miał mniejszą pojemność i był ponad 2 razy tańszy). Poprosiłem o wskazanie, gdzie mogę zobaczyć wspomnianą fakturę, o przesłanie mi jej lub chociażby powiedzenie co fizycznie na tej fakturze jest napisane. Pani kierowała mnie w miejsca na profilu, w których faktury nie było. Prośba o przesłanie faktury została po raz kolejny zignorowana. Dostałem jedynie informację, że to oni decydują w jaki sposób rozpatrują reklamacje i klienci nie mają nic do gadania. Na żadnym etapie reklamacji nie był o mowy o wymianie dysku na nowy, gorszy. Nigdy nikt nie wspomniał, że dysk został wysłany przez pomyłkę (przypomnę - wysłany prawie pół roku po przyjęciu reklamacji i zwróceniu pieniędzy). Powiedziałem, że jak chcą ten dysk to mogą wezwać kuriera i sobie wziąć. Pani powiedziała, że jest już za późno i "mogłem myśleć o tym wcześniej". Zażądałem zwrotu pieniędzy za zasilacz i powiedziałem, że jak chcą, to mogą mnie pozywać do sądu o tą fakturę tak jak obiecywali 2,5 roku temu. Pani powiedziała, że przekaże informację jak tak chcę to rozwiązać, rzuciła "do widzenia" i rozłączyła się. Od tego czasu dzwoniłem do nich 5 razy i za każdym razem obiecują, że dostanę odpowiedź od działu prawnego w ciągu kilku dni. Minęły już prawie 2 tygodnie.



Nigdy w życiu nie róbcie zakupów w tym sklepie. Obciążają klienta swoimi własnymi błędami i jeszcze próbują na nich zarobić. Chyba jestem zmuszony zgłosić sprawę do Rzecznika Praw Konsumenta.

Treści powiązane (2)

Faktura

konto usunięte
z wykop.pl
  • 14

ksiega skarg i zazalen

sanchopancho
z google.com
  • 2

Komentarze (375)

najlepsze

TurboBrajanusz
TurboBrajanusz
29.07.2019, 14:40:05
  • 477
Średnio co kilka miesięcy pojawia się ten sam temat. Morele oszukujo, kradno, kręco i piniendzy nie chco oddać. Przeciętnie inteligentna małpa by doszła do wniosku żeby tam nie kupować. A tu jednak nie. O co chodzi? @niedojrzale_morele
  • 41
niedojrzale_morele
niedojrzale_morele
29.07.2019, 14:53:07
  • 259
@TurboBrajanusz: Nie każdy śledzi wykop całe życie. Ostatnie udane zamówienie złożyłem u nich w 2014.
G.....r
konto usunięte 29.07.2019, 14:58:18
  • 115
@TurboBrajanusz: w Polsce liczy się tylko cena, dlatego co chwilę powstaje jakaś firma zarejestrowana w hostelu dla bezdomnych i rzucają super extra ceny na elektronikę to się plebs rzuca bez sprawdzenia a potem płacz na wykopie bo oszukują, z legitnymi sklepami jest podobnie. Chcesz mieć dobrą obsługę i wzorowo przyjmować zwroty, oddawane na gwarancje rzeczy i inne to musisz odbić na cenie, ale w Polandi to najważniejsza jest cena, #!$%@?ć resztę
D.....o
konto usunięte 29.07.2019, 14:25:38
  • 264
No i cyk wykop.
Niech gniją i upadają
  • 17
S.....8
konto usunięte 29.07.2019, 15:00:06
  • 218
@Deadlyo: To jest #!$%@? dramat. W tamtym tygodniu we wtorek doszła do nich karta graficzna na naprawę gwarancyjną, nadal status zgłoszenia pokazuje "[1_O3] Oczekujemy na dostarczenie towaru", a w czwartek im pisałem żeby już nie czekali bo odebrali i drugiej im nie przyślę.
Pobierz
źródło: comment_baJ4wvhac2GDoFTRPOcqnTwsO2PR1nbN.jpg
LipaStraszna
LipaStraszna
29.07.2019, 16:07:21
  • 57
@SzymonL8: a czemu wybrałeś naprawę gwarancyjną? Wiele osób jak oddaje sprzęt do naprawy nie rozróżnia gwarancji od rekojmi. W większości przypadków rękojmia daje Ci lepsze prawa i nakłada obowiązki na sprzedawcę. Jakbyś oddał na rękojmie, to po 14 dniach z automatu zostaje ona uznana, jeżeli sprzedawca się nie ustosunkuje do Twoich roszczeń.

To samo na Allegro. Pełno sprzętu niby „nowego”, a gwarancja 30 dni xD („odnowiony” przez Janusza IPhone). On może
GeorgeOfRivia
GeorgeOfRivia
29.07.2019, 14:57:01
  • 80
"Nikt nic nie wie. Zabawa w głuchy telefon. Ten powie tamtemu, tamten powie mi i tak w kółko." I tak jest #!$%@? wszędzie. Dosłownie wszędzie. Dopóki coś się nie #!$%@? to jest ok. Potem właśnie jest taka karuzela #!$%@?, że dzwoni się 50 razy. Nikt nic nie wie, nikt nie jest przypisany do danej sprawy. Burdel niesamowity i czekać aż klient "da sobie siana" @morele_net @niedojrzale_morele masz tu ich oficjalny kanał. Zaraz
  • 2
Z.....a
konto usunięte 29.07.2019, 15:46:42
  • 63
@GeorgeOfRivia: Pozdrawiamy, Zespół MBanku ( ͡° ͜ʖ ͡°)
WuBe
WuBe
30.07.2019, 13:52:33
  • 0
że dzwoni się 50 razy


@GeorgeOfRivia: z punktu dowodzenia swoich racji lepiej napisać maila
konciko
konciko
29.07.2019, 15:55:32
  • 72
Wiele bubli z ich strony ale dostałeś dysk, którego teoretycznie nie powinieneś dostać - czego nie zgłosiłeś tylko po p0lackiemu sobie wziąłeś. Chcesz być traktowany poważnie ale sam taki nie jesteś. Teraz za te nieścisłości będziesz się męczył.
  • 7
UznanyEkspert
UznanyEkspert
29.07.2019, 16:03:58
  • 5
@konciko: Była taka cebulowa przypowieść o kalim...( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zuben
Zuben
29.07.2019, 23:29:29
  • 3
Przepraszam bardzo, ale jak ktoś ma taki burdel w firmie, że wysyła z dupy dysk do użytkownika bez jakiejkolwiek rejestracji tego w systemie i dokumentu to jest to co najmniej niepoważna firma. Też bym to miał w dupie.


@WydajnaJednostkaIndywidualna: Jak komuś wypadnie portfel to #!$%@? kasę i powiesz że to nie kradzież bo mógł lepiej go pilnować?
did4skalia
did4skalia
29.07.2019, 16:14:31
  • 40
Mhmmmm:
- zielonka,
- koleś ma nick "niedojrzałe_morele": bardzo trafne, przekonujące i.... dojrzałe, biorąc pod uwagę fakt, że już w drugim zdaniu czytamy, że to co wyprawia Morele to nadaje się do prokuratury...
- żadnych zdjęć, skanów, zrzutów ekranu... nic.

...

Mhmmm. Wykopię, bo IMO spełnia standardy wykopu całkowicie. Aż mi się łezka w oku pojawiła, jak sobie przypomnę pamiętne "złoto" na tym serwisie ( ͡° ͜ʖ ͡°
Pobierz
źródło: comment_0v1ylGDf0KtJ5HPVpGJuKncqgsgUSgvb.jpg
  • 5
niedojrzale_morele
niedojrzale_morele
29.07.2019, 16:36:46
  • 13
@did4skalia: Przeklejam z innej odpowiedzi.

Przypominam, że to był pierwszy raz kiedy w ogóle dowiedziałem się o istnieniu rzekomej zaległości. Nagrania rozmów mam, ale nie będę na razie upubliczniał ze względów prywatności osób pracujących w biurze obsługi klienta.
Pobierz
źródło: comment_lw2ebkv6X15JzW9F5kmgl2ndC5FWSlh8.jpg
Vinczi
Vinczi
30.07.2019, 05:48:51
  • 1
@niedojrzale_morele: o hui, wzywają do zapłaty za fakturę której numeru sami nie znają?
not bad(⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
N.....n
konto usunięte 29.07.2019, 15:47:28
  • 31
Trochę #!$%@?łeś, bo jak dostałeś niespodziewanie ten niezamawiany dysk, to trzeba było wysłać maila, że masz coś co należy do nich i żeby się skontaktowali w sprawie umówienia kuriera w terminie dogodnym dla Ciebie, ale oczywiście na ich koszt.
Trzymanie cudzej własności to jest zawsze jakiś potencjalny hak.
o.....n
konto usunięte 29.07.2019, 15:51:13
  • 27
@niedojrzale_morele: xD

Na jakiej podstawie wywnioskowałeś, że to jakaś rekompensata za krzywdy? Nie było tam żadnego papierka, minęła kupa czasu, więc to ewidentny błąd. Oczywiście, że ich błąd, ale to zdarza się wszystkim, a to Ty próbowałeś go wykorzystać, do czego nie miałeś prawa.
Ode mnie zakop, bo mogłeś to wyjaśnić od razu, ale jesteś Januszem i wolałeś sobie zostawić dysk, bo przecież za darmo. No to teraz masz.
  • 7
balker
balker
29.07.2019, 16:42:48
  • 4
@haosek: I że niby na czyj koszt wysyłam? Fakt, warto wytłumaczyć różne rzeczy, ale dlaczego ja miałbym płacić za czyjeś pomyłki? Nawet jak wyślesz za pobraniem do nich, na 100% nikt tego nie odbierze. Standardowa zasada.
o.....n
konto usunięte 30.07.2019, 10:37:17
  • 1
@hipokampO_o: wyraźnie napisał, że przyszedł mu dysk bez żadnej informacji i UZNAŁ, że to prezent. Śmieszne tłumaczenie, bo jak ktoś Ci daje prezent, to zwykle pisze z jakiego powodu. OP przywłaszczył sobie dysk wysłany przez pomyłkę, a teraz robi z siebie ofiarę, jak sklep się zorientował.

I wyjaśnij mi proszę gdzie tu widzisz roszczeniowość, bo chyba nie znasz znaczenia tego słowa.
SKYFander
SKYFander
29.07.2019, 16:19:37
  • 24
Czyli jak rozumiem, dostałeś coś za darmo, uznałeś że ci się to należy i nie wyjaśniłeś nic i sobie to przywłaszczyłeś? Jak ktoś zostawi na ulicy pod twoim domem rower, to też weźmiesz, bo uznasz że to dla ciebie?
  • 14
Loloman
Loloman
29.07.2019, 17:36:27
  • 20
@Herubin: Bo tak działa uczciwość, inteligencja, rozsądek oraz prawo :). Tylko tyle.
TO że ktoś by wysłał przypadkiem kasę ci na konto, nie znaczy że możesz ją zatrzymać. Tak samo z dyskiem, jeśli nie miał informacji że mu się należy to znaczy że przywłaszczył to, tym samym ja bym autora wykopu dojechał sądem i najlepiej skazał, bo za głupotę trzeba płacić. Morele też tutaj zabłyszczało, ale znacznie gorsze jest wykorzystanie błędu
niedojrzale_morele
niedojrzale_morele
29.07.2019, 18:06:16
  • 22
@Loloman:

to coś straciło wartość, zapewne używałeś tego, czyli nie zamierzałeś tego oddać


Nie używałem, bo nawet nie dałbym rady przerzucić plików na mniejszy dysk.

Tylko że masz praktycznie obowiązek ich poinformować w momencie jak zauważyłeś pomyłkę,


Podaj mi swój adres. Będę wysyłał ci codziennie po jednej wykałaczce. Jak nie zwrócisz wszystkich to podam Cię do sądu.

Powinieneś przeprosić, zapłacić za ten dysk cenę jaka wtedy była i tyle.


Rzecz w
Eubameyang
Eubameyang
29.07.2019, 16:45:27
  • 20
Gość zakłada konto specjalnie, żeby poszkalować morele, nie daje żadnych screenów zamówień ani potwierdzeń przyjęcia zgłoszenia, a tu już prawie 1000 wykopów ლ(ಠ_ಠ ლ) serio? Przecież autentycznośc tego typa jest na poziomie januszpola
  • 1
niedojrzale_morele
niedojrzale_morele
29.07.2019, 16:56:40
  • 6
@Eubameyang: Skan wezwania do zapłaty już gdzieś wysyłałem.
Pobierz
źródło: comment_5QOdGw0m9l6dqi3Ljm7ZPZyWleiDCtND.jpg
Tankelele
Tankelele
29.07.2019, 16:23:51
  • 15
Nie wiem jak wy to robicie ale kupowałem na morele nie raz. Nigdy ale to nigdy nie miałem żadnego problemu. Może mam farta (ʘ‿ʘ)
  • 4
Cichy_Ignorant
Cichy_Ignorant
29.07.2019, 16:42:42
  • 7
@Tankelele: tak samo. Regularnie coś kupuje i nie ma żadnego problemu
niemand00
niemand00
29.07.2019, 21:54:57
  • 4
@Tankelele: ja również kupiłem tam sporo sprzętu dla siebie i znajomych i nigdy nie miałem żadnych problemów
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 11
  • Strona 1 z 11
  • >
  • Wykopujący (2643)
  • Zakopujący (61)

Hity

tygodnia

Bojkot ONET.PL
4979
Programowanie Polek przez Onet [ZESTAWIENIE ARTYKUŁÓW]
3653
Francuzi się wku...ili
3046
Zabij ją, zaj**!". Syn PiSiorzycy nagrał bestialski atak na Paulinę
2834
Przechodzień krytykujący protest przeciw TVP to amatorski aktor
2500
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #xkom
  • #telefony
  • #komputery
  • #morelenet
  • #oszukujo
  • #pcmasterrace
  • #kom
  • #komputronik
  • #prawo
  • #mediaexpert

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl