Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko430
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

3000

Kraków: apartamenty z widokiem na sąsiada

Deweloper w niewielkich szczelinach zmieścił okna i balkony. W efekcie wychodząc rano na niewielki balkon można podać rękę sąsiadowi, pożyczyć szklankę cukru czy zwyczajnie poplotkować. Tak chcemy mieszkać?

aleksyyyy
aleksyyyy
z
whitemad.pl
dodany: 23.03.2019, 11:51:09
  • #
    polska
  • #
    architektura
  • #
    krakow
  • #
    budownictwo
  • #
    ciekawostki
  • 440
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (8)

OKNA NALEŻĄ DO JEDNEGO MIESZKANIA

Unbeaten
z gamp-krakow.pl
  • 361

Wyjasnienie dlaczego

27er
z wykop.pl
  • 87

Komentarze (440)

najlepsze

solarris
solarris
23.03.2019, 11:52:50 via Android
  • 884
Lekka przesada.
  • 49
boromeusz
boromeusz
23.03.2019, 11:54:37 via Android
  • 1087
@solarris oj tam... wynajmie się studentom
wcinaster
wcinaster
23.03.2019, 12:18:09 via Android
  • 838
@solarris
Przesada. Ale...

Czy problemem jest chciwy deweloper? A może sytuacja na rynku, która sprawia, że sprzedają się nawet takie buble. Ktoś to kupi i będzie świadomy tego co kupuje i za ile.
27er
27er
23.03.2019, 13:35:16
  • 334
Zdradzę wam tajemnicę. Okna nie mogły powstac na granicy działki, więc powstąły tak, by nie łamać przepisów. To sa okna 1 mieszkania.
Normy mówią o 3-4 m a nawet wiecej (przepisy o przysłanianiu i cieniu) od innych działek. By się ratować, czasem stosuje się takie techniki.
Dziękuję za uwagę.
  • 19
T.....S
konto usunięte 23.03.2019, 14:03:05
  • 58
@27er: Jak to zrobiłeś że dodałeś miniaturkę do powiązanych? Ja #!$%@?ę jaki ten wykop to jest gówno. Kiner przez tyle lat nie nauczył się absolutnie niczego w temacie UX. Bardzo zdolny człowiek.
Z.....i
konto usunięte 23.03.2019, 14:04:29
  • 49
@27er: Raczej łatwo się domyślić, że to cudo powstało, żeby móc upchać więcej mieszkań na działce. Nie zmienia to faktu, że takie mieszkanie jest okropne, wystarczy, że coś się wybuduje na działce obok i żyjesz bez okien. Dramat.
c.....c
konto usunięte 23.03.2019, 12:02:19
  • 325

Komentarz usunięty przez moderatora

tellet
tellet
23.03.2019, 13:27:13 via iOS
  • 37
@ej-no-nie-przesadzaj: @ej-no-nie-przesadzaj, bo akurat każde osiedle z wielkiej płyty miało dobrze zaprojektowane budynki i przestrzeń wspólną, a to co widzimy, nawet jeśli spełnia normy, to są klatki dla kur robione pod „no jest minimum wg. ustawy wiec nie ma problemu”.
Z drugiej strony masz albo to, albo dom na obrzeżach i pół życia spędzone za kółkiem na dojazdach...
rkleonid
rkleonid
23.03.2019, 13:40:58
  • 21
@ej-no-nie-przesadzaj: gówniana architektura. W wielkiej płycie będziesz miał 100 razy więcej prywatności i lepsze oświetlenie mieszkania słońcem niż w takiej kupie.
PajonkPafnucy
PajonkPafnucy
23.03.2019, 12:09:58
  • 173
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 2
szkorbutny
szkorbutny
23.03.2019, 15:52:39
  • -6
@PajonkPafnucy: http://www.pan-nikt.pl/2018/11/11/polin-kondominium-amerykansko-zydowsko-niemieckie/
danonck
danonck
24.03.2019, 15:12:51
  • 0
@PajonkPafnucy: moje pierwsze skojarzenie!
odomdaphne5113
odomdaphne5113
23.03.2019, 11:56:49
  • 158
Duże okna, jasne mieszkanie :D
I nawet balkon jest - można sobie latem posiedzieć przy winku :D
  • 3
zbiegowiskostulejek
zbiegowiskostulejek
23.03.2019, 11:58:51
  • 6

Komentarz usunięty przez moderatora

CherryJerry
CherryJerry
23.03.2019, 13:39:57
  • 18
@odomdaphne5113: Ba, weź kup sobie dwa mieszkania naprzeciwko i zrób mostek-przejście między nimi. Same korzyści!

[edit] ktoś pisał, że te balkony i okna należą do tego samego mieszkania. Ja i tak bym zrobił przejście, fajnie by było ( ͡° ͜ʖ ͡°)
marekpiotr
marekpiotr
23.03.2019, 12:34:12
  • 137
Co na to nadzór budowlany? Podobno powinna być jakaś odległość pomiędzy oknami do okien z naprzeciwka,
  • 29
27er
27er
23.03.2019, 13:02:02
  • 36
@marekpiotr:
Tylko jak jest osobny budynek, inaczej nie zrobisz "łamanych" bloków (a nawet kamienic), które sa przecież popularne. Prawo nie wszystko moze opisać bo robi się gigantyczne, choć też uważam, ze takie coś nie powinno powstać. Ale jak będa na to chętni jelenie, to co poradzisz?
konradpra
konradpra
23.03.2019, 13:05:02
  • 97
@marekpiotr: W Krakowie nadzów budowlany tak pracuje jak posmarujesz.
Jak nie posmarujesz to wszystko ugrzęźnie w wydziale architektury na Rynku Podgórskim.
Jak posmarujesz to każdy numer wejdzie łatwo.
27er
27er
23.03.2019, 13:00:34
  • 105
Dla mnie apartamenty to
a) min 90-100 m2 (4 pokoje licząc z salonem),
b) duży balkon odgrodzony od innych (chyba że bardzo wysoko)
c) fajna okolica/widoki
d) wykończenie lux.
Wszystko inne to jest tak mega naciagane, ze szkoda słów. Dlatego jak widze "apartament 45 m2" - to już nie mam miejsc na łzy.
Zreszta taka jest mniej wiećej definicja:
"Apartament – wielopokojowe mieszkanie w wysokim standardzie lub zespół pomieszczeń przeznaczonych dla potrzeb
  • 9
27er
27er
23.03.2019, 13:15:11
  • 15
@Morguliusz:
Mikro to bym nazwał 40-90 m2 :D
Mniejsze to chyba "pokojoapartament" ( ͡° ͜ʖ ͡°) i to pod warunkiem spełnienia pozostałych 3 punktów.
Jolly_Roger
Jolly_Roger
23.03.2019, 13:15:51
  • 21
@Morguliusz: za moich czasów mówiło się na to kawalerka
p.....y
konto usunięte 23.03.2019, 12:18:08
  • 96
Kraków to stan umysłu. Od lat czytam, jakie zbrodnie architektoniczne tam odchodzą. To przebija nawet ich upodobanie do maczet.
  • 7
p.....y
konto usunięte 23.03.2019, 14:39:40
  • 19
@hbmm:
Widzisz, i w tym właśnie leży problem. Za prylu było tzw. planowanie przestrzenne. Jak komuna coś wybudowała, to przynajmniej miało sens. Może nie było piękne, ale praktyczne. Ale jakieś strasznie brzydkie też nie było. Są ludzie, którzy przykładowo lubią brutalizm ;)

A dziś każdy sobie rzepkę skrobie, co doprowadza do nie tylko szpetnych miast, ale i ekstremalnie niepraktycznych. To są ogromne zmarnowane pieniądze. I niestety masa przestrzeni wspólnej. Nie da
N.....d
konto usunięte 23.03.2019, 15:38:37
  • 1
@pies_harry: Ostra Cię minusują, a ode mnie masz plusa. Sam mieszkam w Krakowie i czasem w niektórych miejscach lepiej przyśpieszyć i zamknąć oczy bo takie mamy perełki. To już gdyby w Nowej Hucie wyczyścić te wszystkie budynki mieszkalne to byłoby znacznie ładniej niż tam gdzie te nowoczesne wymysły - czasem mam wrażenie, że to eksperyment i część budynków w Krakowie projektują studenci pierwszego roku :)
szperacz
szperacz
23.03.2019, 12:51:30
  • 90
Czy ktoś stoi z batem i nakazuje by kupować takie gówno? Nie! Skoro ludzie chcą kupować takie cuda to deweloperzy będą je budować. Jak sprzeda sie taka dziwna inwestycja to następnym razem wybudują same piwnice a ludzie pewnie i tak wezmą kredyt na 30 lat by je kupić.
  • 4
Pieskor
Pieskor
23.03.2019, 13:22:52
  • 8
@szperacz: to samo chcialem napisac. Mirko krzyczy i płacze, a „racjonalny” konsument i tak sie znajduje i ładuje w to badziewie setki tysiecy :D
lewoprawo
lewoprawo
23.03.2019, 21:21:02
  • 0
@szperacz: Nie do końca masz rację, bo to dziadostwo zajmuje cenną działkę. W tym miejscu mógłby stać budynek z normalnymi mieszkaniami (choć mniejszą ich ilością) i ludzie by je kupili zamiast tych klatek dla kur.
rochto
rochto
23.03.2019, 13:18:55
  • 53
Po pierwsze primo, to jedyna możliwość, aby zrobić okno w ścianie w granicy działki. Po drugie primo to nie są okna do sąsiada. Po trzecie tak czy siak fatalnie ( ͡º ͜ʖ͡º)
źródło: comment_FvHqMCd2iAo4V4B7pwF9qItRu9zIlt8p.jpg
  • 3
8.....m
konto usunięte 23.03.2019, 14:01:06
  • 16

Komentarz usunięty przez moderatora

rafal-heros
rafal-heros
23.03.2019, 14:35:24
  • 8
@rochto: 13 godzina a tam wszystkie żarówki włączone. Trochę to podejrzane.
IvanBarazniew
IvanBarazniew
23.03.2019, 12:47:54
  • 53
Sprawa jest dość prosta, okna zostały umieszczone w studniach, żeby nie było ich na ścianie bocznej, bo wtedy przy zgodzie sąsiada można budować po krawędzi działki.
  • 2
Lazynurse
Lazynurse
23.03.2019, 13:41:05 via iOS
  • 7
@IvanBarazniew: zgoda sasiada nie funkcjonuje w prawie budowlanym od lat...
IvanBarazniew
IvanBarazniew
23.03.2019, 14:50:30
  • 1
@Lazynurse: Masz rację, teraz to kwestia planu zagispodarowania wiec w sumie jest jeszcze łatwiej.
FilipTraum
FilipTraum
23.03.2019, 13:22:09
  • 51
I już wkrótce... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_MeaxNhHoXZdNQ3UF1DZpnlcPX4iFXkk3.jpg
  • 1
Xvenowski
Xvenowski
23.03.2019, 13:29:41
  • -5

Komentarz usunięty przez moderatora

strus77
strus77
23.03.2019, 13:12:02 via Android
  • 43
W Gdańsku ostatnio na spacerze coś takiego widziałem. Niby wszystko fajnie tylko parter ma widok na mur oporowy.
źródło: comment_zVLBimHFJZjRCZJ2dxGFxbNBuABVLCPz.jpg
  • 6
janznetu
janznetu
23.03.2019, 13:21:38
  • 65
@strus77: #!$%@?ą na tym murze graffiti z Bałtykiem, zrobią opis "Apartament w Gdańsku z widokiem na morze" i sprzeda się od razu :)
rafal-heros
rafal-heros
23.03.2019, 14:33:46
  • 13
@strus77: zejdę 300 zł z metra z ceny i pójdzie panie. Na wynajem panie. Student robak biedny wynajmie aby tylko był styl skandynawski w środku
dumpmuzgu
dumpmuzgu
23.03.2019, 12:48:56
  • 40
Fajnie. Jednak wolę stare budownictwo.
  • 8
Speedy
Speedy
23.03.2019, 13:52:05
  • 4
@tellet: Zauważ, że stare budownictwo, to nie tylko bloki z wielkiej płyty. W wielu miastach, zwłaszcza w centrum, są przedwojenne zabudowania i bardzo ładne kamienice. Niektóre z nich budowane jeszcze przez Niemca. Część tych budynków jest odrestaurowana i wygląda naprawdę dobrze. Dużo lepiej od nowego budownictwa. To głównie kwestia pieniędzy i zagospodarowania takiej nieruchomości.
DryfWiatrowZachodnich
DryfWiatrowZachodnich
23.03.2019, 14:08:48
  • 8
@tellet: @Speedy: @dumpmuzgu: Jestem fanem wielkiej plyty i uwazam ja za duzo lepsza niz nowoczesne apartamenty, jednak pragne zauwazyc - zwroccie uwage ze architekci PRL mogli wiecej, stawiali bloki na jakis polach, czyms co bylo jeszcze obrzezami miast, mogli sobie pozwolic na zdrowe odleglosci miedzy blokami, sensownie rozplanowac infrastrukture itd.

A czemu panstwo budowalo lepiej niz deweloperzy - coz, za czasow komuny architekci dostawali zapotrzebowanie by pomiescic tyle i
UznanyEkspert
UznanyEkspert
23.03.2019, 13:19:05
  • 38
Ja tu widzę awangardową architekturę nawiązująca do słonecznej Ameryki południowej.
źródło: comment_UWApLhofba6rFRzQDGgZjZgTLw6dCAfL.jpg
  • 1
snup-siup
snup-siup
23.03.2019, 16:20:18
  • 5
Ja tu widzę awangardową architekturę nawiązująca do słonecznej Ameryki południowej.


@UznanyEkspert: Akurat tam jak widać mają lepszy widok z okna ( ͡º ͜ʖ͡º)
x.....s
konto usunięte 23.03.2019, 13:04:05
  • 38
I tak się sprzeda po 8000 za metr bo to Kraków, a nie doczytałem że to na grottgera to po 10 000
  • 1
goferek
goferek
23.03.2019, 13:15:24
  • 6
@xeerxees: dokładnie po tyle były sprzedawane gdy budynek był oddawany do użytku, od 9500 za m2 wzwyż, teraz już ceny w tamtej okolicy podskoczyły ( ͡° ͜ʖ ͡°)
ericflat
ericflat
23.03.2019, 14:42:28
  • 37
Na zdjęciu idealny przykład z Gorzowa. Po prawej mamy najstarsze bloki 4-piętrowe, wybudowane na początku lat 70-tych osiedle :"ul. Czereśniowa". W google earth można zmierzyć: najmniejsza odległość między oknami budynków to ok. 30 metrów, nie licząc boku budynków, gdzie nie ma okien lub są malutkie okienka do łazienek (o których zresztą można w nowym budownictwie jedynie pomarzyć). U góry po lewej mamy nowsze osiedle, z ok. 2002 roku, tam najmniejsza odległość
źródło: comment_Uqb7ExgD13aOVBsq5nfWOD531S8S66Yx.jpg
  • 3
e.....k
konto usunięte 24.03.2019, 08:36:33
  • 3
@ericflat: słowo klucz: PRL. niestety, ale grunty nie są za darmo, a deweloper liczy kasę. Zastanawiam się ilu byłoby chętnych na osiedle z budynkami oddalonymi o 30+ metrów od siebie gdyby dowiedzieli się, że cena metra mieszkania skacze o 50%
ericflat
ericflat
24.03.2019, 11:16:40
  • 0
@e_grzesiek: to oczywiste, ale słowo klucz w tym przypadku to popyt, te 2 nowsze osiedla powstały w szczycie frankowo-złotówkowej gorączki kredytowej, gdy łatwiej było wziąć kredyt na nowe mieszkanie, niż na używane. Firmy, które to coś wybudowały, już na etapie przetargów zapewne wiedziały, że będą tam wciskać tyle mieszkań, ile się da, nie zważając na parkingi, zieleń, place zabaw itd. bo i tak będzie popyt. Teraz te nowe bloki mają już
8.....m
konto usunięte 23.03.2019, 13:50:02
  • 36

Komentarz usunięty przez moderatora

Naxxxtes
Naxxxtes
23.03.2019, 16:01:14 via Android
  • 5
@8848npm pewnie też Photoshopa tu ktoś włączył ( ͡º ͜ʖ͡º)
doogroo2
doogroo2
24.03.2019, 16:31:22
  • 1
widać zresztą na tym zdjęciu


@8848npm: Na zdjęciach pomieszczeń zawsze się włącza światło, bo inaczej, albo przepalone okno, albo piwnica zamiast pokoju. A ponadto, światła są modelujące (szczególnie punktowe) i lepiej wyglądają zapalone.
Naxxxtes
Naxxxtes
23.03.2019, 13:05:55 via Android
  • 32
A czy to nie są okna jednego mieszkania - czyli że mieszkania są w kształcie U pewnie tak obeszli przepisy
  • 6
o.....h
konto usunięte 23.03.2019, 13:08:55
  • 10
@Naxxxtes: i tak jest
czarna_olewka
czarna_olewka
23.03.2019, 13:25:16
  • 24
@Naxxxtes: wtedy to by miało więcej sensu. Przeczytałam artykuł w nadziei że znajdę takie info jednak się zawiodłam. Liczy się tania sensacja.
krzywy_odcinek
krzywy_odcinek
23.03.2019, 13:06:45
  • 29
źródło: comment_7Qa7dAOOPiWB0iB9sHjknaT3dqyn2Lcn.jpg
MatthewDuchovny
MatthewDuchovny
23.03.2019, 12:51:55
  • 28
Nie ma uregulowanych jakichś minimalnych odległości od balkonów czy ilości słońca które ma wpadać?
Już widzę jak ktoś idzie na balkon zapalić wpuszczając przy tym dym wprost do mieszkania innych sąsiadów. Ale cóż - jeżeli cena jest niska i ktoś się na to zgodzi?
  • 37
goferek
goferek
23.03.2019, 13:04:28
  • 134
@MatthewDuchovny: w większości mieszkań sam sobie zaglądasz do środka
źródło: comment_xW3TMWyHCUp59zrNMPXvcqVtJcSJl2kb.jpg
27er
27er
23.03.2019, 13:54:04
  • 121
palenie na balkonie to #!$%@? najwiekszy rak. Wieszalbym za jaja. Powinno byc tak jak w skandynawii. Chcesz palic to zapieprzasz przed blok

@majtki_z_drutu:
Miałem taką dyskusję z palaczami niedawno na wykopie, to jak siedli na mnie, to szkoda słów XD
Ich wszystkie argumenty kręciły się koło tego:
źródło: comment_k1pxUj8MbI8KGyebh8Pg1tpFohtmhEL7.jpg
Antorus
Antorus
23.03.2019, 14:35:21 via Android
  • 17
I tak to kupicie. Weźmiecie kredyt na 30 lat w kwocie 500 tys kupicie taką klitke i się będziecie chwalić jacy to dorobieni jesteście bo macie mieszkanie w nowym budownictwie w dużym mieście.

Popyt rodzi podaż. Jakby się to nie sprzedawało to by tego nie robili.
cerastes
cerastes
23.03.2019, 12:55:04 via iOS
  • 14
Trzeba było upchnąć metraż, a nie mona było zrobić okien od granicy działki, wiec wepchnęli prostopadle
Jajo będzie jak przyjdzie kolejny deweloper i postawi ścianę budynku w granicy działki bo pozwolą mu na to przepisy XD
  • 2
Mr--A-Veed
Mr--A-Veed
23.03.2019, 13:06:10
  • 7
@cerastes: Słowo "studnia" nabierze prawdziwej głębi. ( ͡º ͜ʖ͡º)
prdlt
prdlt
23.03.2019, 13:09:14 via Android
  • 0
@cerastes Przepisy pozwolą budować na granicy, ale nie pozwolą zasłonić okien. Nowe budownictwo nie może przysłaniać starego budownictwa.
Naxxxtes
Naxxxtes
23.03.2019, 12:56:44 via Android
  • 13
Ale jaka nowoczesna architektura!!!
Pewnie nie jeden się zachwyci przechodząc obok... ( ͡º ͜ʖ͡º)(⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■) ᶘᵒᴥᵒᶅ( ͡º ͜ʖ͡º)

Niestety dożyliśmy czasów gdy buduje się budynki ( także mieszkalnych) tak by ciekawie z zewnątrz wyglądały a w środku często... funkcjonalna katastrofa
  • 2
LordSidious
LordSidious
23.03.2019, 13:05:06
  • 4
@Naxxxtes: @27er: bo architektów mamy jakich mamy - żaden nie zastanawia się nad funkcjonalnością.
WesolyLudwiczek
WesolyLudwiczek
23.03.2019, 19:21:15
  • 0
@LordSidious: To nie kwestia funkcjonalności tylko kosztów. Ziemia w miastach kosztuje, więc się optymalizuje zabudowę aby upchać jak najwięcej. Dzieje się to dlatego, że trzymanie ziemi nie generuje kosztów, więc jest to idealna lokata kapitału. Może wejdzie kataster i miejmy nadzieję, że wtedy to się zmieni.
Pawel993
Pawel993
23.03.2019, 12:31:43 via iOS
  • 13
A moze to te całe mieszkania dla mlodych są?
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 7
  • Strona 1 z 7
  • >
  • Wykopujący (3000)
  • Zakopujący (341)

Hity

tygodnia

Mąż Elżbiety Witek na OIOM-ie od DWÓCH i PÓŁ roku! Jej ból jest większy niż wasz
4185
Z rybom, tak? Trzecia rocznica pięknej interwencji kelnerów/policjantów
2714
Tak się rozmawia z dziennikarzami TVP
2295
Leczenie męża Elżbiety Witek. Szpital w Legnicy wydał oświadczenie
2213
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #ukraina
  • #historia
  • #prawo
  • #sport

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl