Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko431
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

1281

Postarzanie produktu SMART TV

W lipcu 2015r robiłem remont mieszkania. Zakupiłem dwa nowe telewizory z funkcją SMART TV.  Specjalnie brałem takie z wyższej półki cenowej naiwnie myśląc, że bezawaryjnie posłużą dłużej.  I owszem...same telewizory działają bez zarzutu. Problem tkwi jednak w dołączonych aplikacjach.  Youtube...

cwancyk
cwancyk
z
wykop.pl
dodany: 10.01.2019, 11:32:33
  • #
    wykop
  • #
    afera
  • #
    ekonomia
  • 699
    • Facebook
    • Twitter

W lipcu 2015r robiłem remont mieszkania. Zakupiłem dwa nowe telewizory z funkcją SMART TV. 

Specjalnie brałem takie z wyższej półki cenowej naiwnie myśląc, że bezawaryjnie posłużą dłużej. 

I owszem...same telewizory działają bez zarzutu. Problem tkwi jednak w dołączonych aplikacjach. 

Youtube przestał działać jakieś 3 miesiące temu. Dublowanie ekranu, kalendarz, przeglądarka i inne również leżą. 

PLAYER i NETFLIX działają bez zarzutu. 

Poszukiwanie rozwiązania problemu na polskich stronach nie przyniosło żadnych rezultatów, jednak anglojęzyczne fora potwierdzają, że problem ten dotyczy tysięcy użytkowników "starszych" telewizorów.

Problem zgłosiłem w sklepie i powiedziano mi, że niestety....najlepiej, żebym kupił nowe telewizory. I że problem tkwi w dołączonych aplikacjach, które działają tylko do jakiegoś czasu. 

Trochę mnie to zdziwiło, bo nikt mnie o takim fakcie nie informował przy zakupie :-( Czuję się zrobiony w przysłowiowe "bambuko".

Zawsze wydawało mi się, że problem postarzania produktu dotyczy bardziej pralek, odkurzaczy i innego sprzętu AGD.


W związku z tym mam pytanie, czy Was również dotknął tego typu problem? I czy nie powinno się o tym zrobić głośniej?



Treści powiązane (4)

rozwiązanie problemu

Morf
z allegro.pl
  • 73

Najnowszy firmware jest z 2015r.

eich
z av.jpn.support.panasonic.com
  • 15

Komentarze (699)

najlepsze

wuju84
wuju84
10.01.2019, 11:38:04
  • 335
Niestety ale taka praktyka jest często spotykana.
to samo miałem z jednym z telewizorów Sony, nie jakimś budżetowym
  • 127
Saeglopur
Saeglopur
10.01.2019, 11:59:16 via Android
  • 334
@wuju84 Napisz jaki konkretnie, @cwancyk edytuj znalezisko i też dodaj jednoznacznie jaki to model żeby była przestroga.

Najbardziej mnie oburza argument że się nie da, owszem rozumiem niektóre techniczne komplikacje ale to głównie też błąd producenta bo jego dług technologiczny.

Dla porównania: Xbox 360 (tak ten produkowany od pewnie 2010) ma dziś nadal YouTube i Netflix - kompletnie aktualizowane i w pełni funkcjonalne.
ahavoc
ahavoc
10.01.2019, 13:34:08
  • 353

Komentarz usunięty przez moderatora

zmiennik
zmiennik
10.01.2019, 11:40:05 via Android
  • 75
Najlepsze rozwiązanie to tv box z ali , w razie awarii , nie duży koszt.Ja w ciągu 5 lat mam drugiego
  • 45
cwancyk
cwancyk
10.01.2019, 11:45:23
  • 105
@zmiennik: Zgadzam się...Jednak uważam, że powinno się klienta informować, że dołączone aplikacje będą działać tylko przez jakiś czas. Szybciej spodziewałbym się, że padną jakieś pixele....A tymczasem wyr.......ali mnie na inny sposób :-)
aegypius
aegypius
10.01.2019, 12:10:57
  • 85
uważam, że powinno się klienta informować, że dołączone aplikacje będą działać tylko przez jakiś czas


@cwancyk: a czytałeś dołączoną do telewizora dokumentację?
źródło: comment_mHYmKhwtTTJ2TLDrZmtYQl1S1V2CPdAj.jpg
Bielecki
Bielecki
10.01.2019, 12:13:08
  • 55
Dlatego nie chcę Smart TV. Dowolny telewizor mogę zmienić na Smart mniejszym kosztem i mając stałe aktualizacje, chociażby używając Raspberry Pi (i pochodnych), ewentualnie TV Box'ów czy od biedy Steam Linkiem, którego aktualnie używam - dla mnie nie ma nic lepszego niż posiadanie całego komputera na TV.
  • 9
LubieRZca
LubieRZca
10.01.2019, 12:49:45
  • 15
dla mnie nie ma nic lepszego niż posiadanie całego komputera na TV.


@Bielecki: o to to, albo po prostu podłączanie laptopa do TV bez lub przewodowo.
r.....c
konto usunięte 10.01.2019, 13:07:47
  • 16
@Bielecki: ale taki netflix na smart tv po prostu jest wygodny, żadnych dodatkowych kabli czy sprzętu...
rbbxx
rbbxx
10.01.2019, 11:45:39
  • 30
Co to za bubel? W Samsungu z 2014 (Seria H6400, czyli dość średnia półka) youtube i netflix cały czas działa.
  • 18
cwancyk
cwancyk
10.01.2019, 11:47:02
  • 18
@rbbxx: PANASONIC TX-50AX800E
mepps
mepps
10.01.2019, 11:57:52
  • 67
@rbbxx: w Samsungach z '12 już wyłączyli wsparcie i odinstalowali Youtube, a najbardziej #!$%@?ące są te aktualizacje automatyczne
Adam201
Adam201
10.01.2019, 14:36:59 via Android
  • 19
W jednym telewizorze wylaczyli mi YouTube a kupilem go specjalnie do tego (2011r Samsung) pozniej kupilem LG ze SKYPE do kontaktu z rodzina (2014r) Skype zostal wylaczony z adnotacja ze skype w telewizorach nie bedzie juz obslugiwany... poszedlem do sklepu i w sklepie mozna kupic nowy TV z tym programem, podkreslam NOWY !!! Do telewizora musialem dokmupic dedykowana kamere za 400zl ktoraa moge teraz sobie wsadzic w du.... Reasumujac nigdy nie kupie
  • 3
Helix
Helix
10.01.2019, 14:39:28
  • 6
@Adam201: dokładnie też tak miałem ze swoim samsungiem wyłączyli YouTube dla tej wersji i #!$%@? im zrobisz(╯°□°)╯︵ ┻━┻
ParkRoadBrigade
ParkRoadBrigade
11.01.2019, 00:51:13
  • 1
@Adam201: Zawsze sie zastanawialem kto kupuje te przedrozone kamerki pod skype na smart tv.

incognito
incognito
10.01.2019, 12:26:50
  • 18
Kupujesz Chromecasta i po problemie ;)
  • 2
gustav
gustav
10.01.2019, 14:35:47
  • 1
@incognito: To już lepiej jakiś android box z chromecastem.
Sam się zastanawiałem czy kupić samego chromecast czy jakiegoś boxa, wyszło na miboxa i nie narzekam.
M.....r
konto usunięte 11.01.2019, 14:26:32
  • 0
@gustav: Masz drugiego pilota, czy CEC działa jakoś sensownie?
Tilbury
Tilbury
10.01.2019, 11:58:52
  • 17
Panasonic - też youtube przestał działać
  • 18
cwancyk
cwancyk
10.01.2019, 13:53:14
  • 2
@Tilbury: Ten artykuł dotyczy jeszcze starszych telewizorów. Mój jest z lipca 2015 i problemy pojawiły się ok. października 2018
Tilbury
Tilbury
10.01.2019, 14:19:34
  • 5
@cwancyk: Zgadza się, ale ten link podesłali jako "rozwiązanie problemu" :) :) :)
maciekalien
maciekalien
10.01.2019, 14:03:55 via Android
  • 13
Ja mam Philipsa i odradzam trybi jak dizel w zime. Wszystko włącza się z opóźnieniem.
  • 1
kml86
kml86
10.01.2019, 14:16:54 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@maciekalien: to samo u szwagierki na Toshibie. Muł jak cholera.
mepps
mepps
10.01.2019, 11:48:35
  • 12
O Samsung SMART TV pisałem już kiedyś *TUTAJ* ale szkoda strzępić ryja tak to działa i nic nie zrobisz...
spoogie
spoogie
10.01.2019, 14:28:52
  • 10
I wszystko działa zawsze.
źródło: comment_P2JWLekl75ni1aNWSdyjyirnGhnqrd7j.jpg
  • 15
luk21asz
luk21asz
10.01.2019, 14:33:29
  • 2
@spoogie: Mógłbyś rozwinąć myśl? Mam dylemat co by kupić (np. Mi Box), nie chce co chwilę podłączać komputera do tv, a oglądam Netflixy, HBO itp platformy i czasami przeglądam strony www. Wydajny ten sprzęt na takie chece?
snakeeater
snakeeater
10.01.2019, 15:00:53
  • 3
@luk21asz: Mam Mi boxa od prawie dwóch lat i jest super. Tvn player, Netflix, Kodi, Spotify śmigają. Można podłączyć dysk twardy przez usb, ma wyjście mini jack (i optyczne w jednym), pilot z mikrofonem zeby nie trzeba było wpisywać jak kiedyś na konsoli literka po literce i łączy się przez bluetooth a nie irdę więc można spod kołdry klikać. Pilot działa na dwóch bateriach około 7 miesięcy. Tylko kup z polskiej
leftfinger
leftfinger
10.01.2019, 13:19:06
  • 9
Mam tv smart, Toshibę jakąs tam, u mnie te apki jeszcze działają, ale tak wolno to chodzi, sterowanie pilotem niewygodne, mało precyzyjne, YT potrafi się wieszać przy wyszukiwaniu, szkoda nerwów. W życiu nie kupie smarta, a jesli juz to i tak tego gówna nie będę uzywał. Do Netflixa, Spotify, HBOGo podpiałem playstation 3 i wszystko mi śmiga elegancko w HD, bez zacinek, wyszukiwanie nawet za pomoca pada jest 3x lepsze niż tym
  • 3
j.....d
konto usunięte 10.01.2019, 19:05:27
  • 3
@leftfinger:

W związku z tym mam pytanie, czy Was również dotknął tego typu problem? I czy nie powinno się o tym zrobić głośniej?


@cwancyk: mam ten sam "problem". Toshiba jakaś tam 40" super, hiper ful hd, trzyDE.
Z całego mega telewizora została tylko matryca. Technologia 3D chyba padła na ryj, dźwięk idzie po optyku do zestawu stereo, tunera nie używam, bo sygnał idzie do TV z tunera UPC, przeglądarka internetowa
j.....d
konto usunięte 10.01.2019, 19:28:05
  • 1
@leftfinger: no ja akurat nie mam zastrzeżeń do matrycy, a to jedyne w zasadzie co z niej zostało nadające się do użytku.
Nawigowanie po menu to dramat, a skoro wspomniałeś o wifi to jest to jedyne urządzenie wyprodukowane w XXI wieku jakie znam, które nie potrafi samo wyszukać sieci i zwyczajnie pozwolić na wybór i wpisanie hasła. Wszystko ręcznie.
cwancyk
cwancyk
10.01.2019, 12:44:14
  • 9
Niestety nie mogę edytować już tytułu, ale chodzi o PANASONIC TX-50AX800E.
Dodatkowo chcę jeszcze raz dodać, że nie chodzi wyłącznie o YOUTUBE....Przestały działać również aplikacje producenta typu przeglądarka, dublowanie obrazu, kalendarz i inne.
Dziękuję koledze @aegypius za uświadomienie mnie, że w dołączonej do sprzętu encyklopedii znajdują się tego typu zapisy :-)
  • 1
kml86
kml86
10.01.2019, 13:54:37 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@cwancyk: miałem to samo w swoim LG za ponad 3 kafle (kupiony chyba w 2012 a to było sporo jak za 42 cale, praktycznie bez ramowym ekranem, z wbudowanym modułem wifi, 3D, okularami, pilotem 3D ) i youtube też już jakiś czas nie działa, darmowe filmiki 3D też jakoś dziwnie nagle zniknęły...
zielonka18
zielonka18
10.01.2019, 13:57:07
  • 8
To jest standard w Smart TV: wygasanie wsparcia dla apek, brak aktualizacji i toporne działanie. Też mam dość leciwego już Panasonica i te aplikacje to jest dramat (ale przynajmniej YT i Netflix działają). Niestety, nawet producent nic na to nie poradzi, bo nie ma wpływu na aplikacje firm trzecich, a i nie opłaca mu się wspierać starszych urządzeń.
Najlepiej jest chyba podłączyć konsolę (jeśli masz) lub kupić jakiegoś dobrego TV-Boxa (zwróć uwagę
g.....l
konto usunięte 10.01.2019, 14:46:46
  • 7
Aplikacje to pół biedy najlepsze są pęczniejące kondensatory, nie szczelne lub przypalające się (od temperatury) matryce od Samsunga. Zazwyczaj problem pojawia się po gwarancji, a wymiana matrycy kosztuje więcej niż nowy telewizor. Więc albo kupuje się nowy albo trzeba przyzwyczaić się do obrazu z plamami.
źródło: comment_B842jb3UZIGFu8eHqdZxwjCB19AwXqim.jpg
  • 3
g.....l
konto usunięte 10.01.2019, 15:19:21
  • 1
Te plamy to kurz i o się da zapewne wyczyścić, ale trzeba dostać się do poszczególnych warst i do matrycy.


@babaryba: Kumplowi pojawiło się to przed końcem gwarancji i serwisanci powiedzieli, że trzeba wymieniać bo wyczyścić się nie da.
kjung
kjung
10.01.2019, 15:39:20
  • 0
@goomba-pl: u mnie jest dokładnie to samo :/ rozszczelniło się dziadostwo i wygląda źle...
W.....r
konto usunięte 10.01.2019, 14:14:01 via Wykop Mobilny (Android)
  • 7
Klasyczne. Producent zrzuca na Google, że coś tak zmienił i oni już nie mogą tego zaktualizować w swoim wyrobie. Ot... Dlatego używam Chromecasta.
keton123
keton123
10.01.2019, 13:58:10
  • 7
To nie jest zadne postarzanie produktu tylko zaniechanie wsparcia dla dodatkowych uslug. Typowa polityka w naszych czasach gdzie wszystko na koncu wisi na oprogramowaniu. Jak kupujesz telefon, to po 2-3 latach tez nie masz co liczyc na aktualizacje, a z biegiem czasu przestaja dzialac niektore rzeczy. A taka stara Nokia 6110 dziala mi do dzisiaj :) Oczywiscie tylko dlatego, ze w Polsce nie wylaczyli jeszcze 2G.
  • 4
sebask
sebask
10.01.2019, 17:27:12
  • 0
@keton123: ostatnio modele z chyba 2013 roku dostawały update do 8 czy 9. Kwestia też tego czy masz czyste MIUI od Xiaomi czy jakiś modyfikowany syf.
TwoWolves
TwoWolves
10.01.2019, 18:18:08
  • 0
@keton123: mi właśnie po aktualizacji którejś cały smart zaczął chodzić topornie, jakby zostawili jak było to nie byłby problemu. Apka youtube chodzi gorzej na telewizorze z 2016 niż na konsoli Wii z 2006 0_o'
Muszczyna
Muszczyna
10.01.2019, 19:29:17
  • 6
Dlatego telewizor należy traktować wyłcznie jako matrycę z wejściem HDMI. Żaden firmware nie wytrzyma 10 lat zmian technologii. Ale owszem nowy telewizor moze wytrzymać z powodzeniem 10 lat jako ekran. Więc nie ma co się kierować wyborem pod katem dodatkowych opcjami tv takimi jak smarttv, youtube i za to płacić ale patrzeć wyłacznie na jakość obrazu a internet czy inne "strumienie" przesyłać z urzdzeń zewnetrznych ktore beda podlegały wymianom co kilka lat
jednorazowka
jednorazowka
10.01.2019, 15:33:07
  • 6
Najlepszy jest pecet z Windows (może być jakiś stary laptop z miarę mocną konfiguracją) na stałe podłączony przez HDMI (w przypadku laptopa akumulator można wyjąć, żeby się nie zniszczył; ekran można tak skonfigurować, że komp będzie działał też po jego zamknięciu). Do tego sterowanie telefonem na Androidzie, ew. klawiaturą bezprzewodową. Wtedy Smart TV niepotrzebny.
  • 4
jaszczomp-jeden-odbiur
jaszczomp-jeden-odbiur
10.01.2019, 22:16:37
  • 1
@jednorazowka: możesz napisać jaka apka do sterowania laptopem przez telefon??
zadnoo
zadnoo
11.01.2019, 05:56:59
  • 1
@jednorazowka: tex sie chetnie dowiem
RafB
RafB
10.01.2019, 13:02:41
  • 6
Nie ma możliwości aktualizacji softu... not so smart...
sudione
sudione
10.01.2019, 19:25:08
  • 5
Kochani! Każdy, absolutnie KAŻDY "Smart TV" wbudowany w "nowoczesny" TV to przysłowiowy szrot. Raz przez licencje (wygasają), albo przez brak wsparcia. Kupcie sobie jakąkolwiek przystawkę typu XIAOMI Mi Box, czy nawet jak ktoś wcześniej wspominał Raspberry Pi, czy starego XBOX'a i lepiej na tym wyjdziecie.( ͡° ͜ʖ ͡°)
P.S. Marzy mi się producent, który pójdzie "pod prąd". Będzie sprzedawał tylko samą matrycę, nawet bez głośników, 65", 4K, w
  • 1
lovtza49
lovtza49
10.01.2019, 20:49:05 via iOS
  • 0
Kochani! Każdy, absolutnie KAŻDY "Smart TV" wbudowany w "nowoczesny" TV to przysłowiowy szrot. Raz przez licencje (wygasają), albo przez brak wsparcia. Kupcie sobie jakąkolwiek przystawkę typu XIAOMI Mi Box, czy nawet jak ktoś wcześniej wspominał Raspberry Pi, czy starego XBOX'a i lepiej na tym wyjdziecie.( ͡° ͜ʖ ͡°)

P.S. Marzy mi się producent, który pójdzie "pod prąd". Będzie sprzedawał tylko samą matrycę, nawet bez głośników, 65", 4K, w
meserak86
meserak86
10.01.2019, 14:42:57
  • 5
1. tv posiadaja albo smart tv albo android tv, czyli albo posiadaja sklep producenta albo sklep Android tv play ktory jest okrojona wersja sklepu PLAY
2. tv posiadaja kiepskie podzespoly wbudowane i malo pamieci ram i rom wiec dzialanie na tv zawsze bedzie kiepskie bo nie bedzie specjalnie napisanego pod te komponentu softu ktory by szybko chodzil na malych parametrach sprzetowych
3. najlepszym rozwiazaniem ejst przystawka typu TVBOX, a porzadnie zaladowane i
  • 12
juesend_ej
juesend_ej
10.01.2019, 14:49:31
  • 4

Komentarz usunięty przez moderatora

meserak86
meserak86
11.01.2019, 14:08:29
  • 1
@smotek: DRM zlamali juz, apki sie pojawiaja na necie.nf chodzi FHD, 2 gb ramu to minimalna ilosc do poprawnego dzialania boxow, xbox to konsola tvbox to tvbox (xbox one mimo kodi nie sprawdza sie w roli tvboxa bo wiecej problemow niz pozytku) teraz takie s905w albo x 2/16/A7.1.2 za 170-200 zl i jest git
grv_
grv_
10.01.2019, 14:31:22
  • 5
Dokładnie ten sam problem miałem z samsungiem. Najpierw wyświetla, że jakas aplikacja przestanie być wspierana za kilka miesięcy, a potem po prostu apka znika. Dlatego lepiej kupić TV jako zwykły ekran dobrej jakości, a potem podłączyć PC lub boxa na androidzie. To zawsze możesz zmienić, bo jest stosunkowo tanie.

Ale dodatkowo mój TV się samoczynnie restartuje. Wymienili mi MDB jeszcze na gwarancji a po dwóch latach zaczyna się robić to samo.

Pewnie
abraca
abraca
10.01.2019, 11:40:42
  • 5
Jak z telefonami: każdy ma swój system i swoje aplikacje, kiedyś wpadną że można Androida postawić i aplikacje z normalnego wspólnego sklepu brać. Będzie taniej i lepiej niż samemu dziergać.
  • 2
geuze
geuze
10.01.2019, 14:21:43
  • 12
@abraca: ale właśnie wiele obecnych TV ma Android TV (✌ ゚ ∀ ゚)☞ I wcale to nie rozwiązuje problemu, bo wsparcie i łatki końćzą się bardzo szybko.
vitek6
vitek6
10.01.2019, 14:44:08
  • 4
@geuze: to dalej tak samo jak z telefonami.
rafti77
rafti77
10.01.2019, 15:33:05
  • 4
Kurde ja mam 4 letniego lg i jest ok. Jak kupowałem to trochę się martwiłem bo jest z webos 1.0 a były już w sprzedaży z 2.0. do tej pory mam jakiś updates i nawet mi wpadła apka HBO go ktora działa dosyć wolno ale działa.
oszech
oszech
10.01.2019, 15:01:51 via Android
  • 4
Miałem swego czasu TV Samsunga - też wyższa półka jak na tamte czasy, po paru latach usunęli Youtube i kilka innych aplikacji, po co ? A no po to żeby kupić nowy TV i tak też zresztą zrobiłem.... kupiłem LG
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 9
  • Strona 1 z 9
  • >
  • Wykopujący (1281)
  • Zakopujący (17)

Hity

tygodnia

Mąż Elżbiety Witek na OIOM-ie od DWÓCH i PÓŁ roku! Jej ból jest większy niż wasz
4185
Z rybom, tak? Trzecia rocznica pięknej interwencji kelnerów/policjantów
2714
Tak się rozmawia z dziennikarzami TVP
2295
Leczenie męża Elżbiety Witek. Szpital w Legnicy wydał oświadczenie
2213
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #nowywykop
  • #wykop20
  • #moderacja
  • #heheszki
  • #ciekawostki
  • #moderacjacontent
  • #hejto
  • #wykopchangelog
  • #pytanie
  • #wykop20togowno

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl