Witam,
Chciałbym tylko ostrzec wszystkich przed zakupem drukarek marki Epson. Właśnie byłem po odbiór sprzętu który oddałem na gwarancje, ponieważ przestał działać.
Do rzeczy.
Zakupiłem drukarkę na fakturę. Z tego powodu, wg. serwisu Epsona, nie posiadam gwarancji na ten sprzęt, ponieważ jest on przeznaczony do użytku domowego, co jest napisane podobno na opakowaniu drukarki. Na pytanie, jak serwis stwierdził czy używałem sprzętu w domu czy w firmie, usłyszałem coś w stylu "No przecież brał Pan fakturę, więc jasne, że w firmie".
Także pozdrawiam serdecznie Epsona, ostrzegam innych Mirków przed tym złodziejstwem. RTV Euro przy okazji też pozdrawiam, za profesjonalne wytłumaczenie decyzji serwisu, takich ludzi nam trzeba.
A, prawie zapomniałem. W drukarce padła głowica, 6 miesięcy po zakupie. Wydrukowanych może ze 100 kartek tekstu. Koszt głowicy to praktycznie koszt drukarki.
Komentarze (460)
najlepsze
@kostniczka
Tak i masz potem znak wodny, że jest włączony test signing. Poza tym jest to luka bezpieczeństwa i nie mam zamiaru otwierać wielkiej bramy żeby sobie drukareczkę uruchomić. Obowiązkiem Epsona jest wydanie poprawnych sterowników a teho nie zrobili. Przynajmniej mialem pretekst żeby kupic kolorowy laser.
Komentarz usunięty przez moderatora
Serio, producent tworzy sprzęt do użytkowania domowego i to jest warunek gwarancji mieszczący się pod hasłem
Po drugie, takie bajania producentów typu "max 1000 kaw rocznie" to sobie można wsadzić, bo nie jesteś w stanie oszacować realnego zużycia. Dla przykładu weźmy ten twój: 1000 kaw rocznie to
https://forumprawne.org/prawa-konsumenta/7139-gwarancja-przy-zakupie-na-firme.html
chodzi o aparat foto. na firmę:
W tym, że producenci się nie chwalą takimi praktykami, a wręcz je w miarę możliwości ukrywają. Firmy wiedzą, że gwarancja jest przeważnie krótsza ale całkowity brak gwarancji to już jest przesada. Dlatego autor znaleziska ostrzega przed firmą Epason i ma racje.
Przepisy dotyczące praw gwarancyjnych/zwrotu w przypadku zakupu na firmę to chamstwo. Na przykładzie monitorów.
Kupujemy monitor graficzny za powiedzmy 4500zł, bierzemy go na fakturę (dodam, że nie trzeba mieć działalności by być VATowcem, jak również, że są firmy jednoosobowe, działalność gosp. nie oznacza fabryki czy nadzwyczajnej eksploatacji urządzenia, te przepisy są niedostosowane do współczesnych realiów).
I teraz tak, kupujemy taki monitor na fakturę i
1. Kupujesz sprzęt, ten przykładowy monitor za 4500 PLN.
2. Kupujesz go na paragon.
3. Monitor do Ciebie dojedzie kurierem.
4. Sprawdzasz czy wszystko jest ok.
5. Jak jest OK - wysyłasz do firmy, w której dokonałeś zakupu - informację, że chcesz
Takie mamy prawo i tyle. Jak ktos nie zna niech sobie doczyta. Nie ma żadnych gwarancji przy zakupie na firmę i tyle. Epson, srepson, samsung zelmer czy inny apple... zakup na firmę i nie ma gwarancji, ani rękojmi... wszystko.
Komentarz usunięty przez moderatora
@purity: co do zasady - to nie jest prawda. Zakres gwarancji, w tym to czy gwarancja obowiązuje w przypadku b2b, zależy od jej zapisów.
Też wziąłem na fakturę