@slx2000: tak, fizyka. Gęstość upakowania energii w bateriach jest śmiesznie mała w stosunku do paliw chemicznych, tymbardziej gdy utleniacz bierze się z otoczenia
@jdef90: jeździłem 520d i 530d (oba z 8b automatem) do Włoch i przy prędkościach 180-200 530d pali trochę mniej. 520d pali mniej tak do około 150 km/h. Oba modele na tempomacie spokojnie schodzą poniżej 10l/100km. przy 180-200km/h. Przy 140km/h komputer pokazuje zasięg ~950km. ale nigdy nie chciało mi się jechać tak wolno.
@anon-anon czyli przy normalnej autostradowej jeździe w Polsce, czyli 87-90 mph, to ta bateria starczy na 150 - 170 mil. Nie wiem czy biorą pod uwagę klimatyzacje, radio itd. w tym w wersji 85 kWh. Nie jest to specjalnie imponujący wynik. Na razie to zabawka.
@anon-anon nie raz leciałem w stronę Krakowa i szybciej. Z tego wykresu wynika, że dla wersji 85 będzie to ledwo trasa Wrocław - Kraków. Tak sobie. Przy gorszych warunkach, klimie itd. pewnie jeszcze gorzej. Na razie to mało. Jakie pieluchy, jak to ledwo 2 godziny jazdy na autostradzie, a jak dodasz 40 min do godziny wyjazdu(około 15 km) z miasta, to jeszcze mniej.
@volatile_pc Zużycie energii to do 60 kWh/ 100 km. Odpowiednik 6 litrów benzyny. Jako, że tesla to suv podam ile pali podobnej mocy i masy auto przy 140 km/h
Volvo XC90 pali 14 litrów przy 140km/h!! Czyli zużywa kilka razy więcej energii niż tesla. https://youtu.be/8jTNIl6EmJ8
Komentarze (20)
najlepsze
Jak typowe autko na bateryjki :)
Gęstość upakowania energii w bateriach jest śmiesznie mała w stosunku do paliw chemicznych, tymbardziej gdy utleniacz bierze się z otoczenia
Zużycie energii to do 60 kWh/ 100 km.
Odpowiednik 6 litrów benzyny.
Jako, że tesla to suv podam ile pali podobnej mocy i masy auto przy 140 km/h
Volvo XC90 pali 14 litrów przy 140km/h!!
Czyli zużywa kilka razy więcej energii niż tesla.
https://youtu.be/8jTNIl6EmJ8