Zostałem oszukany przez oleole.pl i nic nie mogę z tym zrobić
Witam wszystkich użytkowników Wykopu!
Od 10 lat zamawiam różne części komputerowe ze sklepów internetowych, ale sytuacja jaka mi się przytrafiła z oleole.pl przebija wszystko. Zamówiłem 2x16GB pamięci RAM kod producenta HX430C15PB3K2/32 (/32 na końcu oznacza 32GB w paczce - w tym przypadku 2x16), dostałem 2x8GB kod producenta HX430C15PB3K2/16 - błędy się zdarzają i to rozumiem, jednak moje zdziwienie dopiero się zaczęło, ponieważ od razu zadzwoniłem na infolinię 812 812 812 gdzie dowiedziałem się, że dostałem wszystko "tak jak zamówiłem, ponieważ strona pokazuje 2x8GB".
Oto w skrócie co się stało:
- Zamówiłem (numer zamówienia 9932411/2017) 2x16GB pamięci RAM (kod producenta widoczny na stronie produktu HX430C15PB3K2/32) za 1277zł, płacone z góry
- Dostawa miała zająć 3 dni, zajęła 4 dni
- W międzyczasie (po zamówieniu i zapłacie!) strona produktu zmieniła się, opis zmienił się na 2x8GB ale kod producenta wciąż był do kości 2x16GB (HX430C15PB3K2/32), zmieniła się również cena na 1450zł
- Dostałem w sobotę kości 2x8GB (kod producenta HX430C15PB3K2/16)
- Wciąż jest widoczny na stronie kod producenta HX430C15PB3K2/32 (2x16GB) podczas niedzieli
- Dzisiaj (poniedziałek) strona zmienia również kod producenta na HX430C15PB3K2/16 (co tak przy okazji jest trochę komiczne, bo byliby jedynym sklepem który sprzedaje 2x8GB za 1450zł, gdy wszyscy inni za około 700zł, taka cena ma sens w przypadku kości 2x16GB, które ja zamówiłem)
- Faktura którą dostałem pokazuje tylko środkową część kodu produktu, nie definiując dokładnie tego co zamówiłem
- Mejl potwierdzający moje zamówienie ma tylko numer zamówienia a nie opis produktu
- Ostatecznie kończę z pamięciami, których nie chcę, nie potrzebuję, nie zamówiłem i są warte 700zł a nie 1400zł - czyli nawet jakbym chciał sprzedać to i tak będę stratny minimum 700zł
Co ciekawa, chociaż 2 moje sprawy zostały odrzucone (numery 2017050910018728 oraz 2017051310009801) i 2 telefony na infolinie nie pomogły to wczoraj (niedziela 14 maja) rozmawiałem (dokładnie o godzinie 11:35) z bardzo miłym Panem z tej samej infolinii, który przeanalizował ze mną sytuację krok po kroku, przyznał mi 100% rację i zapewnił że na pewno kurier przyjedzie z dobrym zamówienie i odbierze ode mnie te złe kości, tylko on tego nie może zaakceptować do końca, tylko inny dział i żebym zadzwonił w poniedziałek dla potwierdzenia - dzisiaj się okazuje, że nie wiedzą nic o tym! A pytałem się go czy mam brać jego nazwisko na wszelki wypadek czy robić screeny, że nawet w niedziele było widać kod producenta HX430C15PB3K2/32 - ale on zapewnił mnie, że wszystko jest nagrane, jego komentarz będzie widoczny w systemie - dzisiaj się dowiaduje, że nic z tego!
Wydaje mi się niesamowite, że taka sytuacja może mieć miejsce - przecież na pewno mają szczegółowe dane zamówienia u siebie, prawda? Błąd! Jedyne co mają to numer referencyjny, który w sumie jest po prostu podstroną internetową - czyli jak ktoś zmienił z 2x16 na 2x8 to przykro mi, dostajesz 2x8!
To jest 6 dzień od kiedy zamówiłem i zapłaciłem, towaru nie otrzymałem a moja reklamacja mimo wielu telefonów, ciągłego tłumaczenia itd. nie jest uznawana - zawsze jestem spokojny, mówię kulturalnie i tłumaczę cała sytuację jeżeli trzeba - sam pracuje w obsłudze klienta, więc wiem jak to jest po drugiej stronie - ale w tej sytuacji naprawdę nie jest ani trochę w porządku.
Załączam fakturę jaką od nich otrzymałem i screeny (usunąłem z nich tylko swoje prywatne dane) jakie teraz mogłem zrobić - niestety nie mam żadnych z wcześniej :(
Pani z obsługi ma gdzieś kody producenta/ceny no i może sprawdzenia jak było naprawdę, bo najważniejsze że teraz pokazuje co innego!
Uprzedzając pytania czemu po prostu nie zwrócę - zamówiłem RAM na swoją jednoosobową działalność gospodarczą, przez co nie przysługuje mi prawo do zwrotu ot tak - to po pierwsze - po drugie po prostu chcę to za co uczciwie zapłaciłem - w końcu 1277 to była jedna z lepszych cen za te kości i dlatego nie zamówiłem z innego sklepu za 1400.
Zaczynam czuć się naprawdę bezbronny i godzić się z tym, że po prostu straciłem te pieniądze a produktu nie mam. Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc z Waszej strony - nawet jeżeli ja już nie dostanę ani zamówionych kości pamięci ani pieniędzy, niech inni będą ostrzeżeni przed praktykami oleole.pl!
Komentarze (366)
najlepsze
ewidentnie ktoś tam majstrował
Dziękuje za wsparcie ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°) - mam nadzieję, że na takie złe opinie sobie już nie pozwolą i naprawią to!
1. Zadzwoń jeszcze raz i tak samo poprowadź rozmowę. Każdą nagrywaj, do skutku, aż przyznają Ci rację. Będziesz miał dowód.
2. Jeżeli płaciłeś kartą to rób chargeback. Po 3 miesiącach kaskę będziesz miał zwróconą.
Autorze - napisz do sklepu, że jak się nie dogadacie to opiszesz sytuację na wszelkich forach i portalach z opiniami. Zmiękną odrazu.
@KwadratF1: Dobre :) Niedawno napisałem to samo do jednego Janusza. Napisał, że go szantażuję i mnie pozwie :)
Spotkamy się w sądzie, owszem. Bo zamierzam odzyskać od niego swój tysiąc i obsmarować go gdzie się da.
Dziękuje raz jeszcze!
O taki wykop walczyłem ᕦ(òóˇ)ᕤ
wyszukanie kodu producenta wyraźnie wskazuje na to że to 32 GB