Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko290
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

1751

Student narzeka na akademik: Musimy sami prać pościel

Nie wierzę. To pokolenie będzie kiedyś pracować na moją emeryturę... - Myślę, że aby dowiedzieć się jaki mamy kolor w pokoju należałoby zapytać lokatorów, którzy mieszkali przed nami jakieś 15 lat wcześniej. Ściany są tak brudne

morioloka
morioloka
z
gazetawroclawska.pl
dodany: 04.01.2017, 09:38:47
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    heheszki
  • #
    gownowpis
  • 543
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (5)

SZOKUJĄCY NAGŁÓWEK - przeczytajcie list zanim wyrazicie oburzenie

Reepo
z pokazywarka.pl
  • 203

Za mało użytkowników czyta cały artykuł, za dużo komentuje

konto usunięte
z x3.cdn03.imgwykop.pl
  • 123

Komentarze (543)

najlepsze

S.....m
konto usunięte 04.01.2017, 09:48:22
  • 347
Mam wrażenie, że coraz częściej ludzie po zawodówkach są mądrzejsi, od tych ze studiów.
  • 36
DzikiPiesDingo
DzikiPiesDingo
04.01.2017, 10:18:01 via Android
  • 156
@Skandalizm '...przyglądnięcie się sytuacji mieszkalnej...' (╯︵╰,)
Miedziany_Brodacz
Miedziany_Brodacz
04.01.2017, 12:38:20
  • 256
@Skandalizm: @cleglav: No tak, student, który płaci za akademik i wymaga aby administracja wykonywała usługi, które były w cenie wynajmu akademika, to rozpuszczony dzieciak xD Najlepiej jakby sam wszystko wyremontował, sam zbudował meble, zimno w zimie? Wystarczy załatwić ze złomowiska starą metalową beczkę, zrobić rurę wylotową za okno, zakleić dookoła i można grzać! Przejść się do lasu narąbać drewna, dawniej tak było, a nie tak jak teraz hehe kaloryfery mają
uysy
uysy
04.01.2017, 09:43:10
  • 341
Mieszkałem tam parę (dobrych) lat temu, taki koment:
Chyba komuś rurki zgniotły jajka. Ja #!$%@?, w dupach się poprzewracało :F. POŚCIELI dziecku nikt nie wypierze, kibla nikt nie posprząta, dupki nikt nie wytrze! "Za moich" czasów samemu sprzątało się moduły, prało pościel i wszystkie inne rzeczy, nie było problemu do prysznica na 10 osób albo kibelka. Akademik to było jedno z lepszych jak nie najlepszych doświadczeń przez całe studia i co
  • 51
Segor
Segor
04.01.2017, 11:08:46
  • 86
@uysy: Tylko co jest złego w tym, żeby wymagać więcej od uczelni, skoro na innych uczelniach są lepsze warunki za te same pieniądze? Wiadomo, że to nie taka oczywista sprawa, ale może powód niższego poziomu to głównie kwestia niegospodarności zarządzających akademikiem? W takim wypadku nie widzę żadnych powodów, aby nie zgłaszać swoich uwag. Co z tego, że to jest tanio? To znaczy, że nie może być tam coraz lepiej?
Równie dobrze
Jan_K
Jan_K
04.01.2017, 11:28:55
  • 92
@Segor: Dokładnie, właśnie sprawdziłem ceny na AGH - 350 zł, a jeśli nic się ostatnio nie zmieniło to w takim samym standardzie jak opisany w tekście (4 pokoje na jeden węzeł sanitarny) jest jednak wymiana pościeli i sprzątanie węzła. No i regularne przynajmniej podstawowe remonty (malowanie).

W kwestii prania pościeli pojawia się też pytanie, czy w związku z tym zwiększono liczbę pralek i miejsc do suszenia prania, jeśli wcześniej były one
wiluxpl
wiluxpl
04.01.2017, 11:16:31
  • 265
Mam mieszane uczucia. Widzę, że wykop już wydał osąd, że lenie śmierdzące ale ja napiszę, że nie dziwię się, że młodzi ludzie narzekają na te akademiki. Za 350 zł w 3 osobowym pokoju dostają brud i syf a dodatkowo wspólnie dzielone przestrzenie pozostawiają wiele do życzenia.

Ja jestem ciekaw czy jak np. w pracy jest brudna podłoga to też myjecie? Czy jesteście tymi leniami od których wyzywacie tych studentów i czekacie na
  • 14
rbk17
rbk17
04.01.2017, 11:25:49
  • 95
Mam mieszane uczucia. Widzę, że wykop już wydał osąd


@wiluxpl: dokładnie, po przeczytaniu tytułu byłem pewny że ten student to jakiś idiota, ale po przeczytaniu artykułu stwierdzam że jednak ma dużo racji. Nie łudźmy się - biedniejsi studenci muszą ewakuować się do mniejszych miast gdzie opaty za akademiki są dużo mniejsze.
Bazar-fte-iNazad
Bazar-fte-iNazad
04.01.2017, 11:46:50
  • 94
@wiluxpl: Najwiecej komentuja ci co w akademiku nie mieszkali.
Od czego jest administracja, leniwe paniusie co to wyzej sraja niz dupe maja? Najlepiej brac od kazdego 350 zeta i #!$%@? robic i co nam zrobicie?
Czy w akademiku jest pralnia i jaka jest jej dostepnosc?
Pokoje powinny byc malowane, przez administracje, co rok - po kazdym zakonczeniu semestru, koniec, kropka.
Dlaczego ten obowiazek ma byc przenoszony na osobe wybajmujaca?
Spoleczenstwo sywilizuje
nie_daje_rady
nie_daje_rady
04.01.2017, 09:56:41
  • 174
Kiedyś po prostu byłaby zrzuta po kilkanaście złotych na najtańszą białą farbę i wałek za 20 zł. Potem jedno popołudnie i spokój ze ścianami na kilka lat. Ech... niech jeszcze ktoś powie, że to studenci budownictwa.

No i ta wstrętna uczelnia nie chce nam prześcieradeł prać. Strach pytać czy standardowo akademiki piorą też bieliznę.
  • 31
susi33
susi33
04.01.2017, 10:57:23
  • 165
@nie_daje_rady: Nigdy w akademcu nie mieszkałem, ale trzeba by sprawdzić, czy taki remont na własną rękę jest dozwolony wg regulaminu.
DiPiero
DiPiero
04.01.2017, 11:02:14
  • 362
@nie_daje_rady: Pościel nie należy do studenta, jest wypożyczana od uczelni. Jak jeszcze tam mieszkałem w 2011 była wymieniana kilka razy w roku. Z jakiegoś powodu nie jest to kontynuowane? Skarga całkiem zasadna IMO. Reszta listu to rzeczywiście bzdury.
Reepo
Reepo
04.01.2017, 11:26:33
  • 90
Oczywiście mam wrażenie, że 90% ludzi nie przeczytało listu. Tytuł zrobiony pod aferę "NIE ZMIENIAJO NAM POŚCIELI OLABOGA", tymczasem w liście mamy bardzo spokojny głos:
"Cena za miejsce w trzyosobowym pokoju w takim akademiku to 350zł. Zrozumiałe jest, że nie jest to zbyt dużo i nie można oczekiwać standardu hotelowego, aczkolwiek uczelnia zaprzestała podstawowej usługi dla studentów. M.in. pościel nie jest już prana i należy robić to na własną rękę. Powoduje to,
  • 6
cichy_pozorant
cichy_pozorant
04.01.2017, 11:52:39
  • 4
@kot-z-cheshire: @Reepo:

Mieszkałem na Wittiga całe studia (zaczynałem 10 lat temu) i większość ludzi dogadywało się ze sprzątaczkami, aby, za opłatą oczywiście, ogarniały również łazienki w modułach. Na ostatnich roku sprzątaczki zastąpił jeden z sąsiadów, który chciał sobie dorobić. Czasem, jak moduł był zgrany, to ludzie sami organizowali sprzątanie - najczęściej bywało tak, jak ludzie mieszkali kilka lat w tym samym składzie. Wówczas system wydawał się dość naturalny. Jeżeli chodzi
KerianRegis
KerianRegis
04.01.2017, 12:23:13
  • 4

Komentarz usunięty przez moderatora

vostok
vostok
04.01.2017, 10:32:22
  • 85
Z pościelą to trochę racji ma, bo jak trafi człowiek na śmierdziela-brudasa, który nie odczuwa potrzeby prania takowej, to w perspektywie jest wieczne użeranie się z takim "menelem", ewentualnie mieszkanie w zasmrodzonym pokoju, tudzież pranie za niego.
U mnie dawno temu w akademiku raz w miesiącu była możliwość wymiany pościeli na czystą i taki łachudra chciał czy nie chciał, to zmieniał.
Co do sprzątania, to faktycznie przegina. U nas rozwiązaniem był grafik
  • 6
poison101
poison101
04.01.2017, 11:20:06
  • 5
była możliwość wymiany pościeli na czystą i taki łachudra chciał czy nie chciał, to zmieniał.


@vostok: Albo nie zmieniał, bo nie było takiego obowiązku (pomimo wymiany) i śmierdziało ( ͡° ͜ʖ ͡°)
J.....y
konto usunięte 04.01.2017, 11:50:07
  • 26
@vostok: ja uważam, że ma sporo racji. Mieszkałem przez chwilę w akademiku i:
- pościel należała do akademika i była regularnie wymieniana
- części wspólne czyściła woźna
- co kilka lat był lekki remont i malowanie ścian (ja akurat trafiłem na świeżo malowane;)

O ile z malowaniem mogę się zgodzić, że wystarczy raz na rok kupić pudło farby i wałek i przez 2 godziny opierdzielić cały pokój to już ze sprzątaniem
querelainoficiositestamenti
querelainoficiositestamenti
04.01.2017, 11:03:37
  • 77
Moim zdaniem trochę przesadzacie z krytyką tego studenta. Na pewno nie powinien narzekać na sprzątanie wspólnej części, to jest normalne, że robi się zrzutkę na środki czystości i ustala dyżury sprzątania. Ale pranie pościeli raz w miesiącu to jest standard w akademikach i trochę wstyd, że administracja tego zaniechała. Wypranie pościeli we własnym zakresie to jest pewien problem, zwłaszcza wysuszenie. Co jak nie zdąży wyschnąć przed nocą, jak pójdziesz spać? Jeśli chodzi
  • 4
KerianRegis
KerianRegis
04.01.2017, 11:35:33
  • 48

Komentarz usunięty przez moderatora

bozezbozewborze
bozezbozewborze
04.01.2017, 12:18:21
  • 9
Jest na to innowacyjne rozwiązanie - zakup drugiego kompletu pościeli za 20 zł w Biedronce.


@kot-z-cheshire: Zobacz sobie metraż w akademikach i przydziałową przestrzeń do przechowywania. Jak pamiętam jeszcze sprzed kilku lat w wawie, to zasadniczo idea jest taka, że przyjeżdżasz z jedną dużą walizką i jak będziesz miał szczęście, to zawartość walizki zmieści się każdemu w szafie. A same walizki najlepiej niech znikną. Taki komplet pościeli zajmuje tyle, co 4
lastad
lastad
04.01.2017, 10:14:48
  • 73
My z kumplem na pierwszym roku dostaliśmy akademik melinę, kobiece majtki za łóżkiem, zużyte prezerwatywy, dziura od grilla na środku pokoju i około 100 butelek po piwie i po tanich winach. Sprzątaliśmy go w cały dzień a na wieczór kupiliśmy farbę i pomalowaliśmy. Załatwiliśmy dywan do pokoju i był to jeden z najładniejszych pokoi w starym DS9 PG w Gdańsku. Wystarczy chcieć ;)
  • 9
P.....k
konto usunięte 04.01.2017, 11:14:03
  • 159
@lastad: " Z kumplem" to klucz. Z kumplem to można nawet w #!$%@? warunkach przyjemnie mieszkać. Gorzej jak dostaniesz #!$%@?ę w pokoju co ma 10m^2, a w akademikach takich nie brakuje.
Generalnie czytam komentarze i połowa w ogóle artykułu nie przeczytała, nie wspominając o tych co "hurr durr roszczeniowi studenci" a nie wiedza jak to wyglada w akademiku.
MalyRogalik
MalyRogalik
04.01.2017, 11:29:40
  • 58
Sprzątaliśmy go w cały dzień a na wieczór kupiliśmy farbę i pomalowaliśmy. Załatwiliśmy dywan do pokoju i był to jeden z najładniejszych pokoi w starym DS9 PG w Gdańsku. Wystarczy chcieć


@lastad: A tydzień później przenieśli was do innego pokoju.

plutonka
plutonka
04.01.2017, 10:09:26
  • 40
Aby oddać resztki sprawiedliwości - kiedy mieszkałam w akademiku politechniki w Krakowie, mieliśmy wymieniane pościele. Sprzątać oczywiście każdy musiał sam.
  • 14
Kargaroth
Kargaroth
04.01.2017, 10:21:52
  • 14
@plutonka: u nas było podobnie. co 2 tygodnie chyba wymiana pościeli kto chciał. Ale za to pralki w akademiku były płatne.. wrzucało się chyba 2zł, albo 4zł. Proszek swój oczywiście ;)

Najśmieszniej że były dwie kuchnie na całe piętro (około 100 osób), a więc tylko 2 lodówki na 100 osób. Jak się okazało że ktoś podjada nieswoje to się szybko ludzie zorganizowali żeby znaleźć żarłoka.
Mr--A-Veed
Mr--A-Veed
04.01.2017, 10:37:39
  • 45
Ale z drugiej strony - to trochę patologia.

Taka chociażby lodówka to powinna być chociaż jedna, mała na pokój. Bo co może trzymać 100 osób w dwóch lodówkach? Tylko mleko do kawy?

Wypadałoby chyba sobie kupić lodówkę turystyczną na prąd do pokoju...

Ja nie oczekuję w akademikach nie wiadomo czego - ale jednak jakieś podstawowe warunki sanitarne powinny być zapewnione moim zdaniem.

Np. akademik Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu ma tak, że może
majwsik
majwsik
04.01.2017, 10:17:07 via iOS
  • 23
Ciekawe czynstudent Michał po zrobiebiu kupy woła "juuuuuuż" i oczekuje, że ktoś mu przyjdzie zad podetrzeć.
  • 4
c.....v
konto usunięte 04.01.2017, 10:59:24
  • 1
@majwsik: dajcie ten komiks co kiedys na wykopie był, jak to matka dorosłemu synowi zad podcierała.
r.....4
konto usunięte 04.01.2017, 18:50:20
  • 4
@majwsik: A możesz powiedzieć jaki fragment listu studenta Michała świadczy o jego niezaradności?
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 14
  • Strona 1 z 14
  • >
  • Wykopujący (1751)
  • Zakopujący (133)

Hity

tygodnia

UOKiK zajmie się Ramą jako Masło. Producent: w nazwie listek zamiast 'a'
3049
Nie żyje Tina Turner. Miała 83 lata
2994
Admini Wikipedii banują polskich edytorów za pisanie o Holokauście
1849
Wikipedia zabroniła Polakom pisać o Holokauście. A strona izraelska domaga się
1853
Państwo nie ma pieniędzy na dentystów w ramach NFZ, ale ma na to by kraść.
1620
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #ukraina
  • #swiat
  • #prawo
  • #historia
  • #rosja

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl