PKP PLK nie wykorzystały 11 mld zł. Nie zmodernizowano 500 km torów. Raport NIK
Zarządca torów nie zakończył 73 ze 153 projektów i nie zmodernizował prawie 500 km linii kolejowych. Jest ryzyko, że w 2023 r. problem się powtórzy.
Zdejm_Kapelusz z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 49
- Odpowiedz
Komentarze (49)
najlepsze
Pytanie na ile to słowa z raportu NIK, a na ile wielokrotnego kłamcy antykolejowego Konrada Majszyka.
Jest to bzdura, że niewiele się zmieniło. Najbardziej efektywne dla pasażerów były następujące rewitalizacje i modernizacje przeprowadzone w
Taka jest rola NIK-u. I bardzo dobrze że ta instytucja jest i funkcjonuje, Ta instytucja musi być, bo stanowi element demokratycznego państwa.
Jeżeli o kolej chodzi -
@gumpa_bobi: Czy rolą NIK-u jest zabawa w publicystykę? Nie sądzę. Tymczasem wchodząc tutaj: https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o-realizacji-wieloletniego-programu-inwestycji-kolejowych.html
Można przeczytać taki kwiatek:
Sprzeczność:
Następnie NIK twierdzi:
Czy rolą NIK-u jest zabawa w publicystykę? Nie sądzę. Tymczasem wchodząc tutaj: https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o-realizacji-wieloletniego-programu-inwestycji-kolejowych.html
Można przeczytać taki kwiatek:
A teraz najlepsze - jako dowód, NIK pokazuje wykres z prędkościami drogowymi w RRJ 2014/15, tj. stan na grudzień 2014, czyli na ROK PRZED zakończeniem realizacji WPIK 2011-15. A jest to bardzo istotne, ponieważ w 2015 zakończono większość efektywnych rewitalizacji, o których napisałem wyżej tutaj http://www.wykop.pl/link/3534595/#comment-42130485 Struktura prędkości na grudzień 2015 różni się (in plus) wobec tej na
Czy ten artykuł porusza sprawę czy pieniądze wydaje się w słuszny sposób? Czy analizuje się w jaki sposób inwestycje poprawiły komfort pasażera? Nie! Artykuł skupia się jedynie na tym, że nie udało się WYDAĆ pieniędzy. Nie ważne na co. Nie ważne czy przyniosło to skutek. Ważne, że ich nie wydaliśmy.
Od kilka lat wszyscy są nastawieni tylko na to, żeby WYDAĆ pieniądze. Nie ważne czy to to cokolwiek poprawi. Projekty są wykonywane szybko i byle jak, wiele firm odstawia fuszerki, czasy przejazdu często niewiele się zmieniają w zestawieniu z gigantycznymi kosztami inwestycji... Znam niestety przypadki, że modernizowane są na przykład przystanki osobowe które znajduję się pośrodku pola. Wszyscy się wtedy zachwycają, że "wydano pieniądze". Nikt nie analizuje, że może ten przystanek należało przesunąć 2 km do najbliższej miejscowości.
Nikt
Ciebie bardziej interesuje sytuacja w PKP Intercity albo PKP Cargo - tu niestety niewiele pomogę, chociaż słyszałem że funkcjonuje to lepiej.
I nie
@jacekKobr: O to, to. Katowice - Kraków podam jako kolejny przykład.
@jacekKobr: pamiętam ich na budowie tramwajów w Olsztynie. Żeby udawać, że coś się dzieje 3 robotników potrafiło jeździć jedną koparką po mieście i robić zdjęcia w różnych miejscach ich "budowy".
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora