Btw, dotychczas jak słyszałem o jakimś absolwencie MIT to wyobrażałem sobie jego zdolności czy potencjał intelektualny na wzór Ryszarda Feynmanna. Mam nadzieję, że to manipulacja i że nie wykonali tego zadania ze stresu czy coś, kek.
@atomic77: Rozwiązywałem zadanie z matmy z egzaminu wstępnego do MIT z jakichś tam x lat temu. Powiem Ci, że było banalnie proste dla ścisłego umysłu, więc wątpie, żeby ciężej tam było się dostać niż u nas na najlepsze kierunki najlepszych uczelni. Raczej chodzi o kasę jaką trzeba za te studia zapłacić, a na to już wielu sobie nie może pozwolić.
@mathsage: Ciekawe. Przejrzałem wszystko, generalnie jakby ktoś mi dał taki test po 1 roku studiów, czyli po roku matematyki na poziomie inżynierskim (topka uczelni inż. w Polsce oraz profesor z wydziału Matematyki wykładał matme na moim kierunku) to zdałbym to bez najmniejszego problemu. Nie mówie, że na 100%, ale myślę, że w okolicach naszych ocen 3,5 / 4, tyle zwykle z matmy miałem na studiach. Wszystko co tu jest miałem na
@IDreamAboutE32: Mechanik inżynier to nie jest mechanik w warsztacie samochodowym, to w ogóle nie jest ta dziedzina xD Mechanika to jest dział, który się zajmuje takimi zagadnieniami jak wytrzymałości materiałów, rodzaje materiałów, teoria maszyn mechanicznych, konstrukcje maszyn mechanicznych itp. Pan Zdzisiek o mechanice to słyszał tylko właśnie z kanału, zbieżność nazewnictwa, nic poza tym.
Nie wierzę. To niemożliwe. Takimi rzeczami bawiłem się jak miałem 5 lat. To niemożliwe, że ludzie, którzy ukończyli MIT są głupsi od 5-latka. Jeszcze z jednego powodu. Rzeczy, których się teraz uczę są dość trudne. Jakieś niezłe mózgi musiały to wymyślić. Idioci nie projektują nowych komputerów (procesorów, pamięci) czy drukarek 3D. Dzisiejszy świat techniki jest o wiele bardziej skomplikowany i trudny niż ten z czasów mojej młodości. Kiedyś wystarczyło ogarniać bramki żeby
@pies_harry: pewnie specjalizują się w swojej wąskiej dziedzinie i nic poza tym. Trik z komputerem jest taki, że takie rzeczy wymyślają nieliczne, genialne jednostki, a później dzielą się tą technologią z mniej inteligentnymi. Z instrukcją to i ja bym sobie komputer zbudowała. ( ͡°͜ʖ͡°)
Moja znajoma nauczycielka (matematyczka) wyjechała zarobkowo do Anglii pracować na jeden z tamtejszych szkół. Uczniowie w wieku 13-15 lat nie potrafili wykonywać podstawowych działań matematycznych [UWAGA] na kalkulatorze. Poziom nauczania jest bardzo niski, a ukończenie studiów jest równoważne ze zdaniem polskiej matury.
Baranów banda... przecież to jest podstawowa wiedza, dzieci się tego uczą rozbierając zabawki ze światełkami... lampki choinkowe itd. A to że inżynier nie podłącza kabel oboma końcami do (-) a samą żarówkę przykłada do plusa to już #!$%@? kosmos... INŻYNIER #!$%@? JEGO MAĆ!!! Nawet jeżeli inżynier od materiałów to i tak powinien znać prawa fizyki bo "przepływ prądu" w konstrukcjach metalowych powoduje np utlenianie itd... porażka.
W współczesnym nauczaniu są trzy główne problemy: - założenie, że wszyscy mają podobne zdolności - zbyt małe ukierunkowanie na bardzo dobre, trwałe nauczenie się i zrozumienie podstaw - brak umiejętności przełożenia wiedzy na praktykę
Pierwsze ma charakter ideologiczny. To jak z gimnazjami u nas. Z założenia miały poprawiać stan wykształcenia - i tak robią. Tyle, że podciągają słabeuszy (co było założeniem), kosztem uczniów średnich i bardzo dobrych. Mamy więc wyższą średnią, ale
Ja #!$%@?. Jak miałem 7 lat to podłączałem baterie, silniczki i inne gówna do baterii, żeby sobie zrobić zabawkę a potem i tak miałem tylko same tróje na szynach z matmy i pszyry ( ͡°ʖ̯͡°)
@Frugos: A widzisz w tym coś niepoprawnego? Wziąć kabel i podłączyć + na obudowie jednego urządzenia do + na urządzeniu drugim i to samo z - to jakaś trudność? Skonstruowałeś ten silnik, opracowałeś optymalny przewodnik, izolację czy opracowałeś źródło napięcia? To robią Ci ludzie, Ty tego tylko używasz i z góry wiesz jak podłączyć, bo właśnie Ci ludzie przekazali tę wiedzę w prosty dla przeciętnego kowalskiego sposób, żeby ułatwić mu życie,
@Lechu1777: Ale nie zauważyłeś w jaki sposób chcieli zamknąć obwód? - podłączenie dwóch końcówek kabla do minusa,trzymanie palca na jednym z biegunów baterii itp
Nie wychodząc ze sfery teoretycznej, samo objęcie żarówki ciepłą dłonią za wtyczkę stalową powoduje zmianę jasności jej świecenia, czy też bardziej precyzyjnie ilości energii emitowanej przez żarnik. To, że nie w zakresie widzialnym, to nie było sprecyzowane.
Komentarze (137)
najlepsze
A to że inżynier nie podłącza kabel oboma końcami do (-) a samą żarówkę przykłada do plusa to już #!$%@? kosmos... INŻYNIER #!$%@? JEGO MAĆ!!! Nawet jeżeli inżynier od materiałów to i tak powinien znać prawa fizyki bo "przepływ prądu" w konstrukcjach metalowych powoduje np utlenianie itd... porażka.
- założenie, że wszyscy mają podobne zdolności
- zbyt małe ukierunkowanie na bardzo dobre, trwałe nauczenie się i zrozumienie podstaw
- brak umiejętności przełożenia wiedzy na praktykę
Pierwsze ma charakter ideologiczny. To jak z gimnazjami u nas. Z założenia miały poprawiać stan wykształcenia - i tak robią. Tyle, że podciągają słabeuszy (co było założeniem), kosztem uczniów średnich i bardzo dobrych. Mamy więc wyższą średnią, ale