Czołem, jak pewnie wiecie, jako pierwszy na mirkoblogu zwróciłem uwagę na poczynania januszy biznesu na Allegro, które polegają na chamskim pozycjonowaniu swoich ofert poprzez dodanie darmowej przesyłki do jednego z krajów europejski (w cenniku aukcji widnieje np. Rosja - 0zł).
To znalezisko to kontynuacja tego wpisu, które dostało ponad 1000 plusów, czego się zupełnie nie spodziewałem!
//www.wykop.pl/wpis/19087509/nie-lubie-cwianiakow-szukam-uchwytu-do-telefonu-na/
tl;dr
- janusz wystawia darmową przesyłkę do Rosji
- ja kupuję przedmiot
- janusz twierdzi, że wysłał, towar nie dociera
- robię chargeback, janusz dostaje ostrzeżenie od Allegro, ja dostaje kasę z powrotem, koleś prosi o zamknięcie dyskusji bo Allegro go ciśnie
Wersja pełna:
Nikt nie broni sprzedawcom wystawiania towaru z darmową wysyłkom, nikt tez nie zabrania allegrowiczom zamawiać tego towaru ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zamówiłem jeden z najtańszych przedmiotów od tego użytkownika, podałem adres zuafanego "internetowego kolegi" i czekałem na rozwój sprawy. Płatność oczywiście kartą kredytową, która umożliwia wykonanie operacji charge-back, ale o tym potem.
Po kilkunastu godzinach przychodzi mail jak poniżej:
W kilku prostych słowach napisałem, że proszę o wysyłkę towaru, wszystko się zgadza, adres podany, kasa wysłana. W kolejnych mailach informacje, że oczywiście wyśla, ale to nierejstrowana, może się zagubić blebleble.
Uświadomiłem ich, że wg UOKiK, jeśli oferują przesyłkę nierejestrowaną, to na nich ciaży dostarczenie jej do mnie, a mówienie, że wysłali ale nie doszła i nie oddadzą kasy to zapis wprost z klauzul niedozwolonych, co ciekawe ciągle wpisują to w swojej stopce w mailach :)
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pytania-odpowiedzi/zagadnienia-ogolne/#faq36
Czekam ok. 2,5 tygodnia i piszę do znajomego z Rosji, czy dostał przesyłkę, pisze surowe "niet", a już myślał, że będzie miał darmową łapkę na muchy. Jak pech to pech. Kolejny krok - mail do sprzedawcy, ten się broni, że przesyłka nierejestrowana, więc musiałem założyć dysusję na Allegro. Zadziałali bardzo sprawnie i szybko, ale sprzedawca nabrał wody w usta.
Musiałem więc wyciągnąć najcięższe działo z mojego warsztatu - procedura Chargeback. Sprawa załatwiona w 5 minut na infolinii mojego banku, dostałem potwierdzenie na maila, że przyjęli sprawę. Wielu "znawców" - a właściwie to DEBILI - mówiło we wpisie na mirko, że do procedury chargeback trzeba iść na policję i złożyć zeznania. Ciekawe, co powiecie na taki przypadek: Jedziesz do Honolulu, płacisz kartą, ale hotel obciąża Cię 2 razy za tę samą usługę. Też musisz iść do polskiego bagietmajstera?? Oczywiście bank może wymagać złożenia takich zeznań przy grubszych sprawach, ale nie jest to warunek obligatoryjny!

I jeszcze ktoś plusuje takie bzdury...

Kolejny "mądry", wrzucasz link do stanowiska UOKiK a ten dalej dyskutuje ;) Wykop.pe el
Wracając do sprawy - bank odniósł się do sprawy po kilkunastu godzinach, oczywiście tak jak się spodziewałem.
Taka procedura to koszt od kilku do kilkudziesięciu złotych dla sprzedawcy. Wyobraźcie sobie ten ból d--y sprzedawców, gdyby każda osoba plusująca mój wpis zamówiłaby jedną rzecz od tego gościa ( ͡° ͜ʖ ͡°) Dodatkowo z tego co wiem, przy tylu sprawach allegro blokuje konto nieuczciwego sprzedawcy
Sam, jako jeden użytkownik allegro nie zawrócę kijem Wisły, allegro nie odpisuje na maile w tej sprawie, na fejsie piszą tylko tyle:
Po całej procedurze i dyskusji na allegro zacząłem dostawać takie maile i telefony, więc jednak "da się".
Morał z akcji?
- Allegro "wie o problemie" ale poki co nic z tym nie zrobi.
- Bez stanowczego sprzeciwu w takich "błahych" sprawach dziwicie się, że społeczeństwo jest dymane na prawie każdym kroku?
- Płać kartą jeśli jest to możliwe (WPIS SPONSOROWANY PRZEZ WYDAWCĘ KARTY "TYLKO MIRKO")
Komentarze (444)
najlepsze
PS Allegro nic z tym nie zrobi, to takie sama cwaniaki jak sprzedający tylko skala inna.
źródło: comment_b5EYHS4yzUlAj5qgkMV5mIooWBt3BQec.jpg
Pobierzźródło: comment_u70rXUeoCwMfJWFbFkFX82JMR2UtyV5J.gif
Pobierz@Cody3223: Wierzysz to, że janusz biznesu wyślę łapkę na muchy do Rosji za 0 zł?
źródło: comment_F873PzwYzHKXOw99NhzGdw6kxJskOLE3.jpg
PobierzNo i jak tam, skąd to zwątpienie? Bo raz czy drugi wam nie wyszło? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_yK7N9mZxpnkmXLmc0ADTWCtHmPr0wwoS.jpg
PobierzW ciągu 3 dni roboczych skontaktuje się z Panem nasz pracownik i poinformuje o:
- przebiegu procesu reklamacyjnego,
- przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi,
- prośbie o przesłanie przez Pana ewentualnych dokumentów, które mogą okazać się potrzebne do rozpatrzenia reklamacji.
Taka procedura to koszt od kilku do kilkudziesięciu złotych dla sprzedawcy
O tym nie wiedziałem. Dobra akcja.