Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko393
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

2980

WARTA nie odda pieniędzy za macbooka, bo NIE. Po prostu.

2 lata temu kupiłem macbooka w salonie mediaMarkt z ubezpieczeniem WARTA. Od ponad 40 dni domagam się naprawy sprzętu, wymiany bądź oddania pieniędzy. Dostałem 2 razy odpowiedź odmowną bez uzasadnienia. BO NIE.

milosz0010
milosz0010
z
wykop.pl
dodany: 26.08.2016, 16:52:42
  • #
    technologia
  • #
    warta
  • #
    januszebiznesu
  • #
    mediamarkt
  • #
    oszukujo
  • #
    prawo
  • 379
    • Facebook
    • Twitter
TLDR;
W lipcu 2014 roku na potrzeby zawodowe kupiłem nowego macbooka pro 13’. Zapłaciłem za niego 6000zł + koszty ubezpieczenia 580zł. Sprzęt zakupiłem w salonie MediaMarkt we Wrocławiu.

Ubezpieczenie wziąłem świadomie, choć za namową sprzedawców. Na wszelki wypadek, ubezpieczyłem komputer na 4 lata łącznie z przepięciami, uszkodzeniami mechanicznymi itd.

12 lipca 2016 roku komputer uległ uszkodzeniu w związku z chwilowym przepięciem w sieci.

Sprzęt zareklamowałem do WARTA 14 lipca 2016. Do dziś nie mam ani działającego sprzętu, ani pieniędzy (które należą się w związku z przetrzymywaniem sprżetu dłużej niż 14 dni).

Update 26.08

Przed publikacją wykopu ugodowo napisałem do rzeczników MediaMarkt i Warta. Zwodzili mnie cały dzień. O 16:00 dostałem odpowiedź w tym samym stylu. Nie należą mi się pieniadzę, bo nie. Uzasadnienie udzielą niezwocznie (na czas tej publikacji minęło 3h).

Opis usterki.
Występowanie błędu.
Bateria macbooka pro nie ładuje się prawidłowo lub w ogóle.

Przy wyłączonym komputerze, bądź w trybie zmniejszonej aktywności (tryb uśpienia, zablokowany ekran), problem występuje tylko cześciowo, tj. średnio raz na dziesięć razy.

Problem występuje z wysokim prawdopodobieństwem, kiedy na komputerze wykonamy podstawowe czynności, takie jak: oglądanie filmów, surfowanie po sieci korzystając z przeglądarki.

Wszystkie czynności odbywają w odpowiednich warunkach do pracy dla komputera.

Odtworzenie błędu.
Wyłączamy komputer.
Podłączamy do niego zasilacz marki Apple zgodny ze specyfikacją modelu (z przedłużeniem lub bez)
Czekamy kilka minut, żeby upewnić się, ze wszystko działa jak należy.
Włączamy komputer. (Od tej chwili należy bacznie przyglądać się diodzie informującej o stanie ładowania.)
Logujemy się do wybranego konta.
Wykonujemy proste czynności, wskazane w punkcie "występowanie błędu"
Po maksymalnie kilku minutach bateria powinna przestać się ładować. Ładowarka prawdopodobnie wykrywa problem z napięciem i się permanentnie wyłącza (żeby ponownie odtworzyć błąd, należy ją odłączyć i podłączyć do sieci na nowo)

Kroki podjęte w celu zdiagnozowania usterki.
Wizyta w salonie iSpot we Wrocławiu w parku handlowym Magnolia. Razem z pracownikami zostały przeprowadzone czynności wskazane w punkcie "Odtworzenie błędu". Problem się powtarzał każdorazowo przy przetestowaniu 3 różnych, lecz zgodnych zasilaczy Apple
Wizyta w punkcie MediaMarkt we Wrocławiu w Galerii Dominikańskiej, gdzie stwierdzono usterkę w takim samym schemacie, co w punkcie nr 1
Po praktycznych testach został zresetowany kontroler SMC, który mógł być przyczyną problemu - ale nie jest.
Dodatkowo na koniec dysk twardy komputera został wyczyszczony i na jego miejsce został zainstalowany na nowo system OS X. Problem występuje dalej.

Krótki film z prezentacją usterki.



1. Pierwsza próba naprawy sprzętu w serwisie Warty

22.07.2016 zaprzyjaźniony serwis z Wartą (//espo.com.pl/) odebrał paczkę. Pracownikom nie udało się odtworzyć błędu, więc serwis zresetował układ SMC (co sam też robiłem!).

Dowiedziałem się, że PO RESECIE problem już nie występuje.

Oczywiście problem nie został rozwiązany, wystarczyło tylko spędzić trochę czasu nad debugowaniem.

Film po odbiorze komputera.



2. Druga próba naprawy sprzętu w serwisie Warty

Ad. 1 Zgłosiłem reklamację do serwisu, po czym (tutaj należą się brawa) kurier był już odebrać paczkę na kolejny dzień.

05.08.2016 otrzymałem informację, że paczka dotarła. Po kilku dniach zadzwonił do mnie serwisant z informacją, że dalej nie wiedzą o co chodzi i żebym przesłał im ładowarkę.

--
Uwaga. Tuż przez złożeniem pierwszego wniosku reklamacyjnego kupiłem NOWĄ ładowarkę w salonie iSpot. Ładowarka z innymi komputerami chodziła prawidłowo.

Zaś już inne ładowarki z moim, reklamowanym macbookiem już nie (testowane na kilku urządzeniach zarówno samodzielnie, w salonie iSpot i Mediamarkt).

Za każdym razem to samo. Po kilku minutach macbook powodował wyłączenie się dowolnej ładowarki (prawdopodobnie jakieś skoki napięcia?) .

Mimo to ustąpiłem. Kurier przyjechał odebrać ładowarkę. Serwisanci stwierdzili oczywiście problem z moją nową ładowarką. Oczekuje więc na dalszy proces ubezpieczalni...

3. Złamanie warunków umowy przez Wartę!!

Ad.2 Zgodnie z podpisaną umową, jeśli sprzęt przebywa w serwisie więcej niż 14 dni kalendarzowych, Ubezpieczonemu na jego wniosek przysługuje następujące świadczenie:
“dostarczenia karty podarunkowej o wartości sprzętu (...).”

Zdjęcie umowy (zaznaczone kwestie o których mowa)



Poniedziałek, 22 sierpnia.
Dzwonię do obsługi klienta spb.eu (firma ta odpowiada za koordynacje działań?).
Pytam konsultanta, jak wygląda sprawa z moim komputerem - czy został wysłany, na jakiej podstawie, itd.

Poinformowano mnie, że sprzęt jest jeszcze w serwisie.
W takim razie złożyłem telefonicznie wniosek o wydanie mi świadczenia w formie karty podarunkowej zgodnie z w/w ustawą/umową.

Konsultanci stwierdzili, że to jest najlepsze wyjście i nie powinienem się obawiać tego, że takiego świadczenia nie dostanę, gdyż - wniosek nie podlega dyskusji;minęło 14 dni i mam do tego prawo.

Na wydanie decyzji z kartą, ubezpieczyciel ma 14 dni.

PS. Część rozmów nagrywałem.

Czwartek, 25 sierpnia.
Nieco zniecierpliwiony dzwonię do CC.
Nie mogę uwierzyć. Wniosek o kartę podarunkową odrzucony.

Pytam:
Dlaczego? Na jakiej podstawie? Jakim prawem?
Na co konsultant:
Nie mam takiej informacji. Wniosek jest odrzucony. Komputer został do Pana wysłany i naszym zdaniem jest sprawny.
Kontynuuję:
Proszę Pani, domagam się uzasadnienia Państwa decyzji. “Bo nie” do mnie nie przemawia. Z resztą nie ma to żadnego znaczenia teraz czy Państwa zdaniem jest sprawny lub nie.
Dostaję odpowiedź:
Wiem tylko tyle. Może Pan napisać skargę, oto adres mailowy…


--
Nie wahałem się tak zrobić. Napisałem na szybko skargę na maila z prośbą o wskazanie przyczyny.

Autoresponder powiadomił mnie, że:
~”Dziękujemy za zgłoszenie. Odpowiemy Państwu pisemnie w ciągu 30 dni, a w szczególnych przypadkach do 60”.

60 dni!? Pisemnie?

Podsumowując
Pomijam fakt, że komputer na co dzień służy mi do pracy, bo w świetle prawa nic to nie zmienia. Tylko, że… właśnie dlatego kupiłem takie ubezpieczenie, żeby w przypadku zdarzenia losowego/awarii nie stracić wszystkiego (tj. być ubezpieczonym?).

Na ten moment jestem pozbawiony mojego głównego narzędzia pracy od ponad 40 dni. Nie to najbardziej boli. Boli fakt, że MediaMarkt przy współpracy z Wartą wciska gówniane ubezpieczenia mając za frajerów wszystkich, tych którzy je kupili.

Jak można tak niepoważnie podchodzić do klienta?
Reklamacja jest zasadna. Udupimy Pana na procesie serwisowania. Jeśli nie - będziemy Panu przedłużać cały proces tak, żeby odechciało się z nami rywalizować.

--
Droga Warto/Mediamarkcie/Czy inna powiązana instytucjo,
Będę walczył o swoje prawa, swoje pieniądze i swój czas. Sprawę kieruję do Rzecznika Praw Konsumentów. Na pewno zainteresuję się również innymi filarami pro-konsumenckimi.

Pisząc to, mam tak naprawdę nadzieję na to, że jeszcze mniej osób skorzysta w przyszłości z Państwa usług. Przestrzegam totalnie.

PS. Wykopowicze, wybaczcie za jakość materiałow - zbierałem je tylko na potrzeby dowodowe dla serwisu na wszelki wypadek, nie do opinii publicznej.

Treści powiązane (4)

Niedziałający komputer po naprawie

milosz0010
z youtube.com
  • 36

Wizualizacja usterki

milosz0010
z youtube.com
  • 7

Komentarze (379)

najlepsze

maxtrosoft
maxtrosoft
26.08.2016, 17:12:59
  • 519
Toć od dawna wiadomo, że te ubezpieczenia przy zakupie sprzętu częściej nie działają niż działają...
  • 57
dzafel
dzafel
26.08.2016, 17:42:15
  • 823
@mortat: masz jakiś ukryty dar, wszystko co kupiłeś w euro ci się popsuło, nieźle ( ͡° ͜ʖ ͡°)
a.....k
konto usunięte 26.08.2016, 17:55:04
  • 392
@mortat:
Pokaż dowody, lub wracaj między regały
kapelusz
kapelusz
26.08.2016, 17:22:42
  • 250
Afera - wykop w ciemno
  • 1
B.....d
konto usunięte 26.08.2016, 18:07:09
  • 146
@kapelusz: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Pobierz
źródło: comment_UqTT8lRIksLwMfiv2BIM8IKkk6EyfjDN.jpg
MacLife
MacLife
26.08.2016, 20:38:16
  • 169
@milosz0010: Warta nie chce oddać, ESPO nie umie poprawnie zdiagnozować, a my deklarujemy, iż jeśli komputer będzie się dało naprawić to zrobimy Ci to bezpłatnie. Odezwij się na PW, zamówimy kuriera, naprawimy, a później odeślemy z powrotem.
  • 11
MacLife
MacLife
26.08.2016, 21:40:39
  • 78
@komentarze: Podejrzewamy, że usterka na płycie jest na tyle prosta, że naprawa tego nie powinna być dla nas problemem. Skoro możemy pomóc i dać pozytywny komunikat to chętnie z tego skorzystamy ( ͡º ͜ʖ͡º)
chams
chams
26.08.2016, 22:47:42
  • 40
@MacLife: Marketing- robicie to dobrze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
av18
av18
26.08.2016, 17:59:59
  • 169
Kiedyś mój kolega pracował w Warcie. Zatrudniali studentów, żeby płacić mniejsze składki. Studenci dostawali gotowe formułki prawnicze i dostawali kasę za każdą napisaną odmowę przyznania odszkodowania - niezależnie od przyczyn i skutków.
Z Wartą trzeba od razu do sądu
  • 4
zackson
zackson
26.08.2016, 18:09:42
  • 71
@av18: przecież tak działa każdy ubezpieczyciel.
milosz0010
milosz0010
26.08.2016, 18:30:44
  • 63
@av18: czyli pisząc, że dyrektor jest na spotkaniu, chcieli napisać, że student jeszcze nie wrócił na studia? :D
blackphoenix
blackphoenix
26.08.2016, 17:44:13
  • 125
@mortat kupujesz sprzęt firmowy bez firmowej gwarancji NBD z naprawą w miejscu usterki?
ale nie powinieneś nawet pisać reklamacji tylko wysłać im pismo przedprocesowe przedstawiające twoje stanowisko (komputer serwisowany >14 dni i żądanie bonu) i niech się do tego ustosunkują. nie chcą po dobroci to walcz siłą jak jesteś pewien swego.
  • 37
blackphoenix
blackphoenix
26.08.2016, 18:43:14
  • 28
@Singularity00: chyba nigdy nie miałeś do czynienia z laptopami serii T/W/X/P, jeśli ograniczasz się do Ideapadów to mogę się zgodzić z twoją opinią.
blackphoenix
blackphoenix
26.08.2016, 19:08:40
  • 15
Instalacja OS X na pc jest nielegalna.


@Singularity00: tylko w USA i krajach gdzie EULA cię do czegoś zobowiązuje. w PL na szczęście jest to legalne. Oczywiście jeżeli kupiłeś kopię OS X w sklepie. Apple nie może zabronić Ci instalacji na sprzęcie nie-apple.
szuineg
szuineg
26.08.2016, 17:38:06 via Android
  • 118
Może pasowało by iść do np Kruka i sprzedać im to jako dług, a oni zdoili by ich na dwa jak,nie więcej razy tyle.
  • 4
Lampartini
Lampartini
26.08.2016, 21:20:20
  • 63
# heheszki


@dotted: ale żeśmy się uśmiali
koberone
koberone
26.08.2016, 21:40:34
  • 35
@dotted: beka roku !! niech cie kule biją !!!!
dlagr4czy
dlagr4czy
26.08.2016, 17:41:29
  • 74
##!$%@? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
m.....t
konto usunięte 26.08.2016, 17:38:49
  • 67
w naszym systemie prawnym te ubezpieczenia sprzętu to pic na wodę i wyciąganie pieniędzy.
  • 13
neoandrew
neoandrew
26.08.2016, 20:49:29
  • 48
@mosfet: jak pic chłopie, gość ma to na umowie, WARTA oczywiście będzie unikać jak się da, natomiast sami się załatwili, bo przetrzymywali dłużej niż 14 dni, a to jest zapisane w umowie i już nic zrobić nie mogą, w sądzie ma wygraną w banku, a oni właśnie na to liczą, że to nie trafi do sądu, bo ktoś oleje, oni są duzi, mogą przeciągać, sprawą i tak zajmują się korpo szczury
Bigbluee
Bigbluee
27.08.2016, 11:37:05
  • 15
milosz


@milosz0010: Widać, że masz małe doświadczenie w sporach z firmami. Rzecznik praw obywatelskich nie słuzy do straszenia firm. RPO jest po to aby w sądzie wykazać, że wyczerpałeś wszystkie możliwe procedury załatwienia sprawy. Tu trzeba sądem straszyć, pisać przedsądowe wezwania do spełnienia roszczenia.
Od początku do końca Twoje pisma powinny stanowić ciągłość a żądanie odpowiedzi od Wart/MM powinno byc w piśmie uwarunkowane czasem na taką odpowiedź. Czyli po wysłaniu laptopa
CreativePL
CreativePL
26.08.2016, 18:04:12
  • 60
PS. Wykopowicze, wybaczcie za jakość materiałow - zbierałem je tylko na potrzeby dowodowe dla serwisu na wszelki wypadek, nie do opinii publicznej.


CZyli ogólnie rzecz biorąc rozpętujesz gównoburze na publicznym forum, ale materiałów nie pokażesz bo nie są dla opini publicznej. Nie no spoko

Sorry @milosz0010 ale z twojego znaleziska nic się nie dowiedziałem. Nie pokazałeś żadnych dowodów korespondencji skanów/ czegokolwiek jedyne umowę kupna. W znalezisku piszesz że nagrywałeś rozmowy, dodatkowo wymieniałeś
  • 12
CreativePL
CreativePL
26.08.2016, 18:13:01
  • 38
@milosz0010:

nie chce publikować maili, które mogą być poufne


Ale robienie znaleziska pokroju "WARTA MNIE OSZUKALA" jest już spoko.

Nie ma żadnego punktu, który ukryłem

A w nastepnym zdaniu piszesz

Co więcej nie powiedziałem o wszystkim.


I znowu twoje słowa przeciwko niczemu. Ja rozumiem rozgoryczenie i #!$%@? odnośnie sprawy bo jak by nie patrzeć też bym się #!$%@?ł. Ale robienie afery (które są tu łatwo łykane) na podstawie tylko twoich słów
milosz0010
milosz0010
26.08.2016, 18:14:45 via iOS
  • 34
@CreativePL:
Pobierz
źródło: comment_25yhrR7XjUYBNgM33Z1FwJJAf9HLkOeL.jpg
wojna
wojna
26.08.2016, 17:29:55 via iOS
  • 59
To normalne że ubezpieczyciel nie odda Tobie kasy. To samo tyczy sie telefonów, ubezpieczanych na wypadek upadku. Płacisz składki ale jak przychodzi co do czego, to pózniej schody do nieba. No cóż, pozostaje tobie kupno nowego mcboka ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 6
rdk88
rdk88
26.08.2016, 19:00:14
  • 2
@wojna: U mnie po upadku i potłuczeniu wyświetlacza akurat w Warcie , wszystko było załatwione książkowo i poprzez aplikacje na tel.
e.....U
konto usunięte 27.08.2016, 12:23:14
  • 2
@rdk88: no ale co z tego, jeden i drugi nie dostał i już świat się wali i bojkot będzie, niezależnie do tego jaki jest powód i co się dzieje ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°) nieżalenie jaka firma i jaka branża.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 9
  • Strona 1 z 9
  • >
  • Wykopujący (2980)
  • Zakopujący (20)

Hity

tygodnia

UOKiK zajmie się Ramą jako Masło. Producent: w nazwie listek zamiast 'a'
2910
Czterech policjantów prowokuję do bójki przechodnia
2566
PiS idzie na rekord. Podnoszą podatek od plastiku o 2000%!
1835
Admini Wikipedii banują polskich edytorów za pisanie o Holokauście
1687
Żydowska dziennikarka powiela kłamstwa na temat Holokaustu w Polsce
1629
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #nauka
  • #zainteresowania
  • #komputery
  • #rozrywka
  • #swiat
  • #internet
  • #motoryzacja
  • #informatyka
  • #polska

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl