Nawyki, które warto wprowadzić do swojego samochodu
Pokazane w tym odcinku nawyki nie są jedynymi. Pozostałe zostaną pokazane w odcinkach tematycznych. Jeśli interesuje Was tematyka bezpiecznej jazdy zachęcam do subskrypcji oraz obserwowania fanpage, gdzie dodawane są dodatkowe filmiki :) FB: https://www.facebook.com/jedznaprawdebezpiecznie
JedzNaprawdeBezpiecznie z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 33
- Odpowiedz
Komentarze (33)
najlepsze
Jak się podobają pozostałe 4 kwestie?
Jak juz, to robcie filmiki, gdzie nie łamiecie przepisow... Jako jeden z przykladow, czego nauczyły mnie Berlinskie drogi - Schulterblick, czyli spojrzenie przez ramie przy skrecie.. Oczywiscie najpierw lusterko, ale ze jest martwy punkt, to TRZEBA sprawdzic odwracajac sie, bo rowerzysta baaardzo łatwo chowa
skupienie - owszem, ale w ten sposób nie zrobisz 800-1000km dziennie, a czasem trzeba, żeby nie spędzić 16h w trasie...
Koleś dostał 100% negatywnego feedbacku za swoje kozaczenie jazdą na zderzaku i agresywną zmianę pasów niezależnie od znaków poziomych, a brnie w swoje teorie w zaparte nie zważając na krytykę.
@JedzNaprawdeBezpiecznie: zajebiście bezpieczne... w myśl:
#2 - a co jeśli pojazd poprzedzający z jakiegoś powodu nagle zahamuje? Lub tylko zwolni (np bo nawigacja coś mu dziwnego powie i będzie chciał spojrzeć na nią)
#4 - czy tam była ciągła linia?
#4 Tak. Ale rozważ alternatywę włączania się na drogę, gdzie prędkość dochodzi do 100km/h i widoczność jest słaba, a Ty masz znak stop i musisz się zatrzymać. Zanim wrzucisz 2ke, ktoś
#1 - a czemu w ogóle nie jechać cały czas na światłach drogowych?
#2 - kwestia odległości bezpiecznej jest nie tylko trudna, ale i indywidualna. Owszem, porada słuszna, ale nie powinna przysłaniać myślenia o tym, że ten bezpośrednio przed może nagle zahamować i to od niego należy utrzymać odległość przede wszystkim. Patrzenie w dal pomoże za to na pewno, gdyby przed bezpośrednio poprzedzającym doszło do hamowana a on sam by
#1 To ja bym powiedział, że prędzej przy własnych drogowych można nie dostrzec świateł innego. Natomiast nie bez znaczenia pozostaje sposób pracy ludzkiego wzroku, który bardzo nie lubi zmian natężenia światła (choć szybko je wyłapuje). Zdecydowanie polecam jednak pozostawanie na jednym typie oświetlenia. Np. kiedy ruch z przeciwka jest umiarkowany, to często lepiej jest pozostać na mijania, a jechać wolniej, niż włączać drogowe na 50 metrów jazdy. Ale to
#3 To zrób. Naprawdę warto, a jest to proste i bezpieczne do wykonania gdzieś na pustym parkingu.