Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko617
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

1391

Policjant prawa jazdy ci nie zatrzyma. Koszt: 15 zł.

Bardzo prosty sposób, który za niecałe 15 zł pozwoli uniknąć zabrania prawa jazdy na 3 miesiące.

sowiq
sowiq
z
prawonadrodze.org.pl
dodany: 12.04.2016, 17:29:06
  • #
    polska
  • #
    policja
  • #
    prawojazdy
  • #
    prawonadrodze
  • #
    samochody
  • 523
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (7)

O tym jak dziurawy jest nowy przepis.

sowiq
z anuluj-mandat.pl
  • 20

Tutaj dlaczego to nieprawda.

kostuch
z wykop.pl
  • 11

Komentarze (523)

najlepsze

sowiq
sowiq
12.04.2016, 17:41:13
  • 488
Tak to jest jak prawo pisane jest na kolanie. Skoro w takiej sprawie rozwiązanie problemu jest tak banalnie proste, to wyobraźcie sobie jak potencjalnie łatwo jest wyłudzić kilka baniek VAT mając do dyspozycji armię prawników...
  • 31
T.....u
konto usunięte 12.04.2016, 21:04:03
  • 294
@rraaddeekk: , który jest już nie ważny...
Hande_hoch
Hande_hoch
12.04.2016, 21:00:09
  • 276
Dzięki prostemu trikowi nienawidzą go wszyscy policjanci. Wystarczy tylko...
Singularity00
Singularity00
12.04.2016, 17:43:07
  • 109
Genialne :D
I chyba nawet lepsze niż brak dokumentów bo tu one są więc nie ma jak dać mandatu za ich brak :D
  • 2
Singularity00
Singularity00
12.04.2016, 23:32:35
  • 0
@SteelMike: teraz jest tak, że jest ok. Jak policjant się uprze to można nie przyjąć i wtedy sąd orzeknie, że jednak
nie można karać bo dowód na posiadanie uprawnień jest i to poświadczony przez notariusza
S.....e
konto usunięte 12.04.2016, 23:23:53
  • 0
@Singularity00: No tak, ale nie masz dokumentów, tylko poświadczone odpisy dokumentów. Czy to przejdzie? No i zawsze mogą zmienić prawo tak, że ma być dokument, a nie odpis. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
jamtojest
jamtojest
12.04.2016, 22:24:22
  • 77
Dopiero wczoraj tłumaczyłem to na wykopie, dziś temat powraca.

Nie, to nie jest skuteczny sposób. Przerabiałem to na własnej skórze i sprawdzałem.

Zgodzę się co do tego, że przepis jest skrajnie idiotyczny, dziurawy, pisany na kolanie, wewnętrznie sprzeczny i nic tam się nie trzyma kupy. Zgodzę się, że jest to bezprawie. Niemniej jednak działa to tak, jak działa. Czyli w praktyce to policjant zatrzymuje uprawnienia w momencie zatrzymania do kontroli. Wbrew temu,
  • 23
grzegorz88
grzegorz88
12.04.2016, 22:34:23 via Android
  • 21
@jamtojest: zasłoń dane i wrzuć bo nie wierzę. Poczuj się jak Bóg i zrób ze mnie niewiernego Tomasza przy wszystkich.
jamtojest
jamtojest
12.04.2016, 23:30:01 via Android
  • 5
@Gilley: Nieee, po zatrzymaniu dostajesz dokładnie ten sam dokument, nie żaden nowy. I nadal jest bezterminowy. On po prostu leży sobie w urzędzie i potem go zwracają.
L.....K
konto usunięte 12.04.2016, 19:29:34
  • 34
Takie coś jest legitne? Bo w sumie po co wozić te prawko i dowód. Zrobiłbym te odpisy i wrzucił do schowka. Z polisą też tak można?
  • 7
joopi
joopi
12.04.2016, 19:56:47
  • 19
@LQQK: Polisy to policja nie zabiera więc nie ma strachu, no ani potrzeby robić odpisów. Nawet gdybyś zgubił to idziesz do agenta i Ci wydrukuje duplikat za darmo.
sicknature
sicknature
12.04.2016, 20:29:37
  • 11
@LQQK: @lembol:

z polisą to w ogóle jest najłatwiej bo nie trzeba nawet odpisu notarialnego robić. Wystarczy wydrukowane poświadczenie na drukarce domowej które przysyłają na mejla. Tam są wszystkie dane niezbędne i nie trzeba wozić szczegółowej umowy. Nawet kwit z poczty o opłaceniu z numerem polisy i za jakie auto wystarczy. Sam wożę od kilku lat takie papierki z polisami i nigdy nie miałem problemu.
joopi
joopi
12.04.2016, 19:15:37
  • 22
No ok, ale czy zatrzymanie prawa jazdy to nie jest odebranie uprawnień odnotowane w jakimś centralnym systemie? Przecież nie chodzi w tym wszystkim tylko o fizyczne zabranie druczku prawa jazdy.
  • 13
sowiq
sowiq
12.04.2016, 19:20:47
  • 129
Przecież nie chodzi w tym wszystkim tylko o fizyczne zabranie druczku prawa jazdy.


@joopi: Chodzi. Policjant zabiera "druczek" i przekazuje go staroście z wnioskiem o odebranie uprawnień. Policjant nie ma prawa odebrać Ci uprawnień, musi zrobić to starosta.

Nie ma druczku = nie ma wniosku. Tak został skonstruowany ten przepis.
sowiq
sowiq
12.04.2016, 19:27:06
  • 83
@joopi: Tak. Zobacz artykuł z powiązanych.
beep
beep
12.04.2016, 17:54:59
  • 21
@sowiq nawet jak policjant nie zatrzyma prawa jazdy w trybie art. 135 prawa o ruchu drogowym to:

1c. Starosta wydaje decyzję, o której mowa w ust. 1 pkt 4 lub 5, na okres 3 miesięcy, nadając jej rygor natychmiastowej wykonalności oraz zobowiązując kierującego do zwrotu prawa jazdy, jeżeli dokument ten nie został zatrzymany w trybie art. 135 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym.
  • 27
sowiq
sowiq
12.04.2016, 18:00:38
  • 42
@beep: O tym też było na stronie SPnD jakiś czas temu. Właśnie tutaj wychodzi niechlujstwo i pisanie prawa na kolanie. Otóż przepis mówiący o zatrzymaniu prawa jazdy na 3 miesiące to art. 135 ust. 1a, a nie art. 135 ust. 1 (chodzi o literkę "a"). Wspomniany przez Ciebie artykuł nie mówi nic na temat przekroczenia prędkości pow. 50km/h na terenie zabudowanym.
http://www.arslege.pl/zatrzymanie-prawa-jazdy/k168/a23574/
sowiq
sowiq
12.04.2016, 20:52:32
  • 8
@kostuch: No ale po co wyrywasz z kontekstu jakieś zdania?

Art. 135. ust. 1

1. Policjant:

1) zatrzyma prawo jazdy za pokwitowaniem w razie:

[...]

e) gdy wobec kierującego pojazdem wydane zostało postanowienie lub decyzja o zatrzymaniu prawa jazdy


No i co to ma wspólnego z tematem? Prawo jazdy = blankiet, dokument. Zabrany blankiet nie cofa Ci uprawnień do kierowania pojazdami. TO może zrobić tylko Starosta na drodze administracyjnej.
jackblackcanada
jackblackcanada
12.04.2016, 20:24:02
  • 20
To jest chore jak cały ten kraj
szukamdziurywcalym
szukamdziurywcalym
12.04.2016, 20:43:49
  • 16
zaraz szybko z 15zł zrobi się 1500zł
  • 3
Vein
Vein
12.04.2016, 21:04:14
  • 14
@szukamdziurywcalym: nie zrobi się, bo jest coś takiego jak taksa notarialna :>
mareksa666
mareksa666
13.04.2016, 08:08:35
  • 0
@onechaos: nobo wolny rynek, jest popyt to podnosimy ceny (ʘ‿ʘ)
ryhu
ryhu
12.04.2016, 20:56:20
  • 12
No dobra, ale jak usłyszę klasyczne "prawo jazdy, dowód rejestracyjny i OC" to czy odpis prawa jazdy to to samo co prawo jazdy? Na pewno nie dostanę za to 50zł za brak dokumentu? Bo tak na logike, to nie mam ze sobą dokumentu, tylko jego odpis. A dokument dwa dniu po dokonaniu odpisu mogłem zgubić, mogli mi go ukraść, mogłem go zmienić na inny?

Co więcej:

Zdenerwowany funkcjonariusz może ci wówczas zabrać
  • 7
ryhu
ryhu
12.04.2016, 21:09:10
  • 41
@Vein: Z praktyki wiem, że jak się za bardzo cwaniakuje przy kontroli, to można odjechać na lawecie w 90% przypadków. Może nie dotyczy to programistów za 15k z wykopu w nowiutkich samochodach prosto z salonu, ale jak masz dziesięciolatka albo lepiej, to zawsze się coś znajdzie żeby się #!$%@?ć, jak dobrze poszukają. Była taka akcja w drogówce chyba.
Edit: mam:
criskrzysiu
criskrzysiu
12.04.2016, 21:38:35
  • 16
@ryhu: no i pięknie.. a co, tak by zapłacił za prędkość, pewnie te nie włączanie kierunkowskazów by mu odpuścili a na światła nawet nie spojrzeli a tak proszę bardzo laweta. Brawo dla buraka. No i jeszcze jak na koniec ton zmienił: "Ja Pana proszę".
kostuch
kostuch
12.04.2016, 20:40:36
  • 12
Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami art. 102.

„Starosta wydaje decyzję administracyjną o zatrzymaniu prawa jazdy lub pozwolenia na kierowanie tramwajem, w przypadku gdy (…):

4) kierujący pojazdem przekroczył dopuszczalną prędkość o więcej niż 50 km/h na obszarze zabudowanym;(…).”

1c. Starosta wydaje decyzję, o której mowa w ust. 1 pkt 4 lub 5, na okres 3 miesięcy, nadając jej rygor natychmiastowej wykonalności oraz zobowiązując kierującego do zwrotu prawa
  • 14
coo84
coo84
12.04.2016, 21:07:56
  • 4
@kostuch: a art 135 ust1 PoRD brzmi dokładnie tak

1. Policjant:


zatrzyma prawo jazdy za pokwitowaniem w razie:

uzasadnionego podejrzenia, że kierujący znajduje się w stanie nietrzeźwości lub w stanie po użyciu alkoholu albo >środka działającego podobnie do alkoholu,

stwierdzenia zniszczenia prawa jazdy w stopniu powodującym jego nieczytelność,

odejrzenia podrobienia lub przerobienia prawa jazdy,

gdy upłynął termin ważności prawa jazdy,

gdy wobec kierującego pojazdem wydane zostało postanowienie lub decyzja o zatrzymaniu
Bijelodugme
Bijelodugme
12.04.2016, 21:48:39
  • 2
@kostuch:
Oczywiście, że masz rację, najsmutniejsze jest jednak to, że wykopują to ludzie, a w tym tekście nie ma nawet podstawy prawnej, która wskazywałaby na zasadność takiego twierdzenia. Jest tylko głupkowaty tekst - jak większość na tej stronie - i tyle, i mamy wierzyć na słowo, że tak jest, bo janusze prowadzący ten blog tak powiedzieli.
pasix94
pasix94
12.04.2016, 23:21:17
  • 10
Dla wszystkich #januszeprawa dokument sam w sobie nie uprawnia do kierowania pojazdami, on tylko poświadcza posiadanie uprawnień. Jeżeli po wydaniu decyzji o o cofnięciu uprawnień masz nadal dokument prawa jazdy, nie zmienia to fakty, że kierujesz pojazdem bez uprawnień i popełnisz przestępstwo z art. 180a k.k. zagrożonego karą nawet 2 lat pozbawienia wolności.
  • 2
pasix94
pasix94
13.04.2016, 14:58:51
  • 0
@zooploza: A co to ma wspólnego z cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem decyzją Starosty?
zooploza
zooploza
12.04.2016, 23:31:34 via Android
  • -1
@pasix94: Widziałem raz w "uwaga pirat" jak po
licaj podchodzi do pani i prosi o dokumentu a ona ma to, że ma tyllo ksero dowodu rejestracyjnego bo czesto gubi. A on na to śmiejąc sie i to calkiem niezle:


Zostala zatrzymana za przyciemnione przednie szyby jak coś.
atanor
atanor
12.04.2016, 21:14:48
  • 10
Wspaniale, teraz znowu można #!$%@?ć 120 po mieście.
  • 5
dafto
dafto
13.04.2016, 02:16:06
  • 1
@Bijelodugme: od którego możesz się odwołać. Ps czas płynie od momentu popełnienia wykroczenia
Bijelodugme
Bijelodugme
12.04.2016, 22:57:10
  • 1
@tellet:
Ale co tu czytać, pierdoły tego janusza co prowadzi blog i wrzuca teksty czerwoną oczojebną czcionką? Przecież ten artykuł to stek bzdur nic więcej, ale tłum wykopuje. Nie ma znaczenia czy masz odpis czy nie masz prawka przy kontroli, jeśli przekroczyłeś o 50 km/h prędkość w terenie zabudowanym to starosta zabierze Ci uprawnienia i zobowiąże do dostarczenia zwrotu dokumentu i czas będzie płyną dopiero od zwrotu.
g.....n
konto usunięte 12.04.2016, 22:13:56
  • 9
W ostatnim czasie policjanci ruchu drogowego zmuszani są przez swoich przełożonych do zatrzymywania jak największej liczby praw jazdy oraz dowodów rejestracyjnych. Jedynym powodem tych akcji jest pazerność komendantów powiatowych i wojewódzkich, którzy przyznają sobie wielotysięczne premie ze skarbu państwa „za wyniki”.


"Miło" wiedzieć że innych też to spotkało. Tydzień temu pani starsza sierżant wielce ważna i groźna zabrała mi dowód rejestracyjny za spaloną żaróweczkę. Auto przetrzepane od trójkąta po gaśnice.

Żeby było
  • 4
g.....n
konto usunięte 13.04.2016, 10:11:55
  • 1
@kopyt_: oczywiście - tylko że jak widać w drogówce pieniactwo jest nagradzane. Oprócz tego jak napisałem - kilka razy zatrzymywał mnie męski patrol na kontrole - nigdy żadnego problemu, zawsze kulturalnie. Gdy zatrzymuje mnie kobieta to od razu jak się odzywa czuć że chce pokazać "kto tu rządzi".
marianftal
marianftal
13.04.2016, 19:18:39 via Android
  • 0
@gwiezdnymarian: no to się modl aby kobieta sędzia nie orzekala o wykroczenie drogowe bo idiotki wierzą wtedy policji jak cichodajki kasanowie.... wyrok zwykle to 2000 zamiast mandatu 500
W.....r
konto usunięte 12.04.2016, 20:57:47 via Android
  • 8
Idiotyzm, biorąc pod uwagę, że policjant zabiera prawo jazdy a urząd zabiera uprawnienia na wniosek policjanta. I to, że mam świstek potwierdzony notarialnie, nie oznacza to, że nie straciłem uprawnień. Więc patent dla #januszemotoryzacji najwyżej.
  • 10
t.....o
konto usunięte 12.04.2016, 20:59:52
  • 8
@Wezmyr: Niestety mylisz się. Przepis od początku miałtą dziurę. Jeśli nie masz przy sobie prawka to go nie tracisz. Dostajesz wtedy mandat 50 zł. Nie można ci zatrzymać uprawnień, bo przepis mówi wyraźnie o zatrzymanie PRAWA JAZDY. Teraz jak widzę to ewoluowało, i o ile policjanci będą uznawać takie poświadczone dokumenty, to znaleziono dziurę totalną.
t.....o
konto usunięte 13.04.2016, 01:21:49
  • 5
@DOgi: Zgadza się, ale wtedy należy wykazać w sądzie, że został nałożony w oparciu o błędny pomiar. Trudne ale wykonalne. Podobnie z mandatami za złe parkowanie. To SM lub policja musi wykazać, kto dopuścił się wykroczenia. W momencie podejścia do auta zawsze przyjmują, że ta sama osoba je tam postawiła, ale dowodów nie ma, a my nie musimy zeznawać na naszą niekorzyść.
ryhu
ryhu
12.04.2016, 20:52:03
  • 8
Już nikt przez tę policję prawa jazdy pozbawiony nie będzie #pdk
  • 3
criskrzysiu
criskrzysiu
12.04.2016, 21:40:00
  • 2
@ryhu: Policjant odbiera nie sam "plastik" a zawiesza jego ważność. W systemie i tak będzie, że uprawnienia zawieszone więc nic się nie wykręci. Normalnie jakiś sebix to pisał.
dzidziaka
dzidziaka
13.04.2016, 11:35:02
  • 0
@criskrzysiu: Policjant nie ma prawa zawiesić uprawnień. Jest władzą wykonawczą, a nie sądem. Normalnie czytasz jak sebix.
W.....a
konto usunięte 13.04.2016, 09:38:05
  • 7
Logika niektórych naiwniaczków mnie powala. To jest zwykła bzdura. Zobaczcie dodatkowo jak redaktor z tej strony się zachowuje. Policję nazywa psami, generalnie Sebixowa gwara... Nie mam zamiaru ufać tak "wiarygodnemu" łebkowi. Znajomy prawka nie dał, zapłacił mandat + zostały w CEPiKU cofnięte uprawnienia w momencie kontroli. W tym przypadku możesz później sobie plastikiem machać, policjant sprawdzi i dostanie się dodatkowy mandat za jazdę bez uprawnień. Jak tak czytam komentarze i ten artykuł
  • 6
pasix94
pasix94
13.04.2016, 15:06:40
  • 2
Policja nie ma prawa cofać uprawnień


@mieki: Dlatego robi to Starosta.
mieki
mieki
13.04.2016, 10:12:13
  • 2
@WysokiejJakosciSiekiera: Policja nie ma prawa cofać uprawnień. Jeżeli tak się stało to dawaj znać szczegóły, bo to jest skandal i patologia którą należy tępić. Chciałbym zobaczyć to postanowienie policji o cofnięciu uprawnień, może kolega Ci coś naściemniał a było inaczej. Jeszcze raz, policja nie ma prawa cofać uprawnień do kierowania pojazdami, taka decyzja jest nieskuteczna.

Polecam zapoznać się z wątkami na ifp.pl gdzie policjanci zatrzymują delikwenta jadącego po pijaku. Odbierają mu
moo
moo
12.04.2016, 21:02:56
  • 7
Mógłby ktoś podać podstawę prawną zezwalającą na posługiwanie się takim poświadczonym odpisem? Nie będzie to potraktowane po prostu jak brak dokumentu?
Jeszcze nigdy nie usłyszałem przy kontroli: "Proszę przygotować prawo jazdy i dowód rejestracyjny lub ich poświadczone notarialnie odpisy". ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • 3
j.....7
konto usunięte 12.04.2016, 21:21:34
  • 6
@moo: taki odpis dziala tak jakbys mial ten dokument przy sobie. Kodeks cywilny i prawo o notariacie
marianftal
marianftal
13.04.2016, 19:12:40 via Android
  • 1
@moo: z wyroków robi się odpis z księgi wieczystej robi się odpisy Wynika to z ustawy o notariacie jak notariusz raz sprzeniewierzy się obowiązkom to straci możliwość wykonywania zawodu na zawsze. dlatego w polskim porządku prawnym zgodnie z ustawą o notariacie poświadczona przez notariusza kopia dokumentu jest na równi z orginałem
kxxn
kxxn
13.04.2016, 19:09:22
  • 5
Dlaczego to nie prawda (podstawy prawne):

Już samo "poświadczony notarialnie odpis prawa jazdy" to nic nie daje, nic nie stwierdza itd. Podczas kontroli drogowej musisz mieć przy sobie "dokument stwierdzający uprawnienie do kierowania pojazdem"
Podstawa prawna ("KODEKS DROGOWY - PRAWO O RUCHU DROGOWYM"):

"Art. 38. Kierujący pojazdem jest obowiązany mieć przy sobie i okazywać na

żądanie uprawnionego organu wymagane dla danego rodzaju pojazdu lub

kierującego:

1) dokument stwierdzający uprawnienie do
  • 5
marianftal
marianftal
15.04.2016, 21:16:01 via Android
  • 0
@Bunch:
źródło: comment_2x6wB36gygkZ5SRmRuv6GtaFR7GBFXWh.jpg
marianftal
marianftal
15.04.2016, 21:15:18 via Android
  • 0
@kxxn:
źródło: comment_aWAHSAMX2IrqOFFJwikTWflM2xst16IA.jpg
Qullion
Qullion
13.04.2016, 08:21:06
  • 5
Jest na to lepszy sposób od debilnych papierków a mianowicie patrzeć na ograniczenia i przestać się spieszyć, dodatkowo polecałbym wyleczyć się z mani wielkości i zazdrości a także skończyć z popisywaniem się bo mało kogo obchodzi wasz samochód.
tomaszektomaszek
tomaszektomaszek
12.04.2016, 20:28:53 via Android
  • 5
zawsze w samochodzie trzymam ksero oc, dowodu rejestracyjnego, prawa jazdy na wszelki wypadek

a tu legalnie można za 15zl mieć pełnowartościowa kopię
  • 3
p.....2
konto usunięte 12.04.2016, 20:36:37
  • 3
@tomaszektomaszek: zrób jeszcze ksero karty pojazdu i trzymaj w schowku. Nigdy nie zrozumiem ludzi trzymających w autach komplet dokumentów xD
filipsworks
filipsworks
12.04.2016, 20:51:45
  • 1
@peterx122: Profit dla pasera -_-
GwnBrz
GwnBrz
13.04.2016, 10:07:20
  • 4
@sowiq
Nie jestem prawnikiem, ale widzę tu dwie dziwne sprawy.

Wydaje mi się, że w "zatrzymaniu prawa jazdy" nie chodzi o zabranie plastiku, który przecież sam w sobie i tak jest niewiele wart, a o wstrzymanie prawa do prowadzenia pojazdów na 3 miesiące. W tej sytuacji, jeżeli zatrzyma Cię policja i będziesz miał swój oryginalny plastik to nadal nie uprawnia Cię to do prowadzenia pojazdu, bo przecież prawo to zostało Ci wstrzymane
  • 8
sowiq
sowiq
13.04.2016, 10:44:34
  • 1
@GwnBrz: Są ludzie, którzy twierdzą, że cała procedura rozpoczyna się od odebrania plastiku. Jeśli ten fakt nie nastąpi, to przepis nie przewiduje innej ścieżki postępowania. Podobnie było np. z listami od Straży Miejskiej - procedura nie przewidziała sytuacji, że adresat nie odpowie na list i w takim przypadku powstawała sytuacja patowa, bo ani nie było możliwości go zmusić, ani podjąć innych kroków.

Jednak z mojej dyskusji z @kostuch powyżej wynika, że
GwnBrz
GwnBrz
16.04.2016, 23:06:59
  • 0
@marianftal: aha
PLama150
PLama150
13.04.2016, 17:10:04
  • 3
Jak wykopki łykają xD Mało się nie zadławią.
W 90% przypadków z takim odpisem lądujecie na lawecie i "zabranym" prawkiem nie fizycznie ale w systemie policji, co prawda bezprawnie ale zabranym. Jak was ponownie zatrzymają i będziecie mieć nawet fizycznie prawo jazdy to dalej nie pojedziecie bo w systemie policji widnieje, że macie zabrane.
źródło: comment_BNFDnqaSnwpWjYsROZTXvFX0tvo9pp9i.jpg
  • 3
marianftal
marianftal
13.04.2016, 19:41:52 via Android
  • 0
@mieki: http://pastebin.com/LFLzPp3K
marianftal
marianftal
13.04.2016, 19:40:56 via Android
  • 0
@PLama150: i jak takie coś zrobisz to trafisz do pierdla bo to potwierdzenie nieprawdy
n.....2
konto usunięte 13.04.2016, 07:59:18
  • 2
Przecież to nie uchroni przed odebraniem uprawnień tylko kwitka a kwitek bez uprawnień jest nic nie wart...
  • 1
kxxn
kxxn
14.04.2016, 00:01:14
  • 1
@nico112: No ale Ci niektórzy głupio mądrzy nie potrafią tego zrozumieć....
majlo1985
majlo1985
13.04.2016, 06:58:49 via Android
  • 2
Nie potrzebuje. Nigdy nie przekraczam predkosci o 50 km/h. nawet poza zabudowanym.
  • 4
mnlf
mnlf
13.04.2016, 12:46:03
  • 1
@majlo1985: a co jak policjant który nie potrafi mierzyć prędkości pomyśli, że przekroczyłeś?
majlo1985
majlo1985
13.04.2016, 13:18:38
  • 0
@mnlf: Wiesz, jak miałem spokój przez ładnych parę lat, tak ostatnio w ciągu 3 tygodni miałem 3 bliskie spotkania trzeciego stopnia z policją. ;)

A osobiście uważam, że bardziej dotkliwe byłyby po prostu wyższe grzywny niż zabieranie prawka. Trzeba też sobie uświadomić, że debile zapierdzielający ponad 100 km/h przez miasto będą zawsze, niezależnie od sankcji. Ale oczywiście należy ich ograniczać jak tylko się da.
PMV_Norway
PMV_Norway
12.04.2016, 20:50:51 via Android
  • 2
Ksero poświadczenie ble ble ble. Później i tak przyjdzie wniosek o dostarczenie plastiku do starostwa. 50 zł kary za brak poświadczenia uprawnień. A nie za brak prawa jazdy. Pomysł jest z dupy. Bagiety plastiku nie zabiorą a jedynie skieruje sprawę do starostwa to z kolei do sądu i tak zaocznie straci się uprawnienia na 3 miechy
  • 15
PMV_Norway
PMV_Norway
12.04.2016, 21:02:41 via Android
  • 4
@Singularity00: masz poświadczenie poświadczenia. Czyli poświadczenie dokumentu poswiadczajacego nabycie uprawnień do kierowania. A to odbierane jest właśnie uprawnienie przez starostę, co zresztą trafia do rejestru.
PMV_Norway
PMV_Norway
12.04.2016, 21:33:37 via Android
  • 3
@mike78: czytajcie że zrozumieniem. Notarialnie masz poświadczenie że jesteś osobą posiadająca prawo jazdy. Dokument, który poswiadcza nabyte uprawnienia potwierdzone egzaminem państwowym. Czyli notariusz poswiadcza tylko dokument.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >
  • Wykopujący (1391)
  • Zakopujący (70)

Hity

tygodnia

Orlen może spodziewać się pozwów za zawyżanie cen. Niech temat zapłonie!
4087
Nie żyje Krzysztof Balawejder - prezes MPK Wrocław
3052
Może i nowy wykop nie jest czytelny, ale za to zawiera 2 razy mniej treści.
2427
Prowadzenie dyskusji na portalu Wykop.pl stało się niewykonalne
1980
Dzisiaj będzie pomidorowa na głównej?
1239
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki