Stacje kolejowe zasilane słońcem. W Polsce

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowała o zamontowaniu trzech instalacji fotowoltaicznych na budynkach Zakładu Linii Kolejowych w Nowym Sączu. Projekt stanowi test dla koncepcji zasilania energią odnawialną stacji kolejowych.

- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 60
Komentarze (60)
najlepsze
Dzielenie kasy , przyznawanie dotacji i administrowanie cudzą kasą to pewnie ważniejszy motywator.
Kto by się w tym babrał dla stresu i odpowiedzialności ?
Według mnie na obecnym poziomie rozwoju technologii magazynowania energii jedynym wyjściem jest wykorzystywać energię z fotowoltaiki w dzień, ewentualnie nadmiar oddawać do sieci, a w nocy tylko sieć.
Żadne magazynowanie nie ma obecnie ekonomicznego uzasadnienia.
W zeszłym roku w UK udało się wyprodukować więcej energii ze źródeł odnawialnych niż z energii jądrowej i węglowej razem wziętych. Trwało to tylko minutę ale jednak....
Mówiąc o graczach w czołówce nie ma się na myśli Polski. Polska jest daaaaleko z tyłu. Trzy fotoogniwa nic nie zmienią.
Niestety.
A jak nastąpi jakiś przełom w tej technologi to i tak będą to rozbierać.
Komentarz usunięty przez moderatora
Do zasilenia peronu potrzebna mnóstwa prądu (choć teraz będą przechodzić na LED)
Pociągi zasilane są energią elektryczną z trakcji, która napędza silniki, które napędzają koła. Gdy pociąg hamuje, to nie załącza od razu hamulców, które zamykają się na kole, ale wyłącza prąd płynący do silników. Pociąg toczy się dalej i obraca silnikiem, a obracający się silnik działa tak, jak prądnica (urządzenie
@NadiaFrance: heh, śmiem twierdzić, że nie trudno się zorientować( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wiele osób mylnie uważa, że jadąc na luzie, nie zużywamy paliwa. W rzeczywistości zużywamy je w ilości ok. 0,2 / 100, ponieważ jest potrzebne do zasilania różnych systemów w samochodzie. Zwalniając na biegu, faktycznie nie zużywamy nic. Każdy,