Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko599
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

681

Mniejsze od polskiego niemieckie górnictwo otrzymało ogromną pomoc publiczną

Słuchając telewizyjnych ekonomistów można odnieść wrażenie, iż polskie górnictwo jest najbardziej dotowane w UE. Nic bardziej mylnego! Okazuje się, że w latach 2010-2013 niemieckie górnictwo, które wydobywa 7-krotnie mniej węgla, otrzymało od swojego rządu aż 13-krotnie większą pomoc publiczną!

saint
saint
z
niewygodne.info.pl
dodany: 04.01.2016, 06:50:52
  • #
    europa
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    gornictwo
  • #
    pieniadze
  • #
    4konserwy
  • 89
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (1)

Węgiel - jakie dopłaty i wsparcie na tle OZE

text
z wiatrowa.blox.pl
  • 3

Komentarze (89)

najlepsze

H.....t
konto usunięte 04.01.2016, 06:54:42
  • 109
Otrzymało, żeby siedzieć cicho, bo przecież oficjalnie energia tam jest zielona ;)
  • 8
saint
saint
04.01.2016, 07:00:17
  • 66
@Harcot: Ta zielona jak niemiecki węgiel (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
text
text
04.01.2016, 10:03:41
  • 30
@Harcot:
Inaczej, w końcu okazuje sie prawda to, co powtarzam od zawsze.
Czyli zielona energia (OZE) nie może na zasadach liberalnych startowac z górnictwem, atomem czy gazem, bo wszystkie te rodzaje energii:
- są realnie wspomagana na wiele sposóbów, o jakich wam się nawet nie marzy;
- wiele z tych zakładów było wybudowanych kiedyś w całości za nasze pieniędze (zwłaszcza PL czy Niemcy wschodnie);
- suma dopłac idących nawet dziś do
marw007
marw007
04.01.2016, 08:49:53
  • 68
Jak to jest, że kopalnie ze spółek węglowych od lat generują miliardowe straty a kopalnie z poza tego molochu potrafią przynosić zyski. Niestety w tej chwili kiedy Duda (ten związkowiec) klęczy na mszy obok Prezesa nie ma szans na ścięcie choćby jednego łba tej hydrze zwanej "przywilejami związkowymi". Polskie górnictwo zagwarantowało sobie nietykalność i przywileje jeszcze za czasów komuny. Górnicy są świetnie zorganizowani, zjednoczeni i od lat mówią jednym głosem. Są najlepszym
  • 12
Delling82
Delling82
04.01.2016, 08:57:08 via Android
  • 7
@marw007: Pięknie napisane. Podobnie jest z innymi silnymi grupami zawodowymi. Nauczyciele, mundurówka i rolnicy.

Pompowanie pieniędzy w upadające kopalnie to cyrk i okradanie reszty społeczeństwa.
marw007
marw007
04.01.2016, 13:01:08
  • 3
@d3n3b: oczywiście masz rację. Spółki węglowe to sieć układów i powiązań biznesowych, które noszą znamiona przestępczości zorganizowanej.

źródło: comment_oAFBDOqo8Is9qlZ9yAMllcMT9snUEGYH.jpg
Baron_Al_von_PuciPusia
Baron_Al_von_PuciPusia
04.01.2016, 08:00:22
  • 47
Raz że było, a dwa, że dotacje państwowe idą dla zamykanych kopalń... przynajmniej takie są wymagania UE. U nas też dotacje bezpośrednie mogą iść tylko do Spółki Restrukturyzacji Kopalń gdzie te kopalnie są zamykane.

Więc im więcej forsy się wydaje tym szybciej te kopalnie się zamyka. Elo.

Tak samo było ze stoczniami.
  • 7
Sherrax
Sherrax
04.01.2016, 10:40:40
  • 11
@Baron_Al_von_PuciPusia: W Niemczech istnieją kopalnie których likwidacja trwa już powiedzmy 20 lat :) I Fedrują w najlepsze ale biorą kasę bo w końcu są w likwidacji.
Sherrax
Sherrax
04.01.2016, 10:56:56
  • 8
@Baron_Al_von_PuciPusia: Anthrazit Ibbenburen ma być zamknięte w 2018 roku. Obecnie pracują tam praktycznie same firmy zagraniczne. Niemcy którzy tam zostali to ci którzy nie zdarzyli jeszcze odejść na emerytury.
Tu jest troszeczkę o tym wszystkim.
http://www.giph.com.pl/giph/index.php/wydawnictwa/archiwum-materialy/139-nadchodzi-nieuchronny-koniec
W każdym razie Niemiec nie zamknie kopalni z dnia na dzień dopóki nie rozwiąże problemów innych reperkusji. Mówisz o brzeszczach a zapominasz o fakcie że wpompowano w nie w ostanich latach kupe kasy na inwestycje
WhyCry
WhyCry
04.01.2016, 07:49:01
  • 21
Rzeczywiście jest z kogo brać przykład. Może by tak w ogóle nie dotować upadającego górnictwa, a pieniądze przeznaczyć na energię jądrową?
  • 5
arczer
arczer
04.01.2016, 10:50:45
  • 0
@WhyCry: zgadza się, to znalezisko odsłania tylko rąbek prawdy o tym jak są stosowane podwójne standardy w naszej "wspólnocie" europejskiej. Od razu też wiadomo dlaczego unia (czyt. Niemcy) tak naciskają na Polskę w sprawie emisji, w sprawie wygaszania kopalń itd. Eurokołchoz gdzie może być tylko jeden zwycięzca, Niemcy.
s.....6
konto usunięte 05.01.2016, 07:30:58
  • 0
@stopro666: chyba ironi nie rozumiecie szkoda gadac
yatis
yatis
04.01.2016, 10:40:49
  • 19
Widzę, ze autor napisał sobie artykuł pod swoją tezę(zawartą w tytule). Bo po co zgłębiać temat (chyba dlatego, że byłoby to nie wygodne dla tezy ). W Niemczech dotacje szły na likwidacja kopalń, a nie egzystencję ( jak to ma miejsce w Polsce). Autor nie napisał tez, że ostatnia kopalnia węgla kamiennego zostanie zamknięta w 2018 roku
  • 3
vogello
vogello
04.01.2016, 11:05:13
  • 13
@arczer: noa le likwidacja chyba kosztuje - trzeba przygotowac sie na zalew bezrobocia itp. chociaz nie, masz racje, slaba niemiecka gospodarka powinna sie nauczyc od nas jak byc silna ekonomiczna potega i wydfawac publiczne pieniadze z sensem... wait, wat?
yatis
yatis
04.01.2016, 14:03:33
  • 3
@arczer: Ty myślisz, że kopalnie to się zamyka jak drzwi od obory??Chłopie to trwa latami (2-5). Nie wiem czy wiesz ale te kopalnie na Śląsku zamykane w latach '90tych do dziś płacą poprzez Bytomską Spółkę Restrukturyzacji Kopalń odszkodowania za szkody górnicze. Co lepsze płacić przez 20 lat albo i więcej odszkodowania czy wykonać robotę raz a porządnie.
Qnioo
Qnioo
04.01.2016, 10:52:24
  • 11
Tylko tam to ma jakiś cel - zamknięcie lub modernizację. A w pl to na #!$%@? przez związkowców ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • 1
terion
terion
04.01.2016, 11:41:21
  • 4
Tylko tam to ma jakiś cel - zamknięcie lub modernizację.


@Qnioo: W Niemczech chyba tylko zamknięcie.
kroolmajonezu
kroolmajonezu
04.01.2016, 11:46:48
  • 9
Subwencjonowanie niemieckiego górnictwa węgla kamiennego jest bardzo złożonym tematem. W latach 50-tych w Niemczech oraz krajach zachodnich zaczął się proces tzw. "Zechensterben" - umierania kopalń. Górnictwo węglowe przestawało być tak opłacalne ze względu na coraz szersze stosowanie produktów ropy naftowej oraz pierwiastków promieniotwórczych. Rozwój transportu umożliwiał zakup węgla z dalekich krajów, a gospodarki bloku wschodniego chętnie sprzedawały ten surowiec za dewizy. Kopalnie padały jedna po drugiej. Rozpędzona gospodarka niemiecka potrafiła zapewnić byłym
źródło: comment_twkgC05C7Iur1YZ2WGaL9sloRpc5TSgF.jpg
Lemingus_Vulgaris
Lemingus_Vulgaris
04.01.2016, 08:05:13
  • 7
A u nas niemieckie lobby antywęglowe ma się znakomicie.
  • 16
megawatt
megawatt
04.01.2016, 09:14:37
  • 15
Stany, Chiny [...] mają w dupie emisję zanieczyszczeń,

@Delling82: akurat USA i Chiny tną redukcje, te ostatni zwłaszcza z powodów ekonomicznych - chcą być potentatem na rynku energii odnawialnej, uniezależnić się energetycznie od innych państw, a same skażenie środowiska kosztuje ich krocie (więcej niż PKB Polski)
megawatt
megawatt
04.01.2016, 10:07:59
  • 12
Przepraszam stary, ale nie rozumiem Twojej wypowiedzi.


@Delling82:
cięcie emisji tu i teraz - szkodliwe gospodarczo, mamy uzależniony od węgla przemysł
negatywne skutki braku cięć - średni wzrost temperatury powyżej 2*C, migracja 1 mld ludzi z terenów na których nie będzie dało się mieszkać (ze względu na temperaturę i wilgotność czy nagłe zjawiska pogodowe - powodzie, huragany, itd.), państwa które wygrają w wyścigu o energetykę odnawialną (tanią, niewyczerpaną) zdobędą przewagę konkurencyjną
WaveCreator
WaveCreator
04.01.2016, 12:43:29
  • 5
Pisiarze nie rozumieją, że nierentowne kopalnie trzeba zamykać, a nie dotować jeszcze bardziej. Fakt, że Niemcy marnotrawią więcej pieniędzy niż Polska raczej nie jest żadnym wzorem, który mielibyśmy powielać, a wręcz przeciwnie - trzeba uczyć się na błędach sąsiadów.

  • 6
megawatt
megawatt
04.01.2016, 16:56:29
  • 3
No tak jak ze stoczniami polskie się zamknęło ,


@shogu: bzdury, stocznie w Polsce mają się bardzo dobrze - są prywatne i co prawda nie budują takich gigantów jak dawniej, bo tym zajmuje się Azja ale zajmują drugie miejsce w Europie
http://www.wprost.pl/ar/516202/Polskie-stocznie-rosna-w-sile-W-Europie-wyprzedzaja-nas-tylko-Niemcy/
megawatt
megawatt
04.01.2016, 18:25:38
  • 2
To tak jakby powiedzieć że polskie sklepy wielkopowierzchniowe maja sie dobrze.

@shogu: kto jest właścicielem grupy Remontowa SA? bo w radzie nadzorczej i zarządzie same polskie nazwiska i imiona (żebyś się do Piotra Schulza nie przyczepił)
https://pl.wikipedia.org/wiki/Remontowa_Shipbuilding
Co do mniejszych nie chce mi się szukać.
vogello
vogello
04.01.2016, 11:03:38
  • 5
w linkach artykulu odnosnik do TV Republika ktory pisze: "Prawie połowę (44,9%) z całości danin publicznych górnictwo wpłaciło do ZUS-u. Warto nadmienić, że znajdująca się od trzech lat w głębokim kryzysie branża w stu procentach realizuje swoje należności względem Zakładu. ".

Tyczasem chyba jednak nie realizuje bardzo realizuje swojej należności
  • 1
terion
terion
04.01.2016, 22:25:25
  • 0
Prawie połowę (44,9%) z całości danin publicznych górnictwo wpłaciło do ZUS-u


@vogello: Zdaje się, że było też kilka akcji, kiedy państwo umarzało lub płaciło ZUS za kopalnie.
j.....o
konto usunięte 04.01.2016, 11:48:37
  • 4
Niemcy sprowadzili też sobie setki tysięcy imigrantów. Czy każdy głupi pomysł szwabów musimy kopiować?
ipkis123
ipkis123
04.01.2016, 11:05:16
  • 3
Nie mam nic przeciwko aby dotować nasze kopalnie tak jak niemieckie pod warunkiem że efekt będzie taki sam.
http://www.dw.com/pl/niemcy-koniec-kopal%C5%84-w%C4%99gla-kamiennego/a-18928978

d.....c
konto usunięte 04.01.2016, 15:02:31 via Android
  • 1
Idiotyczne jest wyliczenie w tym artykule, gdyz nie bierze pod uwage roznic w cenach w obydwu krajach.
barbaral94858
barbaral94858
22.10.2017, 01:48:24
  • 0

Komentarz usunięty przez moderatora

AnlnaJoola
AnlnaJoola
04.01.2016, 10:21:20
  • 0
No to może porównajmy jeszcze inne dziedziny gdzie Niemcy więcej kasy wpompowali.
CwanyWacek
CwanyWacek
04.01.2016, 21:25:36
  • -1
To samo było ze stoczniami. Makrela niemiecka dotowała swoje stocznie, a my wykonywaliśmy posłusznie dyrektywy komisji jewropejskiej i udupialiśmy przemysł stoczniowy.
  • 1
btr
btr
05.01.2016, 09:03:03
  • 0
@CwanyWacek: Już wrzucałem powyżej: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Dlaczego-Niemcy-mogli-pomoc-stoczniom-2870228.html
No i ważne jest jak to się wszystko skończyło: http://www.wprost.pl/ar/516202/Polskie-stocznie-rosna-w-sile-W-Europie-wyprzedzaja-nas-tylko-Niemcy/
mama_stiflera
mama_stiflera
04.01.2016, 15:52:15 via Android
  • -1
ale oni dostali na produkcje a nasze dostaje na utrzymanie zwiazkow pseudozawodowych
shogu
shogu
04.01.2016, 13:19:41
  • -1
Dlatego mam beke z rynkotardow

Każde mocarstwo na tej planecie miało, ma i będzie miało w dupie wolny rynek.
ifulki
ifulki
04.01.2016, 11:40:06 via Android
  • -1
Ot i wyszła niemiecka hipokryzja..dobrze oddana w niefortunnych słowach Waszczykowskiego..że świat nie składa się z samych rowerzystów i wegetarian
a.....1
konto usunięte 04.01.2016, 07:43:25
  • -1
Niemcy też bardzo dobrze wspomagają socjalnie imigrantów, a jednak nikt tu chyba nie myśli, że to dobry pomysł?
kargo89
kargo89
04.01.2016, 13:12:33
  • -2
Wszystko to wina Tuska wszyscy mogą tylko nie Polska.
StinkyWinky
StinkyWinky
04.01.2016, 10:32:09
  • -4
A jak było ze stoczniami? Polskie pozamykane bo były nierentowne, a niemieckie, które też były nierentowne zostały dofinansowanie z budżetu. Teraz stocznie niemieckie realizują kontrakty o jakich nam się nie śniło. Cała ta unia to jeden wielki szwindel i służy tylko budowaniu silnych Niemiec.
  • 3
btr
btr
04.01.2016, 10:41:12
  • 1
@StinkyWinky: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Dlaczego-Niemcy-mogli-pomoc-stoczniom-2870228.html
shogu
shogu
04.01.2016, 13:25:25
  • -1
@Sherrax: @StinkyWinky: @btr: Ale o co wam chodzi.

Stocznie nie rentowne to zamykać TAK DZIAŁA WOLNY RYNEK.

Polecam poczytać Korwina, Misesa i Balcerowicza.
l.....e
konto usunięte 04.01.2016, 07:57:26 via Android
  • -4
Im też się skończy. Nie udźwigną ciężaru socjalnego dla "przychodźców".
p.....a
konto usunięte 04.01.2016, 10:34:22
  • -8
Koszt górnictwa to koszt bezpieczenstwa energetycznego. Chocby skaly srały polskie górnictwo trzeba utrzymac. Niemcy maja taki sam program. Myslicie ze po co w niemczech tyle turbin wiatrowych? bo to je tania i fajna energia? nie. to jest drogie i klopotliwe. Ale jest.

Górnik w kopalni ma #!$%@? bo poklad ma miąższnosc 1,5 metra i na taka wysokosc pruje kombajn i są rozstawione podpory a oni muszą #!$%@? pomiedzy urobkiem który jest wszędzie
  • 2
semafor1985
semafor1985
04.01.2016, 10:39:27
  • 12
@pralkozmywarka: to myslę że powinieneś oddać połowe swojej pensji na kopalnie
terion
terion
04.01.2016, 22:23:59
  • -1
Górnik w kopalni ma przej#!#ne bo (...)


@pralkozmywarka:
Jak dla mnie to kolejny argument, żeby nie skazywać ludzi na taką robotę i dać sobie spokój z kopaniem węgla.
  • Wykopujący (681)
  • Zakopujący (36)

Hity

tygodnia

Orlen może spodziewać się pozwów za zawyżanie cen. Niech temat zapłonie!
4259
Może i nowy wykop nie jest czytelny, ale za to zawiera 2 razy mniej treści.
2490
Prowadzenie dyskusji na portalu Wykop.pl stało się niewykonalne
2063
200 mld zł na poprawę demografii w PL w ramach 500+, a mimo to jest tragicznie
1611
Pancerny Marian: miliardy złotych Orlenu są poza kontrolą NIK
1541
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #swiat
  • #rosja
  • #polityka
  • #ukraina
  • #wydarzenia
  • #ekonomia
  • #polska
  • #ciekawostki
  • #kultura
  • #niemcy

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki