Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko439
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

625

Niezależność stacji TV - jak wyglądała ekspozycja polityczna przed wyborami?

Wykop mający ostatecznie ukazać, czy rzeczywiście TVN skupiała się na promowaniu Nowoczesnej oraz ile czasu antenowego tv Trwam poświęciła innym partiom niż PiS

NiespodziewanaRiposta
NiespodziewanaRiposta
z
pikio.pl
02.01.2016, 15:56:16
  • #
    polityka
  • #
    polska
  • #
    tvn
  • #
    tvtrwam
  • #
    media
  • #
    pis
  • #
    telewizja
  • 195
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (7)

Źródło

mk321
z wykop.pl
  • 16

Raport (czasu antenowego) o politykach od TVP (10.15r.)

spielmann
z pbs.twimg.com
  • 6

Komentarze (195)

najlepsze

ZjednoczonaEuropa
ZjednoczonaEuropa
02.01.2016, 23:53:01
  • 185
Trwam takie obiektywne xD
  • 26
z.....i
konto usunięte 03.01.2016, 00:43:28
  • -95
@ZjednoczonaEuropa: TV Trwam nie jest stacją finansowaną z podatków (czy innych publicznych danin)
Banek3000
Banek3000
03.01.2016, 01:03:00
  • 213
@zderki: to nie oznacza że nie można monitorować ich obiektywności.
z.....i
konto usunięte 03.01.2016, 01:04:44
  • -60
@Banek3000: zgadza się, niemniej nie sądzę, że ta stacja, podobnie jak tvn, polsat, republika ogłaszają się jako obiektywne czy niezależne ;). To są tuby propagandowe. Obiektywności oczekiwałbym natomiast po stacji opłacanych z kieszeni obywateli.
text
text
02.01.2016, 23:15:19
  • 149
Dlaczego nie wykopujecie? Bo niewygodne info o tak "bezstronnych" mediach jak TV Trwam?
  • 15
N.....r
konto usunięte 03.01.2016, 03:37:13
  • -49
@text: mnożąc razy ilość widzów otrzymasz realny zasięg
text
text
03.01.2016, 03:51:41
  • 88
@Nagor:
Ja nie neguję, że TV Trwam ma mniejszy udział, ale od pewnego czasu, wielu polityków i wykopków za wzór obiektywności stawia media Rydzyka.
coolwasc
coolwasc
03.01.2016, 09:27:35
  • 1
@text: Do trwam żaden polityk liberalnej lewicy nie chce przyjść bo lewica od dluższego czasu próbuje wykluczyć religie z dyskursu publicznego.
P.....a
konto usunięte 02.01.2016, 20:38:17
  • 129
PiS tak płaczę a wychodzi na to, że to ich macierze jest najbardziej zmanipulowane.
  • 9
p.....r
konto usunięte 03.01.2016, 05:43:44
  • -34
@Porcelanowa: Beka troche jak się nei rozumie procesów z jakimi mamy do czynienia. Jest sobie Oligopol na rynku medialnym, ktory okrywa ostracyzmem to co chce, zaszczuwa kogo chce i jak chce. Do trwam żaden polityk liberalnej lewicy nie chce przyjść bo lewica od dluższego czasu próbuje wykluczyć religie z dyskursu publicznego. Dlaczego? Bo to jedyna sfera życia nie podlegająca regulacjom biurokratycznym. Zatem bojkotują tę stacyjke Tv by nie firmować religii z
Altar
Altar
03.01.2016, 06:00:31 via Android
  • 40
@Porcelanowa: To im nie przeszkadza, bo są zmanipulowane* w dobrą stronę.

*Chociaż czasem zastanawiam się, czy to Rydzyk nie manipuluje PiSiakami, odpowiednio dozując poparcie, jak to swego czasu robił z ZChN, a później z LPR.
sanshinron
sanshinron
03.01.2016, 06:26:44
  • -16
@Porcelanowa: Przejrzałem tę prezentację PowerPoint i metodologia badania jest bardzo słabo opisana i wygląda na kiepską. W badaniu oprócz wystąpień przedstawicieli partii wzięto również pod uwagę ogólne materiały odnoszące się do wyborów. Jest też mowa o transkrypcjach wypowiedzi. Tak przeprowadzone badanie nijak się ma do bezstronności stacji. Przykładowo sprawozdanie wideo z konferencji PiS, o którym dziennikarz mówi neutralnym językiem, ale na wideo widzimy rozgniewane twarze moherów albo jakąś szarpaninę, przez takie
IIGuardianII
IIGuardianII
02.01.2016, 23:10:17
  • 60
Już niedługo proporcje będą takie jak w Trwam :(
profek412
profek412
02.01.2016, 15:59:21
  • 58
Jeżeli to faktyczne dane to nie jest najgorzej pomijając tv trwam. Największe partie miały porównywalny czas.
  • 26
mariolankak
mariolankak
02.01.2016, 16:05:32
  • -69
@profek412: Nie jest tak dobrze jak się wydaje, zwróć uwagę na TVP2 i TVP1, nowa partia, nagle tak promowana, w dwójce znacznie więcej czasu niż PIS. Powinien jeszcze dodać tabelkę po wyborach
profek412
profek412
02.01.2016, 16:12:08
  • 19
@mariolankak: No dobra na 2 nie dojrzałem, ale zestawienie dla wszystkich kanałów publicznej jest już OK. Nie oglądam tvp2 więc nie wiem co za programy tam są, które o polityce mogły traktować. jest coś poza panoramą? To tak jak by wrzucić tu tvn gdzie są tylko fakty, a reszta to filmy i seriale.
mariolankak
mariolankak
02.01.2016, 16:48:36
  • -61
@profek412: Nie pytałam co oglądasz i wcale nie jest ok
TeoRetyk
TeoRetyk
03.01.2016, 01:01:28
  • 44
Żeby te dane miały jakikolwiek sens trzeba by było podać np. typ przekazu pozytywny czy negatywny. Co z tego że pis i po maja tyle samo jak cały czas po nich jechali ?
  • 4
stefekburczymuha
stefekburczymuha
03.01.2016, 09:15:03
  • -2
@TeoRetyk: dokładnie w tym rzecz, ale już się propagandziści zlecieli z trwam i tvn i #!$%@?ą się gównem po mordach
JarosG
JarosG
03.01.2016, 09:41:26
  • 8
@TeoRetyk: Gdyby tak to liczyli to w TV Trwam byłoby mnóstwo czasu policzone dla np. PO, bo jadą po nich non stop a tymczasem na wykresie jest w zasadzie tylko PiS.
TeoRetyk
TeoRetyk
03.01.2016, 10:04:40
  • 4
@JarosG: TV Trwam to jest skrajność w tych danych i bardzo specyficzna stacja ze względu na swój target i widzów. Bardziej chodzi o stacje, które same siebie kreują na obiektywne i uwolnione od politycznych poglądów a takie nie są. Co mniej dziwi w przypadku stacji prywatnych, ale przy stacjach publicznych taka postawa jest niesmaczna i nie na miejscu. Taka sytuacja nie powinna mieć wręcz miejsca.
Lluc
Lluc
02.01.2016, 23:38:44
  • 36
Już zakopują za informacje nieprawdziwą. @wykop @Moderacja @m__b jak zwykle nic?
  • 1
N.....y
konto usunięte 03.01.2016, 10:09:32
  • -4
@Lluc: Myślę, że ten komentarz wyjaśni dlaczego tak się dzieje: http://www.wykop.pl/link/2938737/#comment-33461075
Bilut
Bilut
03.01.2016, 01:44:34
  • 27
Serio, ten audyt i analiza jest porównywalna z sondarzami wyborczymy, które wygrywał Komorowski z 20% przewagą.

TVP1, TVN i Polsat - nawet jeśli wyświetlały coś o PiS to była to krytyka, atak bądź pasywno agresywny bullshit. Nie widziałem ani jednego materiału gdzie osoba z PiS nie musiałaby schodzić do defensywy w rozmowie na starcie. Więc ogólne porównanie jest zrobione z dupy za przeproszeniem. Nieważne jakie dane użyją i jak je poskładają, to
  • 2
panizparasolem
panizparasolem
03.01.2016, 13:03:14
  • 5
@Bilut: TV TRWAM jesy nadawcą społecznym. https://pl.wikipedia.org/wiki/Nadawca_spo%C5%82eczny
Bilut
Bilut
04.01.2016, 01:45:42
  • 0
@panizparasolem: I spełnia wszystkie punkty z listy obowiązków na wiki. Nie ma tam nic o równym udziale partyjnym w audycjach. Co więcej powiedziałbym że pierwsze 5 podpunktów wypełnia lepiej niż każda inna stacja głównego nurtu :)
mk321
mk321
02.01.2016, 18:58:51
  • 26
Źródło: http://pikio.pl/w-czasie-kampanii-w-tv-trwam-988-proc-czasu-otrzymal-pis/
http://www.krrit.gov.pl/krrit/aktualnosci/news,2176,kto-bezstronny-kto-pluralistyczny-monitoring-wyborow-parlamentarnych-2015.html
I prezentacja z metodologią i wynikami badań: http://www.krrit.gov.pl/Data/Files/_public/Portals/0/komunikaty/wybory-2015/monitoring-wyborczy-telewizyjnych-programow-publicystycznych.ppt
  • 24
mk321
mk321
02.01.2016, 19:00:39
  • 2
Wołam (bo link z powiązanych chyba padł): @j24minus1: @NiespodziewanaRiposta: @TimeyWimey: @hidd3n13: @profek412:
profek412
profek412
02.01.2016, 19:06:19
  • 23
@mk321: Więc jednak pisu było najwięcej w tych stronniczych i nie dobrych mediach.
Je86
Je86
02.01.2016, 19:30:43
  • -47
@profek412: pomijajac wiarygodność tego wykresu bo kazdy widzial ile pana petru bylo realnie to samo przedstawianie pisu ma sie nijak do tego, ze lwia czesc czasu poswiecanego tej partii to jej potezna krytyka i to nierzadko w sytuacjach gdzie poprzednia wladza postepowala identycznie w analogicznych sprawach
TatusBogus
TatusBogus
03.01.2016, 08:08:08 via iOS
  • 18
Niestety taka statystyka nic nie wnosi, ponieważ nie jest uwzględnione nastawienie. Czas antenowy może być poświęcony na krytykę.
  • 2
prosiaczek
prosiaczek
03.01.2016, 09:59:47 via Android
  • 7
@TatusBogus: Dokładnie. Nikt nie mówił, że TV Trwam w superlatywach przedstawiała PiS. Co za oszczercza manipulacja!
MattJedi
MattJedi
03.01.2016, 15:33:38
  • -2
@prosiaczek: Cynizm jest żałosny prosiaczku. Słuchaj Tatusia, bo dobrze mówi.
B.....o
konto usunięte 03.01.2016, 06:35:44
  • 10
Tak TVP poświęcała dużo czasu PiS oraz Dudzie, a raczej ich krytykowaniu.

Wystarczy przytoczyć wczorajszy program Wielowieyskiej w ktorym jako prowadząca przed przedstawieniem gości, oznajmiła ze nie zgadza się z ustawą medialną PiS.

Zresztą tak wygląda każdy program publicystyczny z Lisem, Tadlą, Ordyńskim, Wielowieyska że prowadzący zawsze staje po stronie PO i Nowoczesnej atakując PiS nawet gdy ci byli w opozycji.
Honolulu
Honolulu
03.01.2016, 06:00:41 via Android
  • 10
Ale proszę zauważyć że nie tylko czas się liczy, co z tego że każdy ma np równo po10% czasu jak np 2 partie będzie się przedstawialo jako super a resztę jako wariatów, idiotów, zło itp?
leenny44
leenny44
03.01.2016, 12:02:26
  • 9
Te dane są o dupę rozbić bo kompletnie nie pokazują jaki to był przekaz w sensie pozytywnym czy negatywnym. Np taką Pawłowicz można najczęściej pokazywać w telewizji jak się wydziera gdzieś w jakiejś remizie a mimo to będzie to ukazanie jej i jej partii w negatywny sposób.
Po za tym bardzo widoczna jest ogromna promocja nowoczesnej która powstała z pół roku temu w tym wykazie szczególnie w dwójce.
Metodologia tych badań też
bezczelnie
bezczelnie
03.01.2016, 11:32:52
  • 9
nie można wyciągać zbyt daleko idących wniosków o tendencyjności mediów na podstawie wyników tego badania, ponieważ skupia się ono na mierze ilościowej kompletnie pomijając aspekty jakościowe (m.in. charakter przekazu: negatywny lub pozytywny)

oczywiście rażąca dysproporcja w przydziale czasu antenowego przez TV Trwam jest naganna
giku
giku
03.01.2016, 09:04:11
  • 6
Nigdy zadne media nie sa w pelni obiektywne. To utopia. Wyksztalceni ludzie nie popieraja PiS (patrz statystyki). Teraz przynajmniej bedzie polnocnokoreanski porzadek - wszystko oficjalnie bedzie PARTIA, rzadzona przez 1go czlowieka. Wszystkie media, urzedy, sady. Nikt myslacy inaczej nie dostanie sie do nowego koryta :].. Oficjalnie bedzie zlodziejem, patologia i wrogiem ludu. Witamy w PRL.
  • 4
r.....s
konto usunięte 03.01.2016, 09:20:20
  • -7
@giku: Gratulacje, masz poziom intelektualny spikerki z TV - nadawaj dalej.
r.....7
konto usunięte 03.01.2016, 10:53:23
  • -3
@giku: statystyki też pokazują, że 18 osób (w tej liczbie, też są wykształceni) dziennie popełnia samobójstwo. Ten wskażnik, od szeregu lat ma tendencję do wzrostu.
IP2YOURTEA
IP2YOURTEA
03.01.2016, 13:02:22
  • 0
@giku: Szufladkujesz i jeszcze każesz patrzeć na statystyki, które z samej definicji opierają się na losowym badaniu wybranej grupy ludzi z założeniem, że pozostała reszta nie będzie ostawać od tej wybranej grupy.

Wykształceni ludzie nie popierają PiS..


To takie pier*olenie jak to, że wszyscy Chińczycy są niscy a murzyni zawsze mają duże wacki...

Wykształceni ludzie nie marnują czasu na branie udziału w badaniu opinii publicznej bo w tym czasie sami zarabiają
Celinka95
Celinka95
03.01.2016, 11:10:04
  • 3
Pragnę tylko przypomnieć że TV Trwam na multipleksie jest, natomiast nie ma TVN24. To pokazuje po części jak są wspierane media (z informacyjnych tylko TVP Info i Polsat News jest)
dj_universe
dj_universe
03.01.2016, 09:38:48
  • 3
Jedno to udzał procentowy partii w czasie antenowym, drugie to sposób ukazania gościa w oczach widzów.
t.....o
konto usunięte 03.01.2016, 07:54:27
  • 3
Trwam odwaliło dobrą robotę

ThorinOakenshield
ThorinOakenshield
03.01.2016, 12:20:55
  • 2
Nie ma to jak stawiać na równi giganta TVN z totalnie niszową stacją Trwam.
A potem przedstawiać to jako dowód na wiekszą stronniczość pisowskich mediów.
  • 1
j.....7
konto usunięte 03.01.2016, 14:16:58
  • 0
@ThorinOakenshield: nie do konca trwam jest takie niszowe. Ma spora liczbe widzow.
m.....2
konto usunięte 03.01.2016, 11:32:17
  • 2
To znalezisko nie mogło istnieć bez tego gifa.
Zaleszczotek
Zaleszczotek
03.01.2016, 11:08:14
  • 2
Wypoczki myślą, że zapokując zmienią rzeczywistość? 66 zakopów... xD
muzycznifm
muzycznifm
03.01.2016, 10:12:55
  • 2
spodziewałem się większej różnicy pomiedzy PO/PIS i jeszcze większej przepaści pomiędzy ww a np Korwinem. No ale pamiętajmy że różnicę robi nie tylko ilość antenowego czasu ale przede wszystkim forma prezentowanych treści :)
  • 2
Brytus
Brytus
03.01.2016, 10:18:28
  • 3
@muzycznifm: i czas ich prezentacji, mogli o 3 w nocy po 2 godziny o gadać :)
muzycznifm
muzycznifm
03.01.2016, 10:20:30
  • 4
@Brytus: jak to mówią diabeł tkwi w szczegółach ( ͡° ʖ̯ ͡°)
4pietrowydrapaczchmur
4pietrowydrapaczchmur
03.01.2016, 16:31:51
  • 1
Czas antenowy to jedno ale oprócz tego ważny jest też sposób prowadzenia programu. Zapraszać po to by naskoczyć na gościa i przedstawić go w złym świetle jak np u Olejnik. Już nie mówiąc o agendzie TVP info.
Misiolo
Misiolo
03.01.2016, 14:42:29
  • 1
Ja tam nie zauważyłem dużej dyskryminacji w dysponowaniu czasem antenowym. Ale chodzi też o to jak się mówiło o PiS czy Korwinie a jak o dzisiejszej opozycji. Co do TV Trwam, to nie oglądam. Ale jak podczas marszu 11.11 na TVN gadali że "Bóg, Honor, Ojczyzna" źle im się kojarzy, na PN mowa o 15tys. chociaż widać było 4x tyle, a wszędzie oczywiście wypowiedzi pseudo-ekspertów szkalujące uczestników marszu to mnie krew zalewała.
a.....2
konto usunięte 03.01.2016, 13:02:22 via Android
  • 1
Niezależność to niekoniecznie spoty wyborcze. Wg mnie to przede wszystkim sposób przekazania informacji, a jak wiadomo bardzo łatwo jest zmienić przekaz doborem odpowiednich słów. Wybiórzość informacji też swoje robi...
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (625)
  • Zakopujący (94)

Hity

tygodnia

Żądamy przywrócenia poprzedniego wyglądu strony wykop.pl
13138
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Trwa potężna przecena gazu na rynkach - już 60 euro (282 zł) za MWh
3772
Wincy Orlenu.. wincy!!
3766
Prokuratur od Ziobry chroni brata komendanta Szymczyka.
3444
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #wydarzenia
  • #wybory
  • #ciekawostki
  • #polska
  • #ekonomia
  • #rosja
  • #4konserwy
  • #europa
  • #swiat
  • #pieniadze

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki