Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko428
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

1386

Ludzie, co się z Wami dzieje

Przestańcie pozwalać się traktować jak śmieci.

voyovnick
voyovnick
z
wykop.pl
dodany: 16.11.2015, 09:21:04
  • #
    polska
  • #
    gorzkiezale
  • #
    wykopefekt
  • #
    oszukujo
  • #
    januszebiznesu
  • #
    mojkrajtakipiekny
  • 264
    • Facebook
    • Twitter
To mój ostatni wykop w stylu „gorzkie żale” bo i tak wszyscy macie to gdzieś, ale moja frustracja już sięgnęła zenitu.

Chciałem po raz kolejny poruszyć temat wszechogarniającego nas dziadostwa i tandety, na które z niezrozumiałych dla mnie przyczyn wszyscy się godzicie. Naprawdę nie wkurza was to co się dzieje we współczesnym świecie?

W ciągu ostatniego tygodnia:
• Zniknęła mi kasa z karty PEKA i nie wiadomo co się stało
• Odkryłem, że Heyah nalicza mi zawyżone opłaty za połączenia
• Popsuła mi się zmywarka po 2,5 roku
• Bank naliczył mi niesłusznie opłatę za używanie karty

Lodówka, kupiona jednocześnie ze zmywarką nawala już od kilku miesięcy.

Robot kuchenny też się zepsuł choć był prawie nieużywany.

A o przygodach z deweloperem nawet szkoda wspominać, zważywszy że wszystko opisałem tutaj: www.jakbudujewechta.wordpress.com

Czy tego typu problemy spotykają tylko mnie czy inni po prostu przechodzą nad tym do porządku dziennego? Jak coś się zepsuje kupują nowe, a jak ktoś im naliczy zawyżone opłaty to cieszą się, że nie ukradli więcej?

Ludzie! Naprawdę jest wam tak bardzo obojętne jakie gówno wciskają Wam producenci. Jak Was na każdym kroku oszukują dostawcy usług.

Mam wrażenie, że jestem jedyną osobą, która nie godzi się na takie traktowanie klientów. Schodzi mi przez to kupa czasu na reklamacje i kłótnie. Wiem, że z finansowego punktu widzenia zwykle nie warto bo więcej się napiszę niż odzyskam, ale muszę się pochwalić, że większość moich walk wygrywam. Już nie jedna firma mnie przepraszała i korygowała swoje błędy (lub celowe oszustwa)

Jeżeli są jeszcze jakieś osoby, która nie godzą się na taką bylejakość, na ciągle psujące się sprzęty i okradające nas firmy to proszę o wykop.

Do powiązanych wrzucam dwa moje ostatnie wykopy, która wbrew moim oczekiwaniom nie spotkały się z dużym zainteresowaniem, a wg mnie poruszały bardzo ważne kwestie. Może dzięki temu wykopowi tamte informacje dotrą do kilku dodatkowych osób.

Powtórzę jeszcze raz. Jeśli sami nie wymusimy na firmach, żeby nas poważnie traktowały to będzie jeż tylko gorzej. Ja będę walczył choćbym został w tej walce sam i będę składał reklamacje w każdej sprawie, nawet jeśli chodzi o grosze.

Treści powiązane (8)

problem z AGD

voyovnick
z wykop.pl
  • 33

problem z Heyah

voyovnick
z wykop.pl
  • 29

Komentarze (264)

najlepsze

ekanwro
ekanwro
16.11.2015, 09:48:40
  • 168
W 100% się z tobą zgadzam, ale uważam że to walka wiatrakami.Ty i ja swoje ugramy, ale 95% klientów ma to w d..ie i firma i tak wychodzi na swoje, nawet liczą stratę w postaci np. dodatkowego pracownika zatrudnionego do prostowania takich spraw. A że jest to zjawisko powszechne, to strata wizerunkowa niewielka.

W kwestii psującego się sprzętu zaraz po gwarancji to niestety niewiele można na to poradzić - należałoby powiedzieć "pech",
  • 35
ekanwro
ekanwro
16.11.2015, 21:52:51
  • 85
Ależ trzeba być wyjątkowym debilem, aby z tekstu:

dopóki nie będzie alternatywy w postaci np. dopłaty za dłuższą gwarancję. I nie mam tutaj na myśli usługi ubezpieczenia sprzętu na taką okoliczność, bo to nie jest odpowiedzialność producenta, tylko wygryw firm ubezpieczeniowych. chociaż sam do końca nie wiem co mam o takim ubezpieczeniu sądzić.


wyciąć:

dopóki nie będzie alternatywy w postaci np. dopłaty za dłuższą gwarancję


i napisać
@Xo-oX:

Ale to
paaszczaktaxi
paaszczaktaxi
16.11.2015, 21:53:44
  • 23
@Xo-oX: a po co mi lodówkę wymieniać co 4lata? albo zmywarkę lub pralkę? wymienia się wtedy kiedy albo ma się za dużo kasy.
bahanadala
bahanadala
16.11.2015, 20:59:18 via iOS
  • 138
5 lat temu kupiłem mieszkanie od dewelopera. Wyposażyłem je we wszystkie sprzęty RTV i AGD, mam lodówkę Samsunga, zmywarkę Amica, telewizor Sony, pralkę Bosch, kino domowe Onkyo itp. Przed zakupem orientowałem się jakie sprzęty są dobre i czy z deweloperem nie ma kłopotów. Nie oszczędzałem. Nic mi się przez te 5 lat nie zepsuło, nic nie musiałem oddać na gwarancje. Nie wiem czy jestem w czepku urodzony (raczej nie), czy dobrze używam
  • 26
bahanadala
bahanadala
16.11.2015, 21:40:41 via iOS
  • 25
@voyovnick: Generalnie dziwi mnie najbardziej, że kupiłeś od Wechty mieszkanie. Oni cenowo zawsze byli konkurencyjni, ale mają fatalne opinie i jeszcze gorszą obsługę. Jestem z Poznania, i nie znam nikogo kto by ich chwalił. Na tej podstawie wysnułem wniosek, że może podejmujesz decyzje bez większego rozeznania. Mogę się mylić.
Ten wykop nic nie zmieni. W jednym miejscu podajesz kilka problemów, bez szczegółów, bez dowodów. Powinieneś każdą sprawę nagłaśniać pojedyńczo. Na początku
sogen
sogen
16.11.2015, 21:50:38
  • 36
@voyovnick: czyli wiedziałeś że robią bubel i kupiłeś? "Chytry traci dwa razy".
TytusBombaHD
TytusBombaHD
16.11.2015, 14:24:10
  • 40
To wybieraj produkty/usługi z głową. Jak ci dzwoni bank albo operator z nową super promocją/taryfą to zastanów się dwa razy, przeczytaj regulamin, jak ci podpadną to idź do konkurencji która jest mniej problematyczna. Jak znajdziesz firmę której usługi/produkty ci odpowiadają to się jej trzymaj i nie daj się skusić niższą ceną u konkurencji czy nową taryfą. Jak kupujesz AGD - RTV - komputer - telefon to sprawdź wcześniej na internecie co się
  • 10
EliotImperio
EliotImperio
16.11.2015, 21:42:49
  • 3
@TytusBombaHD: Problemem dziś u ludzi jest to, że chcą wszystko na już od zaraz w tej chwili. Sam bym się dał złapać na to jakiś czas temu, ale wstrzymałem sie i spokojnie poczytałem o sprzęcie, który chcę kupić. Zdecydowanie najgorszym wyjściem jest podejmowanie decyzji pod wpływem emocji, nie ma chyba nic gorszego.
Druga sprawa- jak się kupuje "tańsze ale lepsze" to nie do końca zawsze tak jest. Ja kupując na ali
k.....a
konto usunięte 16.11.2015, 23:16:43
  • 3
@TytusBombaHD: Ani za ręcznie szyte przez szewca, wykonane w całości ze skóry, buty, które podobnie jak kiedyś - kosztują miesięczny zarobek robotnika (od 1200 zł w górę) i wytrzymają przez lata :)

Chcielibyśmy produkty, które były "jak kiedyś", porządnie wykonane i z dobrych materiałów, ale za cenę masówki produkowanej jak najtaniej w Chinach. No niestety, coś za coś, lepsza jakość pociąga za sobą większe nakłady pracy, koszty materiałów, a co za
w.....i
konto usunięte 16.11.2015, 11:46:43
  • 32
Masz mój wykop. Tak samo się na to nie godzę. I nie zgadzam się, że należy machnąć ręką. Gdybym nie walczył wertując tony papierów to PGNiG wydymałoby mnie na 1200 zł dopłaty, którą sobie wzięli z powodu błędnych odczytów ich pracownika. Kosztowało to kilka miesięcy, nie powiedzieli "przepraszam", ale nie wydymali mnie.
  • 5
t.....n
konto usunięte 16.11.2015, 22:00:49
  • 28
@wyciskamburaki: Powinien być prawny zapis, żeby w takim wypadku poszkodowany mógł wycenić swój stracony czas.
t.....n
konto usunięte 17.11.2015, 08:39:23
  • 7
@Prezes_roku: No nie - wiadomo jest przecież za ile pracuje. Poza tym sąd mógłby zasądzać średnią krajową.
mepps
mepps
16.11.2015, 21:47:14
  • 17
kupiłem ostatnio w Netto z rozpędu coś takiego ale po jednym (w zasadzie pół) użyciu musiałem sięgnąć po starą żółtą maszynkę polsilver i dokończyć golenie bo miałem wrażenie jakbym golił się kawałkiem stalowej zardzewiałej blachy. Czy ci importerzy nie mają sumienia? Oczywiście pozostałe 7 szt. wylądowało w koszu nie używane.
Pobierz
źródło: comment_wJjPSLvK6M2ebkcwXL6R0S81E2UETs7A.jpg
  • 8
Roszp
Roszp
16.11.2015, 22:01:21
  • 37
starą żółtą maszynkę polsilver


@mepps: Chryste, jeśli TO jest gorsze od żółtego polsilvera, na dodatek starego, to musi być zrobione chyba z azbestu.
K.....a
konto usunięte 17.11.2015, 07:43:25
  • 13
@kavillock: hehe pamiętacie polsilver75 razorking jak byliśmy w '99 na zlocie żyletek bezirydowych w Siedlcach? XD Co tam się działo to głowa mała!!! Całe życie z wariatami XDDD KTO MA WIEDZIEĆ TEN WIE XD
knot_even
knot_even
16.11.2015, 22:26:06
  • 15
Biednego nie stać na tanie rzeczy.
podajgarnek
podajgarnek
16.11.2015, 21:34:54
  • 15
To wyobraź sobie, że ja reklamuję wszystko co kupiłem za 20zl i więcej, jutro jadę złożyć buty do rzeczoznawcy bo sklep mnie robi w #!$%@?. A wszyscy mówią mi że jestem dziwny.
  • 4
voyovnick
voyovnick
16.11.2015, 21:38:58
  • 5
@podajgarnek: możemy zostać kolegami:)
grzesio_wyrwigrosz
grzesio_wyrwigrosz
16.11.2015, 21:56:14
  • 1
@podajgarnek: tylko uważaj do jakiego rzeczoznawcy idziesz. Zdarza się, że ci rzeczoznawcy do dobrzy koledzy właścicieli sklepów obuwniczych. Taki rzecznik raczej nie orzeknie nic na twoją korzyść.
Przerabiałem już ten temat, więc nie #!$%@?ę głupot.
r.....k
konto usunięte 16.11.2015, 21:47:03
  • 8
Mi się ostatnio udało wykłócić z wielkim, reklamującym się wszędzie sklepem internetowym z odzieżą zwrot pieniędzy za rozpruwające się po miesiącu od kupna spodnie. Wymieniałem pisma z dwa miesiące, powołując się na różne nieścisłości w twierdzeniach sklepu i jasno formułując moje żądania, prawa i przyszłe czynności w razie nieuznania reklamacji z tytułu rękojmi. Jestem pewien, patrząc na ich argumentację i to w jaki sposób w ogóle odrzucili reklamację, że to jest ich
dad1111
dad1111
16.11.2015, 21:31:33 via Android
  • 4
dlatego mieszkam w kamienicy (stała 100 lat to i drugie tyle da radę) kupuję dobry sprzęt (nie kupuję chińszczyzny) i jeśli ktoś oszukuje to od razu rezygnuję z usług. Nie mam dzięki temu takich problemów jak Ty. Mam wrażenie, że robisz wyrzuty wszystkim do okoła, a sam jesteś winny.
  • 12
qqqruqq
qqqruqq
16.11.2015, 21:36:07
  • 11
@dad1111: tzn. jeśli do chińskich podzespołów dokleimy metkę z nazwą losowego producenta z pobliskiego sklepu RTV/AGD, to powiesz, że nie kupiłeś "chińszczyzny"?
piatek
piatek
16.11.2015, 22:03:53
  • 6
nie kupuję chińszczyzny)


@dad1111: kupujesz, tylko o tym nie wiesz :)
pioterhiszpann
pioterhiszpann
17.11.2015, 14:30:58
  • 3
Odnosnie produktów rtv/agd to tak własciwie płaci sie tylko za znaczek na obudowie bo wszystko to samo. Dlatego nie ma co przepłacac za markę tylko trzeba kupować to co najtansze bo posłuzy tyle samo co markowy sprzęt.
niewiemnieznam
niewiemnieznam
17.11.2015, 07:19:13
  • 3
bo kupujecie gówno raz że na promocjach, dwa że niepotrzebne. Ja sobie mieszkam w tajlandii na wyspie, w wynajętym domku, bez tych wszystkich robotów kuchennych i nic mi sie nei psuje poza laptopem, który służy do pracy i czytania wykopu. Mniej konsumujcie to mniej będzie do zwracania :) A jak już kupować to produkty z najwyższej pułki a nie buble z media markt. Nie 3 sprzęty AGD w miesiącu tylko jeden dobry
pawelwykop
pawelwykop
17.11.2015, 06:42:56
  • 3
@voyovnick:
Chcesz mieć rozwiązanie? kiedyś za lodówkę trzeba było dać 2 wypłaty. Teraz chcesz kupić za 1000zł? kup sobie lodówkę wyglądającą jak normalna ale z przeznaczeniem przemysłowym to będzie Ci działać 40 lat. Ale zapłacisz 5tys. To samo telewizor/monitor. Kup sobie monitor przemysłowy, np przeznaczony dla służby zdrowia. Będzie działać kupę lat ale cena pewnie z 10tys. Więc albo kupujesz za 2 tysiące co 3 lata i masz nową technologię albo
d.....n
konto usunięte 16.11.2015, 22:23:23
  • 3
Nikt ci niczego nie wciska, masz wybór. Np. chcesz trwałego laptopa to wybierasz coś z linii "biznesowej", gwarancja on-site na 5 lat i śpisz spokojnie, oczywiście nie jest to sprzęt tani ani śliczny i cieniutki. Jak wybierzesz wypasioną bestię "dla gracza" za 1500zł z mediamarketu to jest 98,7% szans, że ci się to cudo zdezintegruje po roku.

Jak nie masz kasy na dobre rzeczy to po prostu nie kupuj. Mnie np. nie
  • 1
xetrov
xetrov
17.11.2015, 09:46:36
  • 0
warancja on-site na 5 lat


@de_mon: niestety NBD (czy jak to się teraz nazywa bo się zmieniła nazwa) to ledwie cień tej usługi gdy była dostępna faktycznie tylko dla biznesowych modeli, a teraz dorzucają ją nawet do Inspironów więc nic dziwnego że poziom poleciał. Jeśli nie ma się bezpośredniego kontaktu z kimś decyzyjnym w Dellu PL lub nie pchnie sprawy przez Della US/UK to może być ciężko załatwić coś bardziej skomplikowanego
zdunek89
zdunek89
16.11.2015, 21:36:50
  • 3
Niestety jest to dość proste, dlaczego tak się dzieje. 99% ludzi ma gdzieś pewne rzeczy więc reszta na to pozwala.

Dam kilka przykładów. Te takie rzeczy, kupujesz coś za 20 zł i okazuje się "jeden wielki #!$%@?", nie działa, działa źle, albo cokolwiek innego co być nie powinno. Ludzie nie będą się bawić w reklamację, bo jak to tak, dla 20 zł?
Ostatnio reklamowałem skarpetki, kilka par, opisane były że bawełniane, metki
  • 4
Woo-Cash1900
Woo-Cash1900
17.11.2015, 12:44:55
  • 0
@zdunek89: No tak, tylko te 20 zł zarobisz w od godziny (średnia) do 3 h (minimalna), a jak się ktoś będzie mocno bronił, to walka będzie trwała dużo dłużej. Do tego stres, który wpływa bardzo negatywnie na długość życia.
zdunek89
zdunek89
17.11.2015, 12:59:42
  • 0
@Woo-Cash1900: Dobra, masz pierdołę za 20 zł. Ale trafisz np. na sprzęt który jest warty 2 tysiące i zepsuje się bez powodu(np. telefon i samopękające ekrany!! :D )
b4rt3k
b4rt3k
16.11.2015, 21:34:37
  • 3
Czasem moze cos sie zepsuc, ale generalnie trzeba wybierac dobre jakosciowo rzeczy i przed zakupem patrzec na recenzje w necie, zarowno w polskim jak i na zagranicznych portalach.

Od siebie: nie kupujcie w sklepie Morele.net (szkoda gadac, dluga historia, cwaniaczki, uszkodzone produkty jako nowe, problem z realizacji gwar odrazu po zakupie). Jest kilka dobrych sklepow z tej branzy ktore sprzedaja w dobrych cenach i nie zostawia cie PO zakupie na lodzie.
  • 5
b4rt3k
b4rt3k
16.11.2015, 22:23:20
  • 1
@kaganiec_oswiaty: bo widzisz wszystko dzialalo w twoim przypadku, a jakosc sklepu ocenia sie glownie wtedy gdy cos pojdzie nie zgodnie z planem
W moim przypadku np przyslali wadliwy monitor(plama), odeslalem i przyslali ponownie drugi z identyczna wada(ta sama seria)-taka prostokatna plama w rogu 14x10cm
Znalazlem nawet na jednym forum dyskusje 2 gosci ktorzy maja 2 monitory z takimi wadami z tego(!) sklepu morele.net
Odrazu skojarzylem ze jest to wada calej serii.
b4rt3k
b4rt3k
17.11.2015, 10:11:17
  • 0
@kaganiec_oswiaty: łaski z wymianą ci nie robią bo takie jest prawo i jak checsz to mozesz, masz na to 14 dni, ja pisałem o przypadku szczególnym gdy sprzedawali serię monitorów uszkodzoną (z plamami na matrycy) - oczywiście te monitory miały być nowe, bez zadnych wad (zreszta były w tej samej cenie co w innych sklepach wysylkowych)
Nie mam pojecia o czym piszesz @kaganiec_oswiaty ? Ja ani inni klienci nie kupowalalismy uzywanych
vendel
vendel
16.11.2015, 21:30:17
  • 3
Wydaję mi się że nie mam takich problemów bo raczej jestem nieufny i zachowawczy, może spróbuj tego.
  • 3
vendel
vendel
16.11.2015, 21:53:28
  • 1
@voyovnick: to już przesada
AerandirNarsil
AerandirNarsil
16.11.2015, 23:21:11
  • 1
@voyovnick: jak możesz to odblokuj możliwość wysyłania prywatnych wiadomosci
desthoff
desthoff
17.11.2015, 07:44:25
  • 2
@voyovnick no słuchaj, ja też mam problem z ZTM Poznań, mając wbitą ulgę na kartę PEKA, kasowali mi z tPortmonetki pełną kwotę, aż się wyczerpała kasa, po czym dostałem mandat za brak biletu ( ͡° ͜ʖ ͡°) odrzucali moje reklamacje powołując się, że naliczało w sposób prawidłowy. Ponadto, okazało się że buractwo wystawiło mi dwa mandaty! Sprawa aktualnie była w e-sądzie, jednakże mój adwokat złożył sprzeciw, przesłaliśmy do
  • 1
voyovnick
voyovnick
17.11.2015, 08:32:00
  • 0
@desthoff: trudno znaleźć dobre opinie o PEKA. Pomysł zacny, ale wykonanie tragiczne.
Lauretgarnier
Lauretgarnier
17.11.2015, 05:49:14
  • 2
Dziewczyna po ślubie zdjęła maskę na to też uważajcie koledzy, sprzet można wymienić ale z kobieta jak jest sprytna to ciężko się wyplątać chyba ze całkowita utylizacja :-/ co do sprzętów.. prawie 50% sprzętu musiałem oddawać na gwarancji lub wymieniac. Amplituner Yamaha za ponad 2500 7 mies po gwarancji padł, znajomy inżynier znalazł zaplanowaną do popsucia sie część , wymienił i chodzi już ponad 5 lat od tego czasu. Agregat prądotwórczy z
  • 2
nomadicgoogler
nomadicgoogler
17.11.2015, 08:02:17
  • 0
@Lauretgarnier: jak nie trollujesz, to szok...
ewolucja_myszowatych
ewolucja_myszowatych
17.11.2015, 08:36:44
  • 0
@Lauretgarnier: ej a nie lepiej było do końca życia wynajmowac te 50m? i jak coś to zmieniać na inne co roku?
Nicrame
Nicrame
17.11.2015, 02:35:10
  • 2
To nie jest tak, że ludzie by nie chcieli aby było lepiej. Ale prawda jest taka, że skomplikowane prawo, dłuuugie i kosztowne sprawy w sądzie powodują, że nie opłaca się czysto fiskalnie walczyć o swoje. A niestety z doświadczenia wiem, że Polacy to nie jest naród, który ma honor czy ambicje. To społeczność, która nie potrafi sprzątnąć gówien po piesku (miliard wymówek). Nie potrafi uszanować zieleni, i #!$%@? śmieci do lasu, a
pomaranczkawcurry
pomaranczkawcurry
16.11.2015, 23:19:42
  • 2
Mnie szlag trafił jak kupiłam laptopa - DELL XPS. Niby wyższa półka tej marki. Model z walniętym prockiem po 2 tyg. batalii został wymieniony na nowy również z walniętym prockiem. Po 1,5 roku napraw w ramach gwarancji (ciągle otwarte jedno zgłoszenie więc uznali, że nie ma możliwości wymiany na nowy) mam wymienioną klawiaturę, dysk twardy, płytę główną (3 razy), kości ram. Każdy z tych elementów był sprawny i został wymieniony na element
  • 2
flito
flito
17.11.2015, 08:34:42
  • 0
@pomaranczkawcurry: no ale potem na straganach " CHEMIA Z NIEMIEC " i janusze z rajchu kręcą biznes ;D
pomaranczkawcurry
pomaranczkawcurry
17.11.2015, 08:55:23
  • 0
@flito: u mnie w moim niemieckim Opolu jest kilka takich sklepow. Panie siedza na stoiskach a synowie na wlasna reke jezdza do niemiec po zaopatrzenie. Nie ma co liczyc na jakichs hurtownikow (moze czas pomyslec nad nowym biznesem). Co ciekawe produkty ktore oferuja maja te same pojemnosci co produkty polskie i niejednokrotnie nizsze ceny :)
ogladaj-madrzej
ogladaj-madrzej
16.11.2015, 22:02:48
  • 2
Prawo w Polsce jest #!$%@? warte. Przykład podstawowy: GWARANCJA PRODUCENTA. Ten #!$%@?ły system ustanowił takie prawo, że gwarant w Polsce może ci dać 2, 3, 4, 5 lat gwarancji albo 2 miesiące lub w ogóle. To on decyduje, ty masz kupować i siedzieć #!$%@? cicho. kolejny kwiatek: WARUNKI GWARANCJI: w tym #!$%@? kraju mogą ci naprawiać sprzęt 2 lata bo nie ma #!$%@? żadnego terminu ustawowego w którym mają ci łaskawie naprawić
  • 1
wykopers
wykopers
16.11.2015, 22:41:53
  • -2
@ogladaj-madrzej: To ja mam jeszcze dla Ciebie podpowiedź, dlaczego produkty są tak nietrwałe. Załóżmy, że kupisz sobie telefon za 1000 zł. Ten telefon następnie jedzie trzy razy do serwisu na naprawę gwarancyjną door-to-door czyli nie płacisz nawet za kuriera. Niech taka każda naprawa wraz z dostawą kosztuje 200 zł - czyli z tysiąca złotych, które dałeś za produkt, producent już straci 600 zł. Zostało 400 zł. Ale w tym jest też
vacu
vacu
16.11.2015, 21:59:45
  • 2
A'propos AGD. Ludzie, zrozumcie jedno. Był PRL i pralki chodziły po 30 lat. Ale było szaro, buro i brzydko. Każdy chciał kolorowo, ładnie i błyszcząco jak "na zachodzie". A dlaczego "na zachodzie" było ładnie i kolorowo a u nas szaro? Bo tam kwitła komercja, ludzie kupowali, pralki się psuły to kupowali nowe. Napędzało to produkcję, sprzedaż, a dzięki temu mogło być kolorowo. U nas nie był aż tak ważny wynik finansowy przedsiębiorstwa
  • 7
ogladaj-madrzej
ogladaj-madrzej
16.11.2015, 22:19:30
  • 5
@vacu: tyle się opisałeś a nie wspomniałeś, że na zachodzie każdy niemiaszek kupuje pralkę miele i o dziwo taka pralka pracuje te 20-30 lat i się nie psuje, w pl w sklepach tez jest dostępna, dziwne bardzo ale są jednak firmy produkujące wysokiej jakości sprzęty
balrog84
balrog84
16.11.2015, 22:21:18
  • 4
@vacu: Chyba się trochę zagalopowałeś, tzn. jest sporo prawdy w tym co napisałeś, ale nie zgodzę się z tym, że żeby ludzie mieli pracę to rzeczy muszą się psuć. Taki patologiczny okres powinien być przejściowy. Na rynku powinno nastąpić przesunięcie w stronę nowych rozwiązań i usług jeśli w produkcji towarów jest zbyt wielu pracowników. Innymi słowy Ty jako klient z pewnością wolałbyś wydać zarobione pieniądze na dodatkową usługę (taką na którą
krzysiekciekawy
krzysiekciekawy
16.11.2015, 21:33:14
  • 2
To jest tzw. spisek żarówkowy - czyli żyjemy w świecie zaprojektowanym do awarii.
vartan
vartan
16.11.2015, 21:26:40
  • 2
Cos na glownej bez zamachu? NIe wierze. Az wykopie.
grappas
grappas
17.11.2015, 18:55:25
  • 1
@voyovnick Nawet nie wiesz jak bardzo sercem jestem z tobą.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >
  • Wykopujący (1386)
  • Zakopujący (67)

Hity

tygodnia

Wystąpił o dopłatę unijną za swoją ziemię. Okazało się, że pobiera już ją wójt
3646
Nie żyje 8-letni Kamilek. Podano przyczynę śmierci
3113
Rowerzysta wymusza pierwszeństwo i szuka zaczepki
2534
Kijów: Obrona przeciwlotnicza zniszczyła pocisk tuż przed trafieniem w budynek
2414
W 2024 wprowadzony zostanie limit płatności gotówką
1667
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #ukraina
  • #swiat
  • #prawo
  • #historia
  • #rosja

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl