@Qiepka: Bo wygodniej. Teraz między nogami masz wyświetlacze, podczas gdy wyświetlacz po prawej/lewej był niewygodny do patrzenia. Za to drążek po prawej jest wygodny do sterowania (to tak na chłopski rozum).
Ciekawostka - Niemcy jako pierwsi na świecie wyposażyli samoloty szturmowe i myśliwsko-bombowe w specjalny celownik TSA-2D, który pokazywał, gdzie spadnie bomba w czasie łagodnego lotu nurkowego. Celowniki bombowe były już wtedy dobrze znane światu, ale poza TSA-2 nie istniał celownik, który pozwalałby celniej zrzucać bomby we wspomniany przeze mnie sposób. Urządzenie było oparte o mechaniczny komputer, który brał pod uwagę prędkość pionową i poziomą oraz pułap samolotu (dane były zbierane automatycznie), umożliwiał
@DawidWarsaw: A jakie miały być samoloty, w których wykorzystano dużo niemieckiej techniki z jednej maszyny? One miały wspólnego dziadka (albo nawet ojca) - Ta-183.
Komentarze (19)
najlepsze
@biczplis
Celowniki bombowe były już wtedy dobrze znane światu, ale poza TSA-2 nie istniał celownik, który pozwalałby celniej zrzucać bomby we wspomniany przeze mnie sposób.
Urządzenie było oparte o mechaniczny komputer, który brał pod uwagę prędkość pionową i poziomą oraz pułap samolotu (dane były zbierane automatycznie), umożliwiał
Jasne, to ciekawe... ale scrolluje, scrolluje... i mimo widocznych gołym okiem zmian, nie mam pojęcia co tak naprawdę się dzieje :P
One miały wspólnego dziadka (albo nawet ojca) - Ta-183.