Zarobki i wnioski po wydaniu pierwszej gry mobilnej na android/iOS

Zebrałem w całość parę rzeczy związanych z wydaniem mojej gry mobilnej Note Fighter. Zarobki z wersji płatnej/darmowej (z reklam) oraz trochę o piractwie na androida.

- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 271
Komentarze (271)
najlepsze
Myślę, że autor odwdzięcza się bardzo dobrymi informacjami ze swojej pracy. Dla mnie sytuacja win-win.
1) Jeśli grę robisz też z myślą o konsolach i PCtach to możesz spróbować wydawać płatną wersje mobilną. Jak nie, to celuj tylko w wersję darmową (IAP* + reklamy). Dzielenie na dwie wersje (darmowa i płatna) raczej nie ma sensu.
2) Darmowa mobilna gra z reklamami ma większy sens, bo gracze i tak spiracą i dzięki temu będziesz miał większy zasięg. Poza tym np. w Chinach nie
Nie możesz spróbować ataku starą grą? Zacząć dużą reklame od nowa zamiast skupiać się na nowej apce
A czy nie dałbyś rady bazując na tym co już masz wprowadzić poprawki graficzne/kosmetyczne plus ewentualnie jakiś balans i kilka nowych ficzerów (może coś co chciałeś wprowadzić jak pisałeś pierwszą wersję ale brakło czasu/chęci) i z taką wersją
1) Nie rób gry która odpycha, szczerze, po tych obrazkach i grafikach target to jacyś hipsterzy, który muszą grać w co innego.
2)Zrób risercz, przed tworzeniem co jest aktualnie poszukiwane, jeżeli widzisz że topka z marketu to kolorowe gry ala. clash of clans, czy flappy berd, czy inne angry berdy, to nie rób gry która jest brzydka.
3)Logo zwracające uwagę > smutne poważne
no tak flappy bird to faktycznie ma tak w #!$%@? #!$%@?ą grafikę że aż mi końcówka fiuta puchnie jak na to patrzzę...
Nie rozumiesz, stylistyka =/= grafika
Gra ma by kolorowa, ładna, zapraszać odbiorcę.
Bazowo masz dosłownie chwile żeby zachęcić odbiorcę przeglądającego market, kolorowe jaskrawe gierki własnie to robią.
Dowód, nawet pixelowy Timberman, który zachęca tym że jest ładny, kolorowy, przejrzysty od pierwszej sekundy.
ps. z ta "marna" nie pije do autora jak cos bo nie widzialem na oczy ;)
Produkcją gier na Androida zajmuję się już od kilku lat. Zacznę od tego, co napewno wszystkich najbardziej interesuje - czyli od kasy.
Na grach (wrzuconych na google play) udało mi się zarobić ok 5 000 zł na przestrzeni około 2 lat - gównie za sprawą jednej gry - Jewels Crush(ma obecnie ok 60 K pobrań).
Jakimś cudem trafiła do top new games. Co prawda była na dole tej listy, ale pobrania
1) czy portale typu AntyApps.pl, DobreProgramy.pl czy KomputerSwiat.pl zrecenzowały Twoją grę za darmo?
2) jakie formy reklamy są w AdMoba? Stawki są ustalane dla każdego indywidualnie? Gdzieś czytałem za 1k odsłon (reklama na całą stronę) płacą 1 dolara. Czy jest możliwość wstawienia reklamy wideo? Wiesz w jakich przedziałach wahają się stawki?
3) Czy posiadasz działalność gospodarczą? Jak się rozliczasz
1) za darmo.
2) słabo znam temat. Ot wrzucilem kod reklam. Koniec. :D Muszę trochę doczytać na ten temat.
3) Mam "mini spółkę". Niemieckie UG - mieszkam od prawie 2 lat w Hamburgu. To bardzo fajna forma. Bardzo tanio można założyć. Nie jest droga w utrzymaniu (jakieś 30 euro miesięcznie doradcy podatkowemu płace - jako że pracuję w DE to jest to bardzo mało). Kapitał zakładowy takiej spółki może wynosić
@JavaDevMatt: w jakim sensie nie ma? Jednoosobowa działalność lub spółka cywilna i koszty masz praktycznie zerowe(nie licząc podatków, które w DE chyba też płacisz?), chyba, że bierzesz księgową
Ale jak jest teraz? Tzn. jak sprzedaż w ostatnich dniach? Chodzi mi o to, czy stoi coś na przeszkodzie, by ta gra zarabiała przez np. najbliższy rok? I tym samym zwróci Ci się z nawet sporą nawiązką? I
Jednak mam ten luz, że nie utrzymuje się z tej gry. :D Ot na razie takie hobby.
Anyway, kokosów z tego zazwyczaj nie ma. Tu trzeba robić taśmowo, a większe dochody uzbierają się dopiero po czasie. Biznes dla cierpliwych osób.
http://www.wykop.pl/link/2626417/zarobki-i-wnioski-po-wydaniu-pierwszej-gry-mobilnej-na-android-ios/#comment-29233811
Sciagniec jest wiecej bo 200k na samym google play + 600k dla wersji offline gry, ale wiekszosc kasy generuje wersja online.
http://www.wykop.pl/link/2626417/zarobki-i-wnioski-po-wydaniu-pierwszej-gry-mobilnej-na-android-ios/#comment-29233811
Zakop. Informacja nieprawdziwa ( ͡° ʖ̯ ͡°).
Gratuluje tego małego sukcesu ;) Fajnie, że pozbierałeś informacje, teraz wykorzystaj to i jedziesz dalej z nastepnymi grami ( ͡° ͜ʖ ͡°)