Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko601
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

1670

Zarobki i wnioski po wydaniu pierwszej gry mobilnej na android/iOS

Zebrałem w całość parę rzeczy związanych z wydaniem mojej gry mobilnej Note Fighter. Zarobki z wersji płatnej/darmowej (z reklam) oraz trochę o piractwie na androida.

JavaDevMatt
JavaDevMatt
z
javadevmatt.pl
27.06.2015, 12:38:01
  • #
    javadevmatt
  • #
    mattzagranico
  • #
    android
  • #
    ios
  • #
    gry
  • #
    gamedev
  • 271
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (5)

Wersja darmowa na android

JavaDevMatt
z play.google.com
  • 4

Mirror, kopia google

TheDam
z webcache.googleusercontent.com
  • 4

Komentarze (271)

najlepsze

dzieju41
dzieju41
27.06.2015, 13:05:41
  • 139
No to kokosów nie ma. Dobrze, że nie zostałem "programistą"/twórcą gier, nie miałbym co do garnka włożyć. ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • 21
JavaDevMatt
JavaDevMatt
27.06.2015, 13:08:29
  • 43
@dzieju41: dokładnie. Jeśli ktoś to chce robić to ze względu na zarobki, to lepiej sobie odpuścić. Jest dużo lepiej płatnych zajęć od tworzenia gier.
r.....7
konto usunięte 27.06.2015, 13:13:22
  • 142
@JavaDevMatt: ale jak się jest częścią zespołu tworzącą jakąś dużą produkcję to chyba wygląda to inaczej niż przy tworzeniu jakiejś minigierki przez zapaleńca, który potem wrzuca ją do sklepu, gdzie jest już pierdyliard innych takich minigierek?
JavaDevMatt
JavaDevMatt
27.06.2015, 13:18:36
  • 22
@rudy2007: nie wiem :D nigdy nie byłem w dużym zespole tworzącym gry. Chociaż myślę o tym, by zmienić pracę i pokręcić się w jakiejś firmie, która robi profesjonalnie gry.
ZajebbcieTrudnyNick
ZajebbcieTrudnyNick
27.06.2015, 13:46:49
  • 100
@JavaDevMatt Dobra, dobra. A teraz robisz sobie reklamę na wykopie pod przykrywką artykułu, dobre posunięcie ( ͡° ͜ʖ ͡°). Średnio takie znaleziska z płomieniem odwiedza od 3 do 7 tys ludzi przez pierwsze godziny. Później to nawet 100 tys.
źródło: comment_mdS9BHGEE23E1o68q6yg4vt7Ycov5sD3.jpg
  • 8
ewolucja_myszowatych
ewolucja_myszowatych
27.06.2015, 14:20:01
  • 108
- ty pa Rychu, złodziej jeden
L.....u
konto usunięte 27.06.2015, 14:50:51
  • 93
@ZajebbcieTrudnyNick:
Myślę, że autor odwdzięcza się bardzo dobrymi informacjami ze swojej pracy. Dla mnie sytuacja win-win.
Eoghan
Eoghan
27.06.2015, 15:03:52
  • 16
@ZajebbcieTrudnyNick: ciekawe jest to, że liczba wyświetleń znaleziska ma się nijak do ilości odsłon na stronie(odsłon jest zazwyczaj dużo mniej), więc chyba jest sporo ludzi, która tylko czyta komentarze :)
daw7
daw7
27.06.2015, 13:24:32
  • 56
Uwagi do wydawania mobilnych gier:

1) Jeśli grę robisz też z myślą o konsolach i PCtach to możesz spróbować wydawać płatną wersje mobilną. Jak nie, to celuj tylko w wersję darmową (IAP* + reklamy). Dzielenie na dwie wersje (darmowa i płatna) raczej nie ma sensu.

2) Darmowa mobilna gra z reklamami ma większy sens, bo gracze i tak spiracą i dzięki temu będziesz miał większy zasięg. Poza tym np. w Chinach nie
  • 8
C.....z
konto usunięte 27.06.2015, 15:47:32
  • 3
@daw7: dobrze prawi, polać mu. Z takimi założeniami da się już coś z rynku ugrać.
S.....k
konto usunięte 27.06.2015, 16:24:47
  • 11
@CoTyDoMnieMowisz: Szkoda tylko że z takimi założeniami nie ma w co grać, bo każda gra jest przeładowana reklamami i innymi rzeczami psującymi klimat, albo co gorsza mikropłatnościami które sprawiają że oszacowanie kosztu gry jest niemożliwe, a gry typu gracz vs gracz sprowadzają się do tego kto ma grubszy portfel. Jeszcze pół biedy jak istnieje możliwość zakupu aplikacji w wersji pełnej, płatnej, wtedy reklamy są "tylko" szantażem i celową niewygodą aby uzytkownik
robert-maslowski
robert-maslowski
27.06.2015, 18:04:57
  • 0
@daw7: Piszesz o rynku Androidowym, czy iOS?
xza
xza
27.06.2015, 12:54:27
  • 36
Gratuluję! :-o
  • 1
szon
szon
27.06.2015, 14:06:54
  • -29
@xza: nie to co Ty, tylko byś w cs grał zamiast coś osiągnąć
Lucass3d
Lucass3d
27.06.2015, 13:45:24
  • 29
Opublikowałem swoją pierwszą grę na Androida trochę ponad rok temu. Dosyć duża gra RPG jak na 1 twórcę, pracowałem nad nią bez przerwy 14 miesięcy. Zresztą rzućcie okiem jak to wygląda tu: https://www.youtube.com/watch?v=TuqlCY8bmFY Po roku mogę podsumować, sprzedało się ok 2200 sztuk płatnej wersji. Nie ma tragedii, ale żyć z tego raczej się nie da. Z drugiej strony wyraźnie widać, że ważna jest reklama. Ja tą kwestię całkowicie zaniedbałem, ale mam wrażenie
  • 10
glupiekonto
glupiekonto
27.06.2015, 15:48:23
  • 2
@Lucass3d:
Nie możesz spróbować ataku starą grą? Zacząć dużą reklame od nowa zamiast skupiać się na nowej apce
Altar
Altar
27.06.2015, 16:06:50 via Android
  • 0
@Lucass3d: Czy Archonik o niej nie robił materiału? Coś mi się kojarzy, że ja widziałem.
rzezol
rzezol
27.06.2015, 16:18:42
  • 3
@Lucass3d: Wygląda jak trochę ubogi krewny Legend of Grimrock w wersji na Adroida (✌ ゚ ∀ ゚)☞ Zapowiada się fajnie, sprawdzę później ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A czy nie dałbyś rady bazując na tym co już masz wprowadzić poprawki graficzne/kosmetyczne plus ewentualnie jakiś balans i kilka nowych ficzerów (może coś co chciałeś wprowadzić jak pisałeś pierwszą wersję ale brakło czasu/chęci) i z taką wersją
p.....y
konto usunięte 27.06.2015, 13:36:19
  • 27
Dowiedziałem się, wbrew wielu obiegowym opiniom, że tworzenie gier mobilnych to nie jest takie "wow wow". Z tego wpisu dowiedziałem się przede wszystkim, że to dość ryzykowny biznes gdzie trzeba sporo zainwestować, zanim produkt zacznie na siebie zarabiać, a ile zarobi? Trzeba poczekać na kolejny wpis. Tendencja wygląda obiecująco. Powiedzmy, że dzięki darmowym wersjom sprzedaż rośnie. Obstawiałbym duży wzrost na wersji IOS. Oczywiście po wzroście nastąpi nieunikniony spadek. Ciekawi mnie, czy cały
  • 9
ewolucja_myszowatych
ewolucja_myszowatych
27.06.2015, 14:17:01
  • 6
@pies_harry: @JavaDevMatt: dla mnie test javadevmatta jest w ogóle niemiarodajny bo jakby podobnym nakładem środków stworzył flappybirda to wyniki testu byłyby kompletnie różne. Tak samo jak jedna osoba robi zdjęcie z milionem lajków a druga z trzema lajkami - mimo tego samego wkładu żadna nie może napisać miarodajnego testu o opłacalności robienia zdjęć. Acz czyta się taki raport bardzo fajnie jako ciekawostkę.
Regis86
Regis86
27.06.2015, 14:54:40
  • 9
@ewolucja_myszowatych: To nie jest "test" - to jest "case study". Case study co do zasady nie może być obiektywny i miarodajny, bo opisuje tylko jeden konkretny przypadek. Albo inaczej - jest miarodajny dla bardzo ściśle określonych warunków.
C.....z
konto usunięte 27.06.2015, 15:43:45
  • 0
@ewolucja_myszowatych: artykuł daje za to rzut na to że nie zawsze (a raczej w większości przypadków) nie odnosimy druzgocącego sukcesu tylko idzie nam średnio. Niestety tak jak z każdą rzeczą - trzeba mieć dobry pomysł i dobrze go zrealizować. O ile to drugie da się jakoś załatwić jak się ma więcej czasu/pieniędzy, o tyle to 1 jest często wyzwaniem, bo dobrego pomysłu od tak nie kupisz ani nie zlecisz.
omx
omx
27.06.2015, 13:22:15
  • 20
@JavaDevMatt hej, fajnie ze podzieliles sie danymi. jako osoba zwiazana z gamedevem moge tylko powiedziec, ze jako indyk trzeba zrobic gre ktorej jeszcze nie bylo, ktora jest wybitna, inna od pozostalych, cieszy mechanika i przyciaga uwage. samo zrobienie gry i wrzucenie jej na market niestety nie wystarczy, o czym przekonalem sie juz kilka razy. no ale gry robi sie bo to swietne zajecie i milo sie przy tym spedza czas. prawdziwa sztuka
P.....o
konto usunięte 27.06.2015, 15:54:26
  • 12
Każdy wpisuje jakieś fajne tipy, to i ja spróbuje.
1) Nie rób gry która odpycha, szczerze, po tych obrazkach i grafikach target to jacyś hipsterzy, który muszą grać w co innego.
2)Zrób risercz, przed tworzeniem co jest aktualnie poszukiwane, jeżeli widzisz że topka z marketu to kolorowe gry ala. clash of clans, czy flappy berd, czy inne angry berdy, to nie rób gry która jest brzydka.
3)Logo zwracające uwagę > smutne poważne
  • 4
MP0WER
MP0WER
27.06.2015, 19:10:46
  • 0
@Prowo: Pytalem sie go o to juz. Mu nie zalezy na zarobkach z tej gry wiec nie ma to znaczenia. Czy 300 czy 10000 sztuk sie sprzeda to nie ma znaczenia.
larvaexotech
larvaexotech
27.06.2015, 22:58:22
  • -2
@Prowo:

no tak flappy bird to faktycznie ma tak w #!$%@? #!$%@?ą grafikę że aż mi końcówka fiuta puchnie jak na to patrzzę...
P.....o
konto usunięte 27.06.2015, 23:10:14
  • -1
@larvaexotech:
Nie rozumiesz, stylistyka =/= grafika
Gra ma by kolorowa, ładna, zapraszać odbiorcę.
Bazowo masz dosłownie chwile żeby zachęcić odbiorcę przeglądającego market, kolorowe jaskrawe gierki własnie to robią.
Dowód, nawet pixelowy Timberman, który zachęca tym że jest ładny, kolorowy, przejrzysty od pierwszej sekundy.
n.....2
konto usunięte 27.06.2015, 13:29:18
  • 7
Robienie jednej gry raczej finansowo korzystne nie jest ale już przy robieniu "taśmowo" zyski mocno rosną.
  • 4
Yelonek
Yelonek
27.06.2015, 15:47:47
  • 6
@nico112: (✌ ゚ ∀ ゚)☞ https://play.google.com/store/apps/developer?id=Kairosoft+Co.,Ltd
s.....e
konto usunięte 27.06.2015, 16:03:29
  • 0
@nico112: no wlasnie, nie wiem skad przekonanie ze wystarczy zrobic jedna marna gierke i miec kokosy na cale zycie
ps. z ta "marna" nie pije do autora jak cos bo nie widzialem na oczy ;)
rezoner
rezoner
27.06.2015, 18:18:45
  • 11
@Yelonek: Większość gier Kairosoftu tylko wygląda na małe. To są rozbudowane perełki gamedesignu wymagające porządnego warsztatu. Ten ich manager piłki nożnej to istny majstersztyk. Nie dość, że wplecione w to zostały elementy jRPG to jeszcze chłopki odgrywają w całości autentyczne mecze. Zdecydowanie nie jest to poziom dla kogoś kto taśmowo produkuje popierdółki.
plemo
plemo
28.06.2015, 11:57:18
  • 6
Hej.

Produkcją gier na Androida zajmuję się już od kilku lat. Zacznę od tego, co napewno wszystkich najbardziej interesuje - czyli od kasy.

Na grach (wrzuconych na google play) udało mi się zarobić ok 5 000 zł na przestrzeni około 2 lat - gównie za sprawą jednej gry - Jewels Crush(ma obecnie ok 60 K pobrań).
Jakimś cudem trafiła do top new games. Co prawda była na dole tej listy, ale pobrania
  • 6
emace
emace
29.06.2015, 07:44:18 via iOS
  • 0
@plemo: grats, gra o baranie wyglada na oryginalną pod względem mechanik. Ogólnie ładnie graficznie wypadają wszystkie. A czemu nie tworzycie na ios ? Tam nawet nie trzeba mieć firmy zarejestrowanej.
plemo
plemo
29.06.2015, 08:47:40
  • 0
@emace: Thx. Ponieważ, z tego co czytałem, jest tam bardzo restrykcyjna polityka akceptacji gier/apek. Ludzie piszą, że niekiedy tracą sporo, czasu zanim poprawią różne aspekty gry tak aby została tam zaakceptowana. Na google wrzucasz i tyle
emace
emace
29.06.2015, 11:51:37 via iOS
  • 0
@plemo: ale w apstore ja widzę setki klonów i miliony bardzo słabych gier, na dodatek te słabe gry tez klonujĄ. jak zatem działa ta weryfikacja ?
ktos12356
ktos12356
27.06.2015, 13:56:20
  • 5
Sam się przymierzam do wydania gry (jest na ukończeniu) i mam kilka pytań:
1) czy portale typu AntyApps.pl, DobreProgramy.pl czy KomputerSwiat.pl zrecenzowały Twoją grę za darmo?
2) jakie formy reklamy są w AdMoba? Stawki są ustalane dla każdego indywidualnie? Gdzieś czytałem za 1k odsłon (reklama na całą stronę) płacą 1 dolara. Czy jest możliwość wstawienia reklamy wideo? Wiesz w jakich przedziałach wahają się stawki?
3) Czy posiadasz działalność gospodarczą? Jak się rozliczasz
  • 10
JavaDevMatt
JavaDevMatt
27.06.2015, 14:09:26
  • 10
@ktos12356:
1) za darmo.
2) słabo znam temat. Ot wrzucilem kod reklam. Koniec. :D Muszę trochę doczytać na ten temat.
3) Mam "mini spółkę". Niemieckie UG - mieszkam od prawie 2 lat w Hamburgu. To bardzo fajna forma. Bardzo tanio można założyć. Nie jest droga w utrzymaniu (jakieś 30 euro miesięcznie doradcy podatkowemu płace - jako że pracuję w DE to jest to bardzo mało). Kapitał zakładowy takiej spółki może wynosić
Eoghan
Eoghan
27.06.2015, 15:11:08
  • -7
Szkoda, że nie ma takiego odpowiednika w PL.


@JavaDevMatt: w jakim sensie nie ma? Jednoosobowa działalność lub spółka cywilna i koszty masz praktycznie zerowe(nie licząc podatków, które w DE chyba też płacisz?), chyba, że bierzesz księgową
XpedobearX
XpedobearX
27.06.2015, 15:28:12
  • 17
@Eoghan: Jednoosobowa działalność to minimum 400zł ZUS miesięcznie.
emace
emace
27.06.2015, 19:07:29 via iOS
  • 4
Taki polski timberMan udowadnia z można małym kosztem zarobić górę siana. Grę robiono 2 tg. Sprzedano ja w 25 milionach sztuk na całym świecie. W Polsce bodajże w samym apstorze ok 6 milionów. Grafika tej gry, to najprostsza 8bitowa szata. Ponadto prosta zloopowana muzyka, również w klimacie 8bitowym. Bynajmniej teraz nie krytykuje, mamy akurat powrót do tej stylistyki za sprawą mincrafta, a to pozwala zaoszczędzić grafikom masę czasu podczas produkcji. Także, już
  • 3
Regis86
Regis86
28.06.2015, 11:24:00
  • 0
@emace: Z ciekawości - orientujesz się w czym jest napisany Timberman? Unity? LibGdx? Próbowałem googlać, ale nie udało mi się znaleźć informacji.
fenix7557
fenix7557
28.06.2015, 14:43:21
  • 1
@Regis86: Mógłbyś jakoś zdekompilować .apk. Ja ostatnio jakąś apke rozbierałem i w środku znalazłem info że to unity.
emace
emace
29.06.2015, 07:37:55 via iOS
  • 0
@fenix7557: timberman został stworzony na ubity. Zdaje sie, ze twórcy wspomnieli o tym w jednym ze swoich wywiadów.
kepulg
kepulg
27.06.2015, 16:53:25
  • 4
@JavaDevMatt - no OK, 300$ plus 300€ w dwa miesiące. Na początku pewnie były bonusy z tego, że gra nowa (więc była w kategorii "nowe") oraz z tego, że ją mniej lub bardziej promowałeś.

Ale jak jest teraz? Tzn. jak sprzedaż w ostatnich dniach? Chodzi mi o to, czy stoi coś na przeszkodzie, by ta gra zarabiała przez np. najbliższy rok? I tym samym zwróci Ci się z nawet sporą nawiązką? I
  • 1
JavaDevMatt
JavaDevMatt
28.06.2015, 09:06:54
  • 0
@kepulg: trzeba ciągle promować, bo "samo z siebie" jest tylko tendencja spadkowa przez spadki w rankingach. Konkurencja sporo robi przez inwestowanie w płatne instalacje gier.

Jednak mam ten luz, że nie utrzymuje się z tej gry. :D Ot na razie takie hobby.
Sherrax
Sherrax
27.06.2015, 13:39:09
  • 4
Myślę że nawet jak się jeszcze nie zwróciła inwestycja to warte swojej ceny jest doświadczenie jakie zdobyłeś i z następnymi projektami będzie Ci dużo łatwiej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 1
kubakubakuba
kubakubakuba
27.06.2015, 14:59:09 via Android
  • -2
@Sherrax: Bedzie do portfolio
N.....f
konto usunięte 27.06.2015, 14:59:08
  • 3
Ponad 1,5k z jednej gierki w dwa miesiące to wcale nie najgorzej, powiedziałbym umiarkowany sukces, zwłaszcza że kasa będzie wpadać jeszcze przez długi czas. Dopracujesz sposoby wyciskania kasy z użytkowników to będzie więcej.

Anyway, kokosów z tego zazwyczaj nie ma. Tu trzeba robić taśmowo, a większe dochody uzbierają się dopiero po czasie. Biznes dla cierpliwych osób.
  • 3
darck
darck
27.06.2015, 17:37:07
  • 0
@NoLajf: a koszty? A fakt, że autor pracuje w Niemczech i koszty jego pracy to kilka tyś euro miesiecznie pomijasz. Tu mowa o 600 eur, które musiał wydać na księgową i grafika.
N.....f
konto usunięte 27.06.2015, 18:15:48
  • 1
@darck: No tak, mówię o życiu w Polsce i wydawaniu na cały świat - w innym przypadku kompletnie by się to nie opłacało. Koszt księgowości można by odjąć, bo takie przedsięwzięcie na spokojnie można samodzielnie ogarnąć, tak samo grafikę (a jak się nie umie to zrobić uboższą wersję). Dodajmy, że autor nie wykorzystał najlepszych możliwości na wyciśnięcie kasy (w szczególności sprzedaż wewnątrz gry obiektów konsumowlanych), więc ten dochód można by znacząco
JavaDevMatt
JavaDevMatt
28.06.2015, 09:24:34
  • 0
@NoLajf: odpisałem wyżej na podobne pytanie. Kasa nie jest priorytetem w moich projektach. :D
http://www.wykop.pl/link/2626417/zarobki-i-wnioski-po-wydaniu-pierwszej-gry-mobilnej-na-android-ios/#comment-29233811
Bartholomew
Bartholomew
27.06.2015, 14:04:41
  • 3
Ehhh... też mam na swoim koncie przygody z "robieniem gier", ale jakoś tak zawsze wychodziło, że cały biznes był zaczynany "od dupy strony". Pierwsza przygoda to niedoszacowanie kosztów ze strony szefa projektu i rozpad zespołu - w tym mnie, na etapie jakiegoś 80% kończenia produktu. Ostatni raz to niezrozumienie zasad tworzenia produktu przez właściciela firmy. Chciał koniecznie aby gra była oparta na tym co już ma (kontent) przez co co prawda gra
  • 3
s.....j
konto usunięte 27.06.2015, 14:27:09
  • -1
@Bartholomew: Braben nie stworzył Elite sam
Bartholomew
Bartholomew
27.06.2015, 14:31:01
  • 0
@sermaciej: No to źle słyszałem. Z drugiej strony żadna strata bo takich twórców jest więcej - np. Roman Werner, autor Traps 'n' Treasures (zagrywałem się), do której chyba tylko muzyki nie nagrał. (Inna sprawa, że go wydawca strasznie potraktował przy tym projekcie).
kubakubakuba
kubakubakuba
27.06.2015, 14:40:40 via Android
  • 0
@Bartholomew: Ej no weź nie umieraj za szybko :(
L.....u
konto usunięte 27.06.2015, 13:43:25
  • 3
Wykopuję, aby wesprzeć promocję gry przez wykop :D
m.....n
konto usunięte 27.06.2015, 13:39:20
  • 3
A jak wygląda sprawa ze zwracaniem apek w Play Store? Chodzi mi o to czy dużo osób kupiło, pograło i zwróciło?
  • 1
JavaDevMatt
JavaDevMatt
27.06.2015, 14:12:20
  • 3
@msgreen: tak, są zwroty. Jakieś 5-6%.
laress
laress
27.06.2015, 13:39:03
  • 3
Czemu nie wydałeś na Windows Phone?
  • 9
JavaDevMatt
JavaDevMatt
27.06.2015, 13:53:26
  • 7
@laress: aktualnie port Windows Phone to sporo pracy w libgdx. Z tego co czytałem szykuje się lepsze wsparcie dla WP w libgdx, wiec za pare miesiecy może pojawi się port. :)
laress
laress
27.06.2015, 14:01:22
  • 3
@JavaDevMatt: Jak myślisz, po premierze WP 10 pojawi się więcej portów appek z iOS/Androida niż dotychczas?
JavaDevMatt
JavaDevMatt
27.06.2015, 14:02:09
  • 4
@laress: nie mam pojęcia. :D
mareksa666
mareksa666
27.06.2015, 20:21:18
  • 2
Piractwo to nie kradziez. to piractwo ( ͡º ͜ʖ͡º)
coolcooly22
coolcooly22
27.06.2015, 17:45:01
  • 2
Najlepiej się chyba na mikroplatnosciach wychodzi. Kiedyś jakiś gość na wykopie pisał o swojej grze rpg, pobrań miał mało, chyba z 10k ale stali gracze i miał stałych graczy i zarobki ok 10k miesięcznie. Tyle Tyler to gra online. Jeden gość nawet 1000$ wydał. . Ma ktoś link bo nie mogę znaleźć, chyba na mirko było
  • 2
compbatant
compbatant
27.06.2015, 20:25:34
  • 3
@coolcooly22: to chyba o mnie chodzi. Daje link: http://www.wykop.pl/link/2406100/ama-polska-gra-mmorpg-na-androida/
Sciagniec jest wiecej bo 200k na samym google play + 600k dla wersji offline gry, ale wiekszosc kasy generuje wersja online.
coolcooly22
coolcooly22
27.06.2015, 21:37:33
  • 0
@compbatant: a widzisz dzięki :d
j3sion
j3sion
27.06.2015, 16:10:53
  • 2
@JavaDevMatt: grę zauważyłem jak promowałeś ją na mirko, nawet bym kupił płatną wersję ale moim zdaniem 9zł za 9 utworów to dosyć dużo zwłaszcza że za utwory nie płacisz tantiem bo są one odtwarzane z nut przez nas (na zasadzie coverów) i ich prawa autorskie dawno wygasły. Zrób akcję premium za 3 zł, a tyle na pewno zabulę, dodatkowo mikropłatności z możliwością dokupienia dodatkowych paczek utworów i być może hajs zacznie
  • 3
JavaDevMatt
JavaDevMatt
28.06.2015, 09:09:29
  • 1
@j3sion: jeśli chodzi o polskie realia, to masz rację. Jednak główny rynek to USA. Tam 2-3$ dolary za grę to inny wydatek niż w Polsce 9zł.
j3sion
j3sion
28.06.2015, 09:25:01
  • -1
@JavaDevMatt: nie można zrobić różnych cen w różnych regionach?
villager
villager
28.06.2015, 12:05:01
  • 0
@JavaDevMatt: dokładnie, silna waluta w tej branży bardzo bardzo pomaga
bill-adamsonn
bill-adamsonn
27.06.2015, 15:37:47
  • 2
@JavaDevMatt Wykop. Dzięki za dzielenie się doświadczeniem. Fajnie, że takie rzeczy robisz. Tak, jak napisałeś promocja i marketing, to znacząca część sukcesu. Niestety, sam nie ujedziesz. Dobrze jest mieć kogoś lub nawet zespół, który ma czas i wiedzę, jak rozpowszechnić produkt. Często pracujemy sami nad produktem oraz promocją. O ile dla programisty jest fun, wzrost doświadczenia nad tworzeniem aplikacji itp. to siedzenie i wykonywanie mechanicznych czynności promujących naszą aplikację już nie jest,
  • 1
JavaDevMatt
JavaDevMatt
28.06.2015, 09:21:27
  • 0
@bill-adamsonn: odpisałem już parę razy. Wiem, że można zarobić znacznie lepiej na innych tematach. Tyle, że nie mam ciśnienia na zarabianie. Jestem dziwnym minimalistą. ʕ•ᴥ•ʔ
http://www.wykop.pl/link/2626417/zarobki-i-wnioski-po-wydaniu-pierwszej-gry-mobilnej-na-android-ios/#comment-29233811
MichasQGP
MichasQGP
27.06.2015, 13:47:22
  • 2
bardzo wartościowy wpis (prawie jak nie wykop ( ͡° ͜ʖ ͡°)) ! Dzięki @JavaDevMatt można się sporo dowiedzieć. Miło że się podzieliłeś wiedzą.
PanKara
PanKara
27.06.2015, 13:44:32
  • 2
Trello to świetne narzędzie, do zarządzania projektem


Zakop. Informacja nieprawdziwa ( ͡° ʖ̯ ͡°).

Gratuluje tego małego sukcesu ;) Fajnie, że pozbierałeś informacje, teraz wykorzystaj to i jedziesz dalej z nastepnymi grami ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 11
JavaDevMatt
JavaDevMatt
27.06.2015, 13:47:26
  • 3
@PanKara: *małym projektem :D
PanKara
PanKara
27.06.2015, 13:52:51
  • -1
@JavaDevMatt: nawet przy małym robi się potem burdel. Dodatkowo jest strasznie nieintuicyjny ( ͡° ʖ̯ ͡°)
kepulg
kepulg
27.06.2015, 16:04:07
  • 0
@PanKara: A co znasz lepszego? Tzn. ja jestem przyzwyczajony do redmine, są lepsze narzędzia? Czy to w ogóle jest inna para kaloszy?
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >
  • Wykopujący (1670)
  • Zakopujący (7)

Hity

tygodnia

Żądamy przywrócenia poprzedniego wyglądu strony wykop.pl
10794
Zaginęła
6035
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Shopee wychodzi z Polski
4456
Restauracja w Zakopanem będzie otwarta w czwartek, a już ma wspaniałe opinie
4415
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #libgdx
  • #programowanie
  • #scrum
  • #zagranico

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl