Tesla bierze wszystko
Produkowany w Kalifornii elektryczny samochód Tesla Model S pobił w Norwegii nietknięty od 28 lat rekord miesięcznej sprzedaży jednego modelu
w.....h z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 153
Produkowany w Kalifornii elektryczny samochód Tesla Model S pobił w Norwegii nietknięty od 28 lat rekord miesięcznej sprzedaży jednego modelu
w.....h z
Komentarze (153)
najlepsze
Fuck Logic
cały czas jednak zastanawiam się czy faktycznie elektryczne auta są bardziej ekologiczne. wliczając oczywiscie cały ciąg produkcyjny łącznie z bateriami, zużycie prądu i koszt ekologiczny jego wytworzenia, utylizacja baterii. cos wewnętrznie czuję, że to taka sama "rewolucja" jak zastapienie żarówek świetlówkami.
@pinochet: guzik prawda. do tego dodaj, że elektrownia może działać na: energię wiatrową, słoneczną, energię pochodzącą z tam, energię ze źródeł geotermalnych, energię ze spalania śmieci, energię ze spalania biomasy czy energię atomową. Jeden samochód spalinowy nie da rady na tyle paliw jeździć. Do tego taniej zamontować 1 filtr w elektrowni niż np. 10 000 filtrów w samochodach. Do tego silnik elektryczny ma
Od melasy (o ile nic się nie zmieniło) też się płaci akcyzę, a tytoniu przecież nie zawiera, więc wszystko możliwe ;)
Energia elektryczna w Norwegii jest tania jak barszcz. Rachunki są około 3 razy mniejsze niż w Polsce, a biorąc pod uwagę to ile zarabia przeciętny Polak i Norweg to można się za głowę złapać.
Wszystko dlatego, że Norwegia praktycznie całą energię czerpię z elektrowni wodnych, które nie potrzebują paliwa. Dlatego to jest podwójna korzyść - nie dość, że to jazda za grosze to jeszcze bez smrodzenia spalinami.
A sam silnik elektryczny ma dużo lepsze charakterystyki niż spalinowy. Trzeba tylko czekać na przełom w bateriach.
@dzikiknur: ale darmowe parkingi, niższy podatek i inne korzyści dla posiadaczy aut elektrycznych już tak.
Ciekawe co zrobią, jak elektryczne będą w większości..
Bonusem jest też ewentualna ekologiczność tego,
@Ratll: Nie dopłaca, tylko nakłada dużo mniejsze obciążenia podatkowe. Samochody elektryczne nie są obłożone jednorazowym podatkiem importowym (engangsavgift), który z reguły przynajmniej podwaja cenę importowanego auta, są obłożone niższym podatkiem drogowym, ich kierowcy nie ponoszą opłat za przeprawy promowe, parkingi miejskie i płatne odcinki dróg a ponadto mogą korzystać z buspasów i darmowych stacji ładowania. Krótko mówiąc, nie
Jeśli parking jest pańśtwowy/miejski to zgadnij jak rekompensowane są mniejsze wpływy z opłat?
Jeśli parking jest prywatny to zgadnij na jakich zasadach jest to rozliczane z Państwem?
@ipkis123:
Darmowe stacje ładujące, to bardzo często oddolna inicjatywa. Np. Tesla rozbudowuje sieć stacji ładowania i zapewnia do nich dostęp dla swoich klientów we własnym zakresie. Niektóre sieci sklepów spożywczych wychodzą z podobną inicjatywą na swoich parkingach. Podobnie lotniska etc. Owszem przy szkole pewnie też się znajdzie i wówczas to pewnie faktycznie jest państwo