MPK testuje odzyskiwanie energii z hamowania tramwaju.
MPK zapowiada przeprowadzenie testowej przebudowy układu napędowego jednego z tramwajów, aby sprawdzić możliwości odzyskiwania i gromadzenia energii elektrycznej.
mroz3 z- #
- #
- #
- #
- #
- 60
MPK zapowiada przeprowadzenie testowej przebudowy układu napędowego jednego z tramwajów, aby sprawdzić możliwości odzyskiwania i gromadzenia energii elektrycznej.
mroz3 z
Komentarze (60)
najlepsze
Otóż kopalnie są w górach, a pociągi transportują urobek do portów. Świta? :)
Takich zatrzymań masz w ciągu dnia bardzo dużo (przystanki, sygnalizacje) więc pomysł jest dość sensowny
Rekuperacja to nic nowego, tyle, że najczęściej odbywa się to w taki sposób, że wygenerowana energia jest częściowo wykorzystywana w pojeździe, a reszta jest zwracana do sieci trakcyjnej. Z tego, co wiem, to ta energia musi zostać wykorzystana przez inny tramwaj w danej sekcji, inaczej nici z odzysku. Ciekawe co by było, gdyby podstacje wyposażyć w falowniki, które byłyby w stanie nadmiarową energię z trakcji wpompować ponownie do
-Kondesatory mają bardzo zmienne napięcie, liniowo zależne od zgromadzoneo ładunku. Potrzebny jest dodatkowy uklad, jakaś przetwornica DC-DC dwustronnego działania, o duzej mocy i zmiennym napięciu po stronie kondensatorów aby móc wykorzystać ich pojemność
-Superkondensatory ani tanie, ani lekkie nie są
-W przeciwieństwie do takich sasmochodów, czy autobusów hybrydowych, gdzie nie ma co zrobić z energią i trzeba ją przechować tutaj mamy cały czas podłączony "przedłużacz" -
Sam napisałeś "oporach"