AMA: F1 Red Bull Technology: Jestem Konstruktorem Bolidu
Od 1.5 roku pracuje jako projektant w najlepszej drużynie Formuły 1 na świecie - Red Bull Technology. Zapraszam do zadawania pytań. (Zastrzegam że nie bedę odpowiadał na szczegółowe pytania techniczne)
- #
- 546





Komentarze (530)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
1.Czy "spieprzyłeś" coś kiedyś na swoim stanowisku? Np. nie wyrobiłeś się z jakimś terminem, zrobiłeś coś, że ktoś "u góry" był niezadowolony?
2. Jaka jest atmosfera w Twoim otoczeniu w pracy? Raczej luźno, ludzie pomocni, czy raczej ciśnienie i masz sobie "radzić ze stresem"?
1. Nie przypominam sobie. Czasem zostawalem dluzej zeby nadrobic zaleglosci
2. Zadziwiajaco luzno. Stres hest tylko przed zakonczeniem projektu (np. test zderzeniowy)
https://pl.wikipedia.org/wiki/Polska_w_Formule_1#Polscy_pracownicy
Jeszcze nie. Ale slyszalem ze maja fotoradary montowac na szykanach
Pisałeś wcześniej, że podczas rozmowy kwalifikacyjnej były pytania z dziedziny fizyki i mechaniki.
Czy mógłbyś napisać jakie (mniej więcej) zadawali ci pytania?
1. Co to jest rurka pitota, Narysuj przemiany gazu doskonalego na wykresach i opisz. narysuj oplyw powietrza w poblizu skrzydla - i dlaczego ono lata.
do tego rownanie bernulliego. Cos tam o bryle sztywnej i momentach bezwlasnoci. uporzadkuj metale od najgestrzych do mniej gestych.
1. Czy podczas budowy bolidu macie jakieś zewnętrzne ograniczenia? Nie możecie stosować jakiś materiałów, musicie korzystać z określonego paliwa itd., czy po prostu samochód ma być najlepszy na drodze i ogranicza was tylko wyobraźnia?
2. Nie opłacałoby się bardziej zbudować takiego pojazdu, który nie musiałby wjeżdżać do pit stopu podczas wyścigu? Przecież to musi być olbrzymia strata czasowa, a poza tym
1. To o co pytasz jest uscislone w regulaminie F1. Na ten rok jest 100kg paliwa. Nie wolno uzywac niektorych stopow - lista jest takze w tym regulaminie
2. Oplacalo by sie. Regulacje zmuszja do zrobienie jednego pit stopu
3. Dlatego wazny jest kierowaca do doradzi i przekaze swoje odczucia inzynierom. Poza tym autko F1 to jest jeden wielki sensor na kolach wiec jest co analizowac