Takie skojarzenie, że w stosunku do tych, które jeżdżą dzisiaj, wygląda jak caro plus w stosunku do borewicza - pomalować te dzisiejsze, założyć wypasione lampy i plastikowe obudowy i wuala :D
Mam nadzieję, że w przypadku osiągów, wygody i mechaniki różni się bardziej niż nowy poldek od "nowego starego" na gorszych blachach ;>
@Hadzi: Różni się i to bardzo. W starszych lokomotywach miałeś oporową regulację mocy, masę styczników, silniki komutatorowe. Była to technologia praktycznie powojenna. Teraz masz elektroniczne sterowanie, regulacje mocy elementami półprzewodnikowymi, dużo większą sprawność. Tam z tego co widzę niema nic ze starszych lokomotyw. Nie jest to na pewno modernizacja po najmniejszej linii oporu, tylko całkiem nowa konstrukcja.
@takasobie: To nie jest Doda. Ma być względnie niebrzydka i odpowiednio sprawna. Przy stosunkowo niskich prędkościach (c.a. 160 km/h) nie są potrzebne opływowe bajery. Zresztą masakrę aerodynamiczną i tak robią odstępy pomiędzy wagonami w składzie.
Komentarze (28)
najlepsze
Mam nadzieję, że w przypadku osiągów, wygody i mechaniki różni się bardziej niż nowy poldek od "nowego starego" na gorszych blachach ;>