Stworzyliśmy aplikację Czynna Niedziela - Podsumowanie i AMA

ptasigryp
ptasigryp

ROb7shEBXW2LGCMOAeUkQ8XHJU8Rc4G401F7Clq.jpg



Cześć Mirki i Mirabelki. W związku z dzisiejszym zakazem handlu chcieliśmy zaprezentować wam wydaną przez nas (@bust4 i @devkarer) tydzień temu, zupełnie darmową i bez reklam aplikację na iOS i Android - Czynna Niedziela. Appka ma obecnie 6700 miejsc, w tym bardzo dużą część zgłoszoną przez użytkowników wraz z weryfikacją.


Aplikacja oferuje:

-Listę najbliższych miejsc otwartych w niedzielę

-Podział na kategorię: sklep, gastronomia, rozrywka i sport, stacja paliw

-Informacje o godzinach otwarcia

-Informację o dostępnych usługach (świeże bułki, wędliny itd)

-Wyszukiwarka po nazwach i tagach (np. fastfood)

-Dodawanie do ulubionych

-Mapa z najbliższymi usługami

-Zgłaszanie nowych miejsc

-Głosowanie czy miejsce jest faktycznie otwarte/zamknięte ala Yanosik

-Komentarze o miejscu

-Łatwe uruchomienie nawigacji GPS w wybrane miejsce

-Wyszukiwanie miejsc bez GPS


Aplikacja obecnie posiada średnią ocen 4.9 na Google Play. Wersja iOS oczekuje akceptacji Apple (być może gdy to czytasz to już jest dostępna).

Chcielibyśmy zrobić małe AMA w sprawie procesu tworzenia takiej aplikacji i ciekawych statystyk które dzięki niech zebraliśmy. Jednak postaram się odpowiedź na podstawowe pytania tutaj.


#1 Ile trwało stworzenie aplikacji?

Wersję android, iOS i Rest API stworzyliśmy w 2.5 tygodnia. Ostatni tydzień to proces weryfikacji Apple (dość upierdliwy), poprawki na androida, uzupełnianie sklepów i jakaś mała reklama. Ja jestem na co dzień iOS developerem i appka poszła mi całkiem sprawnie, Kacper ma za to dużą wprawę w pisaniu backendu i również poszło gładko. Nie mieliśmy zupełnie nic jeszcze miesiąc temu.


#2 Jakie macie doświadczenie?

Ja amatorsko zacząłem pisać aplikację na iOS, prowadzę również od liceum serwer Role Play na Multi Theft Auto. Programuje amatorsko od 8 lat, a na iOS od 2 lat, niedawno dopiero zacząłem pracować komercyjnie. Kacper zajmuje się na co dzień web-developmentem, a Olek amatorsko robi grafikę 2D i 3D od 10 lat. Wszyscy braliśmy udział w tworzeniu serwera Role Play, jednak tylko ja obecnie jestem aktywny.


#3 Skąd pomysł?

Chcieliśmy zrobić jajecznice po sobotnim melanżu, a zostały tylko 2 jajka ( ͡° ͜ʖ ͡°)


#4 Jak wydaje się aplikację na Android VS na iOS?

Aplikacja na Androida nie przechodzi żadnych weryfikacji, wystarczy zapłacić jednorazowo $25 za konto developerskie i można po godzinie mieć appke w sklepie play. Aplikacja na iOS wymaga rocznej opłaty developerskiej $100. Każda aplikacja musi spełnić restrykcyjne wymagania jakości, np. obsługę IPv6, działanie aplikacji pomimo braku GPS, optymalizacje na różne ekrany itd. Oczekiwanie na sprawdzenie aplikacji zazwyczaj trwa do 48 godzin, jednak powody odrzuceń potrafią być kompletnie niezwiązane z faktycznym problemem w aplikacji. Osobiście dostrzegam, że Apple bardzo dba o prywatność użytkowników i jakość aplikacji, ale wręcz do przesady, przez co jesteśmy ograniczeni w wielu kwestiach. Z drugiej strony Kacper przy tworzeniu aplikacji na Androida bardzo narzekał na SDK od Google, gdzie ja uważam, że SDK Apple jest bardzo przyjazne i dobrze udokumentowane.


Nasza strona internetowa

Fanpage

Download Google Play

Download iOS (oczekuje na akceptacje od Apple)